Użytkownicy portfeli internetowych chcieliby mieć w nich ubezpieczenia

0
70

Polacy zaczynają się przekonywać do e-portfeli. Fakt ten potwierdzają wyniki badania IQS przeprowadzonego na zlecenie Beesafe. Wśród najbardziej pożądanych usług, jakie mogłyby się znaleźć w portfelach internetowych, respondenci wskazali ubezpieczenia.

Portfele internetowe pozwalają na przechowywanie wirtualnych kart kredytowych czy umożliwianie przeprowadzania innych transakcji w telefonie – w formie aplikacji lub z poziomu strony internetowej.

– Wallet online jest to przede wszystkim rozwiązanie wygodne, które sprawia, że nie musimy posiadać przy sobie portfela wypełnionego gotówką czy kartami płatniczymi – wystarczy telefon. Jest to też rozwiązanie bezpieczne, które redukuje ryzyko utraty, a później konieczności wyrabiania kilku nowych „plastików”. Dodatkowo usługi te są dobrze zabezpieczone, a wraz z ich rozwojem w przyszłości bezpieczeństwo portfeli będzie stale rosnąć – mówi Rafał Mosionek, CEO Beesafe.

Z badania insurtechu wynika, że 1/3 respondentów z grupy wiekowej 25–44 lata z dużych i średnich miast korzysta z e-portfeli. Ponad 20% ankietowanych robi to częściej niż raz w tygodniu, a 82% z nich przechowuje w nich swoje karty płatnicze.

– Podstawowe funkcje portfela online to za mało. Polacy wiedzą, że mają one dodatkowe funkcje (65% respondentów zgłosiła ich świadomość). Jak dowodzi nasze badanie, w swoich portfelach trzymamy również karty lojalnościowe (37% badanych) czy karty pokładowe (33%) – dodaje Rafał Mosionek.

Prawie 90% użytkowników aplikacji typu wallet wskazało również, że atrakcyjna byłaby możliwość dodania do niego ubezpieczenia. Wśród najbardziej pożądanych funkcjonalności widzieliby oni te związane z samą polisą – w tym sprawdzenie daty ważności (25%), numeru (24%) czy daty składki (23%) oraz datę przeglądu pojazdu (34%). Dodatkowo uznaniem cieszyłyby się takie funkcje, jak automatyczne wezwanie holownika z podaniem lokalizacji oraz informacją o statusie zlecenia i położeniu usługodawcy (28%). Posiadacze portfeli internetowych jako atrakcyjną funkcję wskazali również możliwość zgłoszenia szkody, wyboru warsztatu, który podejmie się naprawy, oraz umówienia wizyty bezpośrednio z poziomu aplikacji (23%).

– Różnorodność funkcji, do jakich chcieliby mieć dostęp Polacy w swoim portfelu w kontekście polisy, wskazuje na to, jak wysokiego poziomu zdigitalizowania takich usług oczekują. Sprawia to, że ubezpieczyciele muszą postawić na rozwój nowych technologii w swoich ofertach. Dynamika rozwoju nowoczesnych usług ubezpieczeniowych jest już nie do zatrzymania, a dostęp online do form ubezpieczenia jest teraz bliższy Polakom niż kiedykolwiek wcześniej – komentuje Rafał Mosionek. 

(AM, źródło: PAP MediaRoom)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here