Ubezpieczeniowe wsparcie w walce z koronawirusem

0
126

Polscy ubezpieczyciele realizują kolejne przedsięwzięcia, których celem jest pomoc w walce z epidemią koronawirusa. Grupa Warta wybrała 53 instytucje lokalne zmagające się na co dzień ze skutkami pandemii. Z kolei Reso Europa Service przekazała maseczki ochronne, które otrzymali wszyscy pracownicy spółki i ich rodziny, członkowie Rady Agentów oraz partnerzy biznesowi i przyjaciele zakładu. Natomiast spółki PKO Ubezpieczenia zorganizowały zbiórkę, z której środki zostały przeznaczone na zakup 5 tys. maseczek ochronnych oraz termometrów bezdotykowych dla szpitala w Opocznie.

Agenci pomogli wybrać obdarowanych

Wsparcie instytucji w poszczególnych regionach to m.in. efekt działań agentów Warty. W ramach akcji „Zostań w domu i pomagaj”, która promuje bezpieczny, zdalny sposób zawierania ubezpieczeń, firma przekazuje część składki od polis zawartych w tej formie na działania dotyczące walki z epidemią COVID-19. Na ten cel Warta przeznaczy 5 mln zł, które trafią do wybranych organizacji lokalnych we wszystkich województwach.

Akcja zaplanowana jest do końca maja, ale pomoc finansowa trafia już do wybranych organizacji. Środki przekazywane są 53 instytucjom lokalnym. O ich wyborze współdecydowali agenci, którzy wskazali placówki wymagające dofinansowania.

– Dbanie o lepsze jutro i współpraca międzyludzka to dla nas niezwykle ważne wartości, które są podstawą wspierania instytucji walczących ze skutkami epidemii. Dzięki naszym agentom pracującym blisko ludzi widzimy jak ważne jest lokalne wsparcie oraz świadomość, że nikt nie jest osamotniony w tej trudnej walce. Liczę, że środki, które przekazujemy m.in. szpitalom, domom pomocy społecznej, hospicjom, pomogą im skutecznie walczyć z epidemią i pomagać w tych trudnych chwilach – mówi Jarosław Parkot, prezes zarządu Warty.

Pomoc zostanie spożytkowana na m.in. zakup sprzętu medycznego, materiałów higienicznych i ochrony osobistej. Środki finansowe trafią do domów pomocy społecznej, organizacji pożytku publicznego oraz instytucji ochrony zdrowia, które na co dzień mierzą się z rozprzestrzeniającą się pandemią.

Wcześniej 5 mln zł przekazanych przez Wartę trafiło bezpośrednio do 34 szpitali jednoimiennych i zakaźnych w całej Polsce. Wsparcie pomogło m.in. w zakupie sprzętu medycznego oraz ochronnego dla personelu i pacjentów.

– Rolą ubezpieczycieli jest pomagać w trudnych i niespodziewanych momentach. W moim odczuciu epidemia, której jesteśmy świadkami, wymaga niestandardowych działań ze strony biznesu. Jesteśmy dumni, że możemy pomóc pracownikom służby zdrowia, domów pomocy społecznej i fundacjom w walce o lepsze jutro. Wierzymy, że każdy gest, nawet drobny, może przynieść im chwilę oddechu i przybliży nas wszystkich do powrotu do normalności – dodaje Jarosław Parkot.

fot. PKO Ubezpieczenia

Pomoc ze wsparciem dla lokalnego biznesu

W pomoc w walce z koronawirusem zaangażowała się również Reso Europa Service. Firma przekazała maseczki ochronne, które otrzymali wszyscy pracownicy spółki i ich rodziny, członkowie Rady Agentów oraz partnerzy biznesowi i przyjaciele zakładu. Ubezpieczyciel wsparł też lokalną, suwalską firmę odzieżową, która po wybuchu epidemii rozpoczęła masową produkcję bawełnianych maseczek ochronnych wielokrotnego użytku.

Gdy premier Mateusz Morawiecki na konferencji prasowej zapowiadał wprowadzenie obowiązku noszenia maseczek w przestrzeni publicznej w Polsce, w tym samym momencie w Reso rozpoczęła się akcja ich rozdawania. Na początku maseczki otrzymali pracownicy spółki oraz członkowie ich rodzin. Następnie Reso rozpoczęła wysyłkę do swoich partnerów biznesowych, m. in. członków Rady Agentów.

– Zamówiliśmy maseczki zanim oficjalnie wprowadzono obowiązek ich noszenia w przestrzeni publicznej. Zadbaliśmy o to, aby żaden z naszych pracowników oraz partnerów nie miał problemu w zdobyciu maseczki, tym bardziej, że w kwietniu w całym kraju ich brakowało. Działaliśmy zapobiegawczo, ale przede wszystkim odpowiedzialnie. Jak się później okazało – było warto – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service. – Zakupione przez nas maseczki zostały uszyte z dwóch warstw tkanin z bawełny 100%, dzięki czemu dają możliwość umieszczenia dodatkowego filtra. Maseczki zostały wyprodukowane przez suwalską spółkę odzieżową, którą przy okazji chcieliśmy wesprzeć w tym trudnym czasie – dodał.

Akcja rozdawania maseczek przez Reso trwała od kwietnia do połowy maja.

Hojni pracownicy PKO Ubezpieczenia

Natomiast PKO Ubezpieczenia zorganizowało zbiórkę pracowniczą na zakup potrzebnych środków ochronnych dla szpitala w Opocznie. Dzięki hojności pracowników zebrano więcej środków niż planowano. Zebrane fundusze zostały podwojone przez PKO Ubezpieczenia. Środki zostały przeznaczone na zakup 5 tys. maseczek ochronnych oraz termometrów bezdotykowych dla szpitala w Opocznie.

– Kolejna akcja pomocy, którą organizują nasi pracownicy pokazuje, że mobilizacja jest naszą siłą. Mimo że pracujemy teraz w większości zdalnie, szybko podzieliliśmy się zadaniami i w kilka dni dostarczyliśmy do szpitala potrzebne środki ochronne. Widać, że praca zdalna w związku z epidemią nie jest żadną przeszkodą, aby się dobrze organizować, także w sprawach dotyczących charytatywnego wsparcia – powiedział Tomasz Teterycz, dyrektor HR, PKO Ubezpieczenia.

Środki ochronne przekazane do szpitala w Opocznie będą mogli wykorzystać pracownicy medyczni izolatorium szpitala dla chorych na COVID-19.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here