Allianz Polska mocno odczuwa skutki pandemii

0
1908

Spadek sprzedaży w biznesie majątkowym oraz komunikacyjnym, pogarszająca się szkodowość i coraz częstsze próby wyłudzeń – z takimi problemami boryka się obecnie Allianz Polska. Ubezpieczyciel mocno odczuł skutki ograniczeń wprowadzonych w związku z pandemią koronawirusa – informuje „Puls Biznesu”.

Matthias Baltin, prezes zarządu spółek Allianz Polska, mówi gazecie, że w pierwszych trzech miesiącach roku jego firma poprawiła rentowność biznesu, odnotowując 1% wzrost w sektorze życiowym i 6% spadek w majątkowym (szczególnie widocznym w segmencie komunikacyjnym). Powodem tego ostatniego miały być ograniczenia związane z pandemią, w efekcie których doszło do pogorszenia wyników z nowego biznesu. Obecnie Allianz koncentruje się na sprzedaży zdalnej za pośrednictwem agentów. Problemem firmy jest jednak to, że nie może ona przyspieszyć obsługi bez danych kontaktowych klientów. A te, jak wskazuje „PB”, mają agenci, którzy w ten sposób bronią się przed wrogim przejęciem portfela klientów. Allianz stara się też przyspieszyć digitalizację. Niedawno uruchomił ofertę usług telemedycznych, a teraz pracuje nad wprowadzeniem cyfrowego asystenta do likwidacji szkód. Ponadto wdrożył platformę internetową służącą do przechowywania dokumentów w formie elektronicznej i wymiany informacji. Gazeta zwraca uwagę, że o ile w I kwartale koronawirus w niewielkim stopniu wpłynął na wyniki Allianz, to w drugim było już inaczej. Według Matthiasa Baltina, szkodowość w części OC/AC komunikacyjnego i nieruchomości korporacyjnych rośnie o połowę, gdzieniegdzie osiągnęła już poziom sprzed pandemii, a nawet rośnie. Prezes wskazuje, że od początku ograniczeń znacząco rośnie też wskaźnik fraudów. Zdradza, że w Allianz najczęstsze próby wyłudzeń odnotowywane są w segmencie indywidualnych polis komunikacyjnych, choć zdarzają się też w części korporacyjnej.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 4 czerwca, Karolina Wysota „Wirus krzyżuje plany Allianzowi”
https://www.pb.pl/wirus-krzyzuje…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)