Insurtech natychmiast zlikwiduje szkodę

0
388

Allianz zawiązał partnerstwo z Blinkiem, startupem z branży insurtech, który oferuje szybkie i automatyczne wypłaty odszkodowań oraz zmiany rezerwacji lotów za pośrednictwem aplikacji.

Partnerstwo pozwoli ubezpieczycielowi zmodernizować ofertę ubezpieczeń podróżnych i zdobyć klientów, kiedy już branża turystyczna stanie na nogi i zacznie znów działać pełną parą – ocenia brytyjska firma analityczna Global Data.

Z ankiety przeprowadzonej wśród konsumentów ubezpieczeń w Wielkiej Brytanii wynika, że w 2020 r. Allianz znajdował się na 18. miejscu pod względem wielkości, z udziałem w rynku wynoszącym 2,1%.

Blink utworzony w 2016 r. został dostrzeżony i oceniony według kluczowych kryteriów w prowadzonym przez Global Data przeglądzie innowacji w sektorze usług finansowych Fintrack w lipcu 2017 r., uzyskując notę 4 na 5 możliwych. Uznano go za oryginalny, trwały, operacyjnie skuteczny i polepszający doświadczenie użytkownika.

– Nastawienie się Allianz na likwidację szkód i natychmiastowe wypłaty wydaje się być dobrą strategią. Platforma Blink automatycznie zmienia rezerwacje klientów, których loty zostały odwołane, na inne, a oczekującym na loty opóźnione zapewnia komfortowe warunki. Konsumenci prawdopodobnie będą się obawiali ewentualnych zakłóceń, kiedy już wolno im będzie znów podróżować, bowiem w 2020 r. z powodu pandemii loty były odwoływane, często z niewielkim wyprzedzeniem, a w 2021 r. nadal obowiązują ograniczenia. Zatem wszystko, co zrobią ubezpieczyciele, aby wspomóc podróżnych, da im przewagę konkurencyjną – komentuje Ben Carey-Evans, analityk ubezpieczeniowy w Global Data.

Pomimo że konsumenci nadal są ostrożni w kwestii podróżowania, branża turystyczna wydaje się patrzeć z optymizmem w 2021 r. dzięki wiadomości o planach wprowadzenia paszportów szczepionkowych. Pozwolą one osobom zaszczepionym podróżować do niektórych krajów, co oznacza, że branża ubezpieczeń podróżnych powinna znów zacząć zarabiać.

AC