Climatica doceniona przez akcelerator z Doliny Krzemowej i inwestora

0
967

Climatica, polski insurtech specjalizujący się w ubezpieczeniach dla firm wrażliwych na zmiany klimatyczne, dostał się do programu amerykańskiego centrum akceleracyjnego. Firma pozyskała też pierwszego inwestora w ramach rundy seed.

Climatica znalazła się w gronie 12 startupów wybranych przez Plug and Play Tech Center, jedną z największych platform wspierających startupy na świecie, do 8. edycji jej programu akceleracyjnego dla insurtechów. Firmy będą uczestniczyć w sesjach mentoringowych z wiodącymi firmami ubezpieczeniowymi oraz w czerwcowym expo w Amsterdamie. Firma została również dostrzeżona w Polsce, pozyskując w ramach rundy seed finansowanie od funduszu Funding Box Deep Tech Fund.

Climatica to insurtech, który pomaga firmom ograniczyć ryzyko biznesowe, rekompensując im straty spowodowane niekorzystnymi warunkami pogodowymi. W swojej działalności wykorzystuje machine learning do tworzenia produktów ubezpieczeniowych chroniących biznes przed skutkami anomalii pogodowych. To jedyny startup w regionie CEE wykorzystujący technologię parametryczną, która w pełni automatyzuje i przyspiesza proces wypłaty odszkodowań.

– W naszych produktach nie ma czasochłonnego procesu zgłaszenia szkody ani jej likwidacji – wyjaśnia Tadeusz Prochwicz, prezes i założyciel Climatica. – System otrzymuje informację o wystąpieniu anomalii pogodowej, np. gwałtownego opadu lub ekstremalnego upału, a następnie automatycznie wypłaca odszkodowanie zgodnie z ustalonym wcześniej schematem. Dzięki temu nie trzeba składać wniosków ani czekać na decyzję ubezpieczyciela, a cały proces zamiast kilku tygodni może trwać nawet kilka minut – dodaje.

Poza akceleratorem w selekcji startupów wzięli udział ubezpieczyciele tacy jak VIG, UnipolSai czy Baloise. Climatica planuje wykorzystać wsparcie akceleratora oraz środki od pierwszego inwestora do rozwinięcia nowych linii produktowych oraz kontynuowania ekspansji zagranicznej.

– Największą wartością programu Plug and Play Tech Center jest dla nas bezpośredni kontakt z partnerami korporacyjnymi akceleratora. Większość z nich działa międzynarodowo i może pomóc nam przy współpracy z zagranicznymi partnerami biznesowymi – komentuje prezes Climatica. – Ponadto samo powiązanie z marką Plug and Play Tech Center daje nam świetną ekspozycję zagraniczną – dodaje.

(AM, źródło: Climatica)