Reklama

Hyperion: Howden Broking Group i RKH Specialty połączą się w jeden podmiot
wtorek, 17 września 2019 08:34

Hyperion połączy Howden Broking Group (HGB) i RKH Speciality (RKH) pod wspólną marką Howden. Brokerską grupą zarządzać będzie José Manuel González, obecnie dyrektor generalny HBG. Dzięki temu klienci spółki Donoria, która od 2014 r. jest częścią Howdena, otrzymają znacznie większe wsparcie swojej działalności na całym świecie.

Połączenie HBG i RKH to kolejny etap integracji w ramach grupy Hyperion. Przed 5 laty Donoria pozyskała Howden Broking Group jako większościowego akcjonariusza. Rok później do grupy Hyperiona dołączył RKH Specialty.

W 2015 r. Howden i RKH wypracowały wspólnie 85 mln funtów EBITDA, zatrudniając 3 tys. pracowników. Obecnie obie firmy mogą pochwalić się wskaźnikiem EBITDA wynoszącym 200 mln funtów, zatrudniając łącznie 5 tys. osób na świecie. W imieniu klientów zarządzają składkami w wysokości około 7 miliardów USD.

David Howden, dyrektor generalny Hyperion Insurance Group, podkreśla, że proces integracji pozwoli połączonej grupie wypełnić lukę na globalnym rynku brokerskim, jaka powstała po przejęciu JLT przez Marsh & McLennan Companies.

- Oszczędności nie były głównym czynnikiem decydującym o połączeniu HBG i RKH. Chodzi nam o jeszcze większą efektywność i przejrzystość grupy. Chcemy zaprezentować klientom i partnerom pełen obraz skali naszej działalności brokerskiej, naszego portfela składek oraz dać im do dyspozycji najlepszych fachowców, którzy pracują z nami na całym świecie – dodaje.

Połączenie będzie przebiegało w dwóch etapach. Pierwszy to integracja zespołów zarządzających, które następnie będą pracować nad fuzją firm brokerskich. Proces rozpocznie się w tym roku, a jego finał nastąpi 1 października 2020 r.

- To najlepszy moment, zarówno wewnętrznie, jak i w kontekście szerszego otoczenia konkurencyjnego, by zbudować jedną silną grupę brokerską. Stworzymy globalną, spójną i wydajną platformę. To najlepsze rozwiązanie, z korzyścią dla wszystkich – klientów, ubezpieczycieli oraz specjalistów pracujących dla nas i chcących się z nami związać. Łącząc się, zapewnimy naszym klientom najlepszy zespół doradców – mówi José Manuel González, dyrektor generalny Howden Broking Group.

Połączenie wzmocni też regionalne spółki grupy, takie jak polska Donoria.

- Jako lokalny podmiot grupy Howden zyskamy silniejszego partnera, z lepszą rozpoznawalnością marki, konkurującego z największymi światowymi brokerami. Dzięki przynależności do grupy Howden będziemy mogli zaoferować pełny serwis usług wszędzie tam, gdzie prowadzą działalność nasi partnerzy, niezależnie od rodzaju klienta bezpośredniego lub reasekuracyjnego. Struktura grupy zostanie mocno uproszczona, a regionalne spółki staną się częścią silniejszych zespołów – mówi Dariusz Zajączkowski, prezes Donorii.
(AM, źródło: Donoria)

 

April Polska: Robert Świergocki nowym CEO

April Polska ma nowego prezesa zarządu. W związku z zakończeniem kadencji Gregoire’a Ezanno nowym CEO spółki został Robert Świergocki. Do zespołu...


czytaj dalej

Signal Iduna: Adam Malinowski nowym szefem sprzedaży

Po sześciu miesiącach nieobecności Adam Malinowski wraca na rynek ubezpieczeń. Z dniem 1 listopada obejmie stanowisko szefa sprzedaży obu spółek...


czytaj dalej

Liberty Mutual: Ekspansja przez europejską akwizycję

Liberty Mutual Insurance ogłosił, że zakończył akwizycję trzech europejskich spółek zależnych AmTrust Financial Services: Nationale Borg,...


czytaj dalej

Marsh: Cyberataki i kryzysy finansowe kluczowymi zagrożeniami dla biznesu

Problemy gospodarcze znalazły się wśród kluczowych obaw kadry zarządzającej reprezentującej różne regiony świata – wynika z najnowszego raportu...


czytaj dalej

Rzecznik Finansowy: Istotny pogląd skutecznym wsparciem dla klientów

Na przestrzeni trzech lat sądy rozstrzygnęły spory w 580 sprawach dotyczących ubezpieczeń, w których Rzecznik Finansowy wydał istotny pogląd. W...


czytaj dalej

PZU: Ostrzeżenie przed fałszywymi wiadomościami

PZU opublikował ostrzeżenie przed fałszywymi wiadomościami, które mogą trafić na skrzynkę mailową albo telefon klientów. Wysyłają je nadawcy,...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook