feed-image -

Rozmowa Tygodnia


Dajemy możliwość stabilizacji i rozwoju
wtorek, 05 grudnia 2017 09:34

Rozmowa z Anną Švarcová, dyrektorem rozwoju rynku F-Trust SA

Aleksandra E. Wysocka: – Jesteście jednym z największych niezależnych dystrybutorów funduszy inwestycyjnych w Polsce.
Anna Švarcová:
– I mamy ambicję być jeszcze większym. Zapewniam, że nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Przeciwnie. Warunkiem jest jednak rozbudowa sieci dystrybucji i na tym obecnie się skupiamy. W ostatnich miesiącach bardzo szybko rośnie liczba zgłaszających się do nas małych niezależnych dystrybutorów, którzy do tej pory działali na lokalnych rynkach, a teraz chcą wypłynąć na szersze wody. Ci ludzie zrozumieli, że dotychczasowa formuła ich biznesu powoduje, że dochodzą do „szklanego sufitu”. Współpraca z F-Trust SA stwarza im realne możliwości rozwoju i jego przebicia.

Add a comment
Więcej…
 
AXA rośnie razem z brokerami
wtorek, 28 listopada 2017 10:06

Rozmowa ze Zbigniewem Jęksą, dyrektorem zarządzającym ds. sprzedaży korporacyjnej AXA Ubezpieczenia TUiR SA

Aleksandra E. Wysocka: – Ubezpieczeniami korporacyjnymi zajmuje się Pan od prawie 25 lat, więc widział Pan już wszystko lub też prawie wszystko. Był rynek „miękki”, rynek „twardy”, teraz znowu rynek „miękki”…
Zbigniew Jęksa:
– Rzeczywiście, wiele widziałem. Teraz jeszcze wszyscy na rynku odczuwamy presję cenową, chociaż da się też zauważyć pozytywne sygnały. Takim jest chociażby ostatni wzrost cen w OC komunikacyjnym, co pozwoliło rynkowi złapać przysłowiowy oddech. Obawiam się jednak, że w naszych realiach może to być krótkotrwały trend. Obserwacje z wielu poprzednich lat wskazują, że cykle utwardzania się rynku w ubezpieczeniach majątkowych niestety nie trwają długo.

Add a comment

Więcej…
 
Jak likwidować turkusowo?
poniedziałek, 27 listopada 2017 10:26

O innym podejściu do biznesu mówi Radosław Bartosik z Mentaxu.

Aleksandra E. Wysocka: – Jak powstał Mentax?
Radek Bartosik:
Mentax.pl powstał w głowie trzech przyjaciół w 2005 r. Postanowiliśmy stworzyć firmę, w której chcielibyśmy pracować. Mieszkaliśmy w różnych częściach Polski, mieliśmy różne doświadczenia, ale łączyła nas wiara w to, że biznes da się prowadzić inaczej.

Add a comment
Więcej…
 
Kreujemy innowacje z myślą o pracy pośredników
wtorek, 21 listopada 2017 09:44

Rozmowa z Jarosławem Szwajgierem, zastępcą prezesa TU Compensa

Aleksandra E. Wysocka: – Jakie miejsce w strategii Compensy zajmują innowacje?

Jarosław Szwajgier: – Innowacje to nieodłączna część naszego myślenia we wszystkich działaniach firmy. To nie jest taki czy inny projekt, tylko codzienna praca. Wymiar symboliczny ma fakt, że Biuro Zarządzania Projektami zostało przekształcone w Biuro Innowacji i Projektów. To obrazuje, jak zmienia się Compensa.

Add a comment
Więcej…
 
Agent z wartością dodaną
poniedziałek, 30 października 2017 09:13

Rozmowa z Małgorzatą Cegiełkowską, najlepszą agentką Avivy w Polsce i na świecie

Bożena M. Dołęgowska-Wysocka: – Pani Małgorzato, czy mogłaby się Pani przedstawić czytelnikom „Gazety Ubezpieczeniowej”.
Małgorzata Cegiełkowska:
– Pracuję w towarzystwie Aviva od 18 lat, osiągnęłam więc pełnoletniość. :) Przyszłam do Avivy z banku, gdzie pracowałam w rachunkach walutowych.

Add a comment

Więcej…
 
Kto uratuje pośredników?
piątek, 20 października 2017 08:45

Rozmowa z Michałem Urbaniakiem, Country Managerem Comadso A/S w Polsce.

Aleksandra E. Wysocka: – Przed pośrednikami czy, jak mówi nowa ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, „dystrybutorami” czasy pełne wyzwań. Prawo nakłada szereg obowiązków i grozi sankcjami za ich niespełnienie. Czy technologia może im pomóc sprostać wymaganiom rynku?
Michał Urbaniak:
– Nasze rozwiązanie powstało bezpośrednio z myślą o sprzedawcach. Firmę założył duński trener sprzedaży ubezpieczeń Rasmus Meineke. Jako szkoleniowiec zaczął specjalizować się w porównywaniu produktów ubezpieczeniowych i uczeniu sprzedaży metodą prezentowania przewag konkurencyjnych. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Metoda była tak skuteczna, że postanowił założyć własny biznes, który będzie dostarczał wysokiej jakości porównania produktów ubezpieczycielom i pośrednikom. Nie byłoby to możliwe bez wykorzystania najnowszych technologii, które pozwalają trzy razy dziennie automatycznie aktualizować bazę ponad 100 tys. stron ogólnych warunków ubezpieczeniowych. Tego ręcznie nie dokonałby żaden człowiek.

Add a comment
Więcej…
 
Kontrakt utrzymaniowy jako polisa ubezpieczeniowa
poniedziałek, 16 października 2017 07:28

Rozmowa z Bogusławem Łosiem, odpowiedzialnym za rozwój Departamentu Utrzymania Systemów i Aplikacji, oraz Andrzejem Orzełowskim, odpowiedzialnym za rozwój sektora ubezpieczeniowego w firmie IMPAQ

Aleksandra E. Wysocka: – Rozmawiamy dziś o umowach utrzymaniowych w kontekście systemów IT. Czy mogą Panowie rozwinąć ten temat?
Andrzej Orzełowski:
– Ostatni kwartał roku to zawsze czas, kiedy osoby odpowiedzialne za IT przygotowują budżety na kolejny rok. Koszty OPEX często postrzegane są przez organizacje jako element kosztowy, który można ponownie optymalizować. Przegląd architektury korporacyjnej i próba alokacji środków na poszczególne składowe, tzn. aplikacje i systemy, nie są wtedy zagadnieniem prostym. Podczas podejmowania decyzji zachęcamy do spojrzenia na niego jak na polisę ubezpieczeniową zabezpieczającą działanie operacyjne oraz pozwalającą skupić się na rozwoju biznesu. Dobrze skonstruowany kontrakt utrzymaniowy zawiera wiele elementów podobnych w konstrukcji do produktów ubezpieczeniowych. Weryfikacja tego typu umów pod kątem minimalizacji ryzyka może zapewnić firmom ubezpieczeniowym realne korzyści, a decydentom broniącym budżetów dać trudne do odrzucenia argumenty.

Add a comment
Więcej…
 
Compensa międzynarodowym inkubatorem innowacji
czwartek, 05 października 2017 09:34

Rozmowa z Rafałem Mosionkiem, zastępcą prezesa w firmie Compensa TU SA VIG

Aleksandra E. Wysocka: – Spotkaliśmy się ostatnio wiosną tuż przed Insurance Forum i mówiliśmy o bardzo ambitnym planie dotyczącym transformacji cyfrowej w Compensie. Jak idzie realizacja tego przedsięwzięcia?
Rafał Mosionek:
– Cała organizacja aż tętni od nowych projektów i nie ma miesiąca, żebyśmy nie wdrażali czegoś nowego. Każdy z projektów ma konkretne cele i chociaż całość jest zaplanowana na 3–4 lata, to pierwsze efekty już są. Część jest w fazie RnD, czyli podlega różnego rodzaju testom, a część już funkcjonuje. Bardzo dużo robimy, żeby nasi pracownicy poczuli, że innowacje stają się DNA Compensy. Pracownicy są niezwykle zaangażowani w cały proces.

Add a comment

Więcej…
 
Jak profesjonalnie rozwinąć sprzedaż grupówek?
wtorek, 29 sierpnia 2017 08:44

Rozmowa z Waldemarem Poberejko, pomysłodawcą projektu gruplowe.pl

Aleksandra E. Wysocka: – Jak zrodził się pomysł na projekt gruplowe.pl?
Waldemar Poberejko:
– Znam bardzo wielu wspaniałych specjalistów zajmujących się szeroko pojętymi ubezpieczeniami i często słyszę od nich: chciałbym profesjonalnie i kompleksowo zająć się sprzedażą ubezpieczeń grupowych, pasjonuje mnie praca z klientem biznesowym, ale brakuje mi wsparcia, profesjonalnej wiedzy i wyboru produktów. Gruplowe.pl jest odpowiedzią na te potrzeby. Z drugiej strony, obserwuję rynek ubezpieczeń grupowych od dłuższego czasu, zmiany produktów, pomysły towarzystw ubezpieczeniowych i zachowania klientów. Zarówno przedstawiciele branży ubezpieczeniowej jak i klienci znajdą u nas wiele ciekawych pomysłów.

Add a comment
Więcej…
 
Czy telematyka musi kosztować majątek?
wtorek, 22 sierpnia 2017 08:25

Rozmowa z Cezarym Świerszczem i Piotrem Kujawą z Bacca

Aleksandra E. Wysocka: – Firma Bacca kojarzy się z rozkładaniem składek ubezpieczeniowych na raty. Skąd nagle w ofercie telematyka?
Cezary Świerszcz:
– Sześć lat temu postawiliśmy sobie za cel stworzenie rozwiązań dla całego rynku, aby z nami było po prostu łatwiej: towarzystwu i agentowi łatwiej sprzedać ubezpieczenie, a klientowi łatwiej je kupić na korzystnych warunkach. Dlatego wdrożyliśmy wygodny dla wszystkich zainteresowanych stron system ratalnego finansowania ubezpieczeń (jeden obecny rynkowo pod marką smart11 oraz drugi zintegrowany z produktami ubezpieczycieli), dzięki któremu klient decyduje się zazwyczaj na szerszy zakres ochrony. Telematykę również postrzegamy jako kolejny naturalny krok w kierunku coraz większego komfortu korzystania z ubezpieczenia. To po prostu inny sposób rozliczania i płacenia za ochronę.

Add a comment

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 59

Personalia: Lech Mrozowski w TUW Medicum

TUW Medicum poinformowało, że nowym członkiem jego zespołu został Lech Mrozowski, związany ostatnio z Vienna Insurance Group w Polsce.

Lech...


czytaj dalej

Link4: Maciej Krzysztoszek nowym rzecznikiem prasowym

Nowym rzecznikiem prasowym Link4 został Maciej Krzysztoszek, związany do niedawna z Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) – informuje portal...


czytaj dalej

GlobalData: Osobiste cyberubezpieczenie staje się konieczne

Cyberpolisa jest często uważana za wymóg w świecie ubezpieczeń komercyjnych, ale zapotrzebowanie na ochronę dla osób prywatnych stale rośnie i w...


czytaj dalej

Mapfre: Wysokie koszta katastrof, duża reorganizacja

Hiszpański ubezpieczyciel Mapfre wypłaci klientom ponad 1,1 mld euro w związku z katastrofami naturalnymi z III kw. 2017 r. Zapowiedział również...


czytaj dalej

Wydarzenia Miesiąca – Listopad 2017

Listopad był miesiącem obfitującym w publikacje różnego rodzaju dokumentów o kapitalnym znaczeniu dla polskiego rynku ubezpieczeń. Fakt ten...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Do wyboru, do koloru

Legislacyjny projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, nowości sprzedażowe, nowe instytucje w strukturach zakładów – wysyp ubezpieczeniowych...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy