feed-image -

Reklama

Rozmowa Tygodnia


Klient chce płacić kartą za polisę
wtorek, 16 października 2018 11:40

Rozmowa z Cezarym Świerszczem i Piotrem Kujawą z Bacca

Aleksandra E. Wysocka: – Wielu agentów twierdzi, że wcale nie potrzebują terminala płatniczego. Co możecie im odpowiedzieć?

Cezary Świerszcz: – Zwyczaje płatnicze Polaków idą zdecydowanie w stronę wygodnych, bezgotówkowych transakcji. Polacy płacą kartą za wszystko, nawet za gazetę czy bułki. To ciekawe, że za niematerialną usługę, jaką jest ubezpieczenie, muszą płacić albo gotówką, albo ewentualnie przelewem. Tymczasem coraz mniej Polaków nosi ze sobą gotówkę. Kurczy się też sieć bankomatów. Trend jest jednoznaczny, a ubezpieczenia pozostają w tyle…

Add a comment
Więcej…
 
Żeby małym i średnim było łatwiej z IDD
środa, 03 października 2018 08:59

Trzy pytania do Jakuba Jaromina, prezesa zarządu Avangard System Sp. z o.o.

Aleksandra E. Wysocka: Stworzyliście kreator dokumentacji IDD. Kto może z niego skorzystać i w jakim celu?

Jakub Jaromin:
- Mali i średni agenci oraz brokerzy nie zawsze mają czas przegryzać się przez akty prawne, aby dostosować do nich swoją działalność. A zmiany, które przyniosło IDD, niosą ze sobą ryzyko prawne. Do nowej ustawy trzeba się przygotować. Oczywiście gromadzenie „kwitów” jest dalekie od ducha zmian, ale…  po pierwsze – materiały papierowe, na przykład tekst informacji obowiązkowej,  po prostu warto mieć.  Po drugie – zawsze przypominamy o szerszym kontekście praktycznym i prawnym danego rozwiązania.

Add a comment
Więcej…
 
Jeden zespół – wspólny sukces
poniedziałek, 01 października 2018 08:17

Rozmowa z Arturem Kijonką, prezesem OVB Allfinanz Polska

Aleksandra Emilia Wysocka: – Sto lat! Wszystkiego najlepszego z okazji 25. urodzin.
Artur Kijonka:
– Dziękuję w imieniu całej firmy!

Napoleon mówił „państwo to ja”, to może prezes OVB Polska może powiedzieć „firma to ja”?
– Firma to nie ja, to my! Na te 25 lat ciężko pracuje cały zespół ludzi w sieci sprzedaży, wsparty przez pracowników centrali. To nie „one man show”… to sukces zespołu, który tkwi we współpracy i w podziale kompetencji. Wieloletnia ewolucja OVB udała się, ponieważ ludzie, którzy tworzą firmę, są nie tylko pracowici, ale przede wszystkim otwarci na zmiany. To właśnie dzięki codziennej, doskonałej współpracy wszystkich dyrektorów krajowych, dzięki temu, że się wzajemnie szanujemy i lubimy oraz wsłuchujemy w potrzeby naszych klientów, udaje nam się znaleźć nowe rozwiązania i od wielu lat osiągać sukces.

Add a comment
Więcej…
 
Czy czeka nas świat bez szkód?
poniedziałek, 13 sierpnia 2018 08:15

Rozmowa z Radosławem Bartosikiem z Mentax.pl

Aleksandra E. Wysocka: – Jak sobie wyobrażasz likwidację szkód za 10 lat?
Radosław Bartosik:
– Wyobraźmy sobie taką sytuację. Jest 2028 r. Pan Edward w poniedziałek rano budzi się na kacu, wsiada do auta, a auto mówi mu „Drogi Edwardzie, nie możesz dziś prowadzić, ponieważ masz zbyt wysoki poziom alkoholu we krwi. Pozwól, że ja pokieruję. Wolisz posłuchać muzyki czy książki, którą przerwałeś przedwczoraj na str. 97?”. Samochody autonomiczne porozumiewające się ze sobą, informujące o korkach i zdarzeniach drogowych to technologia dostępna już teraz. Auto może zwrócić panu Edwardowi uwagę, że ma podwyższone ciśnienie albo że powinien uzupełnić poziom elektrolitów. Może też przekazać informacje o jego stanie zdrowia bezpośrednio do lekarza czy szpitala… Może również odebrać informację od czujników umieszczonych w mieszkaniu pana Edwarda, mówiąc o podejrzeniu zalania i odcięciu dopływu wody. Wszystkie te technologie już funkcjonują.

Add a comment

Więcej…
 
2018 – rok wielkich możliwości dla agentów
poniedziałek, 16 lipca 2018 08:21

Rozmowa z Tomaszem Chwiejczakiem, prezesem zarządu Open Brokers SA

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Wyzwania 2018 roku są dla agentów ogromne. Jak mogą rozwijać swoje firmy w nowych warunkach?
Tomasz Chwiejczak:
– Nie da się ukryć, że zmian na ten rok jest bardzo dużo. Agentom będzie trudniej rozwijać swój biznes w dotychczasowym modelu, a dla części z nich może to być czas walki o utrzymanie się na rynku. Obserwujemy branżę ubezpieczeń od wielu lat i widzimy, że w dobie tak głębokich zmian w przepisach prawnych i technologii, najlepiej radzą sobie większe firmy oraz te, które współpracują na równych warunkach z solidnym partnerem.

Add a comment

Więcej…
 
Wspólnie z klientem odkrywamy, czego faktycznie potrzebuje
czwartek, 12 lipca 2018 08:32

Rozmowa z Marcinem Wójcikiem, wiceprezesem PAUF SA

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – O ubezpieczeniach dużo się mówi w ostatnich czasach. Zakłady Ubezpieczeń, poprzez wszechobecne reklamy, również robią wszystko, byśmy wiedzieli, przed jakimi nieszczęściami ma nas uchronić polisa ubezpieczeniowa. Któż z nas nie słyszał piosenki reklamowej jednego z towarzystw ubezpieczeniowych „stłuczka się każdemu może przytrafić. Zadzwoń!”. No tak, ale porozmawiajmy o tym, jak kupić ubezpieczenie, jaki wariant wybrać, co jest istotne przy kupnie polisy i na co jeszcze zwrócić uwagę?
Marcin Wójcik:
– Może na początek wyjaśnię, czym jest PAUF SA, a właściwie Pocztowa Agencja Usług Finansowych.

Add a comment

Więcej…
 
Broker i affinity?
poniedziałek, 18 czerwca 2018 09:47

Rozmowa z Magdaleną Marciniak, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu Grupy Europa

Aleksandra E. Wysocka: – Jesteśmy tuż po największym dorocznym evencie brokerskim – XXI Kongresie Brokerów w Mikołajkach. Doszły mnie słuchy, że otwieracie się na kanał brokerski, co jest zaskakujące, biorąc pod uwagę Waszą specjalizację w bancassurance i tak zwanych kanałach alternatywnych. Rozumiem, że nie zainteresowaliście się nagle dużym „korpo”?
Magdalena Marciniak:
– Duże ryzyka korporacyjne nie są i nie były w obszarze naszych zainteresowań, co wcale nie oznacza, że nie mamy wspólnych płaszczyzn biznesowych z brokerami. Co więcej, współpracujemy z nimi już od jakiegoś czasu, szczególnie przy dużych kontraktach affinity. Bardzo wielu naszych partnerów w tym kanale jest obsługiwanych przez brokerów. Rynek affinity mocno zwraca się w stronę ubezpieczeń spersonalizowanych i kontekstowych. O wyborze partnera ubezpieczeniowego często decyduje właśnie broker. Chcielibyśmy pokazać tym brokerom, którzy jeszcze z nami nie mieli okazji współpracować, że mamy interesującą ofertę partnerską dla ich klientów. Brokerzy obsługują również firmy leasingowe, z którymi współpracujemy już od dłuższego czasu. Widzimy też, że wielu brokerów poszukuje teraz nowych możliwości rozwoju swojego biznesu, często wychodzących poza typowe ścieżki czystych ubezpieczeń korporacyjnych.

Add a comment

Więcej…
 
Inssue to więcej niż telematyka
poniedziałek, 28 maja 2018 08:08

Rozmowa z Marcinem Dudkiem z Inssue

Aleksandra Emilia Wysocka: – Co macie do zaoferowania polskiemu rynkowi ubezpieczeniowemu?
Marcin Dudek:
– Telematyka jest wyraźnie obecna w Polsce już od kilku lat, a jeśli by uznać za początki telematyki monitorowanie GPS, to z pewnością drugą dekadę. Dziś kluczowe jest zagadnienie pomysłu i efektywności wykorzystania danych telemetrycznych i to jest właśnie nasz cel. UBI, czyli usage-based-insurance, rozwijają się dynamicznie na całym świecie, a w Polsce mają szczególny, widoczny potencjał. Obserwując światowe trendy, wybraliśmy równoległą ścieżkę do UBI, koncentrując się na potrzebach towarzystw ubezpieczeniowych w zakresie zarządzania szkodowością, analizą ryzyka i likwidacją szkód pod kątem pełnej automatyzacji. Widzimy, że istniejące statyczne systemy szacowania szkód i obsługi polis są nierentowne, wymagają dużego zaangażowania osobowego i wieloetapowej obsługi. Inssue w oparciu o najnowsze technologie sztucznej inteligencji prezentuje nowoczesny system, który rewolucjonizuje te obecne metody, eliminuje konieczność obsługi procesów przez człowieka i w pełni automatyzuje fizyczną dystrybucję polis.

Add a comment

Więcej…
 
Nie każda innowacja ma sens
wtorek, 24 kwietnia 2018 08:35

Rozmowa z Maciejem Stanisławem Szczurkiem z AXA

Aleksandra E. Wysocka: – Co Pan robi w AXA i od jak dawna?
Maciej Stanisław Szczurek:
– Łatwiej powiedzieć, od jak dawna, bo od 13 lat. Trudniej powiedzieć, co, bo robiłem bardzo wiele różnych rzeczy. Zaczynałem jako prawnik, pracowałem również w Biurze Strategii. Zajmowałem się produktami majątkowymi i wdrażaniem produktu telematycznego w AXA w Szwajcarii. Po powrocie do Polski prowadziłem fuzję AXA z Liberty Ubezpieczenia, a od niedawna kieruję pracą Biura Rozwoju Biznesu.

Add a comment
Więcej…
 
Telematyka w dwa tygodnie
poniedziałek, 16 kwietnia 2018 08:14

Rozmowa z Cezarym Świerszczem, prezesem zarządu i współzałożycielem Bacca

Aleksandra E. Wysocka: – O telematyce dużo się mówi. Czy to jednak nie jest kosztowny gadżet, za którym nie kryją się realne korzyści biznesowe dla ubezpieczyciela?
Cezary Świerszcz:
– Kontakt z klientem oraz wiedza to dwa kluczowe argumenty za tym, by traktować telematykę jako niezbędną inwestycję w przyszłość każdego ubezpieczyciela. Telematyka to świetna okazja do budowania z klientem bliskiej relacji wokół bezpieczeństwa i zarządzania ryzykiem, czyli głównej kompetencji ubezpieczycieli. Wiedza zdobywana dzięki telematyce pozwala budować kompetencje: klientowi – w zakresie bezpiecznego zachowania na drodze, a ubezpieczycielowi – w zakresie oceny ryzyka i tworzenia produktów dostosowanych do realnych potrzeb i zwyczajów klienta. Jeden przejazd dostarcza ubezpieczycielowi więcej prawdziwych danych o kliencie, niż standardowo zbierał w formularzu.

Add a comment

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 61

Z PZU do zarządu Alior Banku

17 października Katarzyna Sułkowska złożyła rezygnację z funkcji prezesa zarządu Alior Banku. Rada nadzorcza spółki przyjęła rezygnację i z tym...


czytaj dalej

MAK Ubezpieczenia: Robert Grabowski nowym członkiem zarządu

Robert Grabowski, dotychczasowy dyrektor Biura Ubezpieczeń na Życie i Osobowych MAK Ubezpieczenia, został członkiem zarządu firmy brokerskiej....


czytaj dalej

Unia Berneńska: Beatriz Reguero nową przewodniczącą

17 października w Paryżu odbyło się doroczne walne zgromadzenie Unii Berneńskiej. Gospodarzem spotkania, które zgromadziło ponad 300 dyrektorów...


czytaj dalej

Aon: Wrześniowe katastrofy najkosztowniejsze

Szkody spowodowane przez huragany, powodzie i trzęsienia ziemi sprawiły, że wrzesień był pod względem katastrof naturalnych najkosztowniejszym jak...


czytaj dalej

PIU: Wynik bancassurance najsłabszy od lat

17 października podczas pierwszego dnia X Kongresu Bancassurance Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) zaprezentowała podsumowanie wyników bankowego...


czytaj dalej

Consultia: Korekta rocznej prognozy

Przez 9 miesięcy tego roku Consultia zebrała 155,1 mln zł, o 15,1% więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. (134,8 mln zł). Przychody...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook