Allianz: Digitalizacja procesów i relacji w czasie pandemii

0
435

W związku z wyjątkową sytuacją panującą w Polsce Allianz wdrożył kilka rozwiązań, które pomogą w pracy jego agentom i pracownikom oraz ułatwią klientom kontakt z firmą.

– Bezpieczeństwo naszych klientów, agentów, pracowników i partnerów biznesowych jest dla nas priorytetem w tym wyjątkowym czasie. Dlatego wdrażamy sprzedaż zdalną, a klientów zachęcamy do korzystania z telemedycyny i zgłaszania wszystkich spraw dotyczących posiadanych ubezpieczeń online przez naszą stronę www – powiedział Matthias Baltin, CEO Allianz Polska.

Sprzedaż zdalna i rozwiązania dla agentów

Dzięki wdrożeniu sprzedaży zdalnej agenci mogą sprzedawać na odległość ubezpieczenia Mój Dom i Mój Samochód. Umożliwia ona pośrednikom zdalny kontakt z klientem, ustalenie jego potrzeb, wystawienie polisy i dostarczenie wszystkich niezbędnych dokumentów. Dodatkowo do dyspozycji jest specjalna aplikacja internetowa Allianz Foto-Asystent, pozwalająca na wykonanie mobilnej inspekcji ubezpieczanego pojazdu. Agenci mają także dostęp do szkoleń online, m.in. z procesu sprzedaży zdalnej, digitalnych materiały dotyczących produktów i procesów, a także bieżących informacji na temat działania zakładu i zaleceń związanych z koronawirusem. Jednocześnie ubezpieczyciel zachęca wszystkich agentów do unikania spotkań bezpośrednich na rzecz korzystania ze wszystkich tych rozwiązań digitalnych, które umożliwiają szybką i sprawną obsługę klienta, a jednocześnie zapewniają bezpieczeństwo.

Telemedycyna i obsługa spraw online dla klientów

Wszyscy klienci posiadający ubezpieczenie zdrowotne Allianz mają możliwość korzystania z usług telemedycyny w zakresie konsultacji i porad internistycznych i pediatrycznych. W celu umówienia porady telemedycznej należy skontaktować się z infolinią zakładu. W przypadku konieczności wizyty stacjonarnej klient powinien bezpośrednio skontaktować się z placówką medyczną, która w razie konieczności przeprowadzi wywiad kwalifikujący do wizyty stacjonarnej.

Jednocześnie firma zachęca wszystkich klientów do załatwiania wszelkich spraw związanych z posiadanymi ubezpieczeniami przez internet na jej stronie. Tam, dzięki specjalnym formularzom, klienci mogą m.in. zmienić dane osobowe, zgłosić szkodę, dokonać cesji na polisie mieszkaniowej, przekazać dokumenty związane z zakupem lub sprzedażą samochodu czy złożyć wniosek o wypłatę środków z polisy na życie.

Pracownicy pracują z domu

Firma podjęła działania profilaktyczne związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa już kilka tygodni temu. Zaczynając od ograniczenia, a następnie odwołania wszystkich podróży zagranicznych, poprzez szeroką kampanię informacyjną na temat profilaktyki, a kończąc na wdrożeniu pracy zdalnej. Obecnie, mając na uwadze zalecenia Ministerstwa Zdrowia i w trosce o bezpieczeństwo pracowników, Allianz wdrożył możliwość pracy zdalnej dla całego personelu. Już 70% załogi pracuje w trybie home office. Systemy i procedury pozwoliły na sprawną organizację pracy zdalnej dla pracowników ze wszystkich obszarów. Jednocześnie ci, którzy zdecydowali się na pracę z biura, mają zapewnione odpowiednie warunki sanitarne. Dodatkowo każdy z pracowników ma możliwość korzystania z usług telemedycyny, jeśli będzie potrzebował konsultacji lekarskiej.

(AM, źródło: Allianz)