Jak rekrutujemy czterech agentów tygodniowo za pomocą narzędzi online?

0
973

Branża ubezpieczeniowa kojarzyła się ze spotkaniem człowieka z człowiekiem, ale rok 2020 pokazał nam, że nie jest to konieczne. Oczywiście dało się to robić dużo wcześniej i my tak działamy już od dziesięciu lat, ale rok 2020 sprawił, że i klienci przekonali się do takich kontaktów.

To samo dotyczy poszukiwania pracy – wiele osób szuka nowych wyzwań zawodowych w internecie, trzeba tylko umożliwić im znalezienie wśród nich twojej firmy.

Jeżeli rekrutujesz online, wszystkie inne tematy musisz także być w stanie sprawnie załatwić zdalnie. To znaczy, że cały proces rekrutacji, zawarcie umowy, szkolenia i przygotowanie do zawodu powinny odbywać się z jak najmniejszym udziałem papieru i bez spotkań osobistych.

Strona www – pierwszy krok do pozyskania współpracowników

Strona internetowa to twoja wizytówka i bezwzględnie musisz ją mieć. Jeśli chcesz pozyskiwać współpracowników tą drogą, to po pierwsze musi się ona wysoko pozycjonować, a po drugie – mieć odpowiedni flow, który najprostszą drogą przeprowadzi odwiedzającą ją osobę do złożenia aplikacji.

Żeby odpowiednio zarządzać aplikacjami, potrzebny jest sprawnie działający CRM. Im więcej automatyzmu w tym procesie, tym lepiej, bo oznacza to mniej błędów, a poza tym mniejsze zaangażowanie ludzi obniża koszty całego procesu.

Dzisiaj CRM nie kosztuje już tak dużo, często można opłacać go w abonamencie. Ważne jest, żeby wybrać taki system, który będzie jak najprecyzyjniej dostosowany do naszych potrzeb.

Można też oczywiście skorzystać z wiedzy i CRM większego partnera – to bardzo często jest dużo tańsze rozwiązanie.

Osoba, która chce zostać naszym agentem, dostaje login i wejście do systemu. W ten sposób już czuje się po trosze współpracownikiem firmy. Cały proces może przebiegać dalej bez kontaktu – zdalnie podpisujemy umowę i przeprowadzamy szkolenie.

Natomiast jeżeli osoba, która się zalogowała, nie podejmuje żadnych działań, to po jakimś czasie kontaktujemy się z nią telefonicznie, co wielu ostatecznie przekonuje do podjęcia współpracy.

W jaki sposób pomóc potencjalnym współpracownikom nas odnaleźć?

Na rynku istnieje wiele agencji, które posiadają swoje strony www. W jaki sposób mamy wyróżnić naszą ofertę? Kluczowe tutaj jest odpowiednie pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach Google.

Najprościej oczywiście jest wykupić reklamę, ale to kosztuje, a poza tym wprawdzie nasza strona będzie się pojawiać na pierwszym albo pierwszych trzech miejscach, tyle że z napisem „reklama”, a to może zniechęcać część osób.

Dlatego lepiej jest wykonać pewne działania, które zostaną nagrodzone przez wyszukiwarki Google. Na naszej stronie staramy się zamieszczać wartościowe treści, świadomie używamy słów kluczowych, a także systematycznie i konsekwentnie prowadzimy blog.

Poza stroną www są jeszcze media społecznościowe. Tam również trzeba zaistnieć i traktować je jako miejsce na codzienne kontaktowanie się ze współpracownikami. Warto w nich przekazywać oryginalne treści, „podrasowane” dobrym zdjęciem lub interesującą grafiką.

Nasza aktywność w mediach społecznościowych potrafi przyciągnąć uwagę potencjalnych współpracowników i zaangażować ich w interakcje.

Wiarygodność podstawą udanej rekrutacji

Jeśli możemy pokazać osobom zainteresowanym współpracą, że dbamy o naszą internetową wizytówkę – czyli stworzyć porządną stronę www oraz umiejętnie promować się w mediach społecznościowych, osiągnęliśmy już połowę sukcesu. Teraz każdy kontakt nawiązany za pośrednictwem naszego CRM musi zostać podtrzymany.

Jeśli cały zdalnie przeprowadzony proces pozyskania nowego współpracownika następuje sprawnie, wzmacnia to jego przekonanie, że potrafimy pozyskiwać w ten sposób klientów. I ta wiarygodność leży u podstaw udanej współpracy.

Proces rekrutacji online jest dość długi, dla niektórych może być skomplikowany i kosztowny, ale warto się w niego zaangażować. Staramy się wspierać w nim naszych współpracowników i Biura Partnerskie – od zakładania strony po prowadzenie fanpage’ów.

Anna Pająkowska
prezes zarządu Multi Save Money