22. Insurance Forum: Jak zbudować atrakcyjny rynek ubezpieczeniowy w trudnym otoczeniu?

0
538

W dniach 16–17 października w The Westin Warsaw Hotel odbędzie się 26. Banking & 22. Insurance Forum. Wydarzenie skupia liderów świata finansów, którzy spotkają się, aby przedyskutować priorytety oraz wyzwania sektora bankowego i ubezpieczeniowego w Polsce. Głównym patronem medialnym Insurance Forum jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Kongres jest cyklicznym spotkaniem skupiającym kluczowe osobistości i spółki z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Jest on okazją do debat dotyczących najistotniejszych kwestii, problemów, szans i wyzwań dla wszystkich zainteresowanych tym, co dzieje się i będzie się dziać w branży usług finansowych.

Wyzwania rynku finansowego w trudnych czasach

Wstęp do dwudniowego kongresu stanowić będzie keynote speech na temat odporności polskiej gospodarki oraz recepcie na sukces w kontekście aktualnych wyzwań na rynkach finansowych. Podczas debaty inauguracyjnej eksperci porozmawiają o potrzebach gospodarki Polski oraz krótko- i długoterminowych strategiach dla naszego kraju. Będą też dyskutować o cyfrowym przywództwie oraz potencjale sztucznej inteligencji na rynku finansowym.

Jak być atrakcyjnym, gdy dookoła szaleje burza?

Drugi dzień wydarzenia zostanie podzielony na dwie ścieżki tematyczne: bankową i ubezpieczeniową. Część ubezpieczeniowa rozpocznie się od debaty na temat sposobów zbudowania atrakcyjnego rynku ubezpieczeniowego. W dyskusji pojawią się takie zagadnienia, jak metody kreowania pozytywnego i odpowiedzialnego wizerunku sektora ubezpieczeniowego, rodzaje czynników wpływających na reputację, wartość i rozwój sektora, rola strategii marketingowej ubezpieczycieli. Dyskutanci postarają się również odpowiedzieć na pytanie o to, jak ESG może wpływać na budowanie wizerunku firmy.

W kolejnej części Insurance Forum uczestnicy będą rozmawiać na temat dystrybucji ubezpieczeń w niekorzystnych warunkach makroekonomicznych. W trakcie dyskusji poruszone zostaną m.in. następujące kwestie: plany rozwoju dystrybucji ubezpieczeń na najbliższe lata, zarządzanie cenami w ubezpieczeniach – jak będą się zmieniały w kolejnych miesiącach, dopasowanie oferty w dobie aktualnych wydarzeń: wojny, inflacji, przyspieszonej transformacji cyfrowej, nowa rola agenta w coraz bardziej cyfrowym świecie, zadbanie o Silver Generation w wirze nowych technologii, wymagania i zachowania pokolenia Alpha.

Technotrendy oraz bezpieczne życie i zdrowie

Istotną część spotkania stanowić będzie dyskusja na temat technologii w ubezpieczeniach. W jej trakcie będzie można dowiedzieć się, jakie plany technologiczne mają ubezpieczyciele na najbliższe miesiące, jakie są główne trendy technologiczne w ubezpieczeniach wbudowanych, jak prezentuje się współpraca insurtechów z ubezpieczycielami czy dostęp do danych w świetle nowych regulacji unijnych.

Finałowym akcentem będzie blok poświęcony ubezpieczeniom na życie i zdrowie. Goście kongresowi będą starali się odpowiedzieć na pytanie o to, czy istnieje kompleksowe ubezpieczenie zdrowia i życia oraz jak inflacja i wzrost kosztów życia przekładają się na popularność prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych. Dyskusja obejmie również takie zagadnienia, jak grupowe ubezpieczenia pracownicze, nowe zapotrzebowania klientów: opieka psychologiczna, zainteresowanie diagnostyką chorób zakaźnych, rosnąca popularność ubezpieczeń szpitalnych oraz telemedycyna i rozwijająca się współpraca z medtechami.

Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska.

Wstępny program można znaleźć TUTAJ.

Kontakt z organizatorem.

(AM, źródło: MMC Polska)