feed-image -

Rozmowa Tygodnia


Doradztwo działa dziś zupełnie inaczej
poniedziałek, 19 czerwca 2017 09:05

Rozmowa z Andreasem Demingerem, prezesem zarządu Assiduus Investment Partners

Aleksandra E. Wysocka: – Pół roku temu na łamach „Gazety Ubezpieczeniowej” („GU” nr 38/2016) zdiagnozował Pan bolączki rynku ubezpieczeniowo-finansowego w Polsce. Przedstawił Pan również Projekt 99, który w założeniu miał pomóc w rozwiązywaniu tych problemów. Jak mógłby Pan opisać charakterystykę zgłaszających się do projektu kandydatów?

Andreas Deminger: – Choć pomysł Projektu 99 powstał w reakcji na sygnały pochodzące od ludzi pracujących w tej branży, to ani ja, ani moi doradcy nie przewidzieliśmy, że odzew będzie tak duży. Pierwsza grupa kandydatów to ludzie z doświadczeniem w branży ubezpieczeniowo-finansowej, zmęczeni pracą w korporacyjnej rzeczywistości. Sprzedaż produktów jednej firmy uniemożliwiała im świadczenie fachowej pomocy doradczej i proponowanie obiektywnie najlepszych na rynku rozwiązań. Drugą grupę stanowili przedsiębiorcy, którzy szukali nowej drogi rozwoju zawodowego. To ludzie ceniący sobie niezależność i swobodę działania, mierzący wysoko, poszukujący gotowego modelu biznesowego, w który mogliby z powodzeniem się zaangażować. To osoby, które poszukiwały stabilizacji i projektu, który mógłby przynieść im stabilne dochody na długie lata.

Add a comment
Więcej…
 
Narzędzia nowoczesnego agenta
poniedziałek, 05 czerwca 2017 08:47

Rozmowa z Tomaszem Suchankiem, członkiem zarządu Open Brokers

„Gazeta Ubezpieczeniowa”: – Dużo mówimy o roli nowych technologii w branży ubezpieczeń. Ale czy za teorią idą działania?
Tomasz Suchanek: –
To prawda – ten temat jest często poruszany, bo technologia jest dziś obecna w każdej branży. Jednak wdrażanie innowacji w ubezpieczeniach to skomplikowany proces. Oczekiwania wobec narzędzi do sprzedaży ubezpieczeń są duże, a jednocześnie produkty ubezpieczeniowe są bardzo złożone. To sprawia, że każdy innowacyjny projekt w tej branży wymaga dużych nakładów – pracy, pieniędzy i czasu oraz, co ważne, ogromnego doświadczenia. W Open Brokers od początku stawiamy na nowoczesne rozwiązania, a w ich skutecznej realizacji pomaga nam właśnie 12-letnie doświadczenie zespołu.

Add a comment
Więcej…
 
Cztery „M” sukcesu
poniedziałek, 29 maja 2017 08:07

Rozmowa z Andrzejem Wątrobińskim, większościowym właścicielem i dyrektorem generalnym ANDIW Sp. z o.o.

Aleksandra E. Wysocka: – Proszę przedstawić pokrótce multiagencję ANDIW.
Andrzej Wątrobiński: –
ANDIW działa na rynku od 1994 r., a więc już 23 lata. Siedziba firmy mieści się w Legnicy, ale mamy agentów na terenie całej Polski. Najwięcej pracuje na Dolnym i Górnym Śląsku. Mamy również biura w Szczecinie, Chełmie i Wrocławiu. Początkowo funkcjonowaliśmy jako jednoosobowa działalność gospodarcza, a od 2008 r. jako osoba prawna, czyli spółka z o.o. W 2013 r. powołaliśmy do życia spółkę brokerską, żeby móc obsługiwać naszych klientów w pełnym zakresie.

Add a comment
Więcej…
 
Czy sprzedaż „życia” może być prosta?
poniedziałek, 22 maja 2017 08:28

Rozmowa z Jarosławem Ciszewskim i Piotrem Kopruckim z Cbp

Aleksandra E. Wysocka: – O działalności firmy Cbp pisaliśmy jesienią ubiegłego roku, ale proszę przypomnieć naszym czytelnikom, czym się dokładnie zajmujecie?
Jarosław Ciszewski:
Cbp powstało w 1991 r. i obecnie jest jednym z największych brokerów ubezpieczeniowych we Francji, specjalizującym się w bancassurance (w tym obszarze jesteśmy nr 1 z ponad 20% udziałem w rynku), a w szczególności w ubezpieczeniach okołokredytowych. Działamy we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Niemczech, a od dwóch lat również w Polsce. W 2016 r. zebraliśmy łącznie 3,2 mld euro składki na rzecz współpracujących z nami towarzystw ubezpieczeniowych, obsługując 15,2 mln klientów. Świadczymy usługi konsultingowe i zarządzamy portfelami ubezpieczeń dla ponad 220 renomowanych globalnych instytucji finansowych (banków/ubezpieczycieli), korzystając z naszej wysoko kwalifikowanej kadry oraz własnych systemów IT. Rozwinęliśmy innowacyjne narzędzie sprzedażowe Ses@me, które ułatwia i usprawnia sprzedaż. W Polsce rozwijamy dwie spółki: brokerską i agencyjną. Dziś chcielibyśmy przedstawić nasz projekt związany z budową ogólnopolskiej multiagencji.

Add a comment
Więcej…
 
Czy agenci i brokerzy powinni się bać?
wtorek, 16 maja 2017 08:07

Rozmowa z mec. Andrzejem Chróścickim

Aleksandra E. Wysocka: – Czy agenci i brokerzy ubezpieczeniowi powinni się bać ustawy o dystrybucji ubezpieczeń?
Andrzej Chróścicki: –
W dniu 20 stycznia 2016 r. Parlament Europejski oraz Rada Europy uchwaliły Dyrektywę 2016/97 w sprawie dystrybucji ubezpieczeń (Dz. Urz. UE L 26 z dnia 02 lutego 2016 r. s. 19). Dyrektywa weszła w życie w dniu 22 lutego 2016 r. Państwa członkowskie Unii Europejskiej powinny dokonać implementacji treści Dyrektywy do swoich przepisów krajowych w terminie do dnia 23 lutego 2018 r. Ministerstwo Rozwoju i Finansów opracowało w dniu 22 marca 2017 r. ostateczny projekt ustawy implementującej normy prawne Dyrektywy, nazwanej ustawą o dystrybucji ubezpieczeń.

Add a comment

Więcej…
 
O inwestycjach profesjonalnie albo wcale
poniedziałek, 24 kwietnia 2017 07:27

Rozmowa z Dariuszem Lewandowskim, prezesem Grupy ARIA

Aleksandra E. Wysocka: – Mówi się, że jest Pan człowiekiem z wizją. Czy to prawda?
Dariusz Lewandowski: –
Każdy przedsiębiorca powinien mieć wizję. Nie ma w tym niczego wyjątkowego. Wizja rozwoju to absolutna konieczność.

Add a comment
Więcej…
 
Od myszy z próbówki po światowego brokera
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 08:15

Rozmowa z Dominiką Kozakiewicz, prezes zarządu Aon

Bożena M. Dołęgowska-Wysocka: – Pani Prezes, jaka była Pani droga do ubezpieczeń?
Dominika Kozakiewicz: – Dość dziwna. Z wykształcenia jestem biologiem, genetykiem. Robiłam myszy z próbówki, a także pomagałam przy ludzkich zapłodnieniach in vitro. Moja praca magisterska była poświęcona łączeniu zygot mysich...

Add a comment

Więcej…
 
W Aegon nie ma miejsca na bylejakość
poniedziałek, 03 kwietnia 2017 08:14

Rozmowa z Radosławem Olkiewiczem, dyrektorem Departamentu Sprzedaży w sieci Aegon Premium

Aleksandra E. Wysocka: – Ostatnie dwa lata na pewno nie były dla Was łatwe. Aegon wciąż wielu osobom kojarzy się głównie z  inwestycjami. Jaką firmą jest Aegon teraz?
Radosław Olkiewicz:
– Aegon jest na pewno firmą z jasną i sprecyzowaną strategią konsekwentnego budowania i umacniania pozycji na polskim rynku ubezpieczeniowym. W kontekście naszej własnej sieci sprzedaży cele są bardzo proste. To trzy czwórki. Czterokrotny wzrost liczby agentów, czterokrotny wzrost sprzedaży w cztery lata.

Add a comment

Więcej…
 
Szukamy multiagentów klasy premium
środa, 15 marca 2017 09:59

Rozmowa z Danielem Kulaszewskim, dyrektorem ds. rozwoju biznesu w Grupie ARIA

Aleksandra E. Wysocka: – Na rynku finansowym pracuje Pan nie od dziś…
Daniel Kulaszewski:
– Rzeczywiście, mam już blisko 20 lat doświadczenia, które zdobywałem głównie w domach maklerskich, towarzystwach funduszy inwestycyjnych, ale również w branży ubezpieczeniowej – w Vienna Life, dawniej Skandii Życie, gdzie odpowiadałem za współpracę z segmentem multiagencyjnym.

Add a comment
Więcej…
 
Proama – nowe otwarcie
środa, 01 marca 2017 09:24

Rozmowa z Adamem Malinowskim, członkiem zarządu Generali TU, i Dawidem Piaseckim, dyrektorem sieci agencyjnej Proama

Aleksandra E. Wysocka: – Co słychać w Proamie?
Adam Malinowski:
– Rok 2016 był wyjątkowy. Zaczął się przejęciem Proama przez Generali Polska. Od samego początku mieliśmy precyzyjną wizję tego, jak chcemy pozycjonować markę Proama zarówno wśród klientów, jak i agentów. Z badań, które przeprowadziliśmy wśród klientów, wynika, że Proama jest postrzegana jako marka energiczna, szybka, świeża i oferująca produkty o dobrym stosunku zakresu do ceny. Tymczasem marka Generali kojarzy się ze stabilnością, gwarancją bezpieczeństwa, tradycją i produktami o szerszym zakresie za odpowiednio wyższą cenę. Postanowiliśmy więc, że chcemy stworzyć marki komplementarne, a nie konkurujące ze sobą. Podobnie jak to jest z napojami Cola i Sprite – stoją obok siebie na półce i nikt się nie zastanawia, że producent jest jeden, a większość klientów wyraźnie preferuje albo jeden, albo drugi napój. Nie jest tak ławo osiągnąć to w ubezpieczeniach, tym bardziej cieszymy się, że nam się to udało – pokażemy to na przykładzie produktu autocasco. W 2016 r. zmieniliśmy również bardzo wiele w relacjach z agentami. W Proama często nazywamy agenta „klientem wewnętrznym”, podkreślając jego kluczową rolę w naszym biznesie. Z drugiej strony, dla agentów Proama ma szereg zalet. Jako jedna z pierwszych wdrożyła system sprzedażowy, który był prawdziwą rewolucją i do dziś pozostawia w tyle konkurentów, ze względu na jego szybkość i elastyczność. Agenci kojarzyli Proama jako firmę tanią i nad tym musieliśmy popracować, jednak wciąż chcemy być atrakcyjni cenowo, zachowując oczywiście rentowność. Teraz przed nami wprowadzenie rewolucyjnego systemu prowizyjnego.

Add a comment

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 58

Nationale-Nederlanden: Anita Bogusz członkiem zarządu ds. ryzyka

22 czerwca, na trzysta sześćdziesiątym pierwszym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Anity...


czytaj dalej

PZU Życie: Małgorzata Sadurska w zarządzie spółki

Małgorzata Sadurska została nowym członkiem zarządu PZU Życie – wynika z informacji znajdujących się na stronie internetowej ubezpieczyciela.

...


czytaj dalej

SCOR: Rynek reasekuracji medycznej w USA

SCOR Global Life, spółka zależna francuskiego reasekuratora SCOR, specjalizująca się w międzynarodowych ubezpieczeniach na życie i zdrowotnych,...


czytaj dalej

Aviva: Cyberprodukt dla małego biznesu

Brytyjski ubezpieczyciel Aviva w ramach rozbudowywania działu ubezpieczeń specjalistycznych planuje wprowadzenie w br. nowego produktu dla małych...


czytaj dalej

Concordia Ubezpieczenia: 20 lat minęło

17 czerwca w Sali Ziemi na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się Gala Jubileuszowa Concordii Ubezpieczenia – kulminacyjny punkt...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Allianz będzie szturmować pierwsza trójkę

Polski rynek ma duże znaczenie dla Allianz. Dlatego ubezpieczyciel zamierza wzmocnić swoją pozycję w naszym kraju. Droga do tego celu będzie...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy