feed-image -

Reklama

Rozmowa Tygodnia


Jeden zespół – wspólny sukces
poniedziałek, 01 października 2018 08:17

Rozmowa z Arturem Kijonką, prezesem OVB Allfinanz Polska

Aleksandra Emilia Wysocka: – Sto lat! Wszystkiego najlepszego z okazji 25. urodzin.
Artur Kijonka:
– Dziękuję w imieniu całej firmy!

Napoleon mówił „państwo to ja”, to może prezes OVB Polska może powiedzieć „firma to ja”?
– Firma to nie ja, to my! Na te 25 lat ciężko pracuje cały zespół ludzi w sieci sprzedaży, wsparty przez pracowników centrali. To nie „one man show”… to sukces zespołu, który tkwi we współpracy i w podziale kompetencji. Wieloletnia ewolucja OVB udała się, ponieważ ludzie, którzy tworzą firmę, są nie tylko pracowici, ale przede wszystkim otwarci na zmiany. To właśnie dzięki codziennej, doskonałej współpracy wszystkich dyrektorów krajowych, dzięki temu, że się wzajemnie szanujemy i lubimy oraz wsłuchujemy w potrzeby naszych klientów, udaje nam się znaleźć nowe rozwiązania i od wielu lat osiągać sukces.

Add a comment
Więcej…
 
Czy czeka nas świat bez szkód?
poniedziałek, 13 sierpnia 2018 08:15

Rozmowa z Radosławem Bartosikiem z Mentax.pl

Aleksandra E. Wysocka: – Jak sobie wyobrażasz likwidację szkód za 10 lat?
Radosław Bartosik:
– Wyobraźmy sobie taką sytuację. Jest 2028 r. Pan Edward w poniedziałek rano budzi się na kacu, wsiada do auta, a auto mówi mu „Drogi Edwardzie, nie możesz dziś prowadzić, ponieważ masz zbyt wysoki poziom alkoholu we krwi. Pozwól, że ja pokieruję. Wolisz posłuchać muzyki czy książki, którą przerwałeś przedwczoraj na str. 97?”. Samochody autonomiczne porozumiewające się ze sobą, informujące o korkach i zdarzeniach drogowych to technologia dostępna już teraz. Auto może zwrócić panu Edwardowi uwagę, że ma podwyższone ciśnienie albo że powinien uzupełnić poziom elektrolitów. Może też przekazać informacje o jego stanie zdrowia bezpośrednio do lekarza czy szpitala… Może również odebrać informację od czujników umieszczonych w mieszkaniu pana Edwarda, mówiąc o podejrzeniu zalania i odcięciu dopływu wody. Wszystkie te technologie już funkcjonują.

Add a comment

Więcej…
 
2018 – rok wielkich możliwości dla agentów
poniedziałek, 16 lipca 2018 08:21

Rozmowa z Tomaszem Chwiejczakiem, prezesem zarządu Open Brokers SA

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Wyzwania 2018 roku są dla agentów ogromne. Jak mogą rozwijać swoje firmy w nowych warunkach?
Tomasz Chwiejczak:
– Nie da się ukryć, że zmian na ten rok jest bardzo dużo. Agentom będzie trudniej rozwijać swój biznes w dotychczasowym modelu, a dla części z nich może to być czas walki o utrzymanie się na rynku. Obserwujemy branżę ubezpieczeń od wielu lat i widzimy, że w dobie tak głębokich zmian w przepisach prawnych i technologii, najlepiej radzą sobie większe firmy oraz te, które współpracują na równych warunkach z solidnym partnerem.

Add a comment

Więcej…
 
Wspólnie z klientem odkrywamy, czego faktycznie potrzebuje
czwartek, 12 lipca 2018 08:32

Rozmowa z Marcinem Wójcikiem, wiceprezesem PAUF SA

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – O ubezpieczeniach dużo się mówi w ostatnich czasach. Zakłady Ubezpieczeń, poprzez wszechobecne reklamy, również robią wszystko, byśmy wiedzieli, przed jakimi nieszczęściami ma nas uchronić polisa ubezpieczeniowa. Któż z nas nie słyszał piosenki reklamowej jednego z towarzystw ubezpieczeniowych „stłuczka się każdemu może przytrafić. Zadzwoń!”. No tak, ale porozmawiajmy o tym, jak kupić ubezpieczenie, jaki wariant wybrać, co jest istotne przy kupnie polisy i na co jeszcze zwrócić uwagę?
Marcin Wójcik:
– Może na początek wyjaśnię, czym jest PAUF SA, a właściwie Pocztowa Agencja Usług Finansowych.

Add a comment

Więcej…
 
Broker i affinity?
poniedziałek, 18 czerwca 2018 09:47

Rozmowa z Magdaleną Marciniak, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu Grupy Europa

Aleksandra E. Wysocka: – Jesteśmy tuż po największym dorocznym evencie brokerskim – XXI Kongresie Brokerów w Mikołajkach. Doszły mnie słuchy, że otwieracie się na kanał brokerski, co jest zaskakujące, biorąc pod uwagę Waszą specjalizację w bancassurance i tak zwanych kanałach alternatywnych. Rozumiem, że nie zainteresowaliście się nagle dużym „korpo”?
Magdalena Marciniak:
– Duże ryzyka korporacyjne nie są i nie były w obszarze naszych zainteresowań, co wcale nie oznacza, że nie mamy wspólnych płaszczyzn biznesowych z brokerami. Co więcej, współpracujemy z nimi już od jakiegoś czasu, szczególnie przy dużych kontraktach affinity. Bardzo wielu naszych partnerów w tym kanale jest obsługiwanych przez brokerów. Rynek affinity mocno zwraca się w stronę ubezpieczeń spersonalizowanych i kontekstowych. O wyborze partnera ubezpieczeniowego często decyduje właśnie broker. Chcielibyśmy pokazać tym brokerom, którzy jeszcze z nami nie mieli okazji współpracować, że mamy interesującą ofertę partnerską dla ich klientów. Brokerzy obsługują również firmy leasingowe, z którymi współpracujemy już od dłuższego czasu. Widzimy też, że wielu brokerów poszukuje teraz nowych możliwości rozwoju swojego biznesu, często wychodzących poza typowe ścieżki czystych ubezpieczeń korporacyjnych.

Add a comment

Więcej…
 
Inssue to więcej niż telematyka
poniedziałek, 28 maja 2018 08:08

Rozmowa z Marcinem Dudkiem z Inssue

Aleksandra Emilia Wysocka: – Co macie do zaoferowania polskiemu rynkowi ubezpieczeniowemu?
Marcin Dudek:
– Telematyka jest wyraźnie obecna w Polsce już od kilku lat, a jeśli by uznać za początki telematyki monitorowanie GPS, to z pewnością drugą dekadę. Dziś kluczowe jest zagadnienie pomysłu i efektywności wykorzystania danych telemetrycznych i to jest właśnie nasz cel. UBI, czyli usage-based-insurance, rozwijają się dynamicznie na całym świecie, a w Polsce mają szczególny, widoczny potencjał. Obserwując światowe trendy, wybraliśmy równoległą ścieżkę do UBI, koncentrując się na potrzebach towarzystw ubezpieczeniowych w zakresie zarządzania szkodowością, analizą ryzyka i likwidacją szkód pod kątem pełnej automatyzacji. Widzimy, że istniejące statyczne systemy szacowania szkód i obsługi polis są nierentowne, wymagają dużego zaangażowania osobowego i wieloetapowej obsługi. Inssue w oparciu o najnowsze technologie sztucznej inteligencji prezentuje nowoczesny system, który rewolucjonizuje te obecne metody, eliminuje konieczność obsługi procesów przez człowieka i w pełni automatyzuje fizyczną dystrybucję polis.

Add a comment

Więcej…
 
Nie każda innowacja ma sens
wtorek, 24 kwietnia 2018 08:35

Rozmowa z Maciejem Stanisławem Szczurkiem z AXA

Aleksandra E. Wysocka: – Co Pan robi w AXA i od jak dawna?
Maciej Stanisław Szczurek:
– Łatwiej powiedzieć, od jak dawna, bo od 13 lat. Trudniej powiedzieć, co, bo robiłem bardzo wiele różnych rzeczy. Zaczynałem jako prawnik, pracowałem również w Biurze Strategii. Zajmowałem się produktami majątkowymi i wdrażaniem produktu telematycznego w AXA w Szwajcarii. Po powrocie do Polski prowadziłem fuzję AXA z Liberty Ubezpieczenia, a od niedawna kieruję pracą Biura Rozwoju Biznesu.

Add a comment
Więcej…
 
Telematyka w dwa tygodnie
poniedziałek, 16 kwietnia 2018 08:14

Rozmowa z Cezarym Świerszczem, prezesem zarządu i współzałożycielem Bacca

Aleksandra E. Wysocka: – O telematyce dużo się mówi. Czy to jednak nie jest kosztowny gadżet, za którym nie kryją się realne korzyści biznesowe dla ubezpieczyciela?
Cezary Świerszcz:
– Kontakt z klientem oraz wiedza to dwa kluczowe argumenty za tym, by traktować telematykę jako niezbędną inwestycję w przyszłość każdego ubezpieczyciela. Telematyka to świetna okazja do budowania z klientem bliskiej relacji wokół bezpieczeństwa i zarządzania ryzykiem, czyli głównej kompetencji ubezpieczycieli. Wiedza zdobywana dzięki telematyce pozwala budować kompetencje: klientowi – w zakresie bezpiecznego zachowania na drodze, a ubezpieczycielowi – w zakresie oceny ryzyka i tworzenia produktów dostosowanych do realnych potrzeb i zwyczajów klienta. Jeden przejazd dostarcza ubezpieczycielowi więcej prawdziwych danych o kliencie, niż standardowo zbierał w formularzu.

Add a comment

Więcej…
 
Punkty Standard dla multiagentów
środa, 11 kwietnia 2018 07:54

Rozmowa z Małgorzatą Sztabińską, dyrektorem Departamentu Sprzedaży ERGO Hestii

Aleksandra E. Wysocka: – Jak oceniacie sytuację na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego w Polsce? Czy wciąż jest przestrzeń na sieci własne?
Małgorzata Sztabińska:
– ERGO Hestia rozwija dystrybucję zgodnie ze strategią Najwyższego Standardu Ochrony. Jednym z najważniejszych jej filarów jest skierowany do pośredników ubezpieczeniowych program Przyjaznego Partnerstwa. W ciągu 2,5 roku mogliśmy w ten sposób, wspólnie z najlepszymi agentami, otworzyć 140 Punktów Standard. To nowoczesne, znajdujące się w atrakcyjnych, często prestiżowych lokalizacjach punkty doradztwa ubezpieczeniowego, gdzie agent w efekcie dialogu z klientem jest w stanie zaoferować mu najbardziej dopasowaną do jego potrzeb ofertę ubezpieczenia. Z całą pewnością ten model dystrybucji wyróżnia ERGO Hestię – nie tylko zresztą na polskim rynku. Projekt Punktów Standard ERGO Hestii jest najlepszym przykładem na to, że z powodzeniem można łączyć różne modele dystrybucji. Punkty Standard to placówki przeznaczone dla multiagentów, co oznacza, że można w nich sprzedawać produkty również innych towarzystw ubezpieczeń. Po niespełna 3 latach prowadzenia tego programu mogę powiedzieć, że agenci, którzy nam zaufali, dziś doceniają taki charakter współpracy. Potwierdzają to również wyniki biznesowe. Cały czas dynamicznie rozwijamy ten projekt i zapraszamy do niego kolejnych agentów.

Add a comment

Więcej…
 
AXA chce zachwycać likwidacją
poniedziałek, 26 marca 2018 09:17

Rozmowa z Grzegorzem Anczewskim, dyrektorem obszaru likwidacji szkód w AXA Ubezpieczenia

Aleksandra E. Wysocka: – Jakie cele Pan sobie stawia, kierując likwidacją szkód w AXA?
Grzegorz Anczewski: –
Naszym celem jest zachwycać klienta likwidacją szkód komunikacyjnych. Tak jest – zachwycać. Robimy to na szereg sposobów. To niby proste sprawy, ale na rynku nie są normą. Wprowadziliśmy na przykład sposób kosztorysowania, który nazwaliśmy „kosztorysem fair”. To  sposób wyceny, który pozwala na bezproblemową naprawę auta w warsztacie. Można powiedzieć, że to „oczywista oczywistość”, jednak wielu klientów ma z kosztorysami problem. Postanowiliśmy, że w AXA będzie inaczej. To element szerszego nastawienia na budowę partnerskiej relacji z klientem. Zadaliśmy sobie (i naszym klientom) również pytanie, co dla nich jest najważniejsze w procesie likwidacji. Okazało się, że kluczowe jest bieżące informowanie, co i na kiedy będzie zrobione. Dla klientów bowiem obsługa szkody zwykle oznacza oczekiwanie, tylko nie wiedzą na co mają czekać i jak długo! Klienci po zgłoszeniu szkody chcą wiedzieć, co się będzie dziać i kiedy konkretnie będziemy dostarczać im kolejne informacje aż po ostateczne rozliczenie szkody. Czekanie bez żadnej informacji zwrotnej jest bardzo frustrujące. Dlatego wprowadziliśmy rozwiązanie, które nazywam „ciepłym hamburgerem na czas”. Usługa ma być dostarczona szybko (ciepłe jedzenie) i zgodnie z obietnicą (tj. na umówiony czas). Tu liczy się precyzja. Dlatego nie mówimy: „przygotujemy kosztorys w ciągu trzech dni roboczych”, ale „przygotujemy Pani kosztorys w najbliższy piątek”. I ten kosztorys jest gotowy w piątek.

Add a comment

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 62

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

Generali: Adam Malinowski odszedł ze stanowiska wiceprezesa

Adam Malinowski nie jest już wiceprezesem Generali. 12 kwietnia złożył rezygnację z zajmowanej funkcji. Do czasu mianowania następcy jego...


czytaj dalej

Generali: Dyrektor cyfryzacji powołany

Na stanowisko dyrektora ds. cyfrowych Generali został powołany Steven Zuanella. Jest on odpowiedzialny za przeprowadzenie transformacji cyfrowej,...


czytaj dalej

AXA: 10 mln euro na odbudowę Notre-Dame

AXA Group, która ma długą tradycję filantropijnego wsparcia dla ochrony francuskiego dziedzictwa kulturowego, zadeklarowała, że przyczyni się do...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Ruszyła masowa sprzedaż PZU GO

PZU GO, beacon połączony z mobilną aplikacją telematyczną, będący sztandarowym projektem ubezpieczyciela stworzonym przez jego ekspertów, trafił...


czytaj dalej

VIG Polska: Biznes majątkowy filarem wyników grupy

Wskaźnik wzrostu działalności majątkowej Vienna Insurance Group (VIG) w Polsce w 2018 roku był ponad dwuipółkrotnie wyższy niż całego rynku...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook