Reklama

UNIQA: Komunikacja w 12 ratach
środa, 24 lipca 2019 08:39

UNIQA wprowadziła możliwość rozłożenia płatności za ubezpieczenia komunikacyjne na 12 rat. Dotychczas możliwa była płatność jednorazowa lub w 2 i 4 ratach.

- Rozpoczęliśmy współpracę z fintechem hiPRO, który proponuje rozwiązanie pozwalające zastąpić raty oferowane przez UNIQA kredytem bankowym. Tym samym ubezpieczyciel nie ponosi ryzyka kredytowego, a klient zyskuje wygodną formę płatności za ubezpieczenia – mówi Jakub Machnik, wiceprezes ds. finansów i ryzyka UNIQA.

O tym, że raty są popularną i wygodną metodą płatności, w Polsce nikogo raczej nie trzeba przekonywać. Korzysta z nich średnio 50 proc. Polaków. Na raty kupujemy najczęściej elektronikę i sprzęt AGD. Zakupy na raty mogą być także atrakcyjną formą finansowania wydatków związanych z ubezpieczeniem. Zwłaszcza że o ile zakup samej obowiązkowej polisy OC to wydatek kilkuset złotych, już na pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych (oprócz OC, także m.in. AC, NNW i Assistance) należy wydać kilka tysięcy złotych.

- Platforma hiPRO łączy portal sprzedażowy UNIQA (POS) z bankiem, który udziela kredytu. Klient otrzymuje kredyt bez podpisywania jakichkolwiek dokumentów w mniej niż minutę. Proces odbywa się online, a umowa akceptowana jest kodem SMS, który bank przesyła na telefon klienta. Poza tym klient zyskuje niższy koszt finansowania w porównaniu z ratami finansowanymi przez ubezpieczyciela, jak również możliwość spłaty w 12 ratach, zamiast dostępnych obecnie maksymalnie 4 rat – tłumaczy Jakub Machnik.

Wybierając płatność w 12 ratach, klient ma porównywalną zwyżkę składki jak przy dwóch ratach, równocześnie niższą niż przy czterech ratach. Inne korzyści dla klienta to także proste formalności i brak zaświadczeń. Minimalna wartość kredytu to 400 zł, a maksymalna 6000 zł.

- Zyskujemy zadowolenie klienta, który płaci w 12 niskich miesięcznych ratach łącznie podobnie, ile dotychczas płacił przy dwóch ratach. Poza tym jest to zgodne z jego przyzwyczajeniami. Większość płatności za usługi jest bowiem realizowana miesięcznie. Dzięki ratom klient może wybrać zakres ubezpieczenia, na który być może do tej pory nie mógł sobie pozwolić ze względu na zbyt duży wydatek jednorazowy. Zyskujemy także zadowolenie agenta, bo ma pewną prowizję od całej składki. Jednocześnie obniżamy koszty obsługi przeterminowanych należności – mówi Jakub Machnik.
(AW, źródło: UNIQA)

 

Macif Życie: Mariusz Czajka członkiem zarządu ds. ryzyka

6 sierpnia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Mariusza Czajki na stanowisko członka zarządu Macif Życie...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Justyna Wajs zastąpiła Małgorzatę Makulską



Małgorzata Makulska
Justyna Wajs

Małgorzata Makulska, członek zarządu Ergo Hestii, po 27 latach zakończyła współpracę z ubezpieczycielem z powodów...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Swiss Re: Straty katastroficzne półrocza

Katastrofy naturalne i spowodowane przez człowieka w I poł. 2019 r. były odpowiedzialne za 44 mld dol. strat gospodarczych na świecie – wynika ze...


czytaj dalej

ECB: Zamknięcie zaatakowanej strony

Europejski Bank Centralny (ECB) zamknął 15 sierpnia jedną ze swoich stron internetowych po udanym ataku hakerskim i zainfekowaniu złośliwym...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Saltus TUW sfinalizował zakup Macif Życie TUW

Dwa tygodnie po uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) Saltus TUW sfinalizował umowę nabycia i stał się właścicielem 100% udziałów...


czytaj dalej

Compensa: Łupem włamywaczy pada średnio 11 tys. zł

Średnia wartość mienia przywłaszczonego wskutek kradzieży z włamaniem do domów i mieszkań w pierwszej połowie obecnego roku przekracza 11 tys. zł...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook