Reklama

Nie ma zmian bez zmian
czwartek, 31 października 2019 10:03

Praktyka życiowa pokazuje, że większość z nas nawet jak chce i potrzebuje zmian w dowolnej sferze, to równolegle nie ma gotowości na faktyczne zmienianie czegokolwiek. Szaleństwo? Tak ponoć nazwał to Albert Einstein, który powiedział, że szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać innych rezultatów.

Ten rodzaj szaleństwa to codzienność ludzi i firm. To głęboko zakorzeniona w naszych genach sprzeczność między konserwatyzmem a innowacyjnością. W naszych żyłach płynie krew innowatorów, którzy zdecydowali się w którymś momencie zejść z drzewa i poszukać innych rodzajów pożywienia. Być może dlatego nasi kuzyni neandertalczycy nie przetrwali – bo oni przez dziesiątki, a nawet setki tysięcy lat nic w swoim trybie życia nie zmieniali. Gdy środowisko się zmieniło, oni wciąż robili tak samo. A wśród homo sapiens byli kombinatorzy, którzy uczyli się nowych umiejętności szybciej i potrafili do zmian namówić bardziej konserwatywnych i opornych współplemieńców.

Jeśli chcesz w swoim życiu zmian na lepsze, to zacznij od własnej gotowości do zmieniania. Stawiając sobie cele i planując, zadaj sobie pytanie, jakie zmiany w działaniach i przekonaniach są potrzebne do realizacji tych celów. Co powinieneś robić inaczej? Czego więcej, czego mniej, a czego nie powinieneś robić w ogóle? Z dużym prawdopodobieństwem co najmniej część tych zmian będzie, przynajmniej na początku, pewnym (lub znacznym) wysiłkiem. Czy masz gotowość, żeby się zmęczyć? A jeśli nie uda się od razu, bo przecież większość rzeczy nie udaje się od razu, to czy masz gotowość na porażki i błędy?

Zmiana to niepewność, wysiłek, chaos, lecz również szansa na coś lepszego i większego. Pamiętaj, bilet lotniczy na drugą półkulę zawsze kosztuje więcej od biletu autobusowego do sąsiedniej dzielnicy. Na realizację znaczących życiowo celów składa się szereg drobnych czynności, realizowanych cierpliwie dzień po dniu, tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu. Sportowiec szykując się do igrzysk olimpijskich, potrzebuje szczegółowego planu treningowego. Podobnie jest w innych dziedzinach. Niemożliwe są istotne osiągnięcia bez stałego, mądrego wysiłku.

Myśląc o przyszłym roku, nie bądź jak neandertalczyk. Wróć do prostych pytań. Czego robić więcej? Czego mniej? Z czego zrezygnować? W tym wszystkim nie zapominaj o swoim „dlaczego”. Bo przecież nie chodzi o zmiany dla samych zmian, ale o realizację celów, w które naprawdę wierzysz i które są dla ciebie naprawdę ważne. Nie dla szefa, teściowej czy kolegi, ale właśnie dla ciebie.

Gdyby to miał być ostatni rok twojego życia, to co chciałbyś zrobić?

Aleksandra Emilia Wysocka

 

Supra Brokers: Rafał Holanowski przestał pełnić funkcję prezesa

Firma brokerska Supra Brokers poinformowała, że wraz z wkroczeniem w nowy etap rozwoju, którego kierunek wyznacza ekspansja na nowe rynki i nowe...


czytaj dalej

Signal Iduna: Krzysztof Konstanciuk szefem Biura Sprzedaży Korporacyjnej

4 listopada Krzysztof Konstanciuk objął stanowisko Managera Sprzedaży Korporacyjnej Signal Iduna Polska. W ramach swoich obowiązków będzie...


czytaj dalej

GlobalData: Cyber w domu

Cyberubezpieczenia są w znacznej mierze ograniczone do rynku ubezpieczeń dla przedsiębiorstw. Tymczasem w codziennym życiu prywatnym ludzie są...


czytaj dalej

Indie: Wspólna kampania ubezpieczycieli na życie

24 indyjskich ubezpieczycieli na życie, pod egidą Rady ds. Ubezpieczeń na Życie, współpracuje w pierwszej wspólnej kampanii medialnej promującej...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Zmiany przesądzone i możliwe

Na tle poprzednich lat kończący się rok jawi się jako dość spokojny okres w polskich ubezpieczeniach. Jednak wydarzenia zapoczątkowane w ostatnim...


czytaj dalej

Szkolenie „Cyberryzyko w natarciu!”

27 listopada w Warszawie odbędzie się szkolenie dla Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych na temat...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook