Aviva liczy na klientów z sektora MŚP

0
79

Z powodu epidemii pierwotny termin zakładania Pracowniczych Planów Kapitałowych przez firmy średnie (50–249 pracowników) został opóźniony i zrównany z terminem dla firm zatrudniających od 20 do 49 osób. Według szacunków Polskiego Funduszu Rozwoju średnich firm jest około 20 tys., zaś mniejszych – około 58 tys. W konsekwencji opóźnienia do 27 października umowy o zarządzanie PPK ma obowiązek zawrzeć blisko 80 tys. podmiotów.

– Sprostamy temu wyzwaniu, pod warunkiem że bardzo dużo firm zacznie wdrożenia we wrześniu. Sporo średnich firm wybrało już swoich partnerów, ale zawieranie umów z mniejszymi firmami jest wciąż na wczesnym etapie. Zawirowania w prowadzeniu biznesu w czasie pandemii, a także okres wakacyjny przesunęły temat PPK na jesień. Dlatego zachęcamy firmy, aby rozpoczęły wdrożenia we wrześniu, bo teraz można otrzymać dalej idące wsparcie ze strony wybranej instytucji finansowej – powiedział Marek Przybylski, prezes Aviva Investors TFI.

W pierwszym etapie Aviva zawarła umowy o PPK z blisko 400 dużymi firmami i zdobyła wiele doświadczeń. Teraz chce je wykorzystać przy pozyskiwaniu klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

– Korzystamy z siedmioletnich doświadczeń kolegów z Wielkiej Brytanii i wdrażamy w Polsce to, co sprawdziło się w Wielkiej Brytanii, czyli w przypadku II–III transzy SMP stosujemy maksymalne uproszczenie procesu, materiałów, i to działa – wskazał Marek Przybylski. – Liczymy, że nasz udział w rynku PPK firm średnich i małych będzie większy (niż w przypadku dużych firm – AM). Zaangażowaliśmy agentów Avivy, którzy mają wielu klientów wśród przedsiębiorców. Organizujemy webinary, szkolenia i spotkania, zwłaszcza dla działów kadr i płac raz biur rachunkowych, które odgrywają dużą rolę we wdrażaniu PPK – dodał.

Malcom Goodwin, który w brytyjskiej Avivie odpowiada za plany emerytalne dla przedsiębiorstw, przypomniał, że w latach 2016–2017 firma – jako lider rynku – co tydzień uruchamiała plany dla 250 średnich i małych firm.

– Było to możliwe dzięki maksymalnemu uproszczeniu, standaryzacji i cyfryzacji procesu wdrożenia, oraz na uniwersalnych materiałach szkoleniowych i webinarach. Kluczem do sukcesu jest zainteresowanie i zaangażowanie pracowników. Ważna jest jakość obsługi również po założeniu planu, a także współpraca z dostawcami systemów kadrowo-płacowych, co ułatwia życie firmom. Dość szybko okazało się, że firmy zmieniają instytucje finansowe, które nie spełniają ich oczekiwań – co roku na zmianę decyduje się mniej więcej 5% firm. Partycypacja pracowników małych i średnich firm wynosi ponad 80%, a epidemia Covid-19 nie wpłynęła na razie na wysokość wpłat, choć sytuacja może być trudniejsza w przyszłym roku – powiedział.

(AM, źródło: Aviva, stooq.pl, ISBnews)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here