Reklama

Ergo Hestia: Energia Nowego Życia
środa, 12 czerwca 2019 09:01

Po trzech latach od monumentalnej premiery iHestii w sopockiej ERGO ARENIE agenci zobaczyli kolejną odsłonę systemu sprzedażowo-obsługowego ERGO Hestii. Nowy panel ERGO 4 pozwala oferować klientom spersonalizowane programy ochronne, ubezpieczenia NNW czy Best Doctors. Matryca umożliwia precyzyjne dobranie właściwego zakresu i sumy ubezpieczenia, która w przypadku polisy życiowej może wynieść nawet 10 mln zł.

Premierę nowego rozwiązania, która odbyła się w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim, agenci obserwowali za pośrednictwem transmisji na żywo w 11 lokalizacjach w całej Polsce. Wydarzenie otworzył prezes Piotr Maria Śliwicki, który nawiązał do 28-letniej historii firmy. – Od samego początku sięgaliśmy po to, co innym wydawało się niemożliwe, wyznaczając zupełnie nowe standardy w branży ubezpieczeniowej – mówił prezes Śliwicki.

Wprowadzona w 2016 roku iHestia nie od razu podbiła serca pośredników. Dla wielu z nich oznaczała całkowite przemodelowanie modelu sprzedażowego, rezygnację z papieru oraz nowe sposoby pracy z klientem. Jednak po 3 latach cyfry są jednoznaczne. Za pośrednictwem iHestii agenci sprzedają więcej ryzyk i częściej proponują klientom więcej niż jeden produkt, natomiast klienci na dłużej pozostają z ERGO Hestią w kolejnych latach.


- Chcieliśmy stworzyć takie narzędzie, które pozwoli sprzedawać produkty życiowe w sposób tak prosty, jak to się dzieje w przypadku ubezpieczeń majątkowych – mówił Sławomir Kamiński, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za rozwój produktów życiowych w ERGO Hestii. – Prostota, którą się szczycimy, wymagała od nas wielu miesięcy ciężkiej pracy koncepcyjnej i zapisania setek tysięcy linijek kodu – tłumaczył. – Było warto!

Matryca ERGO 4 zawiera już istniejące w ERGO Hestii produkty. Innowacja polega na sposobie ofertowania i sprzedaży oraz łączenia różnych ryzyk w pakiet szyty na miarę potrzeb konkretnego klienta. – Agent może wysłać elektroniczną ofertę za pośrednictwem konta klienta – wyjaśniał Bartosz Dołkowski, odpowiedzialny za informatyczną stronę projektu. – Całość procesu sprzedażowego może odbyć się całkowicie zdalnie i w 100% elektronicznie – dodał.


W panelu ERGO 4 umieszczone są produkty o elastycznych zakresach ubezpieczenia. System umożliwia klientom automatyczne comiesięczne pobieranie składki z karty kredytowej.

Co na to agenci? – Już w kilka chwil po prezentacji zacząłem pierwsze rozmowy z klientami na temat nowych możliwości – powiedział agent Łukasz Bigus, który uczestniczył w premierze Nowego Życia w Gdańsku. – Spodziewam się, że sprzedaż pierwszych polis w nowym systemie ruszy szybko. Jako agent od samego początku pracuję w iHestii. Nie mam biura, swoją pracę wykonuję w większości zdalnie. To bardzo dobra wiadomość, że teraz będę mógł w taki sam sposób sprzedawać życiówkę – dodał Łukasz Bigus.


Dla wielu pośredników, szczególnie tych wyspecjalizowanych w komunikacji i majątku, proces sprzedaży ubezpieczeń na życie był odbierany jako pracochłonny i trudny. Nowe rozwiązanie ERGO Hestii istotnie tę ścieżkę upraszcza, nie rezygnując jednocześnie z wysokiej jakości produktów ubezpieczeniowych, które zapewniają faktyczną ochronę, a nie tylko jej namiastkę. Co ciekawe, ubezpieczyciel całkowicie wycofał się z produktów inwestycyjnych. – Mamy najwyższą ekspertyzę w ocenie ryzyka ubezpieczeniowego. Inwestycje  to zupełnie coś innego. Jesteśmy zdania, że połączenie ochrony z inwestycją wielokrotnie okazało się pomyłką i skutkowało zmniejszeniem zaufania do naszej branży – zauważył Sławomir Kamiński.

Istotne jest to, że ERGO 4 edukuje również w kwestii wysokich sum ubezpieczenia. Górny limit 10 mln zł w ubezpieczeniu na życie stawia w zupełnie nowym świetle polisy na 300 czy 500 tys. zł, które wciąż przez wielu klientów, ale również przez pośredników, są mylnie postrzegane jako nadmierny luksus.

W tym momencie z „Energii Nowego Życia” może korzystać wybrana grupa agentów, którzy osiągali dotychczas najlepsze wyniki sprzedażowe w iHestii. Do końca roku panel będzie dostępny dla 1500 pośredników. Po zakończeniu pilotażu w 2020 r. rozwiązanie się upowszechni. Czy będzie to rzeczywiście rewolucja w sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie? Wiele zależy od tego, czy agenci wykorzystają pełnię możliwości tego innowacyjnego narzędzia i przełamią swoje bariery w oferowaniu produktów życiowych klientom majątkowym.
Aleksandra E. Wysocka

 

PZU Zdrowie: Wojciech Kossut prezesem zarządu Falck

17 czerwca Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników podjęło uchwałę o powołaniu zarządu Falck Centra Medyczne. Decyzją NZW w organie zarządzającym...


czytaj dalej

KUKE: Akcjonariusze powołali zarząd spółki na nową kadencję

14 czerwca Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) powołało zarząd spółki w dotychczasowym składzie...


czytaj dalej

Geneva Association: Mocne głosy w zarządzie

Geneva Association, globalna organizacja zrzeszająca dyrektorów branży ubezpieczeń i reasekuracji, ogłosiła wybór czterech nowych członków...


czytaj dalej

Mapfre: Prezes mówi o nowej rzeczywistości technologicznej

Postępy w technologii i nowa rzeczywistość, jaką ona kreuje, nie mogą działać jak hamulec rozwoju gospodarczego i społecznego – mówił prezes i...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Wzrost w majątku, spadek w życiówce

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Ubea.pl: Benefia wróciła do czołówki

Z rankingu cen ubezpieczeń komunikacyjnych Ubea.pl, opartego na kalkulacjach sporządzonych przez użytkowników porównywarki wynika, że w maju...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook