Akademia Zdalnej Sprzedaży

0
612

Jak partnerzy CUK Ubezpieczenia korzystają z narzędzi online? W jaki sposób pracować z klientem, nie wychodząc z domu w tym trudnym okresie? Na te pytania i kilka innych odpowiadają profesjonalni agenci multiagencji CUK Ubezpieczenia: Paweł Kulma z Wołomina, Kamil Franciszkiewicz prowadzący działalność w Gąbinie, Gostyninie, Kutnie, Sochaczewie i Płocku oraz Marcin Ulatowski z Lubonia.

Czym dla Twojej pracy jest opcja zdalnego zawarcia polisy przez e-mail w CUK Ubezpieczenia?

Paweł Kulma: – To dla mnie idealne rozwiązanie, zwłaszcza w obliczu zaistniałej sytuacji, czyli pandemii koronawirusa. Również dla naszych klientów jest to bardzo wygodne rozwiązanie. W bezpieczny sposób, bez wychodzenia z domu, mogę przygotować ofertę i przesłać ją drogą elektroniczną. Z kolei klient musi tylko ją zaakceptować poprzez kilka kliknięć na telefonie czy komputerze. To rozwiązanie jest bezpieczne i w pełni funkcjonalne dla każdej ze stron. Nie ma konieczności zbędnego kontaktu fizycznego w placówce. W ten sposób eliminujemy w naszej pracy najbardziej ryzykowny czynnik zakażenia koronawirusem COVID-19.

Czy trudno jest przekonać klientów w czasie pandemii koronawirusa do skorzystania z opcji zdalnego ubezpieczenia?

P.K.:– Nie, nie jest trudno. Klienci są świadomi niebezpieczeństwa związanego z koronawirusem. W momencie, gdy finalizują transakcję zakupu polisy, wielu z nich jest zaskoczonych, że jest taka możliwość. Rozwiązanie to cieszy się coraz większą popularnością i klienci korzystają z niego coraz chętniej. Pandemia nie zwalnia z obowiązkowych ubezpieczeń, dobrze więc, że można w bezpieczny sposób wykupić niezbędną polisę.

Jakie rozwiązania mobilne i internetowe we współpracy z CUK Ubezpieczenia doceniacie najbardziej i dlaczego?

P.K.:– To przede wszystkim opcja zdalnego przeprowadzenia procesu zakupowego między konkretnym doradcą a klientem, która jest idealnym rozwiązaniem dla obydwu stron. Zwłaszcza w nietypowej sytuacji, z jaką mamy do czynienia obecnie. Po drugie, możliwość generowania wypowiedzenia z systemu – to narzędzie znacznie skraca czas obsługi, ale i eliminuje możliwość popełnienia błędu w danych podczas tradycyjnego wypełniania druku.

Opcja powiadomienia SMS to świetne rozwiązanie dla naszych klientów. Mają poczucie, że ktoś o nich pamięta i przypomina o kończącej się polisie czy racie. Rozwiązań jest jeszcze kilka, ale moim zdaniem właśnie te trzy są najczęściej i najchętniej wykorzystywane. 

Dzisiaj mamy specyficzną sytuację, ale czy po opanowaniu pandemii koronawirusa opcja zdalnej obsługi klienta jest dla Ciebie ważna i kluczowa w pracy?

Kamil Franciszkiewicz: – Opcja zdalnej obsługi nie jest dla mnie kluczowa w pracy, zdecydowanie wolę bezpośredni kontakt z klientem. Jednak w sytuacji, gdy do minimum powinniśmy ograniczyć wychodzenie z domu i kontakt z innymi osobami, to rozwiązanie jest jak najbardziej przydatne i chętnie z niego korzystam. Obecnie nie wyobrażam sobie pracy w inny sposób niż zdalnie. To bardzo dobrze, że mamy do dyspozycji takie narzędzie.

Spora część klientów lubi nasze placówki i ceni spotkania ze swoimi doradcami. Umożliwiają lepsze zrozumienie potrzeb i bardziej precyzyjne dobranie rozwiązania. Przy czym, tak jak wspomniałem, obecne okoliczności eliminują nam tę możliwość. Opcja pracy zdalnej z klientem jest zatem doskonałym rozwiązaniem – w tej chwili to po prostu niezbędnik ubezpieczeniowy.

Kamil Franciszkiewicz

Co z perspektywy klienta może być uznane za strzał w dziesiątkę w 2020 r., jeśli chodzi o narzędzia i rozwiązania, jakimi dysponujecie w pracy?

K.F.: – CUK Ubezpieczenia dysponuje szerokim wachlarzem rozwiązań, z których klienci chętnie korzystają. Moim zdaniem najbardziej doceniają połączenie dwóch elementów – fachowej obsługi przez agenta z funkcjonalnymi, dobrze działającymi rozwiązaniami systemowymi. Te dwa elementy działające razem dają naszym klientom superochronę w każdym zakresie.

Dodatkowym ogromnym ułatwieniem dla klientów jest zakup polis punktami PAYBACK.

Jak oceniacie rynek ubezpieczeń?Czy podążanie w kierunku wykorzystania nowoczesnych technologii jest kluczowym elementem do dalszego rozwoju?

Marcin Ulatowski: – Dla mnie mimo wszystko najważniejszy jest bezpośredni kontakt z klientem – wybadanie jego potrzeb, doradzenie najlepszego pod każdym względem rozwiązania, ogólnie rozumiana „opieka” nad sprawami klienta. Nowe technologie są do tego jak najbardziej przydatne, wspierają nas, dając odpowiednie zaplecze. Pozwalają na szybszą, maksymalnie profesjonalną obsługę w procesie doradztwa i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Chętnie wykorzystuję wszelkie nowoczesne rozwiązania jako uzupełnienie bezpośredniego kontaktu. Myślę, że moi klienci doceniają takie połączenie.

Marcin Ulatowski

Gdyby można było wymienić trzy narzędzia decydujące o najlepszej i najbardziej sprawnej obsłudze klienta,to jakie by to były?

M.U.: – Jeśli można agenta nazwać „narzędziem”, to właśnie on będzie najważniejszy. Dodając do tego szybką, niezawodną pomoc w postaci nowych technologii, np. WebCUK, który jest bardzo przydatny w codziennej pracy, uzyskujemy idealny przepis na fachową, szybką i profesjonalną obsługę klienta. Tak naprawdę rozwiązania technologiczne to odpowiednie wsparcie i udogodnienie dla każdego, kto szuka ubezpieczenia. Uzupełnianie danych nie należy wcale do przyjemnych. Odpowiedzi na wiele pytań – o stan pojazdu, datę zakupu czy historię kierowcy – to tylko czubek góry lodowej zagadnień, o które proszą nas towarzystwa ubezpieczeniowe.

CUK Ubezpieczenia daje nam możliwości technologiczne, które automatyzują naszą pracę i pozwalają się skupić na doborze najlepszej oferty i rozwiązania. Dotykamy dzięki temu sedna obsługi klienta.