Ergo Hestia zwiększa zaangażowanie w marketing online

0
532

Sopocka Ergo Hestia powołała nowy dział marketingu specjalnie dla działań w sieci. Nową 14-osobową komórką pokieruje Maria Rosa, która do tej pory odpowiadała za budowanie sieci punktów sprzedaży i atrakcyjność działań marketingowych skierowanych do pośredników. Zespół składa się z pracowników ubezpieczyciela pozyskanych w ramach rekrutacji wewnętrznej z różnych działów.

– Postanowiliśmy, że nie będziemy prowadzić tradycyjnej rekrutacji wśród specjalistów od marketingu internetowego. Zależało nam na tym, aby zaprosić do współpracy tych, którzy znają Ergo Hestię, ale przede wszystkim znają specyficzny rynek ubezpieczeniowy – mówi Maria Rosa, dyrektor nowego biura. – Oczywiście braliśmy pod uwagę współpracę z jedną z zewnętrznych agencji marketingowych działających w digitalu. Jednak konieczność posiadania specjalistycznej wiedzy ubezpieczeniowej zdecydowała o powstaniu działu wewnątrz firmy – wyjaśnia.

Personel nowej komórki tworzą pracownicy zakładu, którzy przeszli kilkuetapową rekrutację polegającą m.in. na wykonaniu szeregu zadań z zakresu promocji online i znajomości kanałów social media. Po jej zakończeniu przygotowano dla nich warsztat, tzw. e-bootcamp. Dzięki niemu mają poznać wszystkie aktualne narzędzia i trendy marketingu online.

– Raport Marketing Survey 2020 pokazuje, że najbardziej poszukiwane przy rekrutacji do działu marketingu są kreatywność i analityczne myślenie, a dopiero potem brana jest pod uwagę znajomość technologii marketingowych – dodaje Maria Rosa. – Postanowiliśmy kierować się podobnymi kryteriami. Jednocześnie zapewniliśmy członkom nowego biura możliwość zdobycia teoretycznych, ale przede wszystkim praktycznych umiejętności. To zadanie zostało powierzone specjalistom z Akademii Leona Koźmińskiego – wskazuje.

– To dobry czas dla organizacji, jak i dla samych pracowników – zauważa Sylwia Hałas-Dej, dyrektor Centrum Doradztwa i Kształcenia Menedżerów Akademii Leona Koźmińskiego. – Okres pandemii cały czas uświadamia nam, że poszerzanie wiedzy przez pracowników organizacji buduje przewagę na rynku. To najlepsza inwestycja – podkreśla.

Do podstawowych zadań nowego biura należą budowanie wizerunku oraz zwiększenie widoczności Ergo Hestii w internecie.

– Agencja Zenith prognozuje, że reklama digital od 2020 roku będzie pochłaniać ponad 50% globalnych wydatków. Świat przenosi się do sieci, a my chcemy mieć tam mocną pozycję już dzisiaj – dodaje Maria Rosa.

Członkowie zespołu już opiekują się profilami social mediów, które należą do podstawowych kanałów komunikacyjnych nie tylko z klientami, ale też z agentami ubezpieczeniowymi.

– Pandemia sprawiła, że do internetu przeniosła się duża część pracy naszych pośredników – mówi Maria Rosa. – Dlatego nasze nowe działania w Internecie i cele postawione przed naszym biurem będą wiązać się ze wzmocnieniem relacji z agentami oraz ich realnym wsparciem w pozyskiwaniu klientów – dodaje.

Media społecznościowe Ergo Hestii już należą do ważnych kanałów komunikacji. Sam Facebook gromadzi ponad 300 tys. obserwujących.

(AM, źródło: Ergo Hestia)