Reklama

Nie bądź zombie
poniedziałek, 01 lipca 2019 07:25

Dyrektor regionalny dużej firmy ubezpieczeniowej powiedział mi kiedyś, że w czasie rozmowy rekrutacyjnej z potencjalnym kierownikiem zawsze zadaje kandydatowi pytanie o prywatne pasje. I jeśli pasji brak, to kandydat odpada. – Widzisz Ola, to pasja sprzedaje, zaraża entuzjazmem, inspiruje. Jeśli komuś nic się nie chce poza pracą, to w pracy też mu się niewiele będzie chciało – tłumaczył.

Są różne szkoły. Niektórzy twierdzą, że kluczem do sukcesu w sprzedaży jest statystyka i wytrwałość. Niewątpliwie, wytrwałość jest niezbędna, żeby podejmować kolejne próby pomimo porażek. A porażki są nieuniknione. Ale warto szukać ludzi z wewnętrznym ogniem. Może niekoniecznie na stanowisko księgowego, ale na pozycję sprzedawcy lub menedżera już tak. Można się nauczyć przepisów, produktów, procedur i systemów. Pasji nauczyć się trudno.

Trener sprzedaży Blair Singer mawiał, że w sprzedaży zawsze wygrywa wyższa energia. Radził, żeby przed ważną rozmową sprzedażową zrobić dziesięć przysiadów albo wbiec na spotkanie po schodach. Dzięki temu serce bije szybciej, ciśnienie krwi się podnosi, a poziom energii wyraźnie wzrasta. Podczas szkolenia robił taki eksperyment: o swoim produkcie opowiadały kolejno dwie osoby. Pierwsza po tych dziesięciu przysiadach, a druga bez żadnego fizycznego wysiłku przed wystąpieniem. Różnica była ewidentna. Sprzedawca, który wcześniej przyśpieszył krążenie krwi w żyłach, wydawał się znacznie bardziej przekonujący i zaangażowany.

Nie musisz koniecznie biegać w kółko przed ważną rozmową biznesową (chociaż czemu nie, skoro to pomaga?), ale na pewno monitoruj swoją życiową energię. Jeśli będziesz permanentnie niewyspany, apatyczny, znużony, zrezygnowany, wpłynie to na fakt, jak będziesz postrzegany przez innych – klientów, współpracowników, partnerów biznesowych. Zombie źle sprzedaje i źle zarządza. Nie bądź jak zombie. Koniec i kropka.

Po pierwsze, dbaj o elementarne BHP związane z energią fizyczną. Nie zarywaj nocy, jeśli nie jesteś już studentem, odżywiaj się możliwie sensownie, ruszaj się regularnie. Oczywiste oczywistości, ale niestety bardzo często żyjemy jakby „na kredyt”, a budzi nas dopiero cukrzyca lub zawał.

Po drugie, dbaj o „dlaczego” w swoim życiu. Mówi się, że jeśli znasz swoje „dlaczego”, to zawsze znajdziesz „jak”. Jeśli cele, do których dążysz, naprawdę uważasz za istotne i godne wysiłku, to znajdziesz energię i sposób ich realizacji. Z drugiej strony, nie dziw się samemu sobie, że unikasz robienia rzeczy, które gdzieś w środku uważasz za niepotrzebne. Jeśli nie chce ci się czegoś zrobić, to zadaj sobie pytanie, czy to rzeczywiście jest ważne i potrzebne.

Po trzecie, znajduj czas na to, co cię ekscytuje i sprawia radość. Muzyka, ogród, jazda motorem, opera, majsterkowanie, gotowanie, wspinaczka, obserwacja gwiazd – to może być cokolwiek. Nie dopuść do sytuacji, kiedy w twoim życiu nie będzie miejsca na realizację pasji. Nie bądź jak ktoś, kto umarł w wieku lat 20, ale z pochówkiem czekał do siedemdziesiątki… Gdy nie będzie w tobie za grosz radości i entuzjazmu do niczego, to w żadnej dziedzinie ci się nie powiedzie. Nie bądź zombie!
Aleksandra E. Wysocka

 

DWF Poland: Paweł Stykowski na czele praktyki ubezpieczeniowej

We wrześniu do DWF Poland dołączył Paweł Stykowski. W polskim oddziale kancelarii objął stanowisko local partnera. Jego zadaniem będzie...


czytaj dalej

Colonnade Insurance: Grzegorz Kulik nowym dyrektorem generalnym

Po niecałych trzech miesiącach od rezygnacji z zajmowanej funkcji wiceprezesa zarządu spółek ubezpieczeniowych Allianz Polska Grzegorz Kulik objął...


czytaj dalej

Marsh: Menadżerowie poświęcają niewiele czasu na zarządzanie cyberryzykiem

Większość członków zarządu lub kadry kierowniczej odpowiedzialnej za zarządzanie ryzykiem cybernetycznym w swojej organizacji poświęca nie więcej...


czytaj dalej

Allianz: Spadek zasobów finansowych w krajach rozwiniętych i wschodzących

W 2018 roku zasoby finansowe w krajach rozwiniętych i wschodzących po raz pierwszy od czasu kryzysu finansowego z 2008 r. zanotowały symultaniczny...


czytaj dalej

PIU: Coraz bliżej 3 mln osób objętych ochroną w ramach polisy zdrowotnej

Wartość rynku prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych nadal rośnie. Szybko zwiększa się też grono Polaków objętych ochroną w ramach tego typu polis.

czytaj dalej

Ubea.pl: Zmiany w rankingu

W sierpniu doszło do kilku zmian w rankingu cen ubezpieczeń komunikacyjnych Ubea.pl, opartego na kalkulacjach sporządzonych przez użytkowników...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook