Aviva: O czym pamiętać, wprowadzając PPK w firmie

0
1320

25 października upływa termin podpisania umów o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK) z wybraną instytucją finansową przez firmy zatrudniające ponad 250 pracowników. Według informacji przekazanej 10 września przez Pawła Borysa, prezesa Polskiego Funduszu Rozwoju, umowy podpisało dotychczas 890 spośród ok. 4 tys. największych firm.

– Zawarliśmy dotychczas 105 umów o zarządzaniu PPK. Kolejne 86 firm podpisało z nami listy intencyjne lub zadeklarowało wybór naszej oferty. Codziennie prowadzimy rozmowy z kolejnymi przedsiębiorstwami w całym kraju. Jesteśmy na dobrej drodze, aby przekroczyć nasz cel, jakim jest 10% udział w rynku PPK – mówi Marek Przybylski, prezes Aviva Investors TFI. – Dużo wysiłku wkładamy w przygotowanie do operacyjnej obsługi programów w firmach, które nam zaufały. Wspieramy pracodawców w komunikacji PPK do pracowników. Stawiamy na narzędzia elektroniczne i integrację systemów informatycznych. Każdy pracownik objęty PPK zyska dostęp do serwisu samoobsługowego MojaAviva, gdzie może m.in. łatwo sprawdzać stan swoich środków. Pracodawców wspierają też nasi eksperci w zakresie programów emerytalnych. Przygotowujemy narzędzia do komunikacji z pracownikami po angielsku, a także po ukraińsku – dodaje.

Polski program PPK jest wzorowany na brytyjskich planach emerytalnych dla pracowników, które działają od 7 lat. Uczestniczy w nich ok. 10 milionów pracowników, czyli 87% objętych programem. Ponad 3 miliony z nich – a są to pracownicy 20 tysięcy firm – ma PPK w Aviva UK. Malcom Goodwin, który w brytyjskiej Avivie odpowiada za plany emerytalne dla przedsiębiorstw, radzi firmom, aby nie zwlekały do ostatniej chwili, przygotowały konkretny plan obejmujący komunikację z pracownikami, zadbały o jakość danych pracowników oraz postawiły na integrację systemów kadrowo-płacowych z systemami PPK.

Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na przystąpienie do PPK za pośrednictwem Aviva Investors TFI oraz korzystają z systemu Sage Kadry i Płace One Payroll mogą zautomatyzować zarządzanie programem PPK. Sage i Aviva zawarły w sierpniu umowę, przewidującą integrację systemów informatycznych.  Dokumenty i dane niezbędne do prowadzenia PPK, m.in. umowy o przystąpieniu do programu, jak również deklaracje pracowników czy wskazania wysokości składek przesyłane będą z oprogramowania kadrowo-płacowego Sage Kadry i Płace One Payroll do systemów informatycznych Avivy. Korzystanie z usługi będzie łatwe oraz intuicyjne dzięki specjalnie zaprojektowanemu interfejsowi aplikacji (API, ang. application programming interface), który w ramach umowy z Aviva Sage dostarczy swoim klientom.

(AM, źródło: Aviva)