Reklama

UNIQA: Samodzielna likwidacja szkód już dostępna
środa, 07 sierpnia 2019 23:43

UNIQA dołączyła do grona ubezpieczycieli, którzy udostępniają klientom narzędzia umożliwiające samodzielną likwidację szkody majątkowej. Z nowej usługi zakładu skorzystało już ponad sto osób.

- Zmieniają się przyzwyczajenia klientów i standardy myślenia, które obowiązywały przez lata. Nie możemy więc działać tak samo. Bo czy nam się to podoba, czy nie, klienci przenoszą swoje oczekiwania również na ubezpieczenia, w tym na likwidację szkód. Chcą elastyczności, dowolności, załatwienia sprawy od ręki, w dogodnym dla nich momencie – mówi Maciej Czyż, dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta UNIQA. – I tacy chcemy być. Dla klienta, który jest w centrum naszej nowej strategii – zaznacza.

Najnowszym udogodnieniem wprowadzonym przez UNIQA w ramach procesu upraszczania likwidacji szkód jest usługa samodzielnej likwidacji (samolikwidacji).

- Nowe narzędzie pozwala zlikwidować szkodę wynikającą z zalania. Nasi klienci zgłaszają w roku ok. 50 tys. tego rodzaju szkód. Są one jednymi z najczęstszych – mówi Maciej Czyż.

Usługa działa od niedawna. Liczba klientów korzystających z samodzielnej likwidacji szkody przyrasta z dnia na dzień. W sumie z tej opcji skorzystało już ponad 100 klientów.

- To bardzo dobry wynik. Wierzymy, że to rozwiązanie przyjmie się wśród naszych klientów. Głównym jego założeniem jest bowiem prostota i wygoda. Pierwszy klient, który skorzystał z tego narzędzia, zlikwidował szkodę w 10 minut po jej zgłoszeniu – dodaje Maciej Czyż.

Schemat samolikwidacji szkody majątkowej jest następujący: po zgłoszeniu szkody klient otrzymuje link do strony – bez konieczności logowania może wprowadzić dane na dowolnym urządzeniu mobilnym (smartfon, tablet, komputer). Strona przeprowadza go przez wszystkie czynności związane z likwidacją. W pierwszym kroku klient podaje kilka kluczowych informacji, takich jak rodzaj pomieszczenia, w którym doszło do zalania i jego wymiary, rozmiary uszkodzenia, zniszczone mienie, np. szafka. W drugim wykonuje zdjęcia. Może je wgrać z urządzenia bądź zrobić bezpośrednio ze strony. Ostatnim zadaniem jest wskazanie danych do kontaktu, numeru konta bankowego i zatwierdzenie danych. W zależności od wielkości szkody czynności te zajmują 5-10 minut.

- Samodzielna likwidacja szkody przez klienta automatyzuje proces zbierania dokumentacji szkodowej oraz kosztorysowania. Klient podaje informacje o rozmiarze szkody, aplikacja wylicza wartość odszkodowania. Następnie informacja ta trafia wraz ze zdjęciami do merytorycznego opiekuna klienta, który w zasadzie jedyne co musi zrobić to zaakceptować wypłatę – mówi Maciej Czyż.

Link do strony otrzymują klienci, którzy zgłaszają szkodę przez telefon. W ciągu 2 tygodni będą go otrzymywać także klienci zgłaszający szkodę za pośrednictwem formularza na stronie internetowej.

UNIQA jest kolejnym ubezpieczycielem na polskim rynku, który zdecydował się udostępnić cyfrowe narzędzie wspierające klienta w procesie likwidacji szkód majątkowych. Wcześniej takie narzędzia udostępniło m.in. Generali. Jego aplikacja do samodzielnej likwidacji szkód majątkowych przez klientów pod nazwą HomeSmart przyspiesza proces likwidacji szkód zalaniowych i nie wymaga wizyty rzeczoznawcy w miejscu powstania zniszczenia. Dzięki HomeSmart klienci (jeśli kwota wyliczona przez system ich satysfakcjonuje) otrzymują odszkodowanie w ciągu jednego dnia. Aplikację do samodzielnej likwidacji szkód z OC/AC, NNW oraz majątkowych udostępniła też Compensa. Obsługa zgłoszenia odbywa się przez internet, całkowicie bez udziału ubezpieczyciela. Natomiast PZU wprowadził „Samoobsługę szkody” – usługę internetową do samodzielnej kalkulacji kosztów naprawy uszkodzonego mienia: auta, domu, mieszkania czy ogrodu. Rozwiązanie pozwala klientowi na błyskawiczne uzyskanie wartości kwotowej szkody.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Macif Życie: Mariusz Czajka członkiem zarządu ds. ryzyka

6 sierpnia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Mariusza Czajki na stanowisko członka zarządu Macif Życie...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Justyna Wajs zastąpiła Małgorzatę Makulską



Małgorzata Makulska
Justyna Wajs

Małgorzata Makulska, członek zarządu Ergo Hestii, po 27 latach zakończyła współpracę z ubezpieczycielem z powodów...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Marsh: Rośnie liczba roszczeń z polis W&I

Od 2016 r. widoczny jest wzrost liczby roszczeń zgłaszanych z tytułu ubezpieczeń oświadczeń i zapewnień (Warranty & Indemnity, W&I) w regionie...


czytaj dalej

Rosja: Przyspieszenie testów samochodów bez kierowcy

Yandex, rosyjski odpowiednik Google, poinformował, że rozważa rozszerzenie swojej floty samoprowadzących się samochodów do 1000 w ciągu...


czytaj dalej

UFG: Nowe przepisy nie spowodują podwyżki składek

14 sierpnia prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o szczególnych uprawnieniach osób poszkodowanych w przypadku...


czytaj dalej

Rozmowy bez Asekuracji: Nic się nie stanie?

20 sierpnia ukazał się 80. odcinek „Rozmów bez Asekuracji”. Gościem podcastu był Marcin Tarczyński, analityk Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Inspiracją...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook