Uproszczone narzędzia identyfikacji klientów nie wytrzymają próby czasu

0
555

Po wyrażeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego zgody na złagodzone wymogi dotyczące weryfikacji tożsamości klientów zawierających umowy ubezpieczeń na życie, zakłady z działu I mogą korzystać z uproszczonych narzędzi w zakresie potwierdzania tożsamości klientów. Jednak stały wzrost liczby klientów zainteresowanych zdalnym nabywaniem polis zmusi ich do znalezienia docelowych rozwiązań weryfikacji – wskazuje Cashless.pl.

Portal zauważa, że na rynku jest już kilka narzędzi do zdalnej identyfikacji, takich jak np. mojeID wykorzystywane przez Nationale-Nederlanden, Open Life, PZU czy PKO TU. Jest ono jednak wykorzystywane w innych procesach niż sprzedaż ubezpieczeń – przy zgłaszaniu roszczeń czy uzyskiwaniu dostępu do internetowego konta. Z kolei OVB Polska wyposażyła swoich agentów w przygotowane przez fintech Indentt narzędzie pozwalające na bezpieczną weryfikację klienta. Do wdrożenia nowego rozwiązania identyfikacyjnego szykuje się też jeden z dużych ubezpieczycieli.

Więcej:
cashless.pl z 29 października, Ida Krzemińska-Albrycht „Weryfikacja tożsamości klientów w ubezpieczeniach. KNF poszedł firmom na rękę, ale branża musi myśleć o rozwiązaniach docelowych”:
https://www.cashless.pl/8800-weryfikacja-tozsamosci-zyciowka

(AM, źródło: cashless.pl)