Blog - Strona 738 z 1539 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 738

Ostatnia odsłona tegorocznej Akademii Mieszkalnictwa UNIQA

0

7 grudnia odbędzie się ostatnie w tym roku spotkanie z cyklu bezpłatnych szkoleń Akademii Mieszkalnictwa UNIQA. Podczas wydarzenia jego uczestnicy oraz eksperci ubezpieczyciela będą rozmawiać o praktycznej stronie likwidacji szkód osobowych w obszarze mieszkalnictwa.

Spotkanie w formie webinaru poprowadzą Beata Dmowska-Domaradzka, dyrektorka Działu Obsługi Szkód Osobowych, Spraw Sądowych i Regresów UNIQA, Sylwia Sirko, liderka Zespołu Obsługi Szkód Osobowych UNIQA, oraz Joanna Marszałek, ekspertka ds. obsługi szkód osobowych UNIQA.

Rozpoczęta w lutym tego roku Akademia Mieszkalnictwa UNIQA to cykl bezpłatnych szkoleń o tematyce ubezpieczeniowej skierowany do klientów korporacyjnych z sektora mieszkalnictwa: pracowników spółdzielni mieszkaniowych, zarządców nieruchomości, wspólnot majątkowych, a także partnerów UNIQA, w tym brokerów. Szkolenia odbywają się w formie transmisji online prowadzonych na żywo przez ekspertów, z możliwością bezpośredniego zadawania pytań przez uczestników na czacie.

Spotkania prowadzą specjaliści rynku ubezpieczeń i mieszkaniowego. Wśród prelegentów znajdują się pracownicy UNIQA oraz eksperci zewnętrzni. Podczas spotkań dzielą się oni wiedzą i doświadczeniem, omawiają podstawy prawne, obowiązujące regulacje oraz przykłady praktyczne.

(AM, źródło: LinkedIn, gu.com.pl)

Zmieńmy nawyki, to zaczniemy na serio sprzedawać życie

0

Wyniki finansowe sprzedaży ubezpieczeń działu I po pierwszym półroczu 2022 r. niepokoją. III kwartał i początek IV też nie napawają optymizmem. Rynek się kurczy i można oczekiwać, że na koniec roku spadek okaże się dwucyfrowy. Co można zrobić, żeby sprzedaż ubezpieczeń na życie wydobyła się z dołka i nabrała impetu?

Czy wzrost jest w ogóle możliwy?

Struktury, które wypracowują w dziale I wzrosty w obecnych czasach, albo należą do wyspecjalizowanych w doradztwie finansowym multiagencji, albo do podmiotów dysponujących narzędziami technologicznymi skutecznie wspierającymi pracę agenta.

Przykładowo Bezpieczny.pl należący do Generali Polska wypracował w tym roku mocny dwucyfrowy wzrost sprzedaży ubezpieczeń na życie, istotnie przekraczający średnią rynkową.

Aby skutecznie sprzedawać ubezpieczenia na życie, trzeba zresetować nawyki i spojrzeć na cały rynek od nowa – przekonuje Andrzej Adamczyk, prezes Bezpieczny.pl. – Zachowania konsumentów w ostatnich miesiącach bardzo się zmieniły i nie da się prowadzić biznesu „jak zawsze” i nie notować spadków. Przyczyniło się do tego kilka faktów. Po pierwsze, istotnie zmniejszyła się liczba klientów potrzebujących ubezpieczenia w celu zabezpieczenia kredytu hipotecznego.

Rzeczywiście, jak podaje BIK, w I półroczu 2022 r. liczba udzielonych kredytów hipotecznych spadła o 32% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. W kolejnych kwartałach ten spadek jeszcze bardziej się pogłębił – w III kw. spadek osiągnął 69%. Oznacza to również radykalny spadek popytu na ubezpieczenia na życie, będące zabezpieczeniem kredytu. To jednak nie jest jedyny problem.

Nie dla długoterminowych zobowiązań

Wojna za wschodnią granicą, niepewna sytuacja gospodarcza i galopująca inflacja również wpłynęły na zachowania i nastroje konsumenckie. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w październiku -5,9 i spadł o 1,9 pkt. proc. w stosunku do września. Z powodu inflacji systematycznie maleje też realna siła nabywcza gospodarstw domowych.

Polacy nie chcą teraz podejmować długoterminowych zobowiązań, a ubezpieczenie na życie jest takim zobowiązaniem. Wydłuża się czas podejmowania decyzji o zakupie polisy, a niejednokrotnie decyzja jest odkładana na bliżej nieokreśloną przyszłość – tłumaczy Andrzej Adamczyk.

W praktyce oznacza to, że czas podejmowania decyzji o zakupie ubezpieczenia na życie bardzo się wydłuża. Coraz częściej początkiem ścieżki sprzedażowej nie jest wcale kontakt z pośrednikiem, ale samodzielne poszukiwanie odpowiednich treści ubezpieczeniowych w internecie. Chodzi o rzetelne informacje i kalkulatory, które pozwolą zapoznać się z ofertą.

W ubezpieczeniach majątkowych jest to znacznie prostsze niż w życiówce, gdzie znalezienie konkretnych informacji o produkcie jest najczęściej niemożliwe albo bardzo trudne. To dla klientów ogromna frustracja.

W pierwszej fazie zakupowej klient jest nieufny. Poszukuje informacji i chce pozostać niewidoczny. Tymczasem większość dystrybutorów zmusza go do podania swoich danych, zanim on jest na to gotowy. To wyzwala błędne koło dystrybucji ubezpieczeń życiowych i jest całkowicie oderwane od oczekiwań i potrzeb klienta. Dystrybutorzy nie chcą pokazywać produktu, a klient nie chce pokazać swoich danych. Nie tędy droga – podkreśla Andrzej Adamczyk.

Andrzej Adamczyk

Klient chce zobaczyć produkt, a nie formularz kontaktowy

Jaka jest odpowiedź serwisu Bezpieczny.pl na warunki rynkowe?

Stawiamy na maksymalną transparentność. Chcąc kupić ubezpieczenie, klienci rozpoczynają poszukiwania odpowiedniej oferty w internecie. Niestety najczęściej zamiast konkretów dostają formularze kontaktowe, tymczasem oni nie są jeszcze gotowi na rozmowę o produkcie ani na przekazywanie informacji o sobie. Dlatego my pokazujemy kalkulator od razu. Klient, nie podając żadnych danych, może zobaczyć produkt, zakres i wykonać kalkulację, zanim ktokolwiek będzie z nim prowadzić rozmowę sprzedażową – mówi Andrzej Adamczyk.

Dzięki transparentności budujemy zaufanie. Agentom może przydać się tutaj cierpliwość. Przede wszystkim edukować, a dopiero potem sprzedawać. Ubezpieczenia na życie to temat dla wrażliwych sprzedawców, którzy umieją słuchać i potem dopiero doradzić. Analiza potrzeb klienta to więcej niż obowiązek ustawowy. To punkt wyjścia do relacji z klientem opartej na zrozumieniu i zaufaniu. To klient powinien podjąć decyzję, w którym momencie chce się kontaktować z agentem i w jaki sposób – przekonuje Andrzej Adamczyk.

Najpierw badanie, potem diagnoza

Agenci specjalizujący się w komunikacji i majątku mogą mieć nawyk sprzedawania ceną. W ubezpieczeniach na życie to się zupełnie nie sprawdza. To nie może przypominać promowania telewizji cyfrowych, które przerzucają się liczbą dostępnych kanałów.

Ubezpieczenia na życie to coś całkowicie odmiennego. Każdy człowiek to inne ryzyko. Jeden ma rodzinę, pracuje na etacie. Inny prowadzi firmę i jest singlem, ale chce zaciągnąć kredyt. Każdy człowiek to inna historia i inny zestaw potrzeb ubezpieczeniowych. Dlatego sprzedając ubezpieczenia na życie, nauczmy się najpierw słuchać, a potem ofertować. W przeciwnym razie postępujemy jak lekarz, który wypisuje receptę, zanim zbada pacjenta i przeprowadzi wywiad medyczny. W medycynie to niedopuszczalne, w ubezpieczeniach też nie – dodaje Andrzej Adamczyk.

Nauczmy się życia i klienta na nowo

Czy można osiągnąć sukces w sprzedaży ubezpieczeń na życie również w obecnych warunkach rynkowych? Zdaniem Andrzeja Adamczyka konieczna jest do tego gotowość do całkowitej zmiany nawyków sprzedażowych i umiejętność korzystania z narzędzi technologicznych.

Bezpieczny.pl to struktura oparta na agentach ubezpieczeniowych wyposażonych w najnowszą technologię. Najlepsi agenci Bezpiecznego sprzedają kilkadziesiąt polis życiowych miesięcznie, co jest wynikiem nieosiągalnym dla tradycyjnych kanałów życiowych.

Naszą rolą jako dystrybutora jest dostarczyć agentowi niezbędne szkolenia i narzędzia oraz zapewnić realne wsparcie w pozyskiwaniu nowych klientów, co jest teraz największym rynkowym wyzwaniem. Wszyscy musimy się nauczyć życia i klientów na nowo – dodaje Andrzej Adamczyk.

Rok 2023 okaże się sprawdzianem efektywności dla wszystkich uczestników rynku ubezpieczeń na życie. Najlepiej rokują ci, którzy potrafią połączyć profesjonalne doradztwo z nowoczesnymi narzędziami dopasowanymi do zmieniających się nawyków zakupowych klientów.

Najważniejsze jest, żeby przerwać błędne koło dystrybucji. Niezbędna jest zmiana nawyków w odpowiedzi na zmianę nawyków klientów. Żeby być zawsze tam, gdzie klient, potrzebujemy nowych narzędzi i musimy wspierać agentów w pozyskiwaniu nowych klientów, zaś sami agenci muszą nauczyć się najpierw uważnie i cierpliwie słuchać, a dopiero potem sprzedawać – podsumowuje Andrzej Adamczyk.

Aleksandra E. Wysocka

W grupie siła!

0
Wacław Migacz

Działamy na rynku już 20 lat i z dumą możemy stwierdzić, że jesteśmy wśród liderów multiagencji ubezpieczeniowych w Polsce. Jaki jest nasz przepis na sukces? To nie tajemnica! Jesteśmy firmą, która stawia człowieka na pierwszym miejscu.

Od zawsze troszczymy się o naszych pracowników i partnerów biznesowych. Wspieramy ich w osiąganiu sukcesów na wielu płaszczyznach, ponieważ wiemy, że ich powodzenie przekłada się na sukces całej struktury. Ogromną satysfakcją jest dla nas fakt, że zdecydowana większość współpracowników i agentów, którzy z nami zaczynali, współpracuje z Alwisem do dziś. Krótko mówiąc – człowiek ponad cyferki!

Grupa daje wsparcie i bezpieczeństwo

Nic nie dzieje się samo – wszystko zawdzięczamy naszej wspólnej ciężkiej pracy. Dobrze wiemy, że dla agentów czas to towar deficytowy, dlatego zawsze wychodzimy naprzeciw ich potrzebom. Dostarczamy naszym OFWCA wszystkie niezbędne i nowoczesne narzędzia, które usprawniają codzienną pracę. Ponadto w celu wsparcia rozwoju agentów w sprzedaży zapewniamy unikalne szkolenia oraz webinary ze specjalistami.

Na naszym blogu (www.alwis.pl/blog) w cyklu „Na Gorąco” rozpracowujemy trudne tematy z codziennej pracy agenta. Jesteśmy także zawsze „pod telefonem” w razie potrzeby merytorycznego wsparcia. Kwartalnie zaś wydajemy wewnętrzną gazetkę „Alwis & Serwis”, gdzie można znaleźć informacje o newsach w branży, wywiady z przedstawicielami towarzystw, aktualności z życia firmy, a także wypowiedzi naszych agentów i pracowników (cykl „Ludzie Alwisa”). 

Bardzo ważną kwestią jest poczucie bezpieczeństwa, jakie daje Alwis swoim agentom w obliczu wyzwań, które stawiają restrykcyjne przepisy IDD i RODO oraz oznaczają wiele dodatkowych obowiązków dla OFWCA. Alwis Ubezpieczenia posiada profesjonalny dział, który czuwał nad dokładnym wdrożeniem nowych przepisów, a teraz nieustannie nadzoruje i kontroluje wszystkie ich obszary. Nasi agenci otrzymują pakiet niezbędnych dokumentów i wzorów druków dostosowanych do wymagań IDD i RODO.

Naszą dewizą jest bardzo dobrze układająca się współpraca z partnerami biznesowymi, oparta na wzajemnie wypracowanych relacjach i wsparciu merytorycznym przez pracowników z ogromnym doświadczeniem ubezpieczeniowym i prawnym.

Możesz być pewien, że nie zostawimy cię z problemem, poczujesz opiekę naszych profesjonalistów. Ściśle współpracujemy z najlepszymi towarzystwami ubezpieczeniowymi i wspólnie organizujemy wiele atrakcyjnych akcji i konkursów pozwalających nie tylko na wspólne zwiększanie biznesu i otrzymywanie gratyfikacji finansowych, ale również uczestnictwo we wspaniałych wyjazdach i wycieczkach zagranicznych.

Aby trafić z naszymi produktami do potencjalnych klientów, kładziemy duży nacisk na reklamę. Za pomocą wielu narzędzi marketingowych aktywnie pozyskujemy nowych klientów dla naszych agentów, a także kreujemy pozytywny wizerunek firmy i zwiększamy rozpoznawalność produktów. Najnowszą akcją jest prowadzenie przez nasz dział marketingu wizytówek w Google Moja Firma. Wyręczamy w tym agentów, dzięki temu ich działalność jest lepiej pozycjonowana i bardziej widoczna dla potencjalnych klientów. W pakiecie agent zupełnie za darmo dostaje konto premium na Mapie Agentów – największej bazie agentów ubezpieczeniowych w Polsce.

Od kilku lat z powodzeniem działa Klub Alwis Life (www.alwislife.pl) dla naszych najlepszych agentów. Ma na celu integrację najlepszych doradców ubezpieczeń życiowych i zdrowotnych, wymianę wiedzy dotyczącej efektywnej sprzedaży, wzajemną motywację oraz wspólny rozwój. Członkowie Klubu zyskują m.in.: wartościowe nagrody, unikalne szkolenia, wsparcie marketingowe, certyfikaty i dyplomy.

Tworzymy swoistą „spółdzielnię”, ponieważ dzielimy się z agentami własnymi zyskami. Dlatego utworzyliśmy system nadprowizji, dzięki któremu każdy agent co trzy miesiące może liczyć na dodatkową premię (poza tym, co otrzymuje standardowo).

Rozwiń z nami oddział

Alwis Ubezpieczenia szuka ambitnych osób mających własną agencję, które pod naszymi skrzydłami chciałyby się rozwijać i docelowo stworzyć oddział. Zapewniamy sprawdzony i potwierdzony sukcesami, kompletny model biznesowy, dzięki czemu oszczędzisz mnóstwo czasu i nie będziesz musiał wyważać już otwartych przez nas drzwi. Natomiast współpracownicy, których pozyskasz, otrzymają cały pakiet narzędzi, wsparcie i wiele korzyści, które usprawnią ich pracę. Warto zaznaczyć, że wraz z rozwojem oddziału rosnąć będzie również twoje wynagrodzenie.

W Alwis Ubezpieczenia jesteśmy po prostu fair! Przyjazna, wręcz rodzinna atmosfera jest podstawą, na której budujemy stabilną strukturę, a ona z każdym dniem rośnie w siłę. Porozmawiaj z nami – iptak@alwis.pl.

Wacław Migacz
prezes zarządu Alwis Ubezpieczenia

Analiza potrzeb (i możliwości) klienta przede wszystkim

0
Piotr Głowski

W 2023 r. branża ubezpieczeniowa nadal będzie zmagać się z konsekwencjami zawirowań geopolitycznych, trudną sytuacją gospodarczą i (post)pandemiczną, a także postępującą zmianą klimatu. Jednocześnie posiadanie odpowiedniej ochrony ubezpieczeniowej przez konsumentów nigdy nie było tak ważne.

Polacy z pewnością będą jeszcze bardziej ostrożni w kwestii wydatków w nadchodzącym roku. Oby robili to mądrze, nie szukając pozornych oszczędności, które w przypadku wystąpienia szkody i braku odpowiedniej ochrony ubezpieczeniowej przerodzą się w ogromne koszty i dramatyczne historie.

Remedium na taki scenariusz? Budowanie świadomości wśród klientów przez agentów. Dzięki jakościowej analizie potrzeb klienta dobiorą optymalną ofertę do jego sytuacji pod kątem potrzeb i potencjalnych ryzyk, ale także do jego możliwości finansowych.

W Unilink, dzięki najszerszej ofercie na rynku, nasi agenci mogą zadbać o interes swoich klientów, proponując im kompleksową ochronę w obszarze życia i zdrowia oraz majątku za optymalną cenę.

Klient kupuje tak, jak lubi

Konsumenci posiadają rozmaite preferencje dotyczące sposobu zakupu ubezpieczenia i cenią sobie wygodę. W Unilink cały proces doradztwa i sprzedaży może przebiegać w dowolnej kombinacji – zacząć się od rozmowy telefonicznej czy kontaktu e-mail z agentem, a zakończyć finalizacją zakupu w placówce i na odwrót.

Jeszcze w tym roku wystartuje nasz e-shop, za pomocą którego klient w prosty i dogodny sposób może kupić samodzielnie ubezpieczenie, a agent otrzyma prowizję. Zależy nam, żeby klienci kupowali po prostu tak, jak lubią, czy to zdalnie, stacjonarnie, czy też hybrydowo.

Paleta rozwiązań cyfrowych

Dbamy nie tylko o wygodę klienta, ale też o komfort agenta. Udostępniamy doradcom szeroką paletę zintegrowanych rozwiązań cyfrowych, takich jak np.: porównywarka ubezpieczeń, CRM, system płatności czy też platformę szkoleniową. Oferujemy sprawdzone rozwiązania przetestowane przez tysiące współpracujących z nami agentów.

W Unilink konsekwentnie realizujemy strategię, której ważnym filarem jest automatyzacja procesów i wdrażanie inteligentnych narzędzi. Wszystko po to, by współpracujący z nami agenci mogli skupić się na klientach i rozwoju swojego biznesu.

W niepewnych czasach stabilny partner gwarancją sukcesu

Prognozowanie przyszłości w tzw. rzeczywistości BANI, czyli kruchym, niespokojnym, nielinearnym i niezrozumiałym świecie jest trudne. Zmagania z pandemią pokazały jednak, że jako branża jesteśmy w stanie adaptować się do zaskakujących warunków.

Niemniej jednak pamiętajmy, że w turbulentnych, niepewnych czasach warto stawiać na współpracę ze stabilnym partnerem, jakim jest Unilink.

Piotr Głowski
członek zarządu Unilink

Multiagencja od kuchni

0
Katarzyna Barszcz-Mrozicka

Po pandemicznych doświadczeniach z roku 2020 i 2021 wydawało się, że 2022 będzie czasem spokoju. Gdy nastało zamieszanie wojenne oraz zawirowania polityczno-społeczno-gospodarcze, zrozumieliśmy, że spokój był oczekiwaniem na wyrost. Tym bardziej warto się zastanowić, jak się przygotować i jaki będzie dla nas biznesowo zbliżający się rok 2023.

Na końcówce roku trochę złapaliśmy oddech – na tyle, aby można było pomyśleć o swoim biznesie. W polskiej przestrzeni publicznej temat pandemii Covid-19 niemal zupełnie zniknął, za to pozostały liczne nierozwiązane problemy. Jednym z nich jest coraz bardziej utrudniony dostęp do służby zdrowia. Zatem multiagent posiadający w 2022 r. ciekawą ofertę ubezpieczeń zdrowotnych miał szerokie pole do popisu.

Sądzę, że ten trend utrzyma się również w przyszłym roku. Klienci potrzebują prywatnej opieki medycznej, bo na tę publiczną po prostu nie mogą liczyć. Warto postawić na tę gałąź ubezpieczeń w swojej multiagencji już teraz lub w najbliższym czasie.

Cena nie była najważniejsza

Bardzo lubię statystyki, nawet te najprostsze, liczone ze średniej arytmetycznej. Każda analiza danych pozwala nam zajrzeć głęboko we wnętrze naszego biznesu i zobaczyć zmiany, których na co dzień nie widać gołym okiem. Na przykładzie mojego biznesu zauważyłam, że średnia składka z polis komunikacyjnych wzrosła o 60 zł w stosunku do ubiegłego roku (biorąc pod uwagę ten sam odcinek czasu i tych samych klientów), a średnia składka z ubezpieczenia mieszkaniowego wzrosła o 50 zł.

Wydaje się zatem, że klienci pogodzili się z podwyżkami cen i zaakceptowali je jak wiele innych podwyżek. Może niekoniecznie wszyscy z entuzjazmem, ale jednak. To dla mnie kolejny wniosek na następny rok – nie warto tak bardzo martwić się ceną. Zresztą pojęcia tanio i drogo są bardzo subiektywne i nie powinny grać najważniejszej roli w sprzedaży ubezpieczeń. Dzisiaj klient często woli mieć drożej, ale jednak lepiej.

Gołe OC wyszło z mody

Obserwujemy w tym roku ogromny wzrost zainteresowania usługą assistance w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Klienci zauważyli nagły przyrost kosztów autopomocy na drodze i tym samym dostrzegają wartość, jaką niesie wykupienie opcji holowania pojazdu w razie szkody czy awarii wraz z zakupem ubezpieczenia OC ppm. Szczególnie dotyczy to wakacyjnych wyjazdów, ale temat niezmiennie powracał przez cały rok. Ludzie chcą mieć lawetę w pakiecie i prędko się to nie zmieni.

Klienci polubili zakupy ubezpieczeń online

To największy pozytyw w branży ubezpieczeniowej, jaki mamy w spadku po pandemii Covid-19. Wiele wdrożonych na początku doraźnie rozwiązań doskonale się przyjęło wśród klientów oraz wśród agentów. Już nie tylko e-mail i telefon, ale także Messenger, Whatsapp są w ciągłym użyciu na większą niż dotychczas skalę.

Klienci lubią wiedzieć, gdzie jest biuro i że można do niego wpaść, ale zdecydowanie wolą załatwić wszystko szybko i mobilnie. Widzę w tym też wiele bonusów dla multiagencji, chociażby możliwość obcinania kosztów związanych z papierową obsługą umów ubezpieczenia. Ale największą wartością jest pozyskiwany dzięki temu czas. Bardzo doceniam rozwiązania wprowadzane przez TU w zakresie sprzedaży zdalnej i z niecierpliwością czekam na więcej.

Napływ uchodźców i nowy rynek zbytu

Nie sposób pominąć fakt, że wraz z falą wojennych uchodźców otworzył się nowy rynek zbytu. Szczególnie dostrzegamy to w Polsce południowej, na terenach najchętniej wybieranych do czasowego osiedlenia się przez emigrantów. Od prostych ubezpieczeń obowiązkowych wymaganych prawem do bardziej skomplikowanych produktów związanych z otwieranymi nowymi działalnościami. To spore wyzwanie, bo nasz system ubezpieczeń jest nieco obcy dla przybyszów, ale też ciekawa szansa dla multiagentów.

Mam nadzieję, że te trendy utrzymają się z początkiem nowego roku, chociaż nikt z nas nie wie, jakie przed nami zmiany. Obecna sytuacja polityczno-gospodarczo-społeczna sprawia niejakie trudności przy planowaniu swojego biznesu, szczególnie że trudno jasno oszacować potencjalnie wzrastające koszty.

Mimo wszystko życzę koleżankom i kolegom z branży oraz sobie samej dużo energii, optymizmu i entuzjazmu do podejmowania wyzwań.

Katarzyna Barszcz-Mrozicka
agentka ubezpieczeniowa, właścicielka KBM Ubezpieczenia

IT w Ubezpieczeniach: Cyfrowe trendy w branży

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

8 grudnia odbędzie się 21. edycja konferencji online „IT w Ubezpieczeniach” – wydarzenia poświęconego informatyzacji sektora ubezpieczeniowego. W jego trakcie zostaną zaprezentowane najnowsze rozwiązania technologiczne dla branży ubezpieczeniowej, zaś prelegenci opowiedzą o swoich doświadczeniach. Przedstawią też najnowsze trendy w branży ubezpieczeniowej. Patronem medialnym konferencji jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Najbliższe lata to szereg wyzwań dla branży ubezpieczeniowej. Z jednej strony jest to perspektywa dynamicznego rozwoju, z drugiej konieczność dostosowania rozwiązań i podejścia do klienta do zmieniających się wymagań rynku. To już nie sama oferta produktowa jest najważniejsza, a sprawność procesów i jakość kontaktu z klientem, szybkość i jego wygoda. Wyzwaniem jest zrozumieć klienta, jego potrzeby i oczekiwania oraz umieć na nie jak najlepiej odpowiedzieć.

Podczas konferencji omawiane będą takie kwestie, jak:

  • planowanie i zarządzanie realizacją projektu IT w warunkach niepewności: metoda łańcucha krytycznego,
  • ubezpieczeniowe systemy zintegrowane,
  • systemy wspierające pośrednictwo ubezpieczeniowe,
  • analiza i przetwarzanie danych,
  • narzędzia wsparcia sprzedaży oraz jej omnikanałowość i kontakt z klientem,
  • cyberzagrożenia,
  • zarządzanie ryzykiem ubezpieczeniowym,
  • rozwiązania antyfraudowe,
  • nowoczesne technologie mobilne,
  • aplikacje konwersacyjne,
  • wykorzystanie technologii chmurowej.

Prelegentami konferencji będą specjaliści – praktycy ze sfery informatyczno-ubezpieczeniowej, m.in.: Ariel Kozłowski, Sales Manager Euvic Services, Marek Kowalczyk, Managing Partner Mandarine Project Partners, oraz Witold Kiljański, prezes i współwłaściciel NewDataLabs.

Konferencja jest skierowana do przedstawicieli towarzystw ubezpieczeniowych: wyższej i średniej kadry zarządzającej, specjalistów ds. rozwoju biznesu, rozwoju IT i innowacyjności, oraz informatyków.

Wydarzenie odbędzie się 8 grudnia 2022 roku od godziny 10.00.

Udział w konferencji jest bezpłatny. Uczestnictwo wymaga jedynie rejestracji pod adresem: https://www.gigacon.org/it-w-ubezpieczeniach-122022

(am)

SPBUiR udostępniło archiwum swoich szkoleń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poinformowało o możliwości skorzystania z jego archiwalnych szkoleń Są to wykłady zarejestrowane w cyklu szkoleniowym 2021/2022 oraz aktualnym.

SPBUiR podkreśliło, że w ten sposób umożliwia brokerom uzupełnienie puli obowiązkowych szkoleń zawodowych dla dystrybutorów ubezpieczeń. Uczestnicy szkoleń mają możliwość rozwiązywania testów i uzyskania prawa do otrzymania stosownych zaświadczeń. Każde ze szkoleń daje możliwość doliczenia 4 godzin do puli szkoleń obowiązkowych, o których mówi ustawa o dystrybucji Ubezpieczeń.

Dostęp do szkoleń archiwalnych jest odpłatny.

(AM, źródło: SPBUiR)

Polisa na życie to dobry pomysł na prezent świąteczny

0
Agnieszka Dudek

W związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia Saltus Ubezpieczenia radzi poszukującym oryginalnego prezentu, aby pomyśleli o rocznej polisie na życie. Między innymi dlatego, że w ramach pojedynczej umowy można objąć ochroną całą rodzinę.

– Jedną z możliwości podarowania wyjątkowego prezentu jest ubezpieczenie na życie. Roczna polisa to prezent praktyczny i przydatny. Zwłaszcza że ceny takich ubezpieczeń nie przekraczają finansowych możliwości Polaków, biorąc pod uwagę dane szacunkowe dotyczące tego, ile planujemy wydać w tym roku na prezenty. Roczna składka za polisę na życie to ok. 200 zł. Oferuje ona kompleksową ochronę o łącznej wartości liczonej w setkach tysięcy złotych – mówi Agnieszka Dudek, regionalny kierownik sprzedaży Saltus Ubezpieczenia.

Zdaniem ekspertki istnieją przynajmniej trzy powody, dla których warto kupić polisę na prezent:

  1. Kompleksowa ochrona dla ubezpieczonego – polisa na życie oferuje wsparcie nie tylko w poważnych sytuacjach, jak ciężka choroba, konieczność hospitalizacji czy operacji, ale również w innych sprawach, np. przy złamaniu czy zacięciu się nożem podczas krojenia warzyw, lub też przyjściu na świat nowego członka rodziny.
  2. Realne zabezpieczenie całej rodziny – część ochrony osoby ubezpieczonej można rozciągnąć także na członków najbliższej rodziny: małżonków, partnerów, dzieci, a nawet rodziców. – Warto również pamiętać, że niektórzy ubezpieczyciele oferują też zniżki za „zakup pakietowy”, czyli jednoczesny zakup np. dwóch polis dla obydwu małżonków. Można wtedy liczyć na atrakcyjniejszą wysokość składki. Czasem także na szerszy zakres ochrony lub wyższe sumy ubezpieczenia – przypomina Agnieszka Dudek.
  3. Oryginalny prezent pod choinkę bez wychodzenia z domu – kupując pod choinkę polisę, można uniknąć nielubianych przez wielu kolejek w sklepach i do kas – umowę można zawrzeć bez wychodzenia z domu przez internet.

(AM, źródło: Brandscope)

Prezes UOKiK o priorytetach instytucji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ochrona konkurencji, wspieranie jej rozwoju z poszanowaniem zasad otwartości i dialogu w relacjach z uczestnikami rynku, łatwiejsze zgłoszenie podejrzenia praktyk ograniczających konkurencję dla anonimowych sygnalistów i w ramach programu łagodzenia kar – to główne priorytety prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, o których przypomniał on z okazji Światowego Dnia Konkurencji.

– Ochrona konkurencji jest szczególnie istotna w obecnych, trudnych ekonomicznie czasach, które mogą stwarzać pokusę dla przedsiębiorców do zmów z konkurentami lub kontrahentami, a dla rynkowych potentatów do działań na niekorzyść mniejszych partnerów handlowych. Dlatego wdrażamy rozwiązania usprawniające realizację naszych zadań, aby zapobiegać tego typu praktykom i sprawnie eliminować je z rynku – powiedział Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Skuteczniejsze pozyskiwanie informacji

Jednym z priorytetów jest skuteczniejsze pozyskiwanie informacji o niedozwolonych praktykach. Szczególnie w ramach programu dla anonimowych sygnalistów. Od 2020 r., czyli od czasu uruchomienia specjalnej platformy ułatwiającej poinformowanie UOKiK o niedozwolonych działaniach, Urząd otrzymał prawie 2,5 tys. sygnałów, z czego tylko w tym roku ponad tysiąc. UOKiK przypomina, że zastosowany system gwarantuje zgłaszającym pełną anonimowość, również wobec Urzędu.

– Sygnały, które otrzymujemy, są podstawą eliminacji nieuczciwych praktyk z rynku, za każdy z nich bardzo dziękujemy. Szczególnie cenne są sygnały pochodzące od obecnych lub byłych pracowników firm uczestniczących w nielegalnych ustaleniach. Zachęcamy do dzielenia się z nami tego typu informacjami, w tym anonimowo. Pomocne mogą być dokumenty, maile czy wiadomości potwierdzające nielegalne ustalenia pomiędzy podmiotami – wskazał Tomasz Chróstny.

Istotne jest również rozwijanie programu łagodzenia kar. Daje on przedsiębiorcy uczestniczącemu w nielegalnym porozumieniu oraz menedżerom odpowiedzialnym za zmowę szansę obniżenia, a niekiedy uniknięcia kary pieniężnej.

Strona poświęcona ochronie konkurencji

Usprawnieniu procesu pozyskiwania informacji przez UOKiK służyło ulepszenie strony internetowej. Dzięki temu osoby zainteresowane kontaktem z Urzędem łatwiej znajdą informacje, w jaki sposób poinformować o praktykach ograniczających konkurencję lub złożyć wniosek leniency. Dzięki prostemu opisowi niedozwolonych działań potencjalni sygnaliści mogą w łatwy sposób dowiedzieć się, czy posiadana przez nich wiedza może okazać się przydatna dla UOKiK.

Dialog z uczestnikami rynku

Urząd stawia również na dialog z przedsiębiorcami oraz reprezentującymi ich prawnikami. Niedawno w UOKiK gościli przedstawiciele kancelarii prawnych. Planowane są kolejne tego typu spotkania.

– W obecnej, tak nieprzewidywalnej zmianie realiów gospodarczych i warunków makroekonomicznych rola urzędów antymonopolowych jest szczególnie istotna. Nasze cele pozostają niezmienne i warto przypomnieć je przy okazji Światowego Dnia Konkurencji. Chronimy konkurencję, wspieramy jej rozwój, z poszanowaniem zasad otwartości i dialogu w relacjach z uczestnikami rynku podsumował Tomasz Chróstny.

(AM, źródło: UOKiK)

Insurance Europe krytykuje włączenie ubezpieczeń na listę wysokiego ryzyka ustawy o AI

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rada Unii Europejskiej umieściła ubezpieczenia w wykazie obszarów użycia wysokiego ryzyka w swoim ogólnym podejściu do przyjętej 6 grudnia ustawy o sztucznej inteligencji (AI). – Europejscy ubezpieczyciele chcą wyrazić swoje rozczarowanie decyzją Rady – skomentował William Vidonja, head of conduct and business Insurance Europe.

– Za wyjątkiem ograniczonego przypadku użycia związanego z elementami bezpieczeństwa w infrastrukturze cyfrowej, ubezpieczenia są jedynym sektorem, który Rada umieściła w wykazie wysokiego ryzyka w załączniku III bez przeprowadzenia odpowiedniej analizy lub oceny skutków. Decyzja ta jest sprzeczna z celami unijnego programu lepszego stanowienia prawa i nie promuje kształtowania polityki UE w oparciu o dowody – stwierdził.

William Vidonja zaznaczył, że ubezpieczyciele już wykorzystują sztuczną inteligencję w celu poprawy obsługi klienta, zwiększenia wydajności, zapewnienia lepszego wglądu w potrzeby klientów oraz zwiększenia skuteczności w identyfikacji oszustw. Wszystko to w jego opinii jest objęte „solidnymi unijnymi ramami regulacyjnymi, zarówno pod względem zasad ostrożności, jak i zasad postępowania”.

– Ponadto uzupełniają je ramy krajowe i wymogi prawne UE w wielu różnych obszarach, takich jak prawa podstawowe i ochrona danych. I podlegają ścisłemu nadzorowi organów nadzorczych – zaznaczył William Vidonja. – Należało przeprowadzić ocenę skutków, aby stwierdzić, czy istniejące ramy regulacyjne i nadzorcze uwzględniają potencjalne ryzyko wynikające ze stosowania sztucznej inteligencji w ubezpieczeniach. Pozwoliłoby to uniknąć niespójności i powielania przepisów, które tylko utrudniałyby innowacje, nie przynosząc żadnych korzyści konsumentom – podsumował.

(AM, źródło: Insurance Europe

18,486FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie