Reklama

Jak mnie pocieszał urząd skarbowy
poniedziałek, 27 maja 2019 07:32

Telefon od urzędniczki Urzędu Skarbowego zastał mnie na poczcie w Sopocie tuż po zamknięciu VII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń. Wysyłałam właśnie kartki z pozdrowieniami do najbliższych, gdy okazało się, że w 2016 r. nie dosłałam pewnych niezbędnych dokumentów.

Obiecałam dosłać co trzeba po powrocie do Warszawy i rozmowę zakończyłam. Ale pod wpływem impulsu kupiłam jeszcze jedną kartkę z widokiem na molo i wysłałam na Lindleya 14 w Warszawie, gdzie mieści się siedziba III Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście. Kto wie, kiedy ostatnio otrzymali pozdrowienia z wakacji od podatnika? Może nigdy?

Gdy po weekendzie zabrałam się do porządkowania dokumentów, to zbladłam. Ja wiem, że moje drugie imię to chaos i że w żadnym z poprzednich wcieleń raczej nie byłam księgową ani biegłym rewidentem… Zupełnie nie pamiętałam jednak, że narobiłam w osobistych papierach 3 lata temu takiego bałaganu. Z kroplami potu na czole skompletowałam coś, co przy dużej dozie dobrej woli można było nazwać dokumentacją, o którą zostałam poproszona. Wysłałam to wszystko mailem, wraz z komentarzem, że ogromnie przepraszam za chaotyczną formę i że w razie potrzeby stawię się osobiście, by dokonać wszelkich niezbędnych korekt i uzupełnień, oraz ogólnie, że przepraszam za moje wszystkie przeszłe, aktualne i przyszłe uchybienia proceduralne. No i czekałam na wyrok. Czego się spodziewałam? Jakiejś kary, kontroli skarbowej, w najlepszym razie długich formalnych wyjaśnień. Jeden dzień, drugi, trzeci – nic. Wreszcie po tygodniu mail następującej treści:

„Pani Olu, proszę się nie martwić. Chaos się zdarza. W urzędzie też pracują ludzie. Sprawa jest zamknięta. PS Dziękujemy za kartkę”. Przetarłam oczy ze zdziwienia. Czy naprawdę nadawcą tej wiadomości jest Urząd Skarbowy?! Otóż nie. Bo nie ma czegoś takiego jak „Urząd Skarbowy”. Są ludzie pracujący w urzędzie skarbowym.

Opowiadam tę historię w nawiązaniu do hasła przewodniego XXII Kongresu Brokerów „Człowiek… a jednak!”. Podczas 17 lat pracy w branży ubezpieczeniowej wielokrotnie przekonałam się, jak ważne jest to, żeby w naszym biznesie traktować siebie nawzajem po ludzku. Żeby zakładać, że druga strona ma dobre intencje. Żeby dążyć do wspólnych korzyści, a nie głównie swoich własnych. A czasem nawet swoje odłożyć na bok, bo to wraca. Zawsze.

Wzajemna nieufność jest bardzo kosztochłonna. Tymczasem możemy być w życiu zawodowym znacznie bardziej szczerzy z klientami i współpracownikami, niż nam się wydaje. A jeśli serio nie możemy, to sygnał, że pracujemy w toksycznym środowisku i wcześniej czy później zapłacimy za to własnym zdrowiem. Zanim obwinimy o wszystko złą korporację, to zróbmy jednak rachunek sumienia. Bo to może wcale nie zła korporacja, psychopatyczny szef czy kapitalizm nas najbardziej ogranicza i więzi, ale własne przekonania o świecie, w którym nie ma miejsca na autentyczność w biznesie. W którym życie to raczej walka o przetrwanie, a nie współpraca. Tak jest, ale nie jest to cała prawda. Dlatego spróbujmy podjąć to ryzyko i wnosić do pracy nieco więcej autentyczności, szczerości i wartości, w które rzeczywiście wierzymy, i z tego miejsca rozmawiajmy, negocjujmy i współpracujmy.

Aleksandra E. Wysocka

 

PZU Zdrowie: Wojciech Kossut prezesem zarządu Falck

17 czerwca Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników podjęło uchwałę o powołaniu zarządu Falck Centra Medyczne. Decyzją NZW w organie zarządzającym...


czytaj dalej

KUKE: Akcjonariusze powołali zarząd spółki na nową kadencję

14 czerwca Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) powołało zarząd spółki w dotychczasowym składzie...


czytaj dalej

Geneva Association: Mocne głosy w zarządzie

Geneva Association, globalna organizacja zrzeszająca dyrektorów branży ubezpieczeń i reasekuracji, ogłosiła wybór czterech nowych członków...


czytaj dalej

Mapfre: Prezes mówi o nowej rzeczywistości technologicznej

Postępy w technologii i nowa rzeczywistość, jaką ona kreuje, nie mogą działać jak hamulec rozwoju gospodarczego i społecznego – mówił prezes i...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Wzrost w majątku, spadek w życiówce

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Ubea.pl: Benefia wróciła do czołówki

Z rankingu cen ubezpieczeń komunikacyjnych Ubea.pl, opartego na kalkulacjach sporządzonych przez użytkowników porównywarki wynika, że w maju...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook