Blog - Strona 1376 z 1638 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1376

Sezon inny niż wszystkie

0
Grażyna Bilik

Tegoroczny sezon narciarski na pewno będzie nietypowy. Ograniczenia związane z pandemią mogą utrudniać podróżowanie. Po zeszłorocznym, przerwanym, sezonie wielu narciarzy czuje jednak niedosyt i będzie chciało skorzystać z zimowego wyjazdu. Do takiej podróży warto się solidnie przygotować i wykupić ubezpieczenie, które zapewni ochronę również w przypadku, kiedy zachorujemy na Covid-9.

Generali z Myślą o Podróży oraz Ubezpieczenie Podróży oferowane przez markę Proama to kompleksowe produkty, w których, w zależności od charakteru wyjazdu lub celu podróży, klient może elastycznie dobrać sumy ubezpieczenia i zakres ochrony do swoich potrzeb.

Pomoc na wypadek choroby

Jeśli w trakcie podróży klient zachoruje na Covid-9, Generali pokryje koszty leczenia i usługi assistance za granicą – do sumy ubezpieczenia kosztów leczenia i assistance wskazanej na umowie ubezpieczenia.

Dodatkowo w przypadku nagłego zachorowania na Covid-19 i pozytywnego wyniku testu Generali pokrywa również koszt kwarantanny oraz izolatorium, jeśli są zalecone i zorganizowane przez służby medyczne danego państwa.

W podstawowym zakresie ubezpieczenia w ramach usług assistance są m.in. poszukiwania i ratownictwo, przeprowadzane przez wyspecjalizowane służby ratownicze. Pacjent może skorzystać z transportu do najbliższego szpitala albo placówki medycznej. Jeśli wymaga tego jego stan zdrowia, ubezpieczenie pokryje również koszt transportu na terytorium RP.

Możliwe są także organizacja i pokrycie kosztu transportu, jeśli w związku z nagłym zachorowaniem lub nieszczęśliwym wypadkiem planowany wcześniej transport nie może się odbyć, np. minął termin planowanego lotu.

Kluczowy składnik – suma ubezpieczenia

Koszty leczenia, szczególnie za granicą, mogą być bardzo wysokie. Istotne jest, aby polisa miała odpowiednią sumę ubezpieczenia, która w razie potrzeby pokryje pełne koszty niezbędnego leczenia. Przy wyjeździe na narty za granicę rekomendowana suma to minimum 300 000 zł. Taka kwota powinna pozwolić na skorzystanie z leczenia szpitalnego, wykonanie badań czy zabiegów, a także bezpieczny powrót do domu.

Warto, aby turyści spędzający czas aktywnie pamiętali o rozszerzeniu umowy o „amatorskie uprawianie narciarstwa lub snowboardingu”. Osoby uprawiające te sporty w sposób ekstremalny, tj. jeśli jeżdżą poza oznakowanymi trasami, powinny rozszerzyć ubezpieczenie o „sporty wysokiego ryzyka”.

Do najczęstszych wypadków na stoku należą najechanie na inną osobę lub zajechanie jej drogi. W wyniku takich zdarzeń może dojść do uszkodzenia ciała osoby poszkodowanej lub zniszczenia jej mienia.

W każdym przypadku obowiązek naprawienia szkody lub pokrycie kosztu leczenia poszkodowanego jest obowiązkiem osoby, która przyczyniła się do tego zdarzenia. Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej zapewnia ochronę w takiej sytuacji.

Na każdą okoliczność

Ubezpieczenie turystyczne w Generali można rozszerzyć również o pakiet Assistance Exclusive, który gwarantuje m.in. świadczenie, gdy z powodu niekorzystnych warunków pogodowych zamknięte zostaną trasy narciarskie. Generali zwraca także koszty wypożyczenia sprzętu narciarskiego czy zakupu niewykorzystanego karnetu na wyciąg, jeżeli ubezpieczony zachoruje lub ulegnie nieszczęśliwemu wypadkowi.

Ubezpieczony może liczyć również na nowe zakwaterowanie, jeśli w przypadku zejścia lawiny dostęp do ośrodka narciarskiego, w którym przebywa, będzie zablokowany.

Ci, którzy zdecydują się na urlop w kraju, powinni pamiętać, że w Generali oprócz terytorium Polski ochrona dotyczy dodatkowo 50 km terytorium państw sąsiadujących. Jeśli więc ubezpieczony zboczy z trasy i przekroczy granicę albo świadomie wybierze trasy biegnące np. częściowo poza granicami Polski, nadal będzie chroniony.

Zarówno w sytuacji wyjazdów zagranicznych, jak i krajowych w przypadku kosztów leczenia, NNW i usług assistance Generali odpowiada za zdarzenia powstałe w wyniku spożycia alkoholu.

Oczywiście z zastrzeżeniem, że zdarzenie nie wystąpiło wbrew miejscowemu prawu i rozporządzeniom władz lokalnych, np. jeśli w danej miejscowości jest zakaz jazdy na nartach pod wpływem alkoholu, wówczas nie będzie odpowiedzialności.

Narciarze wybierający się w podróż samochodem powinni pamiętać o ubezpieczeniu assistance. Osoby, które obecnie wybierają OC lub pakiet OC/AC w Generali, mogą dokupić Assistance Komfort za 10 zł. Dzięki niemu klienci zyskują całodobowe wsparcie w przypadku kolizji, awarii lub kradzieży samochodu w Polsce i w Europie.

Ochrona bez wychodzenia z domu

Polisy podróżne w Generali można zawrzeć zdalnie bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że agent przez e-mail lub telefon ustali z klientem jego potrzeby i zakres ochrony, wprowadzi dane i tak skonstruowaną ofertę wyśle klientowi na adres jego poczty elektronicznej.

Klient zapoznaje się z ofertą, a jeżeli jest zgodna z jego oczekiwaniami, zatwierdza ją poprzez kliknięcie i następnie opłaca. Podróżny może wykupić polisę również bezpośrednio przez stronę internetową lub infolinię i opłacić ją przelewem online, Blikiem lub przelewem tradycyjnym.

Grażyna Bilik
enedżer ds. rozwoju ubezpieczeń osobowych
Generali Polska


OPINIE AGENTÓW

Ubezpieczenie turystyczne od Generali to uniwersalny i elastyczny produkt, który daje moim klientom poczucie bezpieczeństwa w podróży w Polsce lub za granicą. Dla mnie poza dobrym zakresem o.w.u. ogromnym atutem jest przede wszystkim wygodny i szybki kalkulator w panelu agenta, który umożliwia komfortową pracę z klientem oraz możliwość przygotowania oferty zdalnej.

Bardzo cenię to, że w ramach jednego ubezpieczenia mogę przygotować ofertę na wypad na weekend na skałki w Polsce, a innym razem – wyjazd do pracy za granicę na pół roku. Nie muszę znać dwóch produktów i dwóch kalkulatorów, tylko jeden łatwy i czytelny kalkulator, pełen podpowiedzi na ścieżce sprzedaży.

Katarzyna Bąk

Zakres ochrony ubezpieczenia Generali z Myślą o Podróży można rozszerzyć nie tylko o sporty wysokiego ryzyka  czy zaostrzenie chorób przewlekłych. Polisa pokrywa też koszty leczenia w razie zachorowania za granicą na Covid-19. Wszystko to czyni ubezpieczenie Generali chętnie wybieranym przez klientów, ale też przez agentów, bo to najlepsza oferta „Travel” na polskim rynku.

Katarzyna Bąk
PROMAX Ubezpieczenia, Ostrowiec Świętokrzyski


W Generali z Myślą o Podróży moi klienci doceniają szczególnie szybkie i sprawne zgłoszenie zdarzenia oraz otrzymaną pomoc. Gdziekolwiek jesteś na świecie, dzwonisz pod jeden numer telefonu. Pomoc lekarska zostaje zorganizowana natychmiast.

Wygodny jest również sposób rozliczenia szkody – klient może wybrać formę bezgotówkową albo zwrot poniesionych kosztów po powrocie do kraju. Co jest teraz szczególne istotne, w przypadku stwierdzenia za granicą koronawirusa, Generali pokryje koszty kwarantanny, jeśli służby medyczne ją zalecą. 

Dariusz Hołówko

Dla mnie jako agenta ważna jest również możliwość elastycznego dobrania zakresu ubezpieczenia – pomiędzy rekomendowanym przez Generali a „uszytym na miarę” dla danego klienta.

Dariusz Hołówko
MultiTop Ubezpieczenia, Lubin


Obecnie dla moich klientów, którzy wyjeżdżają za granicę, bardzo ważna jest ochrona związana z koronawirusem. Kluczowe jest dla nich to, że gdy będą za granicą i zachorują na Covid-19, ubezpieczenie turystyczne w Generali pokryje koszty leczenia i zapewni im usługi assistance.

Niewątpliwym atutem, wyróżniającym Generali na rynku, jest świadczenie, które pokrywa również koszt kwarantanny zaleconej przez służy medyczne danego kraju. Warto dodać, że Generali zapłaci za koszty kwarantanny/izolatorium, nawet jeśli odbywa się w przeznaczonym na ten cel hotelu. I co ciekawsze, w takiej sytuacji zapłaci również za koszty wyżywienia podczas pobytu w tym hotelu.

Jakub Grabowski

Nagłe zachorowanie na koronawirusa, potwierdzone dodatnim wynikiem testu, jest również wystarczającym powodem do zorganizowania i sfinansowania przez Generali transportu chorego do Polski.

Taka polisa pozwala moim klientom z większym spokojem planować wyjazd do pracy czy urlop na nartach w górach.

Jakub Grabowski
Optima Risk Ubezpieczenia, Warszawa

Jaka przyszłość czeka Avivę?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Adam Uszpolewicz, prezes Aviva w Polsce, uważa, że decyzja dotycząca losów biznesu brytyjskiego ubezpieczyciela w naszym kraju może pójść zarówno w stronę pozostawienia go w strukturach grupy, jak i sprzedaży. Jednak zdaniem ekspertów bardziej prawdopodobna jest ta druga opcja – informuje „Puls Biznesu”.

Michał Kowalczyk, wicedyrektor w dziale fuzji i przejęć Haitong Banku, zwraca uwagę, że 4% udział Avivy w całym rynku ubezpieczeń może nie odpowiadać ambicjom właściciela. Sytuację utrudnia to, że segment ubezpieczeń na życie i inwestycji, który jest specjalnością zakładu, czasy świetności ma już poza sobą. Na specjalnie imponujące wyniki nie ma też co liczyć w biznesie emerytalnym. Stąd też Polska nie wygląda na rynek, na którym Aviva mogłaby się rozwijać.

Krzysztof Konopiński, inwestor private equity, ekspert ubezpieczeniowy w zakresie inwestycji kapitałowych, jest zdania, że sektor asekuracyjny w naszym kraju ma potencjał rozwoju, dlatego Aviva nie powinna mieć problemów ze znalezieniem chętnych na zakup jej biznesu nad Wisłą. W gronie potencjalnych nabywców mogą się znaleźć fundusze inwestycyjne private equity, ale kupca raczej należałoby szukać wśród rywali z branży. Szczególnie takich, którzy mają mocną pozycję w sektorze majątkowym i słabszą w życiowym, np. VIG, Generali czy Allianz.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 1 grudnia, Karolina Wysota „Ważą się losy Avivy”:
https://www.pb.pl/waza-sie-losy-avivy-110190…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Generali i Fibaro zacieśnią relacje

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Fibaro zostało kolejnym uczestnikiem programu rabatowego Generali. Współpraca obu firm będzie miała jednak szerszy charakter – informuje „Puls Biznesu”.

Wśród rozważanych opcji współpracy jest sprzedaż polis dołączonych do produktów Fibaro. Bartosz Kwieciński, dyrektor marketingu i sprzedaży bezpośredniej w Generali Polska, zwraca uwagę, że w Polsce realizacja strategii grupy w obszarze poszerzania zakresu polis o dodatkowe benefity wychodzące poza sferę ubezpieczeniową, gwarantujące poczucie bezpieczeństwa, jest jak na razie realizowana w ramach programu lojalnościowego. Tymczasem np. we Włoszech urządzenia typu smart home, w których specjalizuje się Fibaro, są elementem polis mieszkaniowych. „PB” wskazuje, że dla Fibaro współpraca z Generali oznacza zdobycie nowego kanału dotarcia do klienta.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 1 grudnia, Karolina Wysota „Generali i Fibaro łączą siły”:
https://www.pb.pl/generali-i-fibaro-lacza-sily-1101898

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Inter Polska wycofał ubezpieczenie Inter Tour z oferty

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

24 listopada zarząd Inter Polska podjął uchwałę o wycofaniu ze sprzedaży ubezpieczenia Inter Tour. Od 1 grudnia produkt nie będzie dostępny w ofercie towarzystwa.

Alternatywą do produktu wycofanego ze sprzedaży jest Inter Tour365 – całoroczne ubezpieczenie turystyczne dla zawodów medycznych, dostępne w wariancie indywidualnym i rodzinnym. Zapewnia ono ochronę na wypadek choroby czy nieszczęśliwego wypadku za granicą, bez względu na liczbę wyjazdów oraz cel podróży. Zakresem ubezpieczenia objęte są również koszty leczenia za granicą i pomoc assistance.

Wszystkie umowy ubezpieczenia Inter Tour zawarte przed 1 grudnia 2020 r. będą obsługiwane na podstawie OWU Inter Tour z dnia ich zawarcia.

(AM, źródło: Inter Polska)

PZU promuje ubezpieczenie nieruchomości

0
Źródło zdjęcia: PZU

PZU rozpoczyna internetową kampanię promującą ubezpieczenie nieruchomości pod nazwą PZU Dom. Akcja potrwa do końca grudnia.

W kampanii PZU promuje ubezpieczenie chroniące od skutków takich zdarzeń jak powódź, zalanie, pożar, huragan, upadek drzewa czy uderzenie pojazdu w nasz dom lub ogrodzenie. Polisa chroni również wówczas, gdy do domu klienta włamią się złodzieje lub wandale zniszczą elewację. W przypadku wariantu Od Wszystkich Ryzyk ochrona obejmuje szeroki katalog różnych zdarzeń – od m.in. zniszczenia ocieplenia budynku przez dzikie zwierzę, aż po sytuację, gdy senior lub dziecko padną ofiarą oszusta wyłudzającego pieniądze i kosztowności metodą na wnuczka czy policjanta. 

Zakres polisy PZU Dom można rozszerzyć o dodatki, np. ubezpieczenie OC w życiu prywatnym, ubezpieczenie ochrony prawnej wraz z Alertami BIK.

(AM, źródło: PZU)

EIB: Nie warto oszczędzać na rozszerzeniach ubezpieczeń flotowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mimo stabilizacji cen ubezpieczeń komunikacyjnych, właściciele flot konsekwentnie dążą do obniżenia składki. EIB radzi jednak, aby do oszczędności podchodzić ostrożnie i nie rezygnować z kluczowych dla flot elementów ochrony – rozszerzeń pozwalających na ustalenie indywidualnych stawek napraw czy likwidację szkód umyślnych.

– Zdaję sobie sprawę, że wydatek na ubezpieczenie potrafi być istotną pozycją w kosztach operacyjnych floty. Nawet teraz, kiedy w ostatnich 2–3 latach ceny ubezpieczeń komunikacyjnych ustabilizowały się, a nawet można dostrzec niewielką tendencję spadkową. Przewoźnicy i właściciele flot borykają się jednak ze znacznie zmniejszoną skalą przychodów, stąd też chęć oszczędności również na ubezpieczeniach wydaje się zachowaniem oczywistym. Na ochronie nie warto jednak oszczędzać. Co więcej, w umowie ubezpieczenia dla floty mogą być uwzględnione niektóre zdarzenia i okoliczności, które co do zasady są wyłączone spod ochrony w warunkach standardowych polis – wskazuje Piotr Podborny, dyrektor Biura Ubezpieczeń Klientów Korporacyjnych EIB.

Wiąże się to oczywiście z wyższą składką, ale ta dodatkowa kwota jest nieporównywalnie niższa od ewentualnych skutków finansowych wypadków, które przy braku ubezpieczenia trzeba pokryć z własnej kieszeni. Dlatego EIB radzi, aby rozważyć zakup polisy o kilka procent droższej, oszczędzając dzięki temu w przyszłości nawet miliony. Broker przypomina, że według analiz Polskiej Izby Ubezpieczeń średnia wartość szkody z OC ppm. to niemal 7 tys. zł a z AC – blisko 6 tys. zł. A wartość szkód wyrządzanych przez pojazdy ciężarowe czy autobusy potrafi być jednak wielokrotnie wyższa.

EIB wskazuje, że jest kilka obszarów ochrony, których warunki można negocjować. Jednym z podstawowych wyłączeń ochrony dla ubezpieczeń dobrowolnych są zdarzenia umyślne. Jednak w przypadku ubezpieczeń dla flot można taką ochronę uwzględnić. Zakłady mają na uwadze, że w firmie zatrudniającej wielu kierowców jedni mogą prowadzić pojazd zbyt brawurowo lub doprowadzić do wypadku w wyniku zaniedbania. Podobnie wygląda sytuacja z utratą prawa do prowadzenia pojazdów. EIB przypomina, że zazwyczaj ubezpieczyciel godzi się na ochronę tylko przez jakiś czas – limit dni od odebrania uprawnień (np. miesiąc). Może też dojść do sytuacji, gdy kolizję na terenie firmy spowoduje pracownik zaplecza technicznego, który nie miał w ogóle uprawnień do prowadzenia danego pojazdu.

– W takim przypadku można się umówić z towarzystwem ubezpieczeń na honorowanie pozwoleń wewnętrznych do poruszania się na obszarze zamkniętym. Pamiętajmy, że podstawą skutecznego ubezpieczenia jest dialog z ubezpieczycielem, który z mojego doświadczenia zazwyczaj kończy się porozumieniem i warunkami ochrony, z których obie strony są zadowolone – radzi Piotr Podborny.

Istotnym elementem umowy są też warunki likwidacji szkód.

– Czasem warto postawić na swoim już w zapytaniu kierowanym do ubezpieczyciela lub w SIWZ w przypadku jednostek publicznych. Na co można się umówić z ubezpieczycielem? Na uproszczone procedury dla szkód do określonej wartości, indywidualne stawki za części zamienne, bo ubezpieczony ma umowę z dostawcą, czy cenę roboczogodziny, gdy samodzielnie prowadzimy naprawy – dodaje Piotr Podborny.

(AM, źródło: Brandscope)

AXA: Co perskie sprzedać Persom

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA sprzedała za 269 mln dol. swój biznes w regionie Zatoki Perskiej. Francuski gigant ubezpieczeniowy zmienia perspektywę i wychodzi z niektórych inwestycji zagranicznych, aby wzmocnić swoje finanse w okresie pandemii.

Będące przedmiotem transakcji udziały w AXA Gulf, AXA Cooperative Insurance Co. i AXA Green Crescent Co nabyła Gulf Insurance Group z siedzibą w Kuwejcie. Głównym udziałowcem w tej grupie jest kanadyjski Fairfax Financial Holdings Ltd.

AXA stara się pozyskiwać fundusze przez zbywanie operacji peryferyjnych pod kierownictwem dyrektora generalnego Thomasa Buberla, który po dokonaniu w 2018 r. zakupu XL Group za 15,3 mld dol. chce skupić się na ubezpieczeniach majątkowych i wypadkowych. Dąży też do wzmocnienia swoich buforów kapitałowych, ponieważ pandemia obciąża zyski ubezpieczyciela.

– Ta transakcja jest kolejnym krokiem AXA na drodze upraszczania – podsumował Buberl. Wcześniej ubezpieczyciel zastanawiał się nad sprzedażą swojego biznesu w Singapurze i firmy ubezpieczeń ogólnych w Malezji, a także prowadził rozmowy o sprzedaży przedsięwzięcia w Grecji. Teraz w ramach transakcji w Zatoce Perskiej tamtejszy konglomerat Yusuf Bin Ahmed Kanoo sprzeda swoje udziały w AXA Gulf i AXA Cooperative Insurance. Całkowita wartość sprzedaży na rzecz Gulf Insurance Group wynosi 475 mln dol. Grupa nabywa biznes skoncentrowany głównie na ubezpieczeniach zdrowotnych i majątkowych, zatrudniający ponad 1000 pracowników i posiadający milion klientów. Sprzedaje w Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Bahrajnie, Omanie i Katarze.

Zyski i przychody brutto z działalności AXA w regionie Zatoki Perskiej w 2019 r. wyniosły odpowiednio 25 i 851 mln euro. Z kolei Gulf Insurance posiada jedną z największych sieci ubezpieczeniowych na Bliskim Wschodzie i w Afryce Płn. Skonsolidowane aktywa grupy na dzień 30 września wynosiły 2,8 mld dol.

(AC, źródło: Bloomberg)

Moody’s: Akwizycje brokerskie nabierają tempa

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Brokerzy ubezpieczeniowi zwiększyli tempo akwizycji w drugiej połowie 2020 r., po przerwie w II kwartale związanej z pandemią i ostrym wyhamowaniem gospodarki – zauważa w raporcie Moody’s Investors Service.

Sektor private equity oraz niskie stawki kredytów będą motorem dalszej konsolidacji brokerów, która w ciągu ostatniego dziesięciolecia, z transakcjami zawartymi do połowy listopada 2020 r. włącznie, wykazywała stabilny wzrost. Dla przykładu, liczba transakcji w USA wynosiła 296 w 2011 r., 354 w 2012 r., 254 w 2013 r., 382 w 2014 r., 497 w 2015 r., 473 w 2017 r., 606 w 2018 r., 596 w 2019 r., a do chwili obecnej w 2020 r. zawarto ich 447 – wynika z danych SNL Financial (wywiadowni należącej do S&P).

Większość akwizycji dotyczy zakupu przez średniej wielkości firmy brokerskie mniejszych platform albo podmiotów wchłoniętych. Niemniej jednak amerykański sektor brokerski jest wciąż rozdrobniony, złożony z tysięcy podmiotów prowadzących działalność brokerską i agencji na terenie całych Stanów Zjednoczonych.

Wiele z wiodących 20 firm brokerskich rozrosło się dzięki połączeniu organicznego wzrostu z akwizycjami.

„Nabywcy dążą do zwiększenia swojego zasięgu geograficznego, możliwości produktowych, wydajności kosztowej i rynkowej siły przebicia wobec ubezpieczycieli. Sprzedający z kolei chcą zmiany w strukturze własności i w zarządzaniu, dostępu do specjalistycznej wiedzy produktowej, większego budżetu na technologię i lepszych warunków od ubezpieczycieli” – wyjaśnia raport Moody’s.

W ciągu ostatniej dekady wolumen transakcji brokerskich rósł za sprawą firm private equity, ponieważ doceniają one dobrą charakterystykę kredytową firm brokerskich, wykorzystanie dostępności finansowania długiem i niskie stopy procentowe.

Udział transakcji finansowanych przez private equity wzrósł z ok. 25% przed 10 laty do ok. 70% obecnie.

„Czterech najbardziej aktywnych akwizycyjnie brokerów pod względem liczby transakcji w pierwszych 9 miesiącach 2020 r. to: Acrisure, BroadStreet Partners, Hub International Ltd. i AssuredPartners/ Przy łatwym dostępie do finansowania długiem, sponsorzy z sektora private equity doprowadzą do zwiększenia presji na zakupy” – stwierdzono w raporcie.

Konsolidują się także najwięksi globalni brokerzy. W kwietniu 2019 r. Marsh & McLennan nabył Jardine Lloyd Thompson za 5,6 mld dol., zwiększając dzięki temu swoje urocznione przychody o ok. 13%.

Kolejna wielka transakcja to fuzja Aon i Willis Towers Watson, zapowiedziana w marcu 2020 r. i zaakceptowana przez udziałowców w sierpniu. Zamknięcie procesu spodziewane jest w pierwszej połowie 2021 r. W efekcie powstanie największy na świecie broker ubezpieczeniowy z przewidywanymi obrotami ok. 20 mld dol.

Według Moody’s perspektywa na 2021 r. dla brokerów ubezpieczeniowych jest stabilna. Odzwierciedla ona nastanie normalizacji gospodarczej, wzrost stawek w ubezpieczeniach majątkowych i zdrowy model biznesowy branży.

AC

Jak ubezpieczano na kolejowym szlaku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Urząd Transportu Kolejowego zbadał, w jakim stopniu przewoźnicy w 2019 r. wywiązali się z obowiązku posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w ustalonej prawem wysokości. Z informacji zebranych przez UTK wynika, że wszyscy przedsiębiorcy spełnili minimalne wymagania w tym zakresie, co stanowi poprawę względem poprzedniego roku.

Minimalne wymagania w zakresie OC to: 100 tys. euro dla operatorów kolei wąskotorowej, 250 tys. euro dla przewoźników wykonujących przewozy po infrastrukturze, której są zarządcą i 2,5 mln euro dla pozostałych.

W tej ostatniej grupie 51% podmiotów ubezpieczyło się na sumę wyższą od minimalnego limitu. Średnia suma gwarancyjna dla wszystkich przewoźników wyniosła 34 mln zł, dla pasażerskich – 57,5 mln zł,  a dla towarowych – 30,5 mln zł.

Przewoźnicy pasażerscy ubezpieczeni na kwoty wyższe od 100 mln zł zrealizowali w 2019 r. 73% pracy przewozowej, natomiast przewoźnicy towarowi ubezpieczeni na takie sumy zrealizowali prawie 53% ogólnej pracy przewozowej.

– Obserwuję zwiększającą się świadomość przewoźników kolejowych w zakresie wymaganego zabezpieczenia finansowego odpowiedzialności cywilnej. Przepisy ustanawiają optymalne minimum ubezpieczenia niezbędne dla prowadzenia działalności przewozowej. Jednak część przewoźników świadomie zwiększa sumę zabezpieczenia, biorąc pod uwagę zakres swojej działalności – podsumowuje dr Ignacy Góra, prezes Urzędu.

(AM, źródło: UTK)

Innowacje, automatyzacja, digitalizacja

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

InterRisk przechodzi transformację cyfrową. Wdrożone zostały innowacje w obsłudze szkód i procesach wewnętrznych. Zastosowano kompleksowe rozwiązania, dzięki którym organizacja wykorzystuje szeroki zakres zautomatyzowanych narzędzi i możliwości dostosowanych do potrzeb.

Jednym z głównych założeń była zasada łatwego i szybkiego procesu. Skupiono się na prostym języku komunikacji, ograniczeniu liczby wymaganych dokumentów i zoptymalizowaniu procesu likwidacji szkody.

Wprowadzone innowacje mają na celu długofalową transformację i kreowanie przyszłości, w której nie ma miejsca na przypadek.

Moduł kierowalności

Silnik kierowalności to inteligentna segmentacja szkód, wykorzystująca zaawansowane analizy. Już w trakcie rejestracji szkody zbierane są dane, które poprzez zaawansowane narzędzia analityczne oraz zdefiniowane reguły pozwalają zaproponować klientowi tryb likwidacji szkody o największym prawdopodobieństwie jego akceptacji.

Automatyzacja wyboru ścieżki i dynamiczny skrypt wewnątrz procesu rejestracji szkody, który na bieżąco odczytuje potrzeby klienta, to innowacyjne rozwiązanie. Nie tylko w istotny sposób usprawnia procesy w ramach organizacji, ale przede wszystkim zwiększa satysfakcję klienta z procesu likwidacji szkody. W konsekwencji potrzeby klienta są trafniej odczytywane, a sam proces likwidacji jest do nich dostosowany.

Robert Kruszewski

Zmiany w rejestracji szkód

Zmiany na etapie rejestracji szkód są ściśle związane ze zmianami, jakie wprowadzono w module kierowalności. Odpowiednie walidacje oraz stworzenie skryptów w call center z udziałem psychologa behawioralnego skutkują maksymalnym zwiększeniem ergonomii pól wypełnianych przez konsultantów.

Dodatkowo, po rejestracji szkody system automatycznie przydziela likwidatora, uwzględniając specyfikę danej szkody oraz obciążenie pracowników, a także załącza do teczki nagranie z przeprowadzonej rozmowy z klientem.

Mechanizmy przydziału likwidatora oraz podłączania rozmów telefonicznych znalazły zastosowanie również w późniejszych etapach likwidacji, co także zoptymalizowało proces obsługi szkody.

Aplikacja do samodzielnej likwidacji szkód

Jedną z najszybszych ścieżek likwidacji szkody jest ścieżka z wykorzystaniem aplikacji mobilnej, umożliwiająca klientowi samodzielne przeprowadzenie procesu likwidacji. Jest to intuicyjna aplikacja, przeznaczona do ubezpieczeń komunikacyjnych OC/AC, NNW oraz majątkowych.

Po zarejestrowaniu szkody klient odbiera SMS z odnośnikiem do aplikacji mobilnej online, w której podaje numer konta do wypłaty, dodaje zdjęcia szkody i jej dokumentację, a następnie na wirtualnej makiecie uzupełnia niezbędne informacje o zdarzeniu. Trwa to kilka minut. Na tej podstawie wyceniana jest wartość szkody i w krótkim czasie odsyłana jest wycena.

W przypadku akceptacji odszkodowanie może się pojawić na koncie klienta w dwa dni. Dzięki temu rozwiązaniu uproszczono i przyśpieszono proces wypłaty odszkodowania.

Wprowadzenie foto- i wideooględzin

Stworzona została również aplikacja do foto- i wideooględzin dla rzeczoznawców. Pozwala ona na zdalne połączenie się z urządzeniem klienta w celu wykonania dokumentacji szkody. Rzeczoznawca nie musi już osobiście uczestniczyć w oględzinach, co w obecnych czasach jest bardzo często wykorzystywane i doceniane.

Aplikacja daje dwie możliwości pozyskiwania dokumentacji szkodowej:

  • wideooględziny – rzeczoznawca nawiązuje wideopołączenie i w trybie online widzi obraz z kamery urządzenia klienta, mogąc jednocześnie prowadzić rozmowę. To rzeczoznawca sam kompletuje dokumentację, instruując użytkownika, jak ma kierować obraz z kamery,
  • fotooględziny – klient otrzymuje link do aplikacji, która prowadzi go krok po kroku, podpowiadając, jak ma wykonać prawidłowe zdjęcia dla rzeczoznawcy. W tym trybie klient samodzielnie wykonuje oględziny, a po ich zakończeniu fotografie automatycznie są przesyłane do rzeczoznawcy.

Dzięki temu rozwiązaniu ograniczony został bezpośredni kontakt z klientem oraz w dużym stopniu przyśpieszony został proces likwidacji.

Automatyczne pozyskiwanie danych z bazy UFG

W kolejnym kroku, w ramach transformacji wewnętrznych procesów likwidacji szkód, zastosowany został mechanizm automatycznego pobierania danych z bazy UFG. Za pomocą integracji z modułem udostępniania informacji dotyczących wypadków drogowych różnicowo pobierane są wszystkie udostępnione dane, w których przynajmniej jeden uczestnik posiadał na czas zdarzenia polisę w InterRisk.

Oznacza to, że każdorazowo pobierane są nowe notatki oraz zaktualizowane ich wersje. Dane dotyczące zdarzeń pobierane są raz dziennie w formacie XML, zapisywane w systemie, a następnie przetwarzane w przystępny dla likwidatora zapis. Taka notatka z policji, po zastosowaniu odpowiednich algorytmów identyfikacji zdarzenia, może zostać załączana automatycznie do szkody w formacie PDF w dwóch momentach:

  • po zarejestrowaniu zdarzenia w systemach InterRisk,
  • po okresowym zasileniu bazy nowymi notatkami.

System sprawdza, czy do szkody podłączona została odpowiednia notatka w aktualnej wersji i, w przypadku konieczności, załącza nową notatkę.

Wdrożone narzędzia uwalniają likwidatorów od prostych, powtarzalnych działań. W konsekwencji skrócony został średni czas likwidacji szkody, zminimalizowane zużycie oraz obieg papieru, a także zwiększono efektywność działań.

Automatyczna wysyłka pism

Dopełnieniem cyfrowego procesu likwidacji szkód było wprowadzenie narzędzia umożliwiającego wysyłanie pism bez udziału konsultanta w call center lub likwidatora. Na podstawie zaawansowanych algorytmów oraz kryteriów biznesowych zautomatyzowano proste, powtarzalne pisma i monity wysyłane w toku likwidacji szkód.

W ten sposób nie tylko przyśpieszono obieg korespondencji, ale także uwolniono czas pracy likwidatora oraz obniżono ryzyko błędów ludzkich, pamiętając przy tym o bezpieczeństwie danych oraz jakości i efektywności działań.

Wdrożone innowacje stanowią zatem kompleksowe rozwiązanie w zakresie likwidacji szkód zarówno dla organizacji, jaki i klientów. Dzięki nim proces likwidacji jest zautomatyzowany, a InterRisk buduje wizerunek technologicznego partnera.

Robert Kruszewski
zastępca dyrektora Departamentu Masowej Likwidacji Szkód w InterRisk

21,867FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie