feed-image -

Reklama

Rozmowa Tygodnia


Okrzepli w pięć lat
poniedziałek, 26 lutego 2018 09:18

Rozmowa z Robertem Zagatą, dyrektorem Sprzedaży Agencyjnej w Prudential w Polsce, w przeddzień piątej rocznicy powrotu ubezpieczyciela na polski rynek

„Gazeta Ubezpieczeniowa”: – Dosłownie za moment minie pięć lat, odkąd sprzedaliście pierwszą polisę w Polsce. Co się udało zbudować w sprzedaży przez ten czas?
Robert Zagata:
– Może zacznijmy od tego, że wchodziliśmy na rynek właściwie podzielony między największych graczy, chociaż wciąż nie aż tak rozwinięty, jak mogłyby tego wymagać bogacenie się polskiego społeczeństwa i związana z nim chęć – albo bardziej potrzeba – ochrony swojego życia, zdrowia i finansowej przyszłości. Wiedzieliśmy zatem od samego początku, że debiut będzie i późny, i wymagający. Późny, bo inni mieli bez mała ćwierć wieku na budowanie swoich marek, struktur sprzedaży i pozyskiwanie klientów. Wymagający, bo przecież wiemy, że ubezpieczenia na życie się sprzedaje, to cały wysiłek danego zakładu ubezpieczeń. A tu nagle pojawia się marka Prudential. Znana doskonale, wręcz świetnie rozpoznawana przed wojną, obecna we wszystkich największych miastach II Rzeczpospolitej, w tym sztandarowo, ze swoim drapaczem chmur w Warszawie, ale dawno niewidziana. No i okazuje się, że przez te pięć lat potrafimy zbudować infrastrukturę sieci sprzedaży (18 oddziałów i kilkanaście agencji w największych miastach w Polsce), mówić dobrze i głośno o ubezpieczeniach i związać ze sobą tysiąc osób w sieci wyłącznej. Zatem powody do dumy mamy, prawda?

Add a comment
Więcej…
 
Agenci to ważni ambasadorowie AXA
środa, 07 lutego 2018 09:32

Rozmowa z Agnieszką Dąbrowską z AXA, dyrektor customer experience, operacji i sprzedaży direct

Aleksandra E. Wysocka: – Odpowiada Pani m.in. za szeroko pojęty marketing we wszystkich kanałach sprzedaży AXA. Co będzie się działo w marketingu AXA w 2018 r.?
Agnieszka Dąbrowska:
– 2 lata temu rozpoczęliśmy proces transformacji, który jest związany z zakupem BRE Ubezpieczenia i Liberty Ubezpieczenia, ale również ze zmianami wewnątrz spółek w Grupie AXA w Polsce. Dodatkowym impulsem są zmiany na poziomie całej Grupy AXA na świecie. Jednym z celów jest wzmocnienie i ujednolicenie wizerunku marki AXA.
AXA jest teraz firmą wieloproduktową i wielokanałową, ale ma mieć jedną twarz – w majątku, w życiu, wszędzie. Rok 2018 będzie dla nas rokiem konsolidacji, uspójniania i budowania takiego wizerunku wśród naszych wszystkich interesariuszy.

Add a comment

Więcej…
 
Tysiąc klientów na dobry początek
poniedziałek, 22 stycznia 2018 09:10

Rozmowa z Michałem Jaczyńskim, dyrektorem Biura Sprzedaży Agencyjnej w PZU Życie, i Marcinem Salatą, dyrektorem ds. rozwoju sieci
Aleksandra E. Wysocka: – Grupa PZU ogłosiła swoją strategię 9 stycznia br. i jest w niej istotnie miejsce dla ubezpieczeń życiowych. Co planujecie w najbliższym czasie?
Michał Jaczyński:
– Ruszamy do ofensywy! Widzimy ogromny potencjał w małych i średnich przedsiębiorstwach. W najmniejszych firmach, zatrudniających od 2 do 9 osób, ochronę ubezpieczeniową na życie czy ubezpieczenie zdrowotne mają nadal nieliczni. Chcemy tę niszę wypełnić. Naszym równie istotnym celem jest odzyskanie pozycji lidera w sprzedaży produktów dla klienta indywidualnego. Chcemy oferować tradycyjne rozwiązania ubezpieczeniowe, czyli ubezpieczenia terminowe i kapitałowe z nowoczesnymi dodatkami.
Marcin Salata: – Mamy bardzo ambitne plany rozwoju sieci sprzedaży. Chcemy dotrzeć do ludzi, którzy być może jeszcze o pracy w ubezpieczeniach nie myśleli – czyli do zawodowych sprzedawców. Takich, którzy osiągali sukcesy w sprzedaży np. w branży farmaceutycznej czy telekomunikacyjnej, zwłaszcza w obszarze B2B. Nie zamykamy się oczywiście na osoby z ubezpieczeń, szczególnie jeśli chodzi o stanowiska menedżerskie.

Add a comment
Więcej…
 
Miliard przypisu zdobyty
wtorek, 16 stycznia 2018 09:48

Rozmowa z Agnieszką Wrońską, prezes LINK4
Aleksandra E. Wysocka: – W kinach Gwiezdne wojny, a przed seansem… bardzo oryginalna reklama LINK4, nawiązująca do kultowego filmu Powrót do przyszłości. Jaka jest historia tego spotu?
Agnieszka Wrońska:
– Drugi rok z rzędu wspieramy wyjątkowy konkurs dla młodych reżyserów, Papaya Young Directors. Polega to na tym, że my przekazujemy dość ogólny brief dotyczący reklamy, a dokładny pomysł i realizację pozostawiamy już w całości młodym twórcom. W rezultacie powstał spot, który można obejrzeć w wybranych kinach przed Gwiezdnymi wojnami lub na naszym kanale YouTube. Jesteśmy dumni z tego, że film bazujący na naszej ofercie wygrał w konkursie z wieloma innymi branżami i zdobył Grand Prix.

Add a comment

Więcej…
 
Skokowe poszerzenie skali
czwartek, 21 grudnia 2017 09:27

O rozwoju dystrybucji w Aegon i przejęciu Phinance rozmawiamy z Janem Zimowiczem, członkiem zarządu Aegon odpowiedzialnym za sprzedaż, produkty i marketing

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Zamknęliście rok dużą inwestycją w niezależnego pośrednika finansowego Phinance. Co jeszcze istotnego udało się osiągnąć w mijającym roku? Jakie wypracowaliście wyniki?
Jan Zimowicz:
– Rzeczywiście, sporo działo się w tym roku w Aegon. Ten rok zamkniemy wynikiem sprzedaży znacząco powyżej założonego budżetu i około 90% powyżej poziomu z 2016 r. – to najwyższy wzrost w grupie ubezpieczycieli oferujących indywidualne produkty ubezpieczeń na życie. Konsekwentnie od początku roku inwestujemy i wprowadzamy kolejne zmiany we własnej sieci sprzedaży Aegon Premium. Dzięki nowym rozwiązaniom oferujemy aktywnym i efektywnym przedstawicielom bardzo atrakcyjne warunki współpracy. Pozyskujemy znacząco więcej osób do współpracy niż w poprzednim roku i sukcesywnie zwiększamy skalę własnej sieci dystrybucji. Inwestujemy również w kanał współpracy z pośrednikami i największymi multiagencjami, gdzie zwiększyliśmy zatrudnienie w terenie, aby lepiej wspierać naszych partnerów sprzedaży.

Add a comment

Więcej…
 
Z optymizmem patrzymy na życie
poniedziałek, 18 grudnia 2017 09:07

Rozmowa z Jarosławem Bartkiewiczem, prezesem Prudential w Polsce

Aleksandra E. Wysocka: – Jak minął 2017 rok w Prudentialu?
Jarosław Bartkiewicz:
– Dziękuję, dobrze! Nasza sieć obejmuje już prawie 900 świetnie przeszkolonych konsultantów, cały czas rośniemy, doskonalimy się i rozwijamy nasz biznes. Rozpoczęliśmy współpracę z kolejnymi multiagencjami, zaangażowaliśmy się też w kanał affinity. Ciekawie rozwija się kooperacja z Orange i Play, gdzie sprzedajemy proste ubezpieczenia na życie. Wciąż jednak trzonem naszej działalności jest mocna sieć własna i tak pozostanie. Prudential stoi otworem dla ambitnych ludzi, którzy chcą się rozwijać, oczekują produktów wysokiej jakości i chcą pomagać innym ludziom ochronić to, co dla nich najcenniejsze. Dajemy dużo niezależności, zaufania, dobrą atmosferę. Marka Prudential kojarzy się dobrze, nie tylko dzięki bogatej przedwojennej historii, ale również dzięki kampaniom marketingowym, które z przymrużeniem oka rozwijają świadomość ubezpieczeniową i – nie waham się tego dodać – budują narrację całej kategorii. Nie boimy się mówić o sprawach takich jak zabezpieczenie na wypadek poważnych zachorowań, śmierci. Od tego są ubezpieczyciele na życie. Oprócz sieci sprzedaży mamy również doskonały zespół w centrali. I jednym, i drugim chciałbym w tym miejscu ogromnie podziękować za wysiłek włożony w rozwój Prudentiala.

Add a comment

Więcej…
 
Dajemy możliwość stabilizacji i rozwoju
wtorek, 05 grudnia 2017 09:34

Rozmowa z Anną Švarcová, dyrektorem rozwoju rynku F-Trust SA

Aleksandra E. Wysocka: – Jesteście jednym z największych niezależnych dystrybutorów funduszy inwestycyjnych w Polsce.
Anna Švarcová:
– I mamy ambicję być jeszcze większym. Zapewniam, że nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Przeciwnie. Warunkiem jest jednak rozbudowa sieci dystrybucji i na tym obecnie się skupiamy. W ostatnich miesiącach bardzo szybko rośnie liczba zgłaszających się do nas małych niezależnych dystrybutorów, którzy do tej pory działali na lokalnych rynkach, a teraz chcą wypłynąć na szersze wody. Ci ludzie zrozumieli, że dotychczasowa formuła ich biznesu powoduje, że dochodzą do „szklanego sufitu”. Współpraca z F-Trust SA stwarza im realne możliwości rozwoju i jego przebicia.

Add a comment
Więcej…
 
AXA rośnie razem z brokerami
wtorek, 28 listopada 2017 10:06

Rozmowa ze Zbigniewem Jęksą, dyrektorem zarządzającym ds. sprzedaży korporacyjnej AXA Ubezpieczenia TUiR SA

Aleksandra E. Wysocka: – Ubezpieczeniami korporacyjnymi zajmuje się Pan od prawie 25 lat, więc widział Pan już wszystko lub też prawie wszystko. Był rynek „miękki”, rynek „twardy”, teraz znowu rynek „miękki”…
Zbigniew Jęksa:
– Rzeczywiście, wiele widziałem. Teraz jeszcze wszyscy na rynku odczuwamy presję cenową, chociaż da się też zauważyć pozytywne sygnały. Takim jest chociażby ostatni wzrost cen w OC komunikacyjnym, co pozwoliło rynkowi złapać przysłowiowy oddech. Obawiam się jednak, że w naszych realiach może to być krótkotrwały trend. Obserwacje z wielu poprzednich lat wskazują, że cykle utwardzania się rynku w ubezpieczeniach majątkowych niestety nie trwają długo.

Add a comment

Więcej…
 
Jak likwidować turkusowo?
poniedziałek, 27 listopada 2017 10:26

O innym podejściu do biznesu mówi Radosław Bartosik z Mentaxu.

Aleksandra E. Wysocka: – Jak powstał Mentax?
Radek Bartosik:
Mentax.pl powstał w głowie trzech przyjaciół w 2005 r. Postanowiliśmy stworzyć firmę, w której chcielibyśmy pracować. Mieszkaliśmy w różnych częściach Polski, mieliśmy różne doświadczenia, ale łączyła nas wiara w to, że biznes da się prowadzić inaczej.

Add a comment
Więcej…
 
Kreujemy innowacje z myślą o pracy pośredników
wtorek, 21 listopada 2017 09:44

Rozmowa z Jarosławem Szwajgierem, zastępcą prezesa TU Compensa

Aleksandra E. Wysocka: – Jakie miejsce w strategii Compensy zajmują innowacje?

Jarosław Szwajgier: – Innowacje to nieodłączna część naszego myślenia we wszystkich działaniach firmy. To nie jest taki czy inny projekt, tylko codzienna praca. Wymiar symboliczny ma fakt, że Biuro Zarządzania Projektami zostało przekształcone w Biuro Innowacji i Projektów. To obrazuje, jak zmienia się Compensa.

Add a comment
Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 61

UFG: Jarosław Matusiewicz nowym przewodniczącym Rady Funduszu

21 września Paweł Bisek, dotychczasowy przewodniczący Rady Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, zrezygnował z pełnienia tej funkcji. Jego...


czytaj dalej

Vienna Life: Witold Czechowski członkiem zarządu ds. ryzyka

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Witolda Czechowskiego na stanowisko członka zarządu Vienna...


czytaj dalej

RIAD: Przyszedł czas na legaltech

W dniach 4–5 października 2018 r. w Bratysławie odbędzie się kongres RIAD Międzynarodowego Stowarzyszenia Ubezpieczycieli Ochrony Prawnej, pod...


czytaj dalej

Australia: Klienci Allianz wprowadzeni w błąd

Australijski oddział niemieckiego ubezpieczyciela Allianz SE wprowadzał w błąd przy sprzedaży ubezpieczenia podróżnego, obiecując nieograniczoną...


czytaj dalej

Personalia: TU Zdrowie ma nowego prezesa

Z informacji na stronie internetowej wynika, że Xenia Kruszewska nie jest już prezesem TU Zdrowie. Nowym szefem towarzystwa został Aleksander...


czytaj dalej

KNF: Pół miliarda wzrostu wartości rynku ubezpieczeń

21 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) opublikowała raport podsumowujący wyniki finansowe pierwszego półrocza na polskim rynku...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook