feed-image -

Reklama

Rozmowa Tygodnia


Inssue to więcej niż telematyka
poniedziałek, 28 maja 2018 08:08

Rozmowa z Marcinem Dudkiem z Inssue

Aleksandra Emilia Wysocka: – Co macie do zaoferowania polskiemu rynkowi ubezpieczeniowemu?
Marcin Dudek:
– Telematyka jest wyraźnie obecna w Polsce już od kilku lat, a jeśli by uznać za początki telematyki monitorowanie GPS, to z pewnością drugą dekadę. Dziś kluczowe jest zagadnienie pomysłu i efektywności wykorzystania danych telemetrycznych i to jest właśnie nasz cel. UBI, czyli usage-based-insurance, rozwijają się dynamicznie na całym świecie, a w Polsce mają szczególny, widoczny potencjał. Obserwując światowe trendy, wybraliśmy równoległą ścieżkę do UBI, koncentrując się na potrzebach towarzystw ubezpieczeniowych w zakresie zarządzania szkodowością, analizą ryzyka i likwidacją szkód pod kątem pełnej automatyzacji. Widzimy, że istniejące statyczne systemy szacowania szkód i obsługi polis są nierentowne, wymagają dużego zaangażowania osobowego i wieloetapowej obsługi. Inssue w oparciu o najnowsze technologie sztucznej inteligencji prezentuje nowoczesny system, który rewolucjonizuje te obecne metody, eliminuje konieczność obsługi procesów przez człowieka i w pełni automatyzuje fizyczną dystrybucję polis.

Add a comment

Więcej…
 
Nie każda innowacja ma sens
wtorek, 24 kwietnia 2018 08:35

Rozmowa z Maciejem Stanisławem Szczurkiem z AXA

Aleksandra E. Wysocka: – Co Pan robi w AXA i od jak dawna?
Maciej Stanisław Szczurek:
– Łatwiej powiedzieć, od jak dawna, bo od 13 lat. Trudniej powiedzieć, co, bo robiłem bardzo wiele różnych rzeczy. Zaczynałem jako prawnik, pracowałem również w Biurze Strategii. Zajmowałem się produktami majątkowymi i wdrażaniem produktu telematycznego w AXA w Szwajcarii. Po powrocie do Polski prowadziłem fuzję AXA z Liberty Ubezpieczenia, a od niedawna kieruję pracą Biura Rozwoju Biznesu.

Add a comment
Więcej…
 
Telematyka w dwa tygodnie
poniedziałek, 16 kwietnia 2018 08:14

Rozmowa z Cezarym Świerszczem, prezesem zarządu i współzałożycielem Bacca

Aleksandra E. Wysocka: – O telematyce dużo się mówi. Czy to jednak nie jest kosztowny gadżet, za którym nie kryją się realne korzyści biznesowe dla ubezpieczyciela?
Cezary Świerszcz:
– Kontakt z klientem oraz wiedza to dwa kluczowe argumenty za tym, by traktować telematykę jako niezbędną inwestycję w przyszłość każdego ubezpieczyciela. Telematyka to świetna okazja do budowania z klientem bliskiej relacji wokół bezpieczeństwa i zarządzania ryzykiem, czyli głównej kompetencji ubezpieczycieli. Wiedza zdobywana dzięki telematyce pozwala budować kompetencje: klientowi – w zakresie bezpiecznego zachowania na drodze, a ubezpieczycielowi – w zakresie oceny ryzyka i tworzenia produktów dostosowanych do realnych potrzeb i zwyczajów klienta. Jeden przejazd dostarcza ubezpieczycielowi więcej prawdziwych danych o kliencie, niż standardowo zbierał w formularzu.

Add a comment

Więcej…
 
Punkty Standard dla multiagentów
środa, 11 kwietnia 2018 07:54

Rozmowa z Małgorzatą Sztabińską, dyrektorem Departamentu Sprzedaży ERGO Hestii

Aleksandra E. Wysocka: – Jak oceniacie sytuację na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego w Polsce? Czy wciąż jest przestrzeń na sieci własne?
Małgorzata Sztabińska:
– ERGO Hestia rozwija dystrybucję zgodnie ze strategią Najwyższego Standardu Ochrony. Jednym z najważniejszych jej filarów jest skierowany do pośredników ubezpieczeniowych program Przyjaznego Partnerstwa. W ciągu 2,5 roku mogliśmy w ten sposób, wspólnie z najlepszymi agentami, otworzyć 140 Punktów Standard. To nowoczesne, znajdujące się w atrakcyjnych, często prestiżowych lokalizacjach punkty doradztwa ubezpieczeniowego, gdzie agent w efekcie dialogu z klientem jest w stanie zaoferować mu najbardziej dopasowaną do jego potrzeb ofertę ubezpieczenia. Z całą pewnością ten model dystrybucji wyróżnia ERGO Hestię – nie tylko zresztą na polskim rynku. Projekt Punktów Standard ERGO Hestii jest najlepszym przykładem na to, że z powodzeniem można łączyć różne modele dystrybucji. Punkty Standard to placówki przeznaczone dla multiagentów, co oznacza, że można w nich sprzedawać produkty również innych towarzystw ubezpieczeń. Po niespełna 3 latach prowadzenia tego programu mogę powiedzieć, że agenci, którzy nam zaufali, dziś doceniają taki charakter współpracy. Potwierdzają to również wyniki biznesowe. Cały czas dynamicznie rozwijamy ten projekt i zapraszamy do niego kolejnych agentów.

Add a comment

Więcej…
 
AXA chce zachwycać likwidacją
poniedziałek, 26 marca 2018 09:17

Rozmowa z Grzegorzem Anczewskim, dyrektorem obszaru likwidacji szkód w AXA Ubezpieczenia

Aleksandra E. Wysocka: – Jakie cele Pan sobie stawia, kierując likwidacją szkód w AXA?
Grzegorz Anczewski: –
Naszym celem jest zachwycać klienta likwidacją szkód komunikacyjnych. Tak jest – zachwycać. Robimy to na szereg sposobów. To niby proste sprawy, ale na rynku nie są normą. Wprowadziliśmy na przykład sposób kosztorysowania, który nazwaliśmy „kosztorysem fair”. To  sposób wyceny, który pozwala na bezproblemową naprawę auta w warsztacie. Można powiedzieć, że to „oczywista oczywistość”, jednak wielu klientów ma z kosztorysami problem. Postanowiliśmy, że w AXA będzie inaczej. To element szerszego nastawienia na budowę partnerskiej relacji z klientem. Zadaliśmy sobie (i naszym klientom) również pytanie, co dla nich jest najważniejsze w procesie likwidacji. Okazało się, że kluczowe jest bieżące informowanie, co i na kiedy będzie zrobione. Dla klientów bowiem obsługa szkody zwykle oznacza oczekiwanie, tylko nie wiedzą na co mają czekać i jak długo! Klienci po zgłoszeniu szkody chcą wiedzieć, co się będzie dziać i kiedy konkretnie będziemy dostarczać im kolejne informacje aż po ostateczne rozliczenie szkody. Czekanie bez żadnej informacji zwrotnej jest bardzo frustrujące. Dlatego wprowadziliśmy rozwiązanie, które nazywam „ciepłym hamburgerem na czas”. Usługa ma być dostarczona szybko (ciepłe jedzenie) i zgodnie z obietnicą (tj. na umówiony czas). Tu liczy się precyzja. Dlatego nie mówimy: „przygotujemy kosztorys w ciągu trzech dni roboczych”, ale „przygotujemy Pani kosztorys w najbliższy piątek”. I ten kosztorys jest gotowy w piątek.

Add a comment

Więcej…
 
Najbardziej stabilna jest zmiana
wtorek, 06 marca 2018 09:15

Rozmowa z Jarosławem Łoniem, prezesem Lubuskiej Grupy Kapitałowej

Aleksandra E. Wysocka: – Co najbardziej zapamięta Pan z tegorocznego Kongresu? Czy udało się spełnić marzenie o wydarzeniu innym niż wszystkie?
Jarosław Łoń:
– Z całą pewnością wizerunek Superbohatera i hasło przewodnie, jakim jest „zmiana”, to słowa klucze będące symbolem naszego Kongresu.
Każdy mógł się poczuć jak Superbohater będący Numerem 1 – przede wszystkim nasz pośrednik, nasz partner w postaci towarzystwa ubezpieczeniowego, jak i nasza firma, która niczym Superbohater stoi za swoją siecią sprzedaży.
Staramy się, aby wydarzenie, jakim jest Kongres Liderów LGK i VIVIAMO, było swoistym połączeniem spotkania merytorycznego, podsumowania ubiegłego roku oraz dobrej zabawy.
Teraz z perspektywy czasu, wsłuchując się w opinie uczestników, mogę śmiało powiedzieć: daliśmy radę.

Add a comment

Więcej…
 
Okrzepli w pięć lat
poniedziałek, 26 lutego 2018 09:18

Rozmowa z Robertem Zagatą, dyrektorem Sprzedaży Agencyjnej w Prudential w Polsce, w przeddzień piątej rocznicy powrotu ubezpieczyciela na polski rynek

„Gazeta Ubezpieczeniowa”: – Dosłownie za moment minie pięć lat, odkąd sprzedaliście pierwszą polisę w Polsce. Co się udało zbudować w sprzedaży przez ten czas?
Robert Zagata:
– Może zacznijmy od tego, że wchodziliśmy na rynek właściwie podzielony między największych graczy, chociaż wciąż nie aż tak rozwinięty, jak mogłyby tego wymagać bogacenie się polskiego społeczeństwa i związana z nim chęć – albo bardziej potrzeba – ochrony swojego życia, zdrowia i finansowej przyszłości. Wiedzieliśmy zatem od samego początku, że debiut będzie i późny, i wymagający. Późny, bo inni mieli bez mała ćwierć wieku na budowanie swoich marek, struktur sprzedaży i pozyskiwanie klientów. Wymagający, bo przecież wiemy, że ubezpieczenia na życie się sprzedaje, to cały wysiłek danego zakładu ubezpieczeń. A tu nagle pojawia się marka Prudential. Znana doskonale, wręcz świetnie rozpoznawana przed wojną, obecna we wszystkich największych miastach II Rzeczpospolitej, w tym sztandarowo, ze swoim drapaczem chmur w Warszawie, ale dawno niewidziana. No i okazuje się, że przez te pięć lat potrafimy zbudować infrastrukturę sieci sprzedaży (18 oddziałów i kilkanaście agencji w największych miastach w Polsce), mówić dobrze i głośno o ubezpieczeniach i związać ze sobą tysiąc osób w sieci wyłącznej. Zatem powody do dumy mamy, prawda?

Add a comment
Więcej…
 
Agenci to ważni ambasadorowie AXA
środa, 07 lutego 2018 09:32

Rozmowa z Agnieszką Dąbrowską z AXA, dyrektor customer experience, operacji i sprzedaży direct

Aleksandra E. Wysocka: – Odpowiada Pani m.in. za szeroko pojęty marketing we wszystkich kanałach sprzedaży AXA. Co będzie się działo w marketingu AXA w 2018 r.?
Agnieszka Dąbrowska:
– 2 lata temu rozpoczęliśmy proces transformacji, który jest związany z zakupem BRE Ubezpieczenia i Liberty Ubezpieczenia, ale również ze zmianami wewnątrz spółek w Grupie AXA w Polsce. Dodatkowym impulsem są zmiany na poziomie całej Grupy AXA na świecie. Jednym z celów jest wzmocnienie i ujednolicenie wizerunku marki AXA.
AXA jest teraz firmą wieloproduktową i wielokanałową, ale ma mieć jedną twarz – w majątku, w życiu, wszędzie. Rok 2018 będzie dla nas rokiem konsolidacji, uspójniania i budowania takiego wizerunku wśród naszych wszystkich interesariuszy.

Add a comment

Więcej…
 
Tysiąc klientów na dobry początek
poniedziałek, 22 stycznia 2018 09:10

Rozmowa z Michałem Jaczyńskim, dyrektorem Biura Sprzedaży Agencyjnej w PZU Życie, i Marcinem Salatą, dyrektorem ds. rozwoju sieci
Aleksandra E. Wysocka: – Grupa PZU ogłosiła swoją strategię 9 stycznia br. i jest w niej istotnie miejsce dla ubezpieczeń życiowych. Co planujecie w najbliższym czasie?
Michał Jaczyński:
– Ruszamy do ofensywy! Widzimy ogromny potencjał w małych i średnich przedsiębiorstwach. W najmniejszych firmach, zatrudniających od 2 do 9 osób, ochronę ubezpieczeniową na życie czy ubezpieczenie zdrowotne mają nadal nieliczni. Chcemy tę niszę wypełnić. Naszym równie istotnym celem jest odzyskanie pozycji lidera w sprzedaży produktów dla klienta indywidualnego. Chcemy oferować tradycyjne rozwiązania ubezpieczeniowe, czyli ubezpieczenia terminowe i kapitałowe z nowoczesnymi dodatkami.
Marcin Salata: – Mamy bardzo ambitne plany rozwoju sieci sprzedaży. Chcemy dotrzeć do ludzi, którzy być może jeszcze o pracy w ubezpieczeniach nie myśleli – czyli do zawodowych sprzedawców. Takich, którzy osiągali sukcesy w sprzedaży np. w branży farmaceutycznej czy telekomunikacyjnej, zwłaszcza w obszarze B2B. Nie zamykamy się oczywiście na osoby z ubezpieczeń, szczególnie jeśli chodzi o stanowiska menedżerskie.

Add a comment
Więcej…
 
Miliard przypisu zdobyty
wtorek, 16 stycznia 2018 09:48

Rozmowa z Agnieszką Wrońską, prezes LINK4
Aleksandra E. Wysocka: – W kinach Gwiezdne wojny, a przed seansem… bardzo oryginalna reklama LINK4, nawiązująca do kultowego filmu Powrót do przyszłości. Jaka jest historia tego spotu?
Agnieszka Wrońska:
– Drugi rok z rzędu wspieramy wyjątkowy konkurs dla młodych reżyserów, Papaya Young Directors. Polega to na tym, że my przekazujemy dość ogólny brief dotyczący reklamy, a dokładny pomysł i realizację pozostawiamy już w całości młodym twórcom. W rezultacie powstał spot, który można obejrzeć w wybranych kinach przed Gwiezdnymi wojnami lub na naszym kanale YouTube. Jesteśmy dumni z tego, że film bazujący na naszej ofercie wygrał w konkursie z wieloma innymi branżami i zdobył Grand Prix.

Add a comment

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 62

Personalia: Krzysztof Kudelski dołączył do Grupy MAK

Do zespołu MAK Investments (Grupa MAK) dołączył były prezes Warty Krzysztof Kudelski, który w strukturach brokera będzie odpowiedzialny za obszary...


czytaj dalej

UNIQA Polska: Jakub Machnik wiceprezesem ds. finansów i ryzyka

Rada nadzorcza zdecydowała o powierzeniu Jakubowi Machnikowi funkcji wiceprezesa zarządu spółek UNIQA Polska. Od 1 grudnia odpowiada on już nie...


czytaj dalej

Generali: Zarządzanie aktywami alternatywnymi

Włoska grupa Generali nabyła od Bank of America Merrill Lynch firmę zarządzania aktywami alternatywnymi CM Investment Solutions Limited (CMISL) z...


czytaj dalej

AIG: Dyrektor woli start-upa

Dyrektor ds. danych AIG, Leandro Dalle Mule, przeszedł do insurtechowego start-upa Planck Resolution na stanowisko generalnego menedżera na...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Warta zaoferuje PPK

Warta jest pierwszym ubezpieczycielem, który oficjalnie potwierdził, że zaoferuje Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK). Produkt przygotowany przez...


czytaj dalej

Open Life: Wzrost zysków, spadek sprzedaży

Spadek przypisu składki przy jednoczesnej poprawie wyniku technicznego i zysku netto – to najistotniejsze rezultaty uzyskane przez Open Life w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook