Kenia: Insurtech i mikroubezpieczenia stwarzają możliwości ubezpieczycielom

0
296

Firmy oferujące usługi insurtech, takie jak mobilne zgłaszanie i likwidacja szkód, oraz firmy mikroubezpieczeniowe oferujące tanie produkty w rodzaju ubezpieczeń pogrzebowych i ubezpieczeń zwierząt gospodarskich najprawdopodobniej odniosą sukces na rynku kenijskim – przewiduje firma analityczna KPMG.

Do niedawna większość ubezpieczycieli polegała na dystrybucji twarzą w twarz i miała przestarzałe systemy, nieprzystosowujące się do zmieniających się potrzeb klientów. W rzeczywistości, w której konsumenci są obeznani z technologią i życzą sobie, żeby świat kręcił się wokół ich smartfonów, ubezpieczyciele zyskują możliwość cyfrowego przetworzenia zaangażowania klienta przez aplikacje. Coraz częściej kenijscy ubezpieczyciele oferują opcje samoobsługowe z wykorzystaniem smartfona i umożliwiają interakcję z agentem tylko wtedy, kiedy klient potrzebuje rady.

Możliwości otwierają się przed ubezpieczycielami również dzięki postawieniu na pierwszym miejscu produktów mikroubezpieczeniowych, takich jak ubezpieczenia zwierząt gospodarskich i upraw. Przekona to dużą część ludności Kenii pracującą w rolnictwie. Ulewne deszcze regularnie powodują powodzie niszczące uprawy, a brak bezpieczeństwa żywnościowego potęguje klęska szarańczy zabójcza dla rolnictwa. Niemniej jednak KPMG uważa, że poprawa socjoekonomicznego statusu Kenii pomoże w podniesieniu poziomu penetracji ubezpieczeniowej.

(AC, źródło: ME Insurance Review)