feed-image -

Bancassurance


BRE Bank: nowy produkt bancassurance
piątek, 21 grudnia 2007 12:10
Do 4 stycznia trwa subskrypcja na trzyletni produkt bancassurance „Wind of Change”, oparty o koszyk trzech indeksów i kurs wymiany USD/PLN. Produkt połączony jest z ubezpieczeniem na życie i dożycie, dzięki czemu ma zarówno zalety ubezpieczenia, jak i produktu inwestycyjnego.

Add a comment
Więcej…
 
Bancassurance: kłopoty z umowami ubezpieczenia
piątek, 21 grudnia 2007 12:10
Jak pisze "Gazeta Prawna",  z analizy skarg trafiających do rzecznika ubezpieczonych wynika, że z jednej strony zawierający umowy ubezpieczenia w bankach nie czytają ich warunków, a z drugiej nie zawsze je dostają. W efekcie rośnie liczba skarg na takie umowy.

Add a comment
Więcej…
 
Rynek ubezpieczeniowy: rośnie wartość bancassurance
czwartek, 22 listopada 2007 13:05
Sprzedaż produktów ubezpieczeniowych za pośrednictwem kanału bankowego staje się coraz bardziej rentownym i perspektywicznym biznesem. Wartość polskiego bancassurance na koniec 2006 roku wyniosła ok. 8 mld złotych. Według szacunków na koniec 2007 roku może osiągnąć poziom 12 mld złotych.

Add a comment
Więcej…
 
BZ WBK i CU: kolejny etap rozwoju działalności bancassurance w Polsce
środa, 21 listopada 2007 12:21
Bank Zachodni WBK SA i Aviva, spółka macierzysta Grupy Commercial Union Polska, podpisały umowę przewidującą wspólne utworzenie dwóch nowych towarzystw ubezpieczeniowych, które będą oferować swoje produkty klientom banku. BZWBK i Aviva jako pierwsze na polskim rynku podejmują taki model współpracy w zakresie bancassurance, który z powodzeniem rozwija się w wielu krajach europejskich.

Add a comment
Więcej…
 
Bancassurance: banki powinny zmodyfikować swoją politykę
środa, 14 listopada 2007 10:55
{mosimage}W Polsce, tak, jak w większości państw, oferta banków to przede wszystkim ubezpieczenia na życie połączone z elementem oszczędnościowym. Dystrybucja polis majątkowych w ramach bancassurance jest niewielka. Jako jeden z głównych powodów takiej sytuacji Krzysztof Rosiński, wiceprezes zarządu spółek ubezpieczeniowych GK Europa wymienia fakt, iż polisy majątkowe są tańsze niż te na życie, a więc niższe są marże, które pozostają do podzielenia między bank a ubezpieczyciela.

Jednak zdaniem autorów raportu „Bancassurance: trendy, możliwości i wyzwania“ polisy majątkowe mogą być motorem wzrostu bancassurance. Według ich opinii, taki proces wymaga od banków poniesienia większych kosztów obsługi polis, ale również gotowości na możliwe zakłócenia relacji z klientami. Powód? Ubezpieczenia majątkowe to częściej wypłacane odszkodowania, zatem zwiększa się najbardziej konfliktogenny w przypadku funkcjonowania ubezpieczeń obszar relacji z klientami.

Add a comment
Więcej…
 
Warta i Kredyt Bank: nowa kampania "Ubezpieczymy dokładnie to, co trzeba"
środa, 03 października 2007 10:30
1 października Warta i Kredyt Bank rozpoczęły zintegrowaną kampanię marketingową ubezpieczenia Warta Ekstrabiznes oraz kredytów dla firm. To kolejny przykład połączonych działań wspierających sprzedaż i promujących ideę bancassurance.

Add a comment
Więcej…
 
Bancassurance: wysokie prowizje banków
środa, 26 września 2007 11:08
{mosimage}Pojawiły się pierwsze przeszkody na drodze przeżywającego okres gwałtownego rozwoju bancassurance. Jest takie powiedzenie, że kiedy nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Nie inaczej jest i tym razem. Tym razem kością niezgody pomiędzy bankami i ubezpieczycielami stały się prowizje, które zdaniem tych ostatnich nie mogą być podnoszone w nieskończoność.

Jak twierdzi Wojciech Trybuszkiewicz, dyrektor Departamentu Bancassurance w Generali, obecne stawki ubezpieczeniowe są na niskim poziomie i nie pozostawiają pola do spełnienia warunków banków przy zachowaniu minimalnego rogu rentowności produktu.

Ze względu na wysokie stawki za pośrednictwo problem jest istotny. Marek Piętka, dyrektor departamentu bancassurance w Gommercial Union Polska mówi, że zależnie od linii produktowej i strategii banku jego prowizje mogą wynosić zarówno 3 proc. jak i 90 proc. Piętka dodaje, że zdecydowanie wyższe prowizje banki pobierają od ubezpieczeń o charakterze ochronnym, a niższe od sprzedaży ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym.

Add a comment
Więcej…
 
Concordia Polska TUW: bancassurance w banku spółdzielczym
czwartek, 13 września 2007 14:10
Banki spółdzielcze od wielu lat cieszą się zaufaniem swoich klientów. Wiele z nich od ponad 100 lat działa na lokalnym rynku, pracując na tą opinię. Z szacunków Instytutu Bankowości Spółdzielczej wynika, że banki spółdzielcze prowadzą milion rachunków bieżących dla firm. Oznacza to, że obsługują one około 25-33 proc. podmiotów gospodarczych w naszym kraju. Co więcej w pierwszej połowie roku łączny zysk netto wszystkich 583 działających banków spółdzielczych wyniósł 344 mln zł i był o 33,9 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Add a comment
Więcej…
 
PZU: Lider ma problemy z bancassurance
czwartek, 23 sierpnia 2007 11:49
PZU, pomimo swoich rekordowych wyników po II kwartale i niekwestionowanej pozycji lidera na rynku., nie we wszystkich rodzajach ubezpieczeń radzi sobie równie dobrze – zwraca uwagę „Rzeczpospolita”. W pierwszym półroczu br. PZU Życie zebrało o 514 mln zł mniej składki z bancassurance niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, co oznacza prawie dwukrotny spadek. Tymczasem konkurencja nie próżnuje – Commercial Union zebrało w tym segmencie składkę większą o 28%, Allianz Życie o 35%, a GK Europa, specjalizująca się we współpracy z bankami aż o 98%.

Add a comment
Więcej…
 
Rynek ubezpieczeniowy: wzrost sprzedaży polis assistance
wtorek, 12 czerwca 2007 11:00
{mosimage}Liczba sprzedanych polis assistance wzrosła w ciągu roku o prawie 5 milionów. Swoją popularność zawdzięczają szybkiemu rozwojowi bancassurance, napędzanemu boomem kredytowym w naszym kraju. Jak wyjaśnia Michał Glinka, dyrektor departamentu produktów detalicznych w Banku BGŻ, assistance często dołączane jest do rachunków bankowych i kart kredytowych. Glinka jednocześnie przyznaje, że część osób nie zdaje sobie sprawy z nowej oferty, ale według niego należy spodziewać się wzrostu świadomości klientów.

Oferowana w ramach assistance pomoc może dotyczyć nie tylko holowania w wypadku drogowym, ale i przysłania hydraulika przy pękniętej rurze w domu, a nawet pomocy w znalezieniu dyżurującego specjalisty, gdy w środku nocy dziecko dostanie wysokiej gorączki. Ogromny przyrost liczby Polaków posiadających tego typu polisy przyniósł towarzystwom wyższe przychody ze składek o prawie 8 mln złotych. Główną zaletą dla klientów jest bardzo niska cena tego typu ubezpieczeń. Jedna polisa kosztuje średnio około pięć złotych. Dobrze, choć już nie tak zaskakująco wysokim poziomie, sprzedają się ubezpieczenia kredytu oraz ochrony prawnej.

Add a comment
Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 następna > ostatnia >>

Strona 49 z 50

MediSky: Arkadiusz Piątek nowym dyrektorem generalnym na Polskę

Firma MediSky International mianowała Arkadiusza Piątka nowym dyrektorem generalnym na Polskę. Będzie on odpowiedzialny za wypracowanie...


czytaj dalej

Alior Bank: Katarzyna Sułkowska zatwierdzona na stanowisku prezesa

15 maja na trzysta osiemdziesiątym dziewiątym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Katarzyny...


czytaj dalej

Zurich: Wielkiej fuzji nie będzie

Zurich Insurance nie planuje dużej fuzji i ucina spekulacje na temat swojego zaangażowania we wzmożoną aktywność akwizycyjną w branży.

W I kw....


czytaj dalej

Marsh: Stawki odnowieniowe poszły w górę

Po 4,5 roku spadków ceny ubezpieczeń wzrosły średnio drugi kwartał z rzędu. W dużym stopniu jest to spowodowane cenami ubezpieczeń majątkowych, na...


czytaj dalej

Aon Polska: RIM pomaga firmom w odpowiednim zarządzaniu ryzykiem

RMI (Risk Maturity Index), czyli indeks dojrzałości zarządzania ryzykiem – taką nazwę nosi narzędzie Aon, które może wspomóc polskie firmy w...


czytaj dalej

Pramerica Życie: Udany rok

Historyczny zysk netto w wysokości 27,4 mln zł, o ponad jedną trzecią wyższy niż w roku poprzednim, sporo ponad ćwierć miliarda złotych zebranych...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook