Telewizja głównym medium reklamowym ubezpieczycieli

0
448

W ubiegłym roku wydatki ubezpieczycieli na reklamę wzrosły o 20,2% w stosunku do 2019 r. Najwięcej środków przeznaczonych na reklamę generowała telewizja. Liderem pod względem wielkości wydatków reklamowych był Link4 – oszacowały Wirtualne Media na podstawie danych zgromadzonych przez Kantar Media.

Z analizy serwisu wynika, że w 2020 r. zakłady ubezpieczeń wydały na reklamę w mediach tradycyjnych 233,08 mln zł (cennikowo) – o 20,2% więcej niż rok wcześniej. Liderem wydatków był Link4. Przeznaczył on na reklamę 43,7 mln zł (+55,2% r/r). Za nim znalazło się Generali Group, które zwiększyło nakłady na reklamę z 477,7 tys. zł w  2019 r. do 32,6 mln zł. Trzecie i czwarte miejsce zajęły osobno klasyfikowane PZU SA i Grupa PZU. Wydatki reklamowe pierwszej z firm spadły o 0,2% r/r, do 18,3 mln zł, natomiast drugiej wzrosły o 0,8%, do 16 mln zł.

Serwis podaje, że 174,4 mln zł, o 60,8% więcej niż w 2019 r., przeznaczono na reklamę telewizyjną, 30,8 mln zł (+5,7 % r/r) na radiową, zaś wydatki na reklamę w gazetach spadły o 31%, do 13,1 mln zł.

Więcej:
Wirtualnemedia.pl z 10 lutego, Beata Goczał „Ubezpieczyciele reklamują się głównie w telewizji, Link4 zwiększył budżet o 55 proc.”:
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ub…

(AM, źródło: Wirtualnemedia.pl)