Lloyd’s: Produkty muszą być zrozumiałe

0
423

Ubezpieczyciele ponieśli szkody reputacyjne, ponieważ skomplikowane produkty są trudne do zrozumienia dla ubezpieczanych firm i w rezultacie o tym, czy polisa obejmuje ochroną sytuację pandemii, musi rozstrzygać sąd, jak to dzieje się m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji i USA – przestrzega Lloyd’s. W odpowiedzi na pandemię apeluje też o prostsze produkty.

– Branża ubezpieczeniowa musi pilnie ocenić, jak może lepiej obsługiwać swoich klientów i wspierać ich – oświadczył dyrektor Lloyd’s John Neal. Według niego nakazem jest budowanie prostszych produktów ubezpieczeniowych, które łatwiej zrozumieć.

W specjalnym raporcie Lloyd’s zawarte są rekomendacje dotyczące uproszczenia produktów. Wymienia się tam m.in. przeprowadzenie przez ubezpieczycieli „przeglądu językowego” dokumentów polisowych, inwestowanie w nowe produkty, takie jak ubezpieczenia parametryczne z natychmiastową wypłatą po wystąpieniu określonego triggera i angażowanie klientów w projektowanie produktu.

Działania te stanowią efekt wniesienia przez FCA pozwu przeciwko ośmiu ubezpieczycielom (w tym z rynku Lloyd’s) w sprawie ubezpieczenia firmy na wypadek przerw w działalności. Od rozstrzygnięcia na korzyść ubezpieczonych ubezpieczyciele odwołali się do sądu apelacyjnego. Sprawa jest bacznie obserwowana za granicą.

(AC, źródło: Reuters)