Asist: Technologia w czasie pandemii

0
488

Rok 2020 był rokiem pandemii, obostrzeń, lockdownu, a dla multiagencji Asist wytężonej pracy w zakresie dostosowywania się do nowej sytuacji, zarówno w zakresie procedur, jak i rozwoju technologicznego.

Początek marca to czas, kiedy w Polsce notowane są pierwsze zakażenia wirusem SARS-CoV-2, a każdy kolejny miesiąc niesie za sobą coraz gorsze jego skutki. Wszyscy musieliśmy przystosować się do nowej rzeczywistości.

Sprzedaż zdalna w pigułce

W trosce o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i agentów towarzystwa ubezpieczeniowe zmodyfikowały lub zaktualizowały swoje procedury dotyczące sprzedaży zdalnej. Reagowaliśmy bardzo szybko, aby nasi agenci mieli wszystkie te informacje dostępne w jednym miejscu.

Na Panelu Agencyjnym Asist pojawiła się  „Sprzedaż zdalna w pigułce” – kompletne kompendium wiedzy na temat aktualnych wytycznych towarzystw w zakresie zdalnej obsługi klientów.

Przygotowaliśmy również aktualne zalecenia dla przedsiębiorców związane z pandemią Covid-19 oraz dokładne informacje dotyczące pojawiających się obostrzeń wprowadzanych w poszczególnych powiatach z podziałem na obszary żółte oraz czerwone, w których wzrost zakażeń był większy niż w pozostałych częściach Polski.

Projekty postów

Sprzedaż przez internet, sprzedaż telefoniczna oraz media społecznościowe stały się ważnym źródłem kontaktów z klientem, także w branży ubezpieczeniowej. W związku z tym udostępniliśmy agentom projekty postów na Facebook, przygotowane przez dział graficzny, pomocne przy promocji różnego rodzaju ubezpieczeń. Materiały te zostały przygotowane w różnych wersjach kolorystycznych, tak aby agenci mogli dostosować je do własnej identyfikacji wizualnej.

Dostępne były również banery promujące sprzedaż zdalną, z niewątpliwie najpopularniejszymi hasztagami #ubezpieczamzdalnie #zostanwdomu.

Rada Agentów Asist

W połowie roku, po chwilowym zniesieniu większości obostrzeń, odbyło się pierwsze spotkanie Rady Agentów Asist, oczywiście przy zachowaniu wszystkich środków ostrożności.

Celem stworzenia Rady było zwiększenie i utrzymanie odpowiedniego poziomu komunikacji Asist ze współpracującymi agencjami, a także bieżący obieg oraz wymiana informacji dotyczących współpracy, spraw organizacyjnych oraz planowania wspólnego rozwoju.

Spotkanie przyniosło wymierny efekt, a większość propozycji usprawnień wprowadziliśmy w życie.

 Rozbudowa Asistomatu

Nieustannie ogromny nacisk kładziemy na rozwój technologiczny. Wszystkim już znany Asistomat posiada coraz większą liczbę zadowolonych użytkowników.

W czerwcu 2020 r. wraz z wprowadzeniem do sprzedaży nowego produktu ERGO Hestia Lite dokonano w nim bardzo wielu usprawnień i modyfikacji pozwalających jeszcze szybciej i sprawniej przeliczać składki i sprzedawać polisy ubezpieczeniowe.

Wszystkie usprawnienia i rozbudowywanie Asistomatu nie byłoby możliwe bez stworzenia przez nas aplikacji mobilnej, która przyspiesza i automatyzuje pracę agenta.

 ASISTmobile

ASISTmobile została stworzona podobnie jak Asistomat od początku do końca przez naszych programistów, dzięki czemu wprowadzamy usprawnienia i rozwiązujemy problemy na bieżąco. Oba systemy są w pełni ze sobą kompatybilne.

Aplikacja umożliwia skanowanie kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego, czyli wczytywanie danych klienta i pojazdu bezpośrednio do kalkulacji w Asistomacie. Znacznie ułatwia ona pracę agenta i zmniejsza ryzyko pomyłki podczas wprowadzania danych.

Poza tym aplikacja umożliwia skanowanie i wczytywanie wydrukowanego i podpisanego przez klienta APK, co również usprawnia pracę, kiedy klient nie ma możliwości potwierdzenia APK kodem SMS. Daje także możliwość wgrywania zdjęć dokumentów do Panelu Asist za pomocą funkcji skanera QR.

ASISTmobile dostępna jest w systemach Android oraz iOS. Więcej informacji o aplikacji znajduje się na stronie www.asistomat.pl.

 Więcej i szybciej

W kolejnych miesiącach Asistomat został zintegrowany z Wygodną Ratą, dzięki czemu użytkownicy systemu mogą proponować swoim klientom spłatę polis w ratach. Jest to najlepsze rozwiązanie w dobie pandemii i kryzysu gospodarczego, z jakim się mierzymy.

Asistomat został powiększony o kolejne marki ubezpieczeniowe: TUW – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, TUZ Ubezpieczenia oraz Wiener TU SA.

Jedną z ostatnich nowości w 2020 r. jest możliwość szybkiego wznawiania polis na podstawie danych z polisy zeszłorocznej.

 E-learning

Kolejnym krokiem i sukcesem jest korzystanie agentów Asist z nowoczesnego narzędzia do odbywania w formie e-learningu szkoleń zawodowych w wymiarze 15h. Na koniec listopada w systemie zarejestrowanych było 49 tysięcy godzin szkoleniowych, co daje nam wzrost udziału godzin szkoleń w ogólnej liczbie godzin z 40% do 76% do roku poprzedniego.

Gazela Biznesu

W 2020 r. już po raz 7. multiagencja Asist otrzymała nagrodę w prestiżowym rankingu „Gazel Biznesu”, najdynamiczniej rozwijających się firm w Polsce.

Tytuł ten jest potwierdzeniem dobrze zarządzanej, uczciwej firmy, cieszącej się dobrą kondycją finansową.

Wierzymy, że w nowym roku 2021 będziemy żegnać się z większością panujących obecnie obostrzeń i tak jak dotychczas będziemy mogli spotykać się z naszymi klientami i współpracownikami.

Rok 2021 zapowiada się bardzo ciekawie pod względem dalszego rozwoju Asist, ponieważ nieustannie rekrutujemy nowe agencje i śmiało patrzymy w przyszłość.

Nawiąż z nami współpracę i korzystaj z nowoczesnych narzędzi: wspolpraca@asist.pl