feed-image -

Reklama

Rozmowy - Opinie


Komentarz: PPK nowym narzędziem w strategii employer brandingu?
wtorek, 30 lipca 2019 08:38

Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych jest dla pracodawców z pewnością kolejnym obciążeniem. Wiąże się z koniecznością przeprowadzenia szkoleń, oddelegowania zespołu, który będzie PPK obsługiwać, doborem narzędzi do obsługi oraz wyborem instytucji finansowej. To zrozumiałe, że na początku realizacji tego zadania pracodawcy skupili się przede wszystkim na kwestiach operacyjnych – pisze Arkadiusz Siwek, konsultant SAP HCM w firmie Quercus.

Add a comment

Więcej…
 
Komentarz: Oferta ubezpieczeń turystycznych lepiej sprofilowana
czwartek, 18 lipca 2019 08:45

Rynek usług turystycznych rośnie w naszym kraju systematycznie rok do roku. Polacy podróżują coraz częściej i chętniej – zarówno na własną rękę, jak i w ramach zorganizowanych wyjazdów. To doskonały impuls do rozwoju rynku ubezpieczeń turystycznych i okołoturystycznych – zauważa Kamil Kutycki, zastępca dyrektora Departamentu Sprzedaży ds. Affinity & Travel w Europ Assistance.

Add a comment

Więcej…
 
Zasady Fair Play są niezbędne na konkurencyjnym rynku
środa, 17 lipca 2019 08:37

Rozmowa z Tomaszem Schubertem, dyrektorem Działu Współpracy z Brokerami i Sieciami Zewnętrznymi, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group

Aleksandra E. Wysocka: – Czym dokładnie zajmuje się Pan w Compensie?
Tomasz Schubert:
– Od 12 lat odpowiadam w Compensie za relacje z firmami brokerskimi. Brokerzy są dla nas niezwykle istotnymi partnerami biznesowymi, przynoszą aż 31% składki i stanowią integralną część naszego biznesu korporacyjnego.

Add a comment
Więcej…
 
TUZ to znaczy lider
środa, 10 lipca 2019 08:49

Rozmowa z Piotrem Zadrożnym, prezesem TUZ Ubezpieczenia

Aleksandra E. Wysocka: – Gratuluję nagrody, którą zostaliście wyróżnieni przez Komisję Nadzoru Finansowego.
Piotr Zadrożny:
– Bardzo dziękuję! Rzeczywiście, zdobyliśmy tytuł instytucji finansowej przyjaznej mediacjom. Ten fakt cieszy tym bardziej, że wśród nagrodzonych były tylko duże zakłady ubezpieczeń i nasz TUZ. W 2016 r. zostaliśmy zaproszeni na pierwsze spotkanie do KNF w sprawie mediacji i postanowiłem sobie wtedy, że zdobędziemy taką nagrodę w ciągu 2 lat. Zajęło to ostatecznie 3 lata, a nie 2, ale udało się nam. I mam nadzieję, że wejdzie nam to w nawyk… Urząd zauważył, że staramy się w sposób przyjazny rozwiązywać spory z klientami. Nasz cel jest jeszcze szerszy. Chcemy być instytucją finansową przyjazną klientowi w każdym aspekcie swojej działalności. Likwidacja szkód jest szczególnie istotna w branży ubezpieczeniowej i decyduje o tym, jak klient będzie oceniał nasze produkty i usługi. Dlatego wiele zainwestowaliśmy w udoskonalenie procesów likwidacji szkód. Dodam, że na rozdaniu nagród w KNF byliśmy nie tylko najmniejszym graczem z branży ubezpieczeniowej, ale również najmniejszą firmą ze wszystkich wyróżnionych. Można zażartować, że jesteśmy TUZ-em wśród tuzów, ale tak się składa, że to już prawda.

Add a comment
Więcej…
 
Już wkrótce certyfikacja zawodu brokera
wtorek, 09 lipca 2019 08:41

Rozmowa z Marcinem Kapińskim, dyrektorem generalnym Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych

Aleksandra E. Wysocka: – Za nami XXII Kongres Brokerów i doroczne walne zgromadzenie członków Stowarzyszenia, to dobry moment na podsumowania.
Marcin Kapiński:
– Kongres jest już historią i jesteśmy w trakcie analiz. Podsumowujemy, co się udało, a co chcemy zrobić inaczej w kolejnych latach. Sprawdziła się zasada, którą wprowadziliśmy dwa lata temu, żeby cały drugi dzień Kongresu przekazać ubezpieczycielom. Oferta merytoryczna była zróżnicowana i cieszyła się dużym zainteresowaniem brokerów. Na części spotkań zabrakło miejsc siedzących, co jest dla nas ważnym sygnałem, jakie tematy są dla uczestników szczególnie interesujące. Widać wyraźnie, że brokerzy przyjeżdżają do Mikołajek nie tylko na kuluarowe spotkania, ale również chętnie korzystają z prelekcji, warsztatów czy wykładów przygotowanych przez zakłady ubezpieczeń. Nowością były wystąpienia towarzystw podczas pierwszego dnia kongresowego, przygotowane w formie „stand-upu”. Prezentacje były bardzo różnorodne i mam nadzieję, że wpiszą się w kongresową formułę na kolejne lata. Część towarzystw nie zdecydowała się na skorzystanie z tej formy komunikacji z brokerami, jednak spodziewam się, że w przyszłym roku odważnych będzie więcej.

Add a comment
Więcej…
 
Global Assistance to szybka pomoc i koszty pod kontrolą
piątek, 07 czerwca 2019 08:42

Rozmowa z Michałem Makarczykiem, prezesem zarządu Global Assistance

Aleksandra E. Wysocka: – Rynek assistance w Polsce był od wielu lat ustabilizowany. Ale Global Assistance Polska postanowił nieco namieszać… Jaka jest historia spółki?
Michał Makarczyk:
– Pierwszym krajem, w którym VIG założył własną spółkę zajmującą się usługami assistance, były Czechy, potem dołączyła Słowacja, następnie Bułgaria, a teraz do tej listy dochodzą Polska i Rumunia. Nie byliśmy pierwsi i to jest ważne, ponieważ nie musieliśmy zaczynać od zera. Mieliśmy doświadczenia w grupie, a w Czechach i na Słowacji sprawdzoną sieć usługodawców w zakresie assistance turystycznego, medycznego i komunikacyjnego. Marka Global Assistance Polska będzie rozwijana przez VIG. Już myślimy o wdrożeniach w kolejnych krajach – szczegóły będę mógł komunikować w najbliższych tygodniach. Przygotowujemy też rozwiązania wspólnie z naszymi kolegami z Ukrainy, dzięki którym obywatele tego kraju wyjeżdżający za granicę będą mogli korzystać z usług Global Assistance Polska. Obsługa będzie prowadzona w języku ukraińskim. Coraz więcej Ukraińców pracuje w Polsce i regularnie się przemieszcza na trasie Ukraina–Polska i Polska–Ukraina. Dotychczas brakowało dla nich dedykowanej oferty assistance.

Add a comment
Więcej…
 
Nationale-Nederlanden jeszcze przyjaźniejsze brokerom
wtorek, 04 czerwca 2019 08:56

Rozmowa z Ewą Dąbrowską, dyrektorem Pionu Klienta Korporacyjnego w Nationale-Nederlanden

Aleksandra E. Wysocka: – Od kwietnia 2019 r. kieruje Pani Pionem Klienta Korporacyjnego w Nationale-Nederlanden. Nie żałuje Pani, że nie jest już brokerem?
Ewa Dąbrowska:
– Współpraca z AON Polska była dla mnie bardzo cennym czasem, w którym mogłam poznać rynek ubezpieczeniowy z innej strony. Teraz o wiele lepiej rozumiem potrzeby i oczekiwania brokerów. Zamierzam tę wiedzę wykorzystać, żeby współpraca brokerów z Nationale-Nederlanden była jeszcze bardziej komfortowa niż dotychczas. Takiego zrozumienia na linii ubezpieczyciel–broker czasem brakuje. Umiejętność postawienia się w sytuacji drugiej strony pozwala na większą elastyczność i wspólne poszukiwanie optymalnych rozwiązań.

Add a comment
Więcej…
 
Przemysł kwitnie mimo słabszych nastrojów
wtorek, 21 sierpnia 2018 08:57

W lipcu kontynuowana była bardzo dobra passa polskiego przemysłu i budownictwa, co pozwala przypuszczać, że oczekiwane spowolnienie tempa wzrostu gospodarczego jeszcze nie nadchodzi.

Add a comment

Więcej…
 
Sezon nawałnic, czyli czas próby
środa, 16 sierpnia 2017 09:00

Przez Polskę przeszła nawałnica. Zniszczyła domy, infrastrukturę drogową i energetyczną, a także uprawy i lasy. Spowodowała również uszczerbek na zdrowiu kilkudziesięciu osób, a 6 z nich zabiła. Jeszcze długo trwać będzie podliczanie tragicznego rachunku wystawionego przez żywioł.

Add a comment

Więcej…
 
Czy ubezpieczyciele chcą poprawy, czy tylko pozorują działania naprawcze?*
środa, 16 sierpnia 2017 08:58

„Nie ma drogi na skróty” napisała pani prezes Małgorzata Makulska w swojej wypowiedzi na Facebooku, która znalazła się także w newsletterze GU 8 sierpnia br. oraz w wydaniu papierowym z datą wydawniczą 15 lipca. Ponieważ zawarta w treści opinia o rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego nosi znamiona reprezentatywnej dla całej branży ubezpieczeniowej (cyt.: „Plonem ostatnich tygodni, które poświęciłam na spotkania i dyskusje z agentami w całej Polsce, jest obfity materiał, który można określić mianem reprezentatywnego głosu branży ubezpieczeniowej”.), Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych pragnie wziąć udział w dyskusji nad naprawą branży ubezpieczeniowej w Polsce.

Add a comment

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 36

Digital Care: Piotr Kuszewski nowym członkiem zarządu

Z dniem 2 października do zarządu Digital Care dołączył Piotr Kuszewski. Rozszerzenie składu organu jest związane z ekspansją spółki na rynki...


czytaj dalej

Supra Brokers: Rafał Holanowski przestał pełnić funkcję prezesa

Firma brokerska Supra Brokers poinformowała, że wraz z wkroczeniem w nowy etap rozwoju, którego kierunek wyznacza ekspansja na nowe rynki i nowe...


czytaj dalej

Niemcy: Zmiany w kierownictwie spółek Allianz

Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS) i Allianz Deutschland AG ogłosiły zmiany w kierownictwie, które wejdą w życie 1 grudnia 2019 r.


czytaj dalej

WTW: Employee experience przyczynia się do sukcesu finansowego firmy

Nowe badanie Willis Towers Watson (WTW), zrealizowane przy wsparciu zaawansowanych narzędzi analitycznych, pokazało silny związek...
czytaj dalej

Unum Życie z tytułem Najlepszego Pracodawcy 2019

Unum Życie zostało wyróżnione przez Kincentric tytułem Najlepszego Pracodawcy 2019 w Polsce (Kincentric Best Employer). To już siódme takie...
czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Będzie trudniej o ochronę należności

Pogorszenie globalnej sytuacji gospodarczej i wzrost napięć w handlu międzynarodowym sygnalizowane przez członków Unii Berneńskiej może utrudnić...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook