feed-image -

Reklama

Rozmowa Tygodnia


Czy czeka nas świat bez szkód?
poniedziałek, 13 sierpnia 2018 08:15

Rozmowa z Radosławem Bartosikiem z Mentax.pl

Aleksandra E. Wysocka: – Jak sobie wyobrażasz likwidację szkód za 10 lat?
Radosław Bartosik:
– Wyobraźmy sobie taką sytuację. Jest 2028 r. Pan Edward w poniedziałek rano budzi się na kacu, wsiada do auta, a auto mówi mu „Drogi Edwardzie, nie możesz dziś prowadzić, ponieważ masz zbyt wysoki poziom alkoholu we krwi. Pozwól, że ja pokieruję. Wolisz posłuchać muzyki czy książki, którą przerwałeś przedwczoraj na str. 97?”. Samochody autonomiczne porozumiewające się ze sobą, informujące o korkach i zdarzeniach drogowych to technologia dostępna już teraz. Auto może zwrócić panu Edwardowi uwagę, że ma podwyższone ciśnienie albo że powinien uzupełnić poziom elektrolitów. Może też przekazać informacje o jego stanie zdrowia bezpośrednio do lekarza czy szpitala… Może również odebrać informację od czujników umieszczonych w mieszkaniu pana Edwarda, mówiąc o podejrzeniu zalania i odcięciu dopływu wody. Wszystkie te technologie już funkcjonują.

Add a comment

Więcej…
 
2018 – rok wielkich możliwości dla agentów
poniedziałek, 16 lipca 2018 08:21

Rozmowa z Tomaszem Chwiejczakiem, prezesem zarządu Open Brokers SA

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Wyzwania 2018 roku są dla agentów ogromne. Jak mogą rozwijać swoje firmy w nowych warunkach?
Tomasz Chwiejczak:
– Nie da się ukryć, że zmian na ten rok jest bardzo dużo. Agentom będzie trudniej rozwijać swój biznes w dotychczasowym modelu, a dla części z nich może to być czas walki o utrzymanie się na rynku. Obserwujemy branżę ubezpieczeń od wielu lat i widzimy, że w dobie tak głębokich zmian w przepisach prawnych i technologii, najlepiej radzą sobie większe firmy oraz te, które współpracują na równych warunkach z solidnym partnerem.

Add a comment

Więcej…
 
Wspólnie z klientem odkrywamy, czego faktycznie potrzebuje
czwartek, 12 lipca 2018 08:32

Rozmowa z Marcinem Wójcikiem, wiceprezesem PAUF SA

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – O ubezpieczeniach dużo się mówi w ostatnich czasach. Zakłady Ubezpieczeń, poprzez wszechobecne reklamy, również robią wszystko, byśmy wiedzieli, przed jakimi nieszczęściami ma nas uchronić polisa ubezpieczeniowa. Któż z nas nie słyszał piosenki reklamowej jednego z towarzystw ubezpieczeniowych „stłuczka się każdemu może przytrafić. Zadzwoń!”. No tak, ale porozmawiajmy o tym, jak kupić ubezpieczenie, jaki wariant wybrać, co jest istotne przy kupnie polisy i na co jeszcze zwrócić uwagę?
Marcin Wójcik:
– Może na początek wyjaśnię, czym jest PAUF SA, a właściwie Pocztowa Agencja Usług Finansowych.

Add a comment

Więcej…
 
Broker i affinity?
poniedziałek, 18 czerwca 2018 09:47

Rozmowa z Magdaleną Marciniak, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu Grupy Europa

Aleksandra E. Wysocka: – Jesteśmy tuż po największym dorocznym evencie brokerskim – XXI Kongresie Brokerów w Mikołajkach. Doszły mnie słuchy, że otwieracie się na kanał brokerski, co jest zaskakujące, biorąc pod uwagę Waszą specjalizację w bancassurance i tak zwanych kanałach alternatywnych. Rozumiem, że nie zainteresowaliście się nagle dużym „korpo”?
Magdalena Marciniak:
– Duże ryzyka korporacyjne nie są i nie były w obszarze naszych zainteresowań, co wcale nie oznacza, że nie mamy wspólnych płaszczyzn biznesowych z brokerami. Co więcej, współpracujemy z nimi już od jakiegoś czasu, szczególnie przy dużych kontraktach affinity. Bardzo wielu naszych partnerów w tym kanale jest obsługiwanych przez brokerów. Rynek affinity mocno zwraca się w stronę ubezpieczeń spersonalizowanych i kontekstowych. O wyborze partnera ubezpieczeniowego często decyduje właśnie broker. Chcielibyśmy pokazać tym brokerom, którzy jeszcze z nami nie mieli okazji współpracować, że mamy interesującą ofertę partnerską dla ich klientów. Brokerzy obsługują również firmy leasingowe, z którymi współpracujemy już od dłuższego czasu. Widzimy też, że wielu brokerów poszukuje teraz nowych możliwości rozwoju swojego biznesu, często wychodzących poza typowe ścieżki czystych ubezpieczeń korporacyjnych.

Add a comment

Więcej…
 
Inssue to więcej niż telematyka
poniedziałek, 28 maja 2018 08:08

Rozmowa z Marcinem Dudkiem z Inssue

Aleksandra Emilia Wysocka: – Co macie do zaoferowania polskiemu rynkowi ubezpieczeniowemu?
Marcin Dudek:
– Telematyka jest wyraźnie obecna w Polsce już od kilku lat, a jeśli by uznać za początki telematyki monitorowanie GPS, to z pewnością drugą dekadę. Dziś kluczowe jest zagadnienie pomysłu i efektywności wykorzystania danych telemetrycznych i to jest właśnie nasz cel. UBI, czyli usage-based-insurance, rozwijają się dynamicznie na całym świecie, a w Polsce mają szczególny, widoczny potencjał. Obserwując światowe trendy, wybraliśmy równoległą ścieżkę do UBI, koncentrując się na potrzebach towarzystw ubezpieczeniowych w zakresie zarządzania szkodowością, analizą ryzyka i likwidacją szkód pod kątem pełnej automatyzacji. Widzimy, że istniejące statyczne systemy szacowania szkód i obsługi polis są nierentowne, wymagają dużego zaangażowania osobowego i wieloetapowej obsługi. Inssue w oparciu o najnowsze technologie sztucznej inteligencji prezentuje nowoczesny system, który rewolucjonizuje te obecne metody, eliminuje konieczność obsługi procesów przez człowieka i w pełni automatyzuje fizyczną dystrybucję polis.

Add a comment

Więcej…
 
Nie każda innowacja ma sens
wtorek, 24 kwietnia 2018 08:35

Rozmowa z Maciejem Stanisławem Szczurkiem z AXA

Aleksandra E. Wysocka: – Co Pan robi w AXA i od jak dawna?
Maciej Stanisław Szczurek:
– Łatwiej powiedzieć, od jak dawna, bo od 13 lat. Trudniej powiedzieć, co, bo robiłem bardzo wiele różnych rzeczy. Zaczynałem jako prawnik, pracowałem również w Biurze Strategii. Zajmowałem się produktami majątkowymi i wdrażaniem produktu telematycznego w AXA w Szwajcarii. Po powrocie do Polski prowadziłem fuzję AXA z Liberty Ubezpieczenia, a od niedawna kieruję pracą Biura Rozwoju Biznesu.

Add a comment
Więcej…
 
Telematyka w dwa tygodnie
poniedziałek, 16 kwietnia 2018 08:14

Rozmowa z Cezarym Świerszczem, prezesem zarządu i współzałożycielem Bacca

Aleksandra E. Wysocka: – O telematyce dużo się mówi. Czy to jednak nie jest kosztowny gadżet, za którym nie kryją się realne korzyści biznesowe dla ubezpieczyciela?
Cezary Świerszcz:
– Kontakt z klientem oraz wiedza to dwa kluczowe argumenty za tym, by traktować telematykę jako niezbędną inwestycję w przyszłość każdego ubezpieczyciela. Telematyka to świetna okazja do budowania z klientem bliskiej relacji wokół bezpieczeństwa i zarządzania ryzykiem, czyli głównej kompetencji ubezpieczycieli. Wiedza zdobywana dzięki telematyce pozwala budować kompetencje: klientowi – w zakresie bezpiecznego zachowania na drodze, a ubezpieczycielowi – w zakresie oceny ryzyka i tworzenia produktów dostosowanych do realnych potrzeb i zwyczajów klienta. Jeden przejazd dostarcza ubezpieczycielowi więcej prawdziwych danych o kliencie, niż standardowo zbierał w formularzu.

Add a comment

Więcej…
 
Punkty Standard dla multiagentów
środa, 11 kwietnia 2018 07:54

Rozmowa z Małgorzatą Sztabińską, dyrektorem Departamentu Sprzedaży ERGO Hestii

Aleksandra E. Wysocka: – Jak oceniacie sytuację na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego w Polsce? Czy wciąż jest przestrzeń na sieci własne?
Małgorzata Sztabińska:
– ERGO Hestia rozwija dystrybucję zgodnie ze strategią Najwyższego Standardu Ochrony. Jednym z najważniejszych jej filarów jest skierowany do pośredników ubezpieczeniowych program Przyjaznego Partnerstwa. W ciągu 2,5 roku mogliśmy w ten sposób, wspólnie z najlepszymi agentami, otworzyć 140 Punktów Standard. To nowoczesne, znajdujące się w atrakcyjnych, często prestiżowych lokalizacjach punkty doradztwa ubezpieczeniowego, gdzie agent w efekcie dialogu z klientem jest w stanie zaoferować mu najbardziej dopasowaną do jego potrzeb ofertę ubezpieczenia. Z całą pewnością ten model dystrybucji wyróżnia ERGO Hestię – nie tylko zresztą na polskim rynku. Projekt Punktów Standard ERGO Hestii jest najlepszym przykładem na to, że z powodzeniem można łączyć różne modele dystrybucji. Punkty Standard to placówki przeznaczone dla multiagentów, co oznacza, że można w nich sprzedawać produkty również innych towarzystw ubezpieczeń. Po niespełna 3 latach prowadzenia tego programu mogę powiedzieć, że agenci, którzy nam zaufali, dziś doceniają taki charakter współpracy. Potwierdzają to również wyniki biznesowe. Cały czas dynamicznie rozwijamy ten projekt i zapraszamy do niego kolejnych agentów.

Add a comment

Więcej…
 
AXA chce zachwycać likwidacją
poniedziałek, 26 marca 2018 09:17

Rozmowa z Grzegorzem Anczewskim, dyrektorem obszaru likwidacji szkód w AXA Ubezpieczenia

Aleksandra E. Wysocka: – Jakie cele Pan sobie stawia, kierując likwidacją szkód w AXA?
Grzegorz Anczewski: –
Naszym celem jest zachwycać klienta likwidacją szkód komunikacyjnych. Tak jest – zachwycać. Robimy to na szereg sposobów. To niby proste sprawy, ale na rynku nie są normą. Wprowadziliśmy na przykład sposób kosztorysowania, który nazwaliśmy „kosztorysem fair”. To  sposób wyceny, który pozwala na bezproblemową naprawę auta w warsztacie. Można powiedzieć, że to „oczywista oczywistość”, jednak wielu klientów ma z kosztorysami problem. Postanowiliśmy, że w AXA będzie inaczej. To element szerszego nastawienia na budowę partnerskiej relacji z klientem. Zadaliśmy sobie (i naszym klientom) również pytanie, co dla nich jest najważniejsze w procesie likwidacji. Okazało się, że kluczowe jest bieżące informowanie, co i na kiedy będzie zrobione. Dla klientów bowiem obsługa szkody zwykle oznacza oczekiwanie, tylko nie wiedzą na co mają czekać i jak długo! Klienci po zgłoszeniu szkody chcą wiedzieć, co się będzie dziać i kiedy konkretnie będziemy dostarczać im kolejne informacje aż po ostateczne rozliczenie szkody. Czekanie bez żadnej informacji zwrotnej jest bardzo frustrujące. Dlatego wprowadziliśmy rozwiązanie, które nazywam „ciepłym hamburgerem na czas”. Usługa ma być dostarczona szybko (ciepłe jedzenie) i zgodnie z obietnicą (tj. na umówiony czas). Tu liczy się precyzja. Dlatego nie mówimy: „przygotujemy kosztorys w ciągu trzech dni roboczych”, ale „przygotujemy Pani kosztorys w najbliższy piątek”. I ten kosztorys jest gotowy w piątek.

Add a comment

Więcej…
 
Najbardziej stabilna jest zmiana
wtorek, 06 marca 2018 09:15

Rozmowa z Jarosławem Łoniem, prezesem Lubuskiej Grupy Kapitałowej

Aleksandra E. Wysocka: – Co najbardziej zapamięta Pan z tegorocznego Kongresu? Czy udało się spełnić marzenie o wydarzeniu innym niż wszystkie?
Jarosław Łoń:
– Z całą pewnością wizerunek Superbohatera i hasło przewodnie, jakim jest „zmiana”, to słowa klucze będące symbolem naszego Kongresu.
Każdy mógł się poczuć jak Superbohater będący Numerem 1 – przede wszystkim nasz pośrednik, nasz partner w postaci towarzystwa ubezpieczeniowego, jak i nasza firma, która niczym Superbohater stoi za swoją siecią sprzedaży.
Staramy się, aby wydarzenie, jakim jest Kongres Liderów LGK i VIVIAMO, było swoistym połączeniem spotkania merytorycznego, podsumowania ubiegłego roku oraz dobrej zabawy.
Teraz z perspektywy czasu, wsłuchując się w opinie uczestników, mogę śmiało powiedzieć: daliśmy radę.

Add a comment

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 61

Aviva: Krzysztof Czekała szefem zespołu badającego rynek i wiedzę o kliencie

Krzysztof Czekała, związany z Avivą od 2015 roku jako menedżer ds. planowania strategicznego i analiz, przejął dodatkowo odpowiedzialność za...


czytaj dalej

AXA Ubezpieczenia: Marcin Nedwidek nowym członkiem zarządu

AXA Ubezpieczenia TUiR zapełnia wakat w zarządzie powstały lipcu w wyniku przejścia Henry’ego de Courtois do paryskiej centrali ubezpieczyciela....


czytaj dalej

Willis: Rozbieżności w kwestii kierowania polityką cyberbezpieczeństwa

Większość kadry zarządzającej firm z całego świata ma świadomość, że staje przed dylematem „specjalista czy generalista” w kwestii obsady...


czytaj dalej

Aon: Dyrektor z PwC pokieruje fuzjami

Firma brokerska Aon zatrudniła dyrektora z PwC, aby rozwijał możliwości w zakresie fuzji i przejęć infrastrukturalnych i rozwiązań transakcyjnych...


czytaj dalej

UFG: Pełny dostęp online do bazy polis komunikacyjnych

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UDG) uruchomił nowe funkcjonalności udostępniania danych ze swojej ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych....


czytaj dalej

PZU: Nowa kampania reklamowa AC

17 września rozpoczęła się nowa kampania reklamowa PZU Auto AC. Główny przekaz akcji zbudowany jest wokół dwóch benefitów: PZU Auto AC z opcją...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook