AXA postawiła na urban protection

0
821

Urban protection, czyli partnerstwo z firmami kierującymi swoją ofertę do mieszkańców aglomeracji, jest nowym, trzecim już filarem bancassurance AXA – zauważa „Puls Biznesu”.

Gazeta przypomina, że dotychczas dystrybucja polis w kanale bankowym bazowała na sprzedaży za pośrednictwem banków (mBank) i firm pożyczkowych (Provident). W nowej strategii bancassurance doszło do nich urban protection. Marcin Wąsikowski, dyrektor zarządzający AXA odpowiedzialny za rozwój nowych partnerstw, podkreśla, że jego firma na razie chce rozwinąć swoje kompetencje w tym obszarze. Ma to być inwestycja, która w przyszłości zapewni zakładowi odpowiedni profit. Zakład dołączył już do stowarzyszenia Mobilne Miasto, które będzie wspierać np. przez angażowanie się w kampanie edukacyjne czy przygotowanie raportów branżowych oraz pracować na rzecz znoszenia barier rozwoju. W zamian uzyskał dostęp do członków organizacji, którymi są m.in. Vooom, Vozilla, Easyshare, CityBee Polska, Blinkee.city, Hive, Free Now czy Wheelme. Adam Jędrzejewski, prezes stowarzyszenia, zapowiada, że wraz z AXA będzie ono promować odpowiedzialny sharing w polskich miastach. Gazeta zwraca uwagę, że partnerem zakładu został już start-up Vooom, oferujący aplikację integrującą operatorów systemów car-sharingu, elektrycznych skuterów, hulajnóg, rowerów miejskich oraz transportu publicznego. Jego prezes Włodzimierz Łoziński zdradza, że wraz z AXA pracuje nad ofertą krótkoterminowych polis dla klientów Vooom. Marcin Wąsikowski dodaje, że uruchomienie sprzedaży OC i NNW w ramach Vooom jest planowane na II kwartał tego roku. Na pierwszy ogień pójdą polisy 24-godzinne, a docelowo firma zaoferuje umowy minutowe. AXA myśli też o oferowaniu polis miesięcznych jako benefitu pracowniczego. „PB” wskazuje, że w trzecim filarze, obok współdzielonej mobilności, znalazł się też sport. W ramach tego obszaru AXA podpisała umowę z internetowym pośrednikiem ubezpieczeniowym Udao, z którym będzie oferować polisy osobom aktywnie uprawiającym sport.

W 2019 roku kanał bancassurance odpowiadał za jedną czwartą przychodów AXA w Polsce, szacowanych na 2,7 mld zł.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 31 stycznia, Karolina Wysota „AXA chce więcej wycisnąć z bancassurance”:

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)