Mondial Assistance: 1 listopada kierowcy często potrzebowali pomocy

0
412

Z danych Mondial Assistance wynika, że w Dniu Wszystkich Świętych o prawie 18% wzrosła ilość wezwań assistance samochodowego

– Analiza naszych danych dotyczących wezwań assistance samochodowego pokazała, że miniony Dzień Wszystkich Świętych charakteryzował się intensywnym ruchem drogowym na terenie całego kraju. Przełożyło się to na ilość wezwań pomocy assistance dla samochodów. Był to dla nas dzień rzeczywiście bardziej pracowity niż rok temu. Pracownicy Centrum Operacyjnego odebrali o 18% więcej telefonów z prośbą o pomoc niż w analogicznym dniu rok wcześniej. Większość wezwań dotyczyła awarii na drodze – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance.

Dominującą przyczyną zgłoszeń do Centrum Operacyjnego była awaria samochodu – prawie 77% (+24 p.p. r/r). Wypadki stanowiły 20% zgłoszeń (+30 p.p.).

– Jeśli było to możliwe, pomoc udzielana była na miejscu. Jeśli nie, laweta transportowała uszkodzony pojazd do najbliższego warsztatu. Powiadomienia związane z zapotrzebowaniem na holowanie stanowiły 76 proc. zgłoszeń. Prośba o samochód zastępczy stanowiła prawie 30% zgłoszeń – dodaje Piotr Ruszowski.

Najczęściej z usług pomocowych korzystano w województwie mazowieckim – 15%, łódzkim – 12% oraz małopolskim – 9% i śląskim – 7%.

– Najmniej zgłoszeń odnotowaliśmy z województwa świętokrzyskiego, podlaskiego oraz zachodniopomorskiego. Interwencje w tych województwach stanowiły w sumie 5% wszystkich zgłoszeń do Centrum Operacyjnego – mówi Piotr Ruszowski.

(AM, źródło: Mondial Assistance)