Reklama

"Tak Podróżuję" w ofercie online PKO Ubezpieczenia
czwartek, 16 maja 2019 08:59

Katarzyna Sawera

Rozmowa z Katarzyną Sawerą, menedżerem ds. rozwoju produktów, i Magdaleną Trześniewską, głównym specjalistą ds. e-commerce w PKO Ubezpieczenia    

Aleksandra E. Wysocka: – Wiosna w pełni i Polacy szykują się do nowych wojaży. Przed nami długie weekendy i letnie urlopy. Niestety, wciąż bardzo wiele osób zapomina o właściwej ochronie ubezpieczeniowej.
Katarzyna Sawera:
– Świadomość ubezpieczeniowa Polaków jest na szczęście coraz większa z roku na rok. Zdajemy sobie sprawę, że na rynku jest wiele ubezpieczeń turystycznych, jednak my postanowiliśmy stworzyć własny produkt zupełnie od początku. Zapytaliśmy naszych klientów, czego dokładnie oczekują od polisy podróżnej i jakie mieli doświadczenia z tego typu ubezpieczeniami. To nie jest nasz pierwszy produkt podróżny w ofercie, jednak do tej pory skupialiśmy się wyłącznie na klientach PKO Banku Polskiego.


Czym Tak Podróżuję różni się od innych ubezpieczeń turystycznych?
K.S.:
– Niewątpliwym atutem oferty są wysokie sumy ubezpieczenia oraz możliwość wyboru zakresu ochrony spośród trzech wariantów, gdzie jeden jest w pełni elastyczny i pozwala na dopasowanie parametrów ochrony do indywidualnych potrzeb. Ścieżka sprzedaży jest rekordowo szybka. Ubezpieczenie można kupić w 2 minuty, odpowiadając na kilka prostych pytań i podając tylko podstawowe dane. Uprościliśmy praktycznie wszystko. Klient ma na przykład do wyboru tylko dwie strefy geograficzne: świat i Europę, podczas gdy w wielu towarzystwach jest ich więcej, co powoduje dezorientację.
Magdalena Trześniewska: – Tworząc produkt Tak Podróżuję, połączyliśmy oczekiwania naszych klientów ze specyfiką kanału direct. Tutaj, obok zakresu ochrony ubezpieczeniowej, ważny jest też sposób zakupu ubezpieczenia. Wszystko musi być intuicyjne i zrozumiałe, także pod względem wizualnym. Dlatego w wersji desktopowej serwisu online zdecydowaliśmy się wykorzystać elementy graficzne w postaci ikon, które w prosty i obrazowy sposób pozwalają wybrać cel wyjazdu. Klient ma do wyboru wypoczynek, uprawianie sportów, pracę fizyczną czy pracę umysłową. Proces zakupowy składa się z pięciu prostych kroków i na każdym jego etapie kupujący widzi, w jakim miejscu procesu się znajduje.



Magdalena Trześniewska

Czy sprzedaż już ruszyła?
M.T.:
– Sprzedaż rozpoczęła się w styczniu. Serwis sprzedażowy dostępny jest z poziomu naszej strony internetowej. Aby dokonać zakupu ubezpieczenia turystycznego Tak Podróżuję, wystarczy wejść na www.pkoubezpieczenia.pl, a następnie kliknąć w umieszczony tam baner, który przekieruje nas bezpośrednio na ścieżkę zakupową. Możliwość nieograniczonego dostępu do naszej oferty turystycznej i prosty sposób dokonania zakupu ubezpieczenia sprawiają, że możemy ubezpieczyć się dosłownie w każdym momencie. Planując nawet niedługą podróż, czy organizując wiosenny „city break”, czyli weekendową podróż do wybranego miasta za granicę, zawsze należy pamiętać o dobrej polisie ubezpieczeniowej. Zakup polisy Tak Podróżuję jest wygodny i szybki – ubezpieczenie można kupić nawet tuż przed wejściem do samolotu. Ważne, żeby w momencie wykupienia ubezpieczenia być na terytorium Polski i pamiętać, że ochrona ubezpieczeniowa obowiązuje od następnego dnia po dokonaniu zakupu.

Wspominałyście Panie o badaniach, które przeprowadziliście przygotowując produkt Tak Podróżuję. Co z nich wynika?
M.T.:
– To już taka tradycja, że wprowadzenie każdego nowego produktu PKO Ubezpieczenia jest poprzedzone badaniami konsumenckimi. Tym razem chcieliśmy dowiedzieć się, czy respondenci chcą kupować ubezpieczenia przez internet i co nimi kieruje. Badanie przeprowadziliśmy na grupie 1000 osób. Okazało się, że co trzeci badany już ma doświadczenia związane z zakupieniem polisy w sieci. Jako największą zaletę kanału direct badani podawali szybkość i wygodę zakupu. Doceniają to, że mogą nabyć ubezpieczenie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu. Respondenci chętnie porównują oferty, jednak cena nie jest jedynym kryterium wyboru. Istotny jest też zakres, wysokość sum ubezpieczenia oraz renoma ubezpieczyciela. Marka PKO jest dobrze znana Polakom i budzi pozytywne skojarzenia. Jest postrzegana przez naszych badanych jako solidna i godna zaufania, oparta silnie na tradycji, ale otwarta też na nowoczesność.
K.S.: – Klienci przychylnie reagują również na promocje i zniżki. Dlatego postawiliśmy na promowanie wyjazdów rodzinnych. Jeśli ktoś podróżuje z dzieckiem, to automatycznie przy zakupie ubezpieczenia Tak Podróżuję otrzymuje zniżkę rodzinną w wysokości 11%. Dodatkowo premiujemy udzielenie zgody na przesyłanie informacji marketingowych – w tym przypadku zniżka wynosi 5%.
M.T.: – Dla naszych respondentów niezwykle ważne było, aby proces zakupu był wygodny i intuicyjny. Uwzględniliśmy ten fakt przy projektowaniu ścieżki sprzedaży. Zdajemy sobie sprawę, że coraz częściej głównym narzędziem zakupowym jest dla Polaków telefon, dlatego strona jest w pełni responsywna i pozwala kupić polisę Tak Podróżuję zarówno za pomocą komputera, jak i smartfona czy tabletu. Staraliśmy się do minimum ograniczyć formalności i zakres wymaganych danych koniecznych do zawarcia polisy, jednocześnie tworząc produkt bardzo elastyczny. Owszem, proponujemy określone zakresy ochrony, jednak klient w bardzo prosty sposób może dostosować ubezpieczenie do swoich potrzeb za pomocą dosłownie kilku kliknięć.

W jaki sposób zaplanowaliście najbliższą kampanię marketingową?
M.T.:
– W tej chwili przygotowujemy się do kampanii marketingowej, promującej nasz nowy produkt i kanał sprzedaży. Będzie ona prowadzona w przestrzeni online m.in. w social mediach czy serwisach tematycznych związanych z podróżowaniem. Oprócz treści czysto reklamowych, postanowiliśmy zaakcentować wątki edukacyjne. Chcemy uświadomić Polakom, że wyjeżdżając w zagraniczną podróż, powinni zabezpieczyć się na wypadek choroby czy innych zdarzeń losowych. Wiele osób nie wie, jak drogi może być pobyt w szpitalu w Stanach Zjednoczonych, Japonii czy nawet w kraju europejskim. Wymarzone wakacje mogą okazać się niezwykle kosztowne, jeśli w podróży przydarzy się coś nieprzewidzianego. Ubezpieczenie jest tutaj bardzo pomocne.

Kiedyś dominowały wyjazdy z biurami podróży, które zapewniają podstawową ochronę ubezpieczeniową. Gdy sami organizujemy wyjazd, to odpowiedzialność za zapewnienie bezpieczeństwa sobie i najbliższym spoczywa na nas…
K.S.: –
Brak polisy może mieć tragiczne skutki, takie jak na przykład pochłonięcie oszczędności całego życia. Dlatego oferujemy wysokie sumy ubezpieczenia aż do 1 mln zł, jeśli chodzi o koszty leczenia, i 1 mln zł z tytułu odpowiedzialności cywilnej. Tutaj 0,5 mln zł dodajemy od siebie niemalże gratis, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że zdarzają się sytuacje, gdy niska suma ubezpieczenia nie wystarcza.

Czy kupując polisę przez internet, klient otrzymuje ją mailem?
K.S.:
– Tak. Klient dostaje pełną dokumentację związaną z zakupionym ubezpieczeniem drogą mailową. Dodatkowo za pomocą wiadomości SMS informujemy klienta o numerze alarmowym i numerze polisy. Klient może również wydrukować „miniaturkę” informacyjną otrzymaną mailem, na której znajdują się najważniejsze informacje dotyczące polisy oraz wskazówka dotycząca postępowania w przypadku konieczności zgłoszenia zdarzenia.
M.T.: – Klienci nie chcą zabierać w podróż pliku dokumentów. Dlatego przygotowaliśmy wygodną „miniaturkę”, którą można włożyć do portfela i mieć wszystkie informacje „pod ręką” na wypadek, gdyby nagle rozładował się telefon i nie byłoby dostępu do SMS-a czy maila.

Czy w najbliższym czasie planujecie wprowadzenie kolejnych produktów w tym kanale?
M.T.:
– Zainteresowanie zakupami online wśród klientów rośnie – podążamy za tymi preferencjami w zakresie łatwej dostępności naszych ubezpieczeń. Chcielibyśmy w niedalekiej perspektywie wprowadzać kolejne produkty online, które zapewnią naszym klientom ochronę w wielu aspektach życia. Teraz jednak skupiamy się na promocji Tak Podróżuję. Naszym zadaniem jest zwrócenie uwagi klientów na nowe ubezpieczenie z szerokim zakresem ochrony, które zapewnia oczekiwany poziom komfortu w podróży.

A skąd pomysł na nazwę produktu Tak Podróżuję?
M.T.:
– Nazwa naszego nowego ubezpieczenia podróżnego, obok hasła reklamowego, identyfikacji wizualnej, jest jednym z elementów strategii działań marketingowych i komunikacyjnych. Zależało nam na tym, aby stworzyć spójną linię nazewnictwa dla całej linii produktowej dedykowanej kanałowi direct, która jednocześnie wpisywałaby się w wartości naszej marki. Pomysłów było bardzo dużo – jednak Tak Podróżuję najlepiej spełniło te oczekiwania. Nie tylko dlatego, że oddaje pozytywny charakter przekazu marki, ale stwarza też duży potencjał marketingowy dla naszych aktywności komunikacyjnych. Wybrana przez nas koncepcja nazewnictwa jest też spójna ze strategią komunikacji marketingowej dla kanału direct i podparta wnioskami z badań konsumenckich, o których wspominałyśmy wcześniej.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka


 

Unum Życie: Łukasz Świerczek w zarządzie

Rada Nadzorcza Unum Życie TUiR S.A. powołała w skład zarządu Łukasza Świerczka, który odpowiedzialny będzie za pion prawno-administracyjny spółki....


czytaj dalej

Skarbiec TFI: Grzegorz Zatryb w zarządzie

Rada Nadzorcza Skarbiec TFI powołała 19 lipca 2019 r. w skład zarządu spółki Skarbiec TFI Grzegorza Zatryba, dyrektora inwestycyjnego Towarzystwa...


czytaj dalej

Francja: ataki z żądaniem okupu na duże firmy

Duże firmy we Francji są coraz częściej celem cyberataków polegających na zablokowaniu danych i żądaniu okupu, ale często nie zgłaszają napaści z...


czytaj dalej

Bezpieczeństwo cybernetyczne w rękach wojskowego eksperta

Ubezpieczyciel specjalistyczny Liberty Specialty Markets (LSM), wchodzący w skład Grupy Liberty Mutual Insurance, powołał Jona Rigby’ego na...


czytaj dalej

UFG: Młodzi mężczyźni unikają ubezpieczenia i powodują kolizje

Największe ryzyko kolizji z pojazdem bez polisy OC istnieje w zachodniej Polsce oraz na Mazurach. To tam kierowcy najczęściej decydują się...


czytaj dalej

UNIQA: Komunikacja w 12 ratach

UNIQA wprowadziła możliwość rozłożenia płatności za ubezpieczenia komunikacyjne na 12 rat. Dotychczas możliwa była płatność jednorazowa lub w 2 i...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook