Reklama

Havas Media Group: Ubezpieczenia turystyczne w oczach Polaków
wtorek, 13 sierpnia 2019 08:40

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej w lipcu przez Intelligence Team, zespół badaczy Havas Media Group, w Polsce korzystanie z oferty ubezpieczeń turystycznych jest popularną praktyką. Okazuje się, że większość respondentów wyjeżdżających na wczasy za granicę regularnie z nich korzysta.

Ponad połowa ankietowanych nabywa ubezpieczenie turystyczne przy okazji zagranicznego wyjazdu – 29,3% wykupuje polisę przy każdym takim wyjeździe, a 24,1% tylko na niektóre wycieczki. Równie duże grono osób (31%) nie może sobie pozwolić na wyjazd za granicę. Przeciwnych nabywaniu ubezpieczenia podróżnego jest około 16% badanych.


Analizując wyniki trzech fal badania Meaningful Brands, obserwujemy, że Polacy stają się coraz bardziej dojrzałymi konsumentami, ceniącymi swój komfort i pozytywne doświadczenia. Z drugiej strony wszystkie statystyki pokazują, że Polacy podróżują coraz częściej, a co za tym idzie są coraz bardziej świadomi zagrożeń, które mogą się wydarzyć na wakacjach. Dlatego nie dziwi fakt, że ponad jedna trzecia Polaków deklaruje częstsze kupowanie ubezpieczeń dziś, niż w przeszłości – komentuje Alicja Cybulska, Chief Strategy Officer Havas Media Group.

W przypadku porównania częstotliwości ubezpieczania się w przeszłości i obecnie badani przeważnie nie widzą znaczącej zmiany. Ponad połowa respondentów kupujących polisy stwierdziła, że korzysta dziś z nich tak samo często, jak w przeszłości. Z kolei 34,3% deklaruje, iż wykupuje ubezpieczenia zdecydowanie częściej niż kiedyś.


Widoczna jest również w obecnych czasach wysoka świadomość w temacie ubezpieczeń na czas podróży. 41,1% badanych zapytanych o korzystanie z Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego podczas wyjazdów przyznało, że korzystają z EKUZ, a do tego nie rezygnują z ubezpieczania się w dodatkowy sposób u prywatnych ubezpieczycieli. 23,6% wyjeżdżających za granicę na czas wakacji korzysta tylko z EKUZ, a około 18% zadowala się wyłącznie ubezpieczeniem turystycznym.

Badani są bardziej skłonni ubezpieczyć się, gdy ryzyko wystąpienia zagrażającej ich życiu sytuacji jest wysokie. Najczęściej wskazywanymi powodami nabywania polisy był wyjazd do potencjalnie niebezpiecznych krajów bądź regionów oraz aktywny wypoczynek, np. chodzenie po górach, żegluga lub wyjazd na narty oraz wyjazd związany z uprawianiem sportów ekstremalnych.

Zapytani o powód kupowania ubezpieczenia turystycznego, respondenci najczęściej deklarowali, że robią to z uwagi na obawę przed wypadkami losowymi i dlatego, że nie chcą ponosić wysokich kosztów ewentualnego leczenia. Badani ubezpieczają się również, gdyż wyjeżdżają na wakacje w miejsca, w których może się to przydać.


Najczęstsze powody rezygnacji z polisy związane są między innymi z kwestiami finansowymi. Ankietowani uważają, że ubezpieczenia są zbyt drogie i szkoda im na nie pieniędzy. Niechęć do ubezpieczeń podróżnych wynika również często z krótkiego okresu trwania zagranicznego wypoczynku. Z badania wynika także, że jedynie 13% badanych decyduje się na ubezpieczenie domu lub mieszkania na czas wyjazdu.
Wśród najpopularniejszych firm oferujących ubezpieczenia turystyczne znalazły się: PZU (58,2%), Warta (27,9%), AXA (21,5%) oraz Allianz (19,4%).

Większość ankietowanych uważa, że warto inwestować w ubezpieczenia podróżne, lecz chętniej wybrałaby podstawowy pakiet, zawierający ubezpieczenie zdrowotne i ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, niż uzupełniony o dodatkowe opcje, takie jak np. ochrona bagażu. Ponadto korzystanie z polisy turystycznej jest zależne od tego, gdzie i w jakim celu podróżują respondenci.
(AM, źródło: Havas Media Group)

 

Supra Brokers: Rafał Holanowski przestał pełnić funkcję prezesa

Firma brokerska Supra Brokers poinformowała, że wraz z wkroczeniem w nowy etap rozwoju, którego kierunek wyznacza ekspansja na nowe rynki i nowe...


czytaj dalej

Signal Iduna: Krzysztof Konstanciuk szefem Biura Sprzedaży Korporacyjnej

4 listopada Krzysztof Konstanciuk objął stanowisko Managera Sprzedaży Korporacyjnej Signal Iduna Polska. W ramach swoich obowiązków będzie...


czytaj dalej

Swiss Re: Telematyka dla bezpieczeństwa na drogach

Swiss Re i Pioneer Corp., firma z Tokio specjalizująca się w elektronice samochodowej, opracowały wspólnie rozwiązanie telematyczne zapewniające...


czytaj dalej

Beazley: Ataki dla okupu na systemy IT

Ataków z użyciem oprogramowania szantażującego w III kwartale tego roku było o 37% więcej w stosunku do II kwartału. Cyberprzestępcy biorą za cel...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Początek końca OFE

Projekt przepisów dotyczących istotnych zmian w polskim systemie emerytalnym, akceptacja przepisów dotyczących trzeciego zastępcy szefa nadzoru i...


czytaj dalej

Vfconferences: Prawne aspekty sprzedaży ubezpieczeń

12 grudnia w Warszawie odbędzie się II śniadanie biznesowe dla zakładów ubezpieczeń  zatytułowane „Prawne aspekty sprzedaży ubezpieczeń”. Patronem...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook