Czatbot HR na stałe w PZU

0
114

PZU zakończył testy czatbota w obszarze HR. W ciągu kilku miesięcy pilotażu sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na prawie 15 tysięcy zapytań, rozmawiając z ponad 5 tysiącami pracowników. Pozytywne wyniki pilotażu sprawiły, że czatbot testowany jest teraz w innych obszarach.

– Potwierdzamy, że nasz czatbot zakończył okres próbny i już na stałe dołączył do PZU – mówi Anna Oszczepalińska, dyrektor Centrum Operacji Pracowniczych PZU. Tłumaczy, że wirtualny asystent służy pomocą pracownikom, którzy szukają odpowiedzi na pytania związane z urlopami, zasiłkami, benefitami czy pracowniczym programem emerytalnym, zagadnieniami związanymi z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, rozliczeniami PIT, krwiodawstwem czy kwestiami wynikającymi z sytuacji pandemicznej.

Czatbot, którego pilotaż w PZU trwał od stycznia 2021 roku, to duże ułatwienie również dla Centrum Operacji Pracowniczych. – Duża część pytań do nas dotyczyła podobnych tematów. Teraz odpowiada na nie czatbot, a osoby, które dotychczas zajmowały się tym, mogą poświęcić swój czas na inne, bardziej złożone zadania – mówi Rafał Fąs z COP. 

Czatbot dotychczas odpowiedział na 14,6 tys. zapytań od ponad 5 tys. pracowników PZU.

Jak wyjaśnia Sylwia Besz-Miazga, która wspierała wdrożenie czatbota ze strony Laboratorium Innowacji, wykorzystuje on mechanizmy sztucznej inteligencji, a dokładnie uczenia maszynowego. – Oznacza to, że z każdym pytaniem coraz lepiej rozumie jego znaczenie i może z większym prawdopodobieństwem przygotować prawidłową odpowiedź – tłumaczy.

– Uczenie maszynowe i algorytmy sztucznej inteligencji w ubezpieczeniach wspierają nie tylko likwidację szkód – mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji PZU. Jak podkreśla, w grupie funkcjonuje również wirtualna asystentka Iva, która pomaga na infolinii PZU Zdrowie.  Odebrała ona już 700 tys. połączeń. – Nasi klienci mogą również skorzystać z Asystenta Google’a, który pomoże im zapoznać się z ofertą ubezpieczenia turystycznego – dodaje Marcin Kurczab.

(AM, źródło: PZU)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here