Blog - Strona 1394 z 1534 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1394

Opieka medyczna PZU dla klientów PGNiG Obrót Detaliczny

0
Źródło zdjęcia: PZUW

PGNiG Obrót Detaliczny wprowadziło do oferty ubezpieczenie „Pakiet Na Zdrowie”. Produkt przygotowany we współpracy z Grupą PZU obejmuje m.in. wizyty domowe pielęgniarki czy konsultacje u lekarzy specjalistów.

– Wspólne działania PGNiG Obrót Detaliczny, PZU SA i TUW PZUW doprowadziły do wprowadzenia na rynek oferty „Pakiet Na Zdrowie” dla klientów PGNiG Obrót Detaliczny. Dodatkowo, aby symbolicznie uhonorować bohaterów walki o wolną Polskę, spółki podjęły decyzję o przekazaniu blisko 500 pakietów powstańcom warszawskim, bohaterom, którym zawdzięczamy wolność – powiedział Jacek Sasin, wicepremier, minister aktywów państwowych.

– Szczycimy się tym, że już od ponad 200 lat ubezpieczamy Polki i Polaków, pomagając im w najtrudniejszych chwilach życia. Nieustannie szukamy nowych sposobów, by docierać do większej liczby klientów, zapewnić im bezpieczeństwo i – zgodnie z naszym mottem „Możesz na nas polegać” – nieść pomoc, kiedy zajdzie taka potrzeba – powiedziała Beata Kozłowska- Chyła, p.o. prezesa PZU SA.

– Od kilku miesięcy na każdym kroku udowadniamy, jak ważna jest dla nas bliska relacja z klientem. Pandemia koronawirusa pokazuje, że zagrożenie może się pojawić zupełnie nieoczekiwanie, dlatego gwarancja szybkiej i elastycznej pomocy medycznej jest nie do przecenienia – powiedział Jerzy Kwieciński, prezes PGNiG.

– Rok temu połączyliśmy siły z PGNiG. Dzisiaj niemal dwieście tysięcy gospodarstw domowych może liczyć na naszych specjalistów, którzy przyjadą i naprawią usterkę, nie nadwyrężając przy tym domowego budżetu. Przy okazji poszerzenia oferty o opiekę medyczną chcemy otoczyć bohaterów powstania warszawskiego opieką i przekazać im „Pakiety Na Zdrowie” – powiedziała Małgorzata Sadurska, przewodnicząca Rady Nadzorczej TUW PZUW.

Usługi medyczne w ramach „Pakietu Na Zdrowie” będą świadczone w jednym z czterech wariantów ochrony. Produkt zapewnia jego posiadaczom możliwość skorzystania m.in. z transportu medycznego w nagłej sytuacji czy z domowej wizyty pielęgniarki. W niemal każdym wariancie klient będzie mógł skorzystać zarówno z usług telemedycznych, jak i osobistych konsultacji u specjalistów, np. okulisty czy kardiologa. Usługa obejmuje również przeprowadzenie badań profilaktycznych, takich jak EKG, USG czy badania krwi. Na dodatkową pomoc będą mogli liczyć także hospitalizowani klienci, których psy lub koty otrzymają w tym czasie dodatkową opiekę.

„Pakiet Na Zdrowie” dostępny jest już od 10 czerwca w Biurach Obsługi Klienta PGNIG w całej Polsce oraz w elektronicznym biurze obsługi klienta eBOK.

– To już nasza kolejna oferta, po pakiecie usług Pomocna Ekipa, wypracowana wspólnie z Grupą PZU. Jestem przekonany, że „Pakiet Na Zdrowie” cieszyć się będzie nie mniejszą popularnością. Zależy nam, by szczególną opieką otoczyć również osoby starsze i zasłużone, dlatego wyszliśmy z inicjatywą przekazania blisko 500 „Pakietów Na Zdrowie” powstańcom warszawskim. To bohaterowie, których do tej pory wspieraliśmy w ramach programu Rachunek Wdzięczności – zadeklarował Henryk Mucha, prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.

„Pakiet Na Zdrowie” dostępny będzie w trzech wariantach dla osób dorosłych oraz w wersji dla osób poniżej 18. roku życia. Wykupienie i korzystanie z pakietów dla dorosłych nie jest ograniczone górnym limitem wiekowym.

(AM, źródło: PGNiG)

Nowa odsłona „Bezpiecznych pakietów” dla klientów Media Expert

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA Partners odświeżyła ofertę „Bezpiecznych pakietów”, dostępnych dla klientów sieci sklepów Media Expert. W ich ramach można nabyć ubezpieczenie majątkowe i zdrowotne, a także ochronę przed cyberprzestępczością.

„Bezpieczne pakiety” zostały przygotowane we współpracy z Media Expert w 2017 r. i dostępne były jako samodzielne produkty do zakupu w wybranych sklepach sieci. Dzięki ich rosnącej popularności AXA Partners i Media Expert zdecydowały się je odświeżyć i jednocześnie rozszerzyć zakres udzielanej pomocy.

Obecnie oferowane są 3 pakiety. Pierwszym z nich jest „Bezpieczny dom”, zapewniający organizację wizyty specjalisty, pokrycie kosztu dojazdu oraz robocizny w razie awarii w domu. Jego zakres ochrony został obecnie rozszerzony o pomoc specjalisty RTV/AGD/PC. Drugi pakiet to „Bezpieczne zdrowie”. Produkt zapewnia organizację pomocy medycznej i wizyt lekarskich dla całej rodziny. W nowej odsłonie dodano do niego ochronę na wypadek zachorowań spowodowanych ukąszeniem kleszcza. Natomiast „Bezpieczny Internet” gwarantuje pomoc wykwalifikowanych specjalistów IT, wypłatę odszkodowania i profesjonalną pomoc prawną w przypadku kradzieży tożsamości internetowej lub naruszenia reputacji, transakcji z nieuczciwymi sklepami online oraz kradzieży środka płatniczego w Internecie. Pakiet został poszerzony o ochronę zakupów dokonywanych w serwisie Allegro.

Klienci mają też do dyspozycji specjalną całodobową infolinię, gotową do zorganizowania niezbędnej pomocy.

– Niezmiernie cieszy nas fakt rosnącej świadomości klientów i popularności produktów oferujących pomoc w przypadku zagrożeń internetowych, ponieważ jeszcze do niedawna nie było to takie oczywiste. W dzisiejszych czasach, gdy stał się on dla nas codziennością, bez której nie możemy się obyć, nasza czujność powinna być wzmożona. Coraz częściej potrzebujemy też pomocy w walce z cyberatakami, ochronie naszych danych osobowych, środków finansowych, reputacji czy zakupów dokonywanych online. O ile w przypadku awarii w mieszkaniu lub problemów zdrowotnych wiemy, do jakiego typu specjalisty mamy zwrócić się z pomocą, o tyle w przypadku problemów związanych z naszą aktywnością w Internecie nie jest to już tak oczywiste – mówi Łukasz Hajkowski, członek zarządu AXA Partners, dyrektor sprzedaży w Polsce.

(AM, źródło: AXA Partners)

Adam Kałdus nowym członkiem zarządu TUW Medicum

0
Adam Kałdus

Z dniem 9 czerwca rada nadzorcza TUW Medicum powołała nowego członka zarządu. Został nim Adam Kałdus, dotychczasowy dyrektor Biura Aktuarialno-Finansowego.

Adam Kałdus ukończył Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, gdzie zdobył tytuł mgr inż. informatyki. Posiada licencje maklera papierów wartościowych, doradcy inwestycyjnego oraz aktuariusza. Od wielu lat kariera zawodowa Adama Kałdusa jest związana z rynkiem kapitałowym. W latach 2003–2006 był członkiem Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, natomiast w latach 2004–2006 członkiem Komisji Egzaminacyjnej dla Aktuariuszy.

(AM, źródło: TUW Medicum)

Aegon bez bezpośredniej obsługi klientów do 30 czerwca

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aegon Polska poinformował, że przedłuża okres wstrzymania bezpośredniej obsługi klientów do 30 czerwca.

Wstrzymanie bezpośredniej obsługi klientów zostało wprowadzone przez ubezpieczyciela pod koniec marca w związku z zaleceniami dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19. Objęło ono Biura Obsługi i oddziały regionalne na terenie całej Polski. Od tego czasu jest regularnie przedłużane.

Obecnie możliwe jest składanie dyspozycji poprzez aplikacje internetowe lub drogą pocztową. Kontakt z firmą jest możliwy także za pośrednictwem infolinii.

(AM, źródło: Aegon, gu.com.pl)

Srebrny Listek CSR

0

W praktycznie wszystkich krajach europejskich branża assistance samochodowego stopniowo wraca do normalności. Dotyczy to także usług dodatkowych, takich jak wynajem samochodów zastępczych, transport, hotele, serwisy – wynika z cotygodniowego raportu o stanie usług assistance samochodowego i zapewnienia mobilności w całej Europie, przygotowanego przez Starter24 na podstawie danych pochodzących z sieci ARC Europe Group.

Raport pokazuje, że w Europie nadal jest odczuwalny spadek wolumenu spraw/zdarzeń assistance, choć ze względu na większy ruch na drogach nie jest on tak głęboki jak np. jeszcze miesiąc temu. W krajach takich jak Austria, Włochy czy Chorwacja odnotowywany jest nawet wzrost liczby spraw w stosunku do pierwotnych założeń, co jest odzwierciedleniem procesu odmrażania gospodarek w tych państwach.

Autorzy raportu wskazują, że obecnie nie ma żadnych problemów z usługami podstawowymi (kontakt z call center, naprawa na drodze i holowanie). W wybranych krajach występują częściowe ograniczenia w zakresie usług dodatkowych. Dotyczy to jednak w większości usług hotelowych. Wynajem samochodów zastępczych czy usług taxi są dostępne. Stopniowo wznawiane są też holowania międzygraniczne (tzw. cross-border).

– W Polsce stopniowo wyhamowuje spadek liczby zdarzeń assistance (średnio w maju około -35%). Liczymy, że spadki te będą się stopniowo ograniczane – komentuje Mateusz Bogucewicz, dyrektor techniczny Starter24. – Branża działa normalnie, nie ma żadnych problemów z dostępnością usług car assistance – dodaje.

(AM, źródło: Starter24)

Ergo Hestia ze Srebrnym Listkiem CSR

0

Ergo Hestia otrzymała Srebrny Listek CSR – nagrodę przyznawaną przez tygodnik „Polityka” we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firmą Deloitte.  

– Srebrny Listek CSR dla Ergo Hestii to dla nas potwierdzenie, że nasze praktyki, systemy zarządzania oraz działania w zakresie odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju są prawidłowo realizowane, zgodnie z normami i standardami, np. ISO 26000. Ponadto jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasza inicjatywa IoT (Internet Rzeczy) została wyróżniona i wskazana jako inspiracja dla innych firm w zakresie ochrony środowiska. To motywuje nas, by jeszcze bardziej rozwijać i wspierać inicjatywy proklimatyczne – mówi dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Ergo Hestii Mario Zamarripa.

Ergo Hestia została odznaczona Srebrnym Listkiem po raz pierwszy, choć już wcześniej była wyróżniana w tym konkursie. Przyznanie nagród jest poprzedzone analizami ekspertów. Pod ich lupę trafia kilka obszarów: ład korporacyjny, prawa człowieka, postawy wobec pracowników, ochrona środowiska, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa i zaangażowanie społeczne. Listkom CSR towarzyszy przegląd inicjatyw wspierających realizację 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs). W tej edycji poproszono firmy o podzielenie się dobrymi praktykami, które odnoszą się konkretnie do Celu 13, czyli działania w dziedzinie klimatu i ochrony środowiska naturalnego.

(AM, źródło: Ergo Hestia)

Compensa i Seesam łączą się w krajach bałtyckich

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

1 lipca zostanie sfinalizowana fuzja Compensa Vienna Insurance Group i Seesam Insurance w krajach bałtyckich, w wyniku czego oba podmioty zostaną jedną firmą.

Na Litwie i Łotwie firma będzie działać pod marką Compensa, a w Estonii pod marką Seesam Insurance. Do czasu zakończenia procesu łączenia Seesam Insurance będzie nadal działać niezależnie i obsługiwać klientów zgodnie z obowiązującymi umowami.

Połączenie dwóch towarzystw ubezpieczeniowych jest strategiczną decyzją VIG i następuje po kilku podobnych operacjach w krajach Europy Środkowo-Wschodniej,.

Seesam, jeden z najstarszych ubezpieczycieli w krajach bałtyckich, został członkiem VIG w 2008 r., po przejęciu przez grupę jego biznesu życiowego. Dziesięć lat później w skład koncernu weszła spółka majątkowa ubezpieczyciela. Firma została założona w 1991 r., a jej główna siedziba znajduje się w Tallinie. Posiada również 23 oddziały na Łotwie i Litwie. Firma ma ponad 180 tys. klientów i sprzedaje swoje produkty we wszystkich kanałach sprzedaży.

(AM, źródło: xprimm.com)

Generali nie przewiduje fuzji z rywalami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Leonardo Del Vecchio planuje wzmocnić europejską obecność największego włoskiego ubezpieczyciela Generali, ale nie przewiduje żadnej międzynarodowej fuzji z którymś z rywali – AXA lub Zurich.

85-letni miliarder, założyciel firmy optycznej Luxottica, do której należy marka Ray-Ban, wystąpił do Europejskiego Banku Centralnego o zwiększenie swojego udziału w Mediobanca, który jest największym udziałowcem Generali – do 20% z dotychczasowych 10%. Inwestor posiada już 4,8% Generali. Jego posunięcie wzbudziło w Rzymie obawy, że może się starać o połączenie Generali z jakimś partnerem, dystansując ubezpieczyciela od macierzystego gruntu i osłabiając wsparcie, które może on dać krajowi jako największy nabywca obligacji skarbowych, w czasie gdy wydatki z powodu pandemii zwiększają i tak wysokie potrzeby budżetowe Włoch. Jednak źródło z otoczenia Del Vecchio wyklucza fuzję z AXA albo Zurich, rywalami powszechnie postrzeganymi jako najbardziej prawdopodobni partnerzy Generali. Według tego samego źródła Del Vecchio, który swoje imperium optyczne zbudował od zera, chce przywrócić Generali wiodącą pozycję, jaką ubezpieczyciel miał w Europie w latach 90. XX w., za wcześnie jest jednak na podanie szczegółów strategii. Na razie kapitalizacja rynkowa ubezpieczyciela z siedzibą w Trieście zmalała do ok. 20 mld euro, czyli do mniej więcej połowy kapitalizacji AXA.

Del Vecchio, wieloletni inwestor Generali, pod koniec ub.r. zbudował swój stan posiadania w Mediobanca. Został największym udziałowcem banku Milanese po tym, jak jego partner od dziesięcioleci, UniCredit sprzedał w listopadzie swoje udziały. Od założeniu Mediobanca w 1946 r. nie zdarzyło się jeszcze, aby udziałowiec spoza branży bankowej posiadał ponad 10% udziałów. W dodatku Del Vecchio nie domaga się przedstawicieli w zarządzie Mediobanca, „na znak szacunku dla procesu akceptacji prowadzonego przez EBC”. Na giełdzie w Zurychu akcje AXA poszły w górę o 9%, a Generali o ok. 4%.

(AC, źródło: Reuters)

Global Data: Co gryzie francuskich ubezpieczycieli?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Znaczny spadek popytu na produkty ubezpieczeniowe jest obecnie dla francuskich ubezpieczycieli największą przeszkodą do pokonania, niemniej jednak tym, co niepokoi sektor najbardziej, jest utrzymanie rentowności – zauważa firma analityczna Global Data.

Podczas gdy zrewidowane prognozy pokowidowe dla francuskiej branży ubezpieczeniowej pokazują, że wpływ pandemii na wzrost składek nie będzie tak wyraźny jak w innych krajach, wzrost roszczeń i niskie stopy procentowe wpłyną na rentowność.

– W dalszym ciągu spodziewamy się, że składka przypisana brutto z ubezpieczeń ogólnych będzie do 2023 r. co roku wyższa, a coroczny przyrost zmaleje nieznacznie w stosunku do naszych wcześniejszych prognoz – komentuje Ben Carey-Evans, analityk ubezpieczeniowy w Global Data. – Jednak z drugiej strony szybujące w górę roszczenia i niskie stopy procentowe boleśnie odbiją się na zdolności do osiągania zysku francuskich ubezpieczycieli.

Global Data spodziewa się, że wzrost całkowitej wartości składki przypisanej brutto francuskiej branży ubezpieczeń ogólnych utrzyma się do końca 2020 r. na stałym poziomie 2,1%, w porównaniu z wcześniejszą prognozą 2,5%, przy skumulowanej rocznej stopie wzrostu 2,2% do 2023 r., a nie jak przewidywano wcześniej 2,6%.

– Chociaż nasze zrewidowane prognozy nie wskazują na wielką skalę szkód, wciąż istnieją poważne problemy, które branża musi przezwyciężyć – podkreśla Carey-Evans.

W marcu narodowy przewoźnik Air France zredukował swoją międzynarodową i krajową pojemność o 90% i odwołał 3600 lotów. Taki sam efekt można zaobserwować w sektorze motoryzacyjnym, gdzie sprzedaż w 2019 r. wyniosła 2,21 mln, a w 2020 r. spodziewany jest spadek poniżej 2 mln.

Zredukowana sprzedaż na wielu obszarach prowadzi do mniejszej liczby kontraktów ubezpieczeniowych.

– We Francji nastąpił szok podażowy, gdy przerwanie łańcucha dostaw uniemożliwiło funkcjonowanie jednostek produkcyjnych – dodaje Carey-Evans. – Jednak większym problemem okazuje się zredukowana aktywność konsumencka i biznesowa, skutkująca spadkiem popytu i wydatków. Branża ubezpieczeniowa ma nadzieję obserwować oznaki wychodzenia z tego stanu przez pozostałą część roku.

AC

SEC: Argo ukarane za zatajenie apanaży CEO

0

Bermudzki Argo Group Holdings zapłaci 900 tys. dol. Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) za nieujawnienie w pełni dodatkowych korzyści i świadczeń na rzecz byłego dyrektora generalnego.

W oświadczeniach składanych w latach 2014–2018 Argo nie ujawniło pond 5,3 mln dol. dla ówczesnego CEO, Marka E. Watsona III. SEC wykryła również, że do innych nieujawnionych korzyści dodatkowych uzyskanych przez dyrektora zaliczają się: prywatne użytkowanie korporacyjnego samolotu, przeloty helikopterem i inne prywatne podróże, koszta mieszkania, transportu dla członków rodziny, prywatne usługi, członkostwo w klubie, bilety na imprezy rozrywkowe i transport. W rezultacie Argo zaniżyło koszt osobistych korzyści CEO w okresie 2014–2018 o ponad 1 mln dol. rocznie, czyli o 400%. Watson złożył rezygnację w listopadzie 2019 r.

W I kw. br. Argo odnotowało stratę netto w wysokości 18,8 mln dol. Dla porównania w I kw. 2019 r. przychód netto wyniósł 91,2 mln dol. Współczynnik łączony z I kw. br. wyniósł 103,2% w porównaniu z 94,7% rok wcześniej.

(AC, źródło: Insurance Journal)

18,476FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie