Koronawirus nie skłonił Polaków do częstszego ubezpieczania się na życie

0
522

Z przeprowadzonych przez CUK Ubezpieczenia badań wynika, że pandemia Covid-19 nie przyczyniła się znacząco do wzrostu sprzedaży ubezpieczeń na życie. Ankietowani wskazują, że jedną z przyczyn jest stopień skomplikowania warunków takich polis.

W badaniu CUK Ubezpieczenia 8,36% respondentów zadeklarowało, że w trakcie pandemii wykupiło ubezpieczenie na życie. Potwierdzają to dane multiagencji. Wynika z nich bowiem, że w okresie od marca do lipca 2020 r. średnia dynamika sprzedaży w tym segmencie wyniosła 103%. Z kolei 39,91% respondentów zadeklarowało, że posiada ubezpieczenie na życie. Dla porównania: NNW wykupuje 62,75% badanych.

Odpowiedzi ankietowanych sugerują, że przyczyn takiego stanu rzeczy można szukać m.in. w skomplikowanych postanowieniach Ogólnych Warunków Ubezpieczenia. 16,96% respondentów uznaje właśnie niejasność ofert firm ubezpieczeniowych za największą barierę w procesie zakupu ubezpieczenia. Często też klienci posiadają ubezpieczenie na życie ze względu na posiadany kredyt lub w ramach benefitów oferowanych przez pracodawców.

– Jeśli zrozumie się mechanizmy działania takiego ubezpieczenia, uzna się gwarancję, jaką daje polisa i przy odpowiednim wsparciu doradcy zrozumie własne, często bardzo duże potrzeby ubezpieczeniowe, wtedy wszystko staje się prostsze. Dostęp do najlepszych produktów plus fachowe doradztwo powodują, że klienci mają na co dzień dostęp do najlepszych rozwiązań i dzięki temu mogą spać spokojnie. Najważniejsze w tym wszystkim jest to żeby klienci posiadający tzw. grupowe ubezpieczenie na życie w swojej firmie, nie zakładali, że jest to polisa na życie, a coraz częściej próbowali szukać indywidualnych, uszytych na miarę rozwiązań – komentuje Jakub Butta, dyrektor Sprzedaży Sieci Własnej CUK Ubezpieczenia.

Punkt widzenia ubezpieczycieli na wpływ pandemii na podejście Polaków do ubezpieczeń na życie przedstawiamy na stronie internetowej „Gazety Ubezpieczeniowej”:

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)