Reklama

Agent przede wszystkim
poniedziałek, 20 maja 2019 09:05

Rozmowa z Adamem Łoziakiem, wiceprezesem ds. sprzedaży UNIQA Polska

Aleksandra E. Wysocka: – UNIQA w Polsce ogłosiła pod koniec ubiegłego roku nową strategię, w tym przekształcenie oddziałów w biura regionalne. Czy to już się stało?
Adam Łoziak:
– Tak, przekształcenie oddziałów w biura nastąpiło z początkiem 2019 r. W nowej strukturze sieci sprzedaży biura UNIQA zarządzane są przez dyrektorów regionów, którzy odpowiedzialni są za jeden z trzech segmentów: UNIQA dla Ciebie, UNIQA dla Biznesu, UNIQA dla Mieszkalnictwa. Zmiana struktury sieci została dopasowana do strategii, którą planujemy zrealizować do 2023 r. Za tymi trzema liniami kryją się nie tylko produkty, ale przede wszystkim filozofia podejścia do klienta. Do tego podziału dostosowujemy nasze procesy i usługi. Zaczynamy budować specjalizację zarówno w sieci sprzedaży, jak i w obsłudze posprzedażowej.

Czy obserwujecie już korzyści z tego nowego podziału i powstania biur regionalnych?
– Jedną z największych korzyści jest specjalizacja sieci sprzedaży. Dyrektorzy regionów odpowiadają tylko za jedną linię biznesu, dzięki temu mają większe możliwości rozwoju sprzedaży. Dostajemy od pośredników sygnały, że takie podejście wzmacnia relacje biznesowe.
Pomimo trwającego okresu adaptacji po pierwszym kwartale obserwujemy wzrost sprzedaży ubezpieczeń gospodarczych, gwarancji oraz w mieszkalnictwie. Zauważyłem zmianę podejścia do indywidualnych ubezpieczeń na życie w segmencie UNIQA dla Ciebie. Istotnie rośnie sprzedaż ubezpieczenia na życie Pakiet Bezpieczeństwa oraz ubezpieczenia na wypadek śmierci Wysoka Ochrona.

Specjalizacja i stworzenie trzech segmentów klientów miało w zapowiedziach oznaczać także nowy model pracy z agentami i brokerami. Na czym to polega?
– W UNIQA dążymy do tego, aby budować relacje z najlepszymi pośrednikami na rynku. Wierzymy, że jakość obsługi, jaką dostarczamy, zapewni długotrwałą i owocną współpracę. Dlatego inwestujemy w ludzi i technologie. Dbamy o to, by nasi eksperci mieli najwyższe kompetencje, w tym także do oceny ryzyka na poziomie biur regionalnych. Rozwój technologii w UNIQA ma zapewnić szybkie dostarczenie najlepszej oferty. To także oznacza nowe standardy współpracy z pośrednikami. Z tego powodu 1 kwietnia wprowadziliśmy klasyfikację agentów.

A na czym polega ta nowa klasyfikacja agentów?
– Na docenieniu tych agentów, którym jest z UNIQA po drodze. Bardzo chcemy wspierać naszych najlepszych partnerów. A kim są ci najlepsi? To tacy agenci, którzy rzetelnie wykonują swoją pracę i widzą w naszej firmie dobrego towarzysza do rozwijania swojego biznesu.
Mówiąc o docenianiu agentów, mam na myśli działania, które wspierają ich w codziennej pracy – ułatwienia obsługowe, skrócony czas realizacji wniosków i specjalne budżety zniżkowe. Chcemy, żeby rozwijali się jako przedsiębiorcy, dlatego przygotowujemy dedykowany pakiet szkoleń, nie tylko o tematyce ubezpieczeniowej. Zależy nam również, żeby zadbać o naszych wyjątkowych agentów również w sferze pozazawodowej – najlepsi otrzymają karty sportowe i abonament medyczny.

Czy po agentach przyjdzie czas na brokerów?
– Tak, kolejnym krokiem będzie klasyfikacja brokerów. Niedawna konferencja UNIQA dla brokerów była wyraźnym sygnałem, że chcemy dynamicznie rozwijać się wspólnie ze środowiskiem brokerskim, że to kluczowy dla nas kanał sprzedaży. Chcemy budować relacje i zacieśniać współpracę, dostarczać narzędzia i serwis najwyższej jakości, dostosowane do potrzeb brokerów. Klasyfikacja będzie jednym z narzędzi – porządkującym i wspierającym osiągnięcie tego celu.

Co jeszcze zaoferujecie sprzedawcom?
– Zaledwie 1 kwietnia wystartowaliśmy z klasyfikacją agentów, dla których stworzyliśmy listę przywilejów, a już pracujemy nad uruchomieniem kolejnych. Nie chciałbym jednak już teraz odkrywać wszystkich kart.
Na koniec dodam, że zmieniliśmy także nieco standard pracy kierowników zespołów agentów. Ponieważ współpracujący z nami pośrednicy skarżyli się czasem na zbyt długi czas oczekiwania na odpowiedzi lub utrudniony kontakt z nami, zmodyfikowaliśmy zakres obowiązków kierowników zespołów agentów, którzy opiekują się agentami w ramach linii UNIQA dla Ciebie. Wzmocniliśmy także zdalne wsparcia dla agentów za pośrednictwem Centrum Wsparcia Agentów – CWS 2.0.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

 

Macif Życie: Mariusz Czajka członkiem zarządu ds. ryzyka

6 sierpnia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Mariusza Czajki na stanowisko członka zarządu Macif Życie...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Justyna Wajs zastąpiła Małgorzatę Makulską



Małgorzata Makulska
Justyna Wajs

Małgorzata Makulska, członek zarządu Ergo Hestii, po 27 latach zakończyła współpracę z ubezpieczycielem z powodów...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Swiss Re: Straty katastroficzne półrocza

Katastrofy naturalne i spowodowane przez człowieka w I poł. 2019 r. były odpowiedzialne za 44 mld dol. strat gospodarczych na świecie – wynika ze...


czytaj dalej

ECB: Zamknięcie zaatakowanej strony

Europejski Bank Centralny (ECB) zamknął 15 sierpnia jedną ze swoich stron internetowych po udanym ataku hakerskim i zainfekowaniu złośliwym...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Saltus TUW sfinalizował zakup Macif Życie TUW

Dwa tygodnie po uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) Saltus TUW sfinalizował umowę nabycia i stał się właścicielem 100% udziałów...


czytaj dalej

Compensa: Łupem włamywaczy pada średnio 11 tys. zł

Średnia wartość mienia przywłaszczonego wskutek kradzieży z włamaniem do domów i mieszkań w pierwszej połowie obecnego roku przekracza 11 tys. zł...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook