15 lat Unilink – Największe wydarzenie rynku multiagencyjnego w Polsce

0
1240

27 czerwca 2025 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach – największym tego typu obiekcie w Polsce, zaprojektowanym przez czołową pracownię JEMS Architekci – odbyła się gala z okazji 15-lecia Unilink.

To wydarzenie bez precedensu w historii polskiego rynku multiagencyjnego, które zgromadziło 1000 uczestników z całego kraju: agentów oraz przedstawicieli 12 towarzystw ubezpieczeniowych. Pod hasłem „Urodziny Gwiazd” Unilink celebrował już od 18 maja (historycznej daty wystawienia pierwszej polisy w 2010 r.) nie tylko swój sukces, ale przede wszystkim dokonania ludzi, którzy tworzą multiagencję – agentów. To oni zostali bohaterami wydarzenia, a cały jego program i oprawa podkreślały bliskość relacji i wspólnotę wartości.

Wydarzenie rozpoczęło się częścią networkingową z wieloma atrakcjami na stoiskach partnerów, powitalnymi napojami i przekąskami. Następnie wystartowała oficjalna część konferencyjna z wystąpieniami zarządu Unilink i zaproszonych gości. Występujący na scenie członkowie zarządu zostali przedstawieni w nietuzinkowy sposób, w formie zabawnych nagrań wideo.

Od 1,5 mln do 10 mld

Igor Rusinowski, CEO Grupy Unilink, przybliżył historię spółki, wspominając początki działalności w branży ubezpieczeń, w tym pierwsze roczne wyniki sprzedaży (wynoszące 1,5 mln w 2010 r.), drogę rozwoju oraz przedstawił aktualne i prognozowane dane europejskie Grupy (szacowane 10 mld w regionie CEE w 2025 r.)i zapowiedział kolejne akwizycje rynkowe.  

Na ogromnym ekranie pojawiły się wywiady z agentami i osobami z zarządów towarzystw, które towarzyszyły Unilink od początku historii, a byli to: Roger Hodgkiss, prezes Generali Polska, Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezeska Compensa TU SA, i Małgorzata Makulska, była wieloletnia wiceprezeska ERGO Hestia. W tym znamienitym gronie znaleźli się też wyjątkowi agenci, jacy są z Unilink od lat. Zbigniew Dyczek, setny UniPartner z agencji PRO-GRES BIS z Bielska-Białej, Jacek Wójcik z Agencji Pośrednictwa Finansowego i Kredytowego z Katowic – posiadacz jednego z pierwszych ID w systemie sprzedaży, oraz Katarzyna Knapik z Agencji PAKIET z Wielunia – agentka, która dołączyła do społeczności w jednej z najciekawszych akwizycji, czyli przejęcia Consultii. Każdy inny, każdy wyjątkowy, każdy z inną, ale wspólną z Unilink historią.

Piotr Głowski, wiceprezes i członek zarządu Unilink, zaprezentował w zabawnym ujęciu ciekawe dane o firmie, nigdy nie pokazywane wcześniej. Goście poznali nietypowe statystyki, jak najczęściej spotykane imiona w Unilink, wiek i płeć agentów w ujęciu procentowym, jak zwiedza się cały świat, biorąc udział w konkursach, ile szkoleń zorganizował Unilink, ile polis sprzedali agenci obecni wówczas na Gali w MCK oraz jaki to przypis. Na zakończenie Piotr Głowski podziękował agentom i zaprosił na scenę prezesów partnerów strategicznych 15-lecia: Annę Włodarczyk-Moczkowską, Compensa TU SA, i Rafała Hiszpańskiego, Direct ubezpieczenia.

Aleksandra Friedel powołała Fundację „Zacznij od Siebie”

W części poświęconej przyszłości firmy Aleksandra Friedel, prezeska zarządu Unilink, zaprezentowała nową misję i wizję firmy oraz przedstawiła nowo powołaną Fundację „Zacznij od Siebie”. Jej marzeniem i życzeniem jest, aby ubezpieczyciele szeroko wsparli działania Fundacji w edukacji oraz komunikacji zasadności i skuteczności ubezpieczeń dobrowolnych,zwłaszcza na życie i zdrowie. U podstaw działania Fundacji leżą dwa fundamenty: Plan A – profilaktyka, wiedza, nawyki oraz Plan B – dopasowana do potrzeb ochrona ubezpieczeniowa.

Fundacja została powołana z myślą o działaniu na rzecz dobra publicznego, szeroko pojętej edukacji ubezpieczeniowej, promocji zdrowego stylu życia oraz wspieraniu inicjatyw społecznych i prozdrowotnych. Jest otwarta na współpracę z innymi organizacjami i instytucjami, które podzielają jej wartości i cele. Wspólne działania mogą obejmować wsparcie organizacyjne, finansowe oraz pomoc w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych.

Gość specjalny – Ewa Chodakowska, Bohaterka Planu A

W ramach tej części odbyła się inspirująca rozmowa typu „fireside chat” z Ewą Chodakowską, znaną trenerką, przedsiębiorczynią i osobowością medialną, która promuje ideę świadomego dbania o siebie oraz wsparła start Fundacji jako Bohaterka Planu A.

Godne podkreślenia jest, że Ewa Chodakowska pracuje tylko z markami, które kierują się podobnymi wartościami jak ona i w których działania sama wierzy. Żadna multiagencja w Polsce nie współpracowała do tej pory z gwiazdą tego formatu.

Agenci na scenie i historia, która łączy

Krótkim, lecz wzruszającym i niezwykłym momentem wieczoru był występ zespołu The Agents, złożonego z samych agentów z woj. kujawsko-pomorskiego, którzy wykonali własną wersję znanej ballady Hallelujah Leonarda Cohena z 1984 r., z autorskimi słowami przy akompaniamencie dwóch gitar. Było to symboliczne oddanie sceny tym, którzy są sercem Unilink.

Scena, która kręci – dosłownie i w przenośni

Po części konferencyjnej odbyła się uroczysta kolacja, po której wręczon onagrody dla najlepszych agentów.W centrum uwagi znalazła się obrotowa scena o średnicy 10 metrów, sprowadzona specjalnie na tę okazję. To na niej rozegrała się wieczorna Gala Wręczenia Nagród 15-lecia, uświetniona premierowym wykonaniem nowej wersji głośnego przeboju Aleją Gwiazd Zdzisławy Sośnickiej (muz. Romuald Lipko, sł. Marek Dutkiewicz, premiera: 1987) w niesamowitej aranżacji Janka Stokłosy,napisanej specjalnie na 15-lecie Unilink. Zaśpiewała go artystka młodego pokolenia, znana ze sceny jak i z telewizyjnych programów muzycznych – Ania Karwan. Jest ona twarzą tego utworu w nowym wydaniu, wykonywała go wcześniej m.in. na festiwalu w Opolu.

Na koniec Gali nastąpiło wręczenie wielu nagród okolicznościowych dla zarządu Unilink od towarzystw ubezpieczeniowych.

Po Gali wieczorną część rozrywkową opanował najlepszy zespół coverowy w Polsce – Stage Fever pod wodzą Adama Krama. Całe wydarzenie ze swadą, humorem i zaangażowaniem poprowadził znany dziennikarz, konferansjer i prezenter telewizyjny Tomasz Kammel, który zadbał o profesjonalną i pełną energii atmosferę na scenie i komunikację ze zgromadzonymi gośćmi. Zaproszeni agenci jak i reprezentanci ubezpieczycieli licznie gratulowali organizacji i aranżacji oraz wręcz hollywoodzkiej oprawy wydarzenia.


Największe wydarzenie branży – liczby mówią same za siebie:

  • 1000 uczestników;
  • 100 stołów na sali;
  • 8 hoteli i prawie 80 transferów;
  • 13 partnerów wydarzenia: 12 towarzystw ubezpieczeniowych oraz PLS;
  • 10 stoisk wystawienniczych;
  • 280 m² ekranów na sali;
  • obrotowa scena o powierzchni ok. 78,5 m²;
  • 33 962 m² łącznej powierzchni dla wydarzenia w MCK.