PZU: Nowa kampania na rzecz bezpieczeństwa na drogach

0
511

„Z życia też zrezygnujesz?!”– to nowa odsłona społecznej kampanii na rzecz bezpieczeństwa na drogach, którą uruchamia PZU. Ma przekonywać kierowców, by zrezygnowali z korzystania z telefonów w trakcie jazdy. Według Instytutu Transportu Samochodowego jest to przyczyna nawet co czwartego wypadku w Polsce.

Hasło kampanii „Z życia też zrezygnujesz?!” odwołuje się do badań, z których wynika, jak trudno jest się nam rozstać z telefonem. Prawie dwie trzecie internautów wolałoby zrezygnować z oglądania telewizji niż z korzystania z telefonu, niewiele trudniej niż z telefonu zrezygnowałoby z picia kawy, a połowa – nawet ze swojego zwierzaka.

– Zdajemy sobie sprawę, jak wielka jest siła ludzkich przyzwyczajeń. Żeby nimi zachwiać i skutecznie uświadomić zagrożenia potrzebny jest mocny przekaz. Dlatego pytamy: „Z życia też zrezygnujesz?!”. Nie można go narażać dla telefonu, który chcemy w trakcie jazdy odebrać albo przeczytać na nim SMS-a – tłumaczy członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja.

Pierwsza część społecznej kampanii PZU, realizowana pod hasłem „Prowadzisz? Odłóż telefon”, także odwoływała się do badań. Zlecone przez PZU naukowe ekspertyzy i testy na torze jazdy wykazały, że rozmowa w trakcie jazdy przez telefon o prawie 20% zwiększa ryzyko wypadku, a czytanie SMS-ów – o połowę. Jednocześnie, jak pokazał zamówiony przez PZU sondaż, prawie 60% kierowców przyznaje, że rozmawia w trakcie jazdy przez telefon, trzymając go przy uchu. Co trzeci uważa jednocześnie, że ma podzielną uwagę i korzystanie z telefonu nie wpływa na bezpieczeństwo jazdy.

Co roku na drogach w Polsce dochodzi do ponad 30 tysięcy wypadków. Liczba zabitych w nich osób sięga nawet 3 tys. – Nie możemy się temu bezczynnie przyglądać. Chcemy zapobiegać wypadkom. Chcemy uświadamiać niebezpieczeństwa i ratować ludzkie życie. Taki cel ma nasza społeczna akcja  – mówi prezes PZU SA Paweł Surówka.

Kampanie „Prowadzisz? Odłóż telefon” i „Z życia też zrezygnujesz?!” są elementem szerszego programu #10latdłużej, który prowadzi PZU. To społeczna strategia spółki na rzecz zdrowia, bezpieczeństwa i lepszego komfortu życia Polaków. Obejmuje również profilaktykę zdrowotną i takie projekty, jak akcja na rzecz „korytarzy życia” na autostradach czy edukacyjny program „Akademia Bezpieczeństwa Fundacji PZU”.

(AM, źródło: PZU)