Reklama

Komentarz: Oferta ubezpieczeń turystycznych lepiej sprofilowana
czwartek, 18 lipca 2019 08:45

Rynek usług turystycznych rośnie w naszym kraju systematycznie rok do roku. Polacy podróżują coraz częściej i chętniej – zarówno na własną rękę, jak i w ramach zorganizowanych wyjazdów. To doskonały impuls do rozwoju rynku ubezpieczeń turystycznych i okołoturystycznych – zauważa Kamil Kutycki, zastępca dyrektora Departamentu Sprzedaży ds. Affinity & Travel w Europ Assistance.

Nowe produkty okołoturystyczne

Najbardziej oczywistym kierunkiem rozwoju produktów jest profilowanie ubezpieczenia pod konkretny rodzaj wyjazdu czy  aktywności, jaką podróżny planuje podczas wyprawy.

Zimowe ubezpieczenia dla narciarzy posiadają w swoim zakresie pokrycie kosztów wyspecjalizowanej akcji ratunkowej i poszukiwawczej czy ubezpieczenie specjalistycznego sprzętu sportowego. Wartość sprzętu, jaki zabieramy, uprawiając różne dyscypliny sportu, nieraz przekracza wartość zorganizowanej podróży. Polisy dla aktywnych to także oferta skierowana do nurków, rowerzystów, wspinaczy itp.

Nieszczęśliwe wypadki i nagłe choroby to nie jedyny aspekt, o którym klienci powinni myśleć, planując wyjazd. Warto również uświadamiać im, że powinni zadbać o swoje finanse. Zdarzają się bowiem sytuacje, w których, gdy pogoda nie dopisze, nie będą działały wyciągi narciarskie lub nie będzie można zorganizować lotu. W takich przypadkach specjalistyczne programy ubezpieczeniowe zapewniają zwrot kosztów zakupu karnetu lub pojedynczego biletu.

Klienci, planując i organizując wyjazd, coraz częściej korzystają również z ubezpieczeń kosztów rezygnacji i przerwania podróży.

Warto wspomnieć o nowościach produktowych, takich jak ubezpieczenie opóźnień lotów. Świadomi klienci wiedzą, że w przypadku zawinionego przez linie lotnicze opóźnienia lotu mogą dochodzić roszczeń odszkodowawczych od linii lotniczych, ale jest to niepotrzebny kłopot, gdyż polisa chroniąca  przed takimi zdarzeniami zadziała praktycznie automatycznie – wystarczy przy ubezpieczaniu podać numery lotów, a należne odszkodowanie może zostać przelane natychmiastowo.

Kolejnym ubezpieczeniem związanym z tematem podróży jest ubezpieczenie wynajmowanego pojazdu. Oczywiście klient może skorzystać z oferty miejscowej wypożyczalni. Nie mając jednak czasu na dokładną analizę warunków umownych i nie znając dokładnie lokalnego ubezpieczyciela, można przeoczyć ważne kwestie, które są istotne z punktu widzenia ochrony ubezpieczeniowej i odpowiedzialności w razie kolizji lub wypadku. Europ Assistance wychodzi naprzeciw takim obawom, oferując ubezpieczania z gamy CDW (collision damage waiver), czyli ochronę udziału własnego w szkodach komunikacyjnych. Klient może więc jeszcze przed wyjazdem na urlop wykupić u znanego mu partnera polisę, która będzie znacznie tańsza od oferty w punkcie wynajmu samochodów i będzie w pełni odpowiadała jego potrzebom.

Trendy w ubezpieczeniach turystycznych

Z roku na rok obserwujemy wzrost liczby wyjazdów organizowanych bez udziału agencji turystycznej lub touroperatora. Klienci organizują sobie wyjazdy samodzielnie, korzystając z dostępnych narzędzi i agregatorów usług hotelarskich, wyszukiwarek tanich lotów, rezerwacji samochodów itd. Jest to najprostszy sposób na ograniczenie kosztów i brak konieczności opłacania wynagrodzenia dla pośrednika, jednak w takiej sytuacji rezygnują także z ochrony, jaką zapewnia gwarancja ubezpieczeniowa, którą posiada każdy pośrednik działający na terenie naszego kraju. Wspomniane wcześniej produkty ubezpieczeniowe pozwalają połączyć komfort wyboru oferty i swobody w kształtowaniu swojego wyjazdu z bezpieczeństwem swoich środków.

Ubezpieczenia w praktyce 

Od lat obserwujemy wzrost zainteresowania nie tylko podróżami, ale także wzrost świadomości klientów w zakresie konieczności zakupu dodatkowego ubezpieczenia na czas podróży. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że im bardziej egzotyczny kierunek podróży, tym większe koszty transportu czy organizacji wizyty lekarza.

W naszej praktyce nie brakuje przykładów świadczących o tym, że brak ubezpieczenia mógłby zrujnować kieszeń niejednego podróżnego. Dla przykładu koszt zorganizowanego przez nas leczenia i transportu pacjenta po wstrząsie septycznym (zakażenie organizmu skutkujące rozwinięciem się sepsy) z popularnego turystycznie Dubaju przekraczają nawet 200 tys. zł. Częstotliwość podróży zwiększa prawdopodobieństwo  wystąpienia sytuacji, w której będziemy potrzebowali skorzystać z pomocy medycznej, zakupu leków lub świadczeń ambulatoryjnych. Przypominajmy klientom, by powierzali swoje zdrowie w ręce profesjonalistów, tak żeby w trudnej dla nich sytuacji czuli odpowiednie wsparcie i mogli spokojnie wypoczywać.

Kamil Kutycki, zastępca dyrektora Departamentu Sprzedaży ds. Affinity & Travel w Europ Assistance

 

Dorota Karczewska counselem w kancelarii WKB

Mecenas Dorota Karczewska, była wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), dołączyła jako counsel do zespołu prawa konkurencji i...


czytaj dalej

Rzecznik Finansowy: Mariusz Golecki następcą Aleksandry Wiktorow

Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki z dniem 12 października 2019 r. powołał Mariusza Goleckiego na stanowisko Rzecznika Finansowego. Akt...


czytaj dalej

HDI: Brytyjski dyrektor finansowy z RSA

Brytyjskie kierownictwo wyższego szczebla niemieckiej firmy HDI Global Specialty SE zostało uzupełnione o dyrektora finansowego i operacyjnego,...
czytaj dalej

Willis: Brak oznak ożywienia na rynku M&A

Z Kwartalnego Monitora Transakcji (Quarterly Deal Performance Monitor, QDPM) Willis Towers Watson (WTW) prowadzonego we współpracy z Cass Business...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Sprzedaż w kanale bankowym nadal spada

W pierwszej połowie obecnego roku przypis składki w polskim bancassurance osiągnął kolejny historycznie niski poziom, mimo stale rosnącego wyniku...


czytaj dalej

Ubea.pl: Barometr lekko w górę

Z barometru cenowego Ubea.pl, sporządzonego na postawie kalkulacji wykonanych we wrześniu przez klientów porównywarki wynika, że w ubiegłym...
czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook