Reklama

Zabierz swój biznes do spa
poniedziałek, 19 sierpnia 2019 09:08

Co jakiś czas odwiedzam salon spa. Ostatnio rozmawiając z trenerem Adamem Kubickim pomyślałam sobie, że takie spa przydałoby się również ubezpieczeniowym biznesom. A nawet szerzej. Regularnej odnowy potrzebują nie tylko nasze ciała, ale również życie zawodowe.

Żeby spa przyniosło dobroczynne efekty, czy to zdrowotne czy biznesowe, musi spełnić kilka reguł. Najważniejsza z nich jest magicznie prosta i w 100% pod naszą kontrolą. To głęboka, wewnętrzna intencja odnowienia i regeneracji. Bez takiej intencji nie pomoże nawet pałac na wodzie i armia Tajek-masażystek, bo tak jak weszliśmy zestresowani, tak zestresowani wyjdziemy.

A więc zacznij od intencji i wewnętrznego TAK. Tak, chcę odświeżyć moje życie zawodowe. Tak, chcę się przyjrzeć temu, co działa, a co nie działa. Tak, chcę sprawdzić, czy stawiam sobie odpowiednie cele biznesowe. Tak, jestem gotowy (gotowa) na ewentualne zmiany.

To jest truizm. Jeśli nie jesteśmy gotowi robić czegoś inaczej, to nie mamy co liczyć na żadną zmianę. Chyba że na gorsze. A z tą gotowością na rezygnację z pewnych nawyków i budowę nowych nie jest wcale prosto. Jest na to szereg ewolucyjnych uzasadnień – dotychczasowe metody działania zapewniły nam przeżycie, a na efekty nowych sposobów żadnych gwarancji nie ma. Nie zapominajmy jednak o głównej zasadzie ewolucji – przetrwają najlepiej dostosowani. Gdy zmieniają się warunki działania (a ciągle się zmieniają!), to my też musimy się zmieniać. Albo wyginiemy niczym dinozaury, które przecież w swoim czasie osiągały gigantyczne (dosłownie…) sukcesy. Tylko ze zmianą sobie nie poradziły.

Wróćmy do naszego spa. Bo przecież lepiej umieścić swój biznes na stole do masażu niż na stole do sekcji zwłok, prawda? Przyjrzyjmy się mu z życzliwością, ciepłem, ale i gotowością do zmiany. A potem weźmy się do roboty. I to jest trzeci krok uzdrowienia biznesu czy życia zawodowego – wytrwałość. No więc podsumowując. 1) Miej szczerą intencję zmiany na lepsze. 2) Miej gotowość na realne zmienianie konkretnych rzeczy i nawyków. 3) Wytrwaj w nowych sposobach działania.
To musi się udać.

Aleksandra E. Wysocka

 

DWF Poland: Paweł Stykowski na czele praktyki ubezpieczeniowej

We wrześniu do DWF Poland dołączył Paweł Stykowski. W polskim oddziale kancelarii objął stanowisko local partnera. Jego zadaniem będzie...


czytaj dalej

Colonnade Insurance: Grzegorz Kulik nowym dyrektorem generalnym

Po niecałych trzech miesiącach od rezygnacji z zajmowanej funkcji wiceprezesa zarządu spółek ubezpieczeniowych Allianz Polska Grzegorz Kulik objął...


czytaj dalej

Marsh: Menadżerowie poświęcają niewiele czasu na zarządzanie cyberryzykiem

Większość członków zarządu lub kadry kierowniczej odpowiedzialnej za zarządzanie ryzykiem cybernetycznym w swojej organizacji poświęca nie więcej...


czytaj dalej

Allianz: Spadek zasobów finansowych w krajach rozwiniętych i wschodzących

W 2018 roku zasoby finansowe w krajach rozwiniętych i wschodzących po raz pierwszy od czasu kryzysu finansowego z 2008 r. zanotowały symultaniczny...


czytaj dalej

PIU: Coraz bliżej 3 mln osób objętych ochroną w ramach polisy zdrowotnej

Wartość rynku prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych nadal rośnie. Szybko zwiększa się też grono Polaków objętych ochroną w ramach tego typu polis.

czytaj dalej

Ubea.pl: Zmiany w rankingu

W sierpniu doszło do kilku zmian w rankingu cen ubezpieczeń komunikacyjnych Ubea.pl, opartego na kalkulacjach sporządzonych przez użytkowników...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook