Reklama

Global Assistance to szybka pomoc i koszty pod kontrolą
piątek, 07 czerwca 2019 08:42

Rozmowa z Michałem Makarczykiem, prezesem zarządu Global Assistance

Aleksandra E. Wysocka: – Rynek assistance w Polsce był od wielu lat ustabilizowany. Ale Global Assistance Polska postanowił nieco namieszać… Jaka jest historia spółki?
Michał Makarczyk:
– Pierwszym krajem, w którym VIG założył własną spółkę zajmującą się usługami assistance, były Czechy, potem dołączyła Słowacja, następnie Bułgaria, a teraz do tej listy dochodzą Polska i Rumunia. Nie byliśmy pierwsi i to jest ważne, ponieważ nie musieliśmy zaczynać od zera. Mieliśmy doświadczenia w grupie, a w Czechach i na Słowacji sprawdzoną sieć usługodawców w zakresie assistance turystycznego, medycznego i komunikacyjnego. Marka Global Assistance Polska będzie rozwijana przez VIG. Już myślimy o wdrożeniach w kolejnych krajach – szczegóły będę mógł komunikować w najbliższych tygodniach. Przygotowujemy też rozwiązania wspólnie z naszymi kolegami z Ukrainy, dzięki którym obywatele tego kraju wyjeżdżający za granicę będą mogli korzystać z usług Global Assistance Polska. Obsługa będzie prowadzona w języku ukraińskim. Coraz więcej Ukraińców pracuje w Polsce i regularnie się przemieszcza na trasie Ukraina–Polska i Polska–Ukraina. Dotychczas brakowało dla nich dedykowanej oferty assistance.

Spółka Global Assistance została zarejestrowana w Polsce latem 2018 r. Na jakim etapie rozwoju obecnie?
– Grupa VIG w Polsce jest już całkowicie samowystarczalna, jeśli chodzi o assistance komunikacyjny w kraju i za granicą, assistance domowy, zdrowotny, a od kwietnia 2019 r. również turystyczny. Tu też nie zaczynaliśmy od zera, korzystając z doświadczeń VIG Assistance. W kontekście assistance komunikacyjnego, ogólnopolską sieć usługodawców budowaliśmy od 2016 r. W tym momencie wszystkie spółki należące do Grupy VIG w Polsce korzystają z usług VIG Assistance. Rozmawiamy też między innymi z Gothaer TU SA, które dołączyło do Grupy VIG.

Zapowiadaliście również otwartość na współpracę ze spółkami spoza Grupy VIG. Czy to już ma miejsce?
– Tak, w obszarze obsługi flot komunikacyjnych i nie tylko. Interesują nas również leasingi oraz banki. Trwają pierwsze rozmowy z klientami ubezpieczeniowymi spoza grupy. Oferujemy ciekawe i zoptymalizowane cenowo programy serwisowe i ubezpieczeniowe.

Jesteście zainteresowani współpracą z brokerami ubezpieczeniowymi?
– Widzimy możliwość obustronnie korzystnej współpracy z brokerami ubezpieczeniowymi. Dostarczamy klientom programy serwisowe i ubezpieczeniowe nie tylko dotyczące komunikacji, ale również w zakresie assistance turystycznego, home assistance, assistance medycznego oraz Contact Center. Łączymy usługi assistance z likwidacją szkód i usługami rzeczoznawczymi, czyli z tym, czym zajmuje się Spółdzielnia VIG Ekspert. Jesteśmy przygotowani do obsługi dużych firm. Pośrednikom proponujemy atrakcyjne wynagrodzenie. Jako dostawcę assistance wyróżnia nas perspektywa spółki ubezpieczeniowej, czego czasem bardzo brakuje innym firmom z naszej branży. Nasi zewnętrzni klienci mogą skorzystać z procesów, które zoptymalizowaliśmy pod względem kosztowym z myślą o spółkach VIG. Posługujemy się nowoczesnym narzędziem informatycznym, które do konkretnej szkody dopasowuje optymalny pod względem kosztowym i logistycznym warsztat naprawczy. Używamy również rozwiązania monitorującego przejazd holownika, co także jest istotnym elementem wspierającym kontrolę kosztów. Klient widzi w czasie rzeczywistym, jak pomoc drogowa zbliża się do niego. Średni czas dotarcia pomocy w mieście to niecałe 30 minut. Poszkodowani mogą wybrać inną opcję niż pojazd zastępczy, np. Uber, taksówka czy samochód wynajmowany na godziny.

Organizujecie sami transport zastępczy?
– Tak, współpracujemy z wieloma partnerami o zasięgu ogólnokrajowym, jak również z lokalnymi usługodawcami.

Co macie do zaoferowania w obszarze home assistance?
– Podeszliśmy do tego tematu inaczej niż większość konkurentów. Naszym głównym celem jest jak najszybsza pomoc klientowi w rozwiązaniu problemu, a nie tylko pokrycie kosztów usług elektryka czy hydraulika. Naprawa rozpoczyna się średnio w ciągu 2 godzin od zgłoszenia.

Jakie cele biznesowe postawiliście sobie na najbliższe miesiące?
– Pierwszy krok, czyli budowa oferty zoptymalizowanej kosztowo oraz efektywnościowo, już za nami. Teraz skupiamy się na pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych. W tym miejscu zapraszam do współpracy ubezpieczycieli, floty, leasingi i banki oraz oczywiście brokerów ubezpieczeniowych.

Czy fakt, że Global Assistance Polska należy do Grupy VIG, nie jest barierą w potencjalnej współpracy z zewnętrznymi ubezpieczycielami?
– Właściwie wszyscy kluczowi gracze na rynku assistance w Polsce są powiązani z grupami ubezpieczeniowymi, jednak te firmy nie eksponują tego. My mówimy wprost o naszych związkach z Grupą VIG i oferujemy najwyższą jakość wypracowaną dla naszych macierzystych spółek również innym firmom ubezpieczeniowym i nie tylko. Sam dobrze pamiętam z moich doświadczeń zawodowych w innych firmach, że niektóre firmy assistance nie skupiają się w sposób wystarczający na optymalizacji kosztowej i procesowej z punktu widzenia ubezpieczyciela. Tworząc Global Assistance Polska cały czas pamiętaliśmy o tej ubezpieczeniowej perspektywie, w której wysoka jakość usług dla klientów musi łączyć się z wysoką efektywnością kosztową. Dobrze rozumiemy, jak procesy assistance wpływają na średnie szkody z grupy 3, 10 czy 18. Jako Global tworzymy oferty szyte na miarę i dostosowane do rzeczywistych oczekiwań i priorytetów biznesowych naszych partnerów.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

 

Macif Życie: Mariusz Czajka członkiem zarządu ds. ryzyka

6 sierpnia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Mariusza Czajki na stanowisko członka zarządu Macif Życie...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Justyna Wajs zastąpiła Małgorzatę Makulską



Małgorzata Makulska
Justyna Wajs

Małgorzata Makulska, członek zarządu Ergo Hestii, po 27 latach zakończyła współpracę z ubezpieczycielem z powodów...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Marsh: Rośnie liczba roszczeń z polis W&I

Od 2016 r. widoczny jest wzrost liczby roszczeń zgłaszanych z tytułu ubezpieczeń oświadczeń i zapewnień (Warranty & Indemnity, W&I) w regionie...


czytaj dalej

Rosja: Przyspieszenie testów samochodów bez kierowcy

Yandex, rosyjski odpowiednik Google, poinformował, że rozważa rozszerzenie swojej floty samoprowadzących się samochodów do 1000 w ciągu...


czytaj dalej

UFG: Nowe przepisy nie spowodują podwyżki składek

14 sierpnia prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o szczególnych uprawnieniach osób poszkodowanych w przypadku...


czytaj dalej

Rozmowy bez Asekuracji: Nic się nie stanie?

20 sierpnia ukazał się 80. odcinek „Rozmów bez Asekuracji”. Gościem podcastu był Marcin Tarczyński, analityk Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Inspiracją...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook