Reklama

TUZ to znaczy lider
środa, 10 lipca 2019 08:49

Rozmowa z Piotrem Zadrożnym, prezesem TUZ Ubezpieczenia

Aleksandra E. Wysocka: – Gratuluję nagrody, którą zostaliście wyróżnieni przez Komisję Nadzoru Finansowego.
Piotr Zadrożny:
– Bardzo dziękuję! Rzeczywiście, zdobyliśmy tytuł instytucji finansowej przyjaznej mediacjom. Ten fakt cieszy tym bardziej, że wśród nagrodzonych były tylko duże zakłady ubezpieczeń i nasz TUZ. W 2016 r. zostaliśmy zaproszeni na pierwsze spotkanie do KNF w sprawie mediacji i postanowiłem sobie wtedy, że zdobędziemy taką nagrodę w ciągu 2 lat. Zajęło to ostatecznie 3 lata, a nie 2, ale udało się nam. I mam nadzieję, że wejdzie nam to w nawyk… Urząd zauważył, że staramy się w sposób przyjazny rozwiązywać spory z klientami. Nasz cel jest jeszcze szerszy. Chcemy być instytucją finansową przyjazną klientowi w każdym aspekcie swojej działalności. Likwidacja szkód jest szczególnie istotna w branży ubezpieczeniowej i decyduje o tym, jak klient będzie oceniał nasze produkty i usługi. Dlatego wiele zainwestowaliśmy w udoskonalenie procesów likwidacji szkód. Dodam, że na rozdaniu nagród w KNF byliśmy nie tylko najmniejszym graczem z branży ubezpieczeniowej, ale również najmniejszą firmą ze wszystkich wyróżnionych. Można zażartować, że jesteśmy TUZ-em wśród tuzów, ale tak się składa, że to już prawda.

Nadzór zachęca, żeby spory o wysokość odszkodowania przenosić z sal sądowych.
– Mediacja ma wiele dobrych stron. Dla wszystkich zainteresowanych to mniejszy stres, mniejsze koszty oraz czas, ponieważ do zamknięcia sprawy dochodzi znacznie szybciej. Gdy się te wszystkie aspekty połączy, to widać wyraźnie, że mediacje to bardzo efektywna metoda rozwiązywania sporów.

Ostatnie 3 lata to też dla Was potężna zmiana w wynikach finansowych.
– Rzeczywiście, przechodziliśmy przez wiele etapów, na początku bardzo trudnych. Najtrudniejsze już za nami, czyli rekonstrukcja portfela klientów, rekonstrukcja kadr i budowa nowych, efektywnych procesów biznesowych. Efekty w postaci coraz lepszych wyników finansowych są już widoczne. Podsumowaliśmy te ogromne zmiany podczas uroczystej gali dla agentów, którą zorganizowaliśmy w maju 2019 r. To była pierwsza gala po 3-letniej przerwie. Jestem zdania, że w trakcie remontu nie zaprasza się gości. Najbardziej burzliwy czas mamy już jednak za sobą i dlatego chcieliśmy spotkać się w większym gronie pośredników ubezpieczeniowych, podsumować zmiany i porozmawiać o planach na przyszłość. Spotkanie się udało, otrzymaliśmy później wiele pozytywnych komentarzy.

Wspomniał Pan o planach. Dokąd zmierza TUZ Ubezpieczenia?
– Przychodząc do firmy, mawiałem często, że aby naprawić płynący okręt, trzeba najpierw wyrzucić armaty. Dla nas oznaczało to istotną rekonstrukcję portfela ubezpieczeń. W 2017 r. straciliśmy bardzo wielu klientów i to był zabieg celowy. Nasz przekaz dla agentów jest prosty – nie chcemy być więcej dostawcą taniego ubezpieczenia OC ppm, ale kompleksowym ubezpieczycielem, który rozwija się w sposób zrównoważony. W najbliższym czasie będziemy poszerzać ofertę ubezpieczeniową o nowocześniejsze produkty majątkowe. Poważnie myślimy również o ubezpieczeniach korporacyjnych i współpracy z brokerami ubezpieczeniowymi.

Byliście w tym roku na Kongresie Brokerów. Jakiego rodzaju produkty planujecie dystrybuować z pomocą brokerów?
– W pierwszej kolejności będą to ubezpieczenia dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz produkty dla flot. Interesują nas też ubezpieczenia OC zawodowej, a w perspektywie nawet D&O. Będzie się bardzo dużo działo w naszej ofercie. Mamy ambitne plany wzrostowe. W 2018 r. zebraliśmy 200 mln zł składki, w tym roku celujemy w 250 mln, natomiast w 2023 r., czyli w rocznicę 20-lecia obecności na rynku, chcemy przekroczyć próg 500 mln zł. Chciałbym, żeby co najmniej 20% tej sumy pochodziło z kanału brokerskiego.

A jakie macie plany w kanale agencyjnym?
– Scentralizowaliśmy przez ostatnie 2 lata sieć sprzedaży. Zamiast stacjonarnych oddziałów, postawiliśmy na mobilne zarządzanie i wsparcie sprzedaży. Procesy likwidacji również zostały scentralizowane, a przez to istotnie usprawnione. Teraz jesteśmy bliżej agenta w terenie. Pracujemy nad szeregiem narzędzi, które jeszcze bardziej usprawnią współpracę z TUZ-em. Szczegóły będę mógł podać jesienią. Cały czas poszerzamy sieć współpracujących z nami agencji, ponieważ wciąż na mapie Polski są „białe plamy”, gdzie agentów współpracujących z TUZ-em nie ma. Uruchomiliśmy infolinię dla agentów, która udziela informacji produktowej i wsparcia technologicznego, co poważnie odciążyło menedżerów w terenie. Lada moment uruchomimy API, pozwalające połączyć się z systemami agentów oraz największymi porównywarkami. Pod koniec roku pojawi się nowa odsłona systemu sprzedażowego, o niebo wygodniejsza i nowocześniejsza.

Z jakimi wyzwaniami się zmagacie?
– Rynek jest coraz trudniejszy. Po dwuletnim „oddechu”, związanym z wyższymi cenami OC ppm, następują znowu istotne spadki. Ceny spadają z tygodnia na tydzień i boję się kierunku, w którym rynek zmierza. Presja cenowa dotyka nie tylko nas, ale wszystkich uczestników rynku. Wszyscy wpadamy w wir, który kręci się coraz szybciej i szybciej…

Przypis maleje, a liczba aut w Polsce rośnie, oby to wszystko nie skończyło się kolejnym kryzysem rentowności całego rynku.
– Jako mały gracz nie jesteśmy w stanie narzucać innym standardów cenowych, jesteśmy typowym „followersem”, czyli podmiotem dostosowującym poziom cen do liderów tego rynku. Tak czy inaczej jeszcze raz podkreślam, że nie będziemy dostawcą najtańszego OC ppm na rynku bez względu na wszystko, ponieważ taka strategia okazała się bardzo kosztowna i trzeba było potężnego wysiłku, żeby firmę uzdrowić. Mam nadzieję, że nasze doświadczenia posłużą też innym niewielkim firmom ubezpieczeniowym, a może tym większym również. Pokazaliśmy, że można bardzo wiele w firmie zmienić w stosunkowo niedługim czasie, ale potrzebne są ogromna determinacja, zaangażowanie, a także wytrwałość.

Spotkaliśmy się, jak co roku, na Żeglarskich Mistrzostwach Polski Towarzystw Ubezpieczeniowych. Z jakim wynikiem wróciliście?
– Zajęliśmy 4. miejsce, ale oczywiście mamy apetyt na więcej! Pokazaliśmy już na różnych polach, że jesteśmy może mali, ale za to ambitni i bardzo wytrwali. A to przynosi w długim terminie efekty zarówno w biznesie, jak i w sporcie. Zostaliśmy uhonorowani w tym roku tytułem „Firmy przyjaznej regatom”, a nagrodą jest przepiękny dzwon okrętowy, który wisi w moim biurze. Dodam, że siłą TUZ-a są ludzie. Mamy na pokładzie nie tylko żeglarzy, ale również cyklistów, biegaczy i innych wspaniałych zawodników. Bez mojego zespołu nigdy bym nie osiągnął tego, co się TUZ-owi udało w ciągu ostatnich 3,5 roku. TUZ to słowo oznaczające lidera i my takim liderem chcemy być.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka



 

Supra Brokers: Rafał Holanowski przestał pełnić funkcję prezesa

Firma brokerska Supra Brokers poinformowała, że wraz z wkroczeniem w nowy etap rozwoju, którego kierunek wyznacza ekspansja na nowe rynki i nowe...


czytaj dalej

Signal Iduna: Krzysztof Konstanciuk szefem Biura Sprzedaży Korporacyjnej

4 listopada Krzysztof Konstanciuk objął stanowisko Managera Sprzedaży Korporacyjnej Signal Iduna Polska. W ramach swoich obowiązków będzie...


czytaj dalej

Swiss Re: Telematyka dla bezpieczeństwa na drogach

Swiss Re i Pioneer Corp., firma z Tokio specjalizująca się w elektronice samochodowej, opracowały wspólnie rozwiązanie telematyczne zapewniające...


czytaj dalej

Beazley: Ataki dla okupu na systemy IT

Ataków z użyciem oprogramowania szantażującego w III kwartale tego roku było o 37% więcej w stosunku do II kwartału. Cyberprzestępcy biorą za cel...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Początek końca OFE

Projekt przepisów dotyczących istotnych zmian w polskim systemie emerytalnym, akceptacja przepisów dotyczących trzeciego zastępcy szefa nadzoru i...


czytaj dalej

Vfconferences: Prawne aspekty sprzedaży ubezpieczeń

12 grudnia w Warszawie odbędzie się II śniadanie biznesowe dla zakładów ubezpieczeń  zatytułowane „Prawne aspekty sprzedaży ubezpieczeń”. Patronem...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook