Blog - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal

1,5% dla Marka Śliperskiego

0

Drodzy Czytelnicy „Gazety Ubezpieczeniowej”!

Ponawiamy nasz serdeczny apel o przekazywanie 1,5% Państwa podatku za ubiegły rok na pomoc dla wieloletniego współpracownika „Gazety Ubezpieczeniowej” – Marka Śliperskiego.

Zbierane fundusze pozwalają przede wszystkim opłacić koszty profesjonalnej opieki nad nim, pomocy w codziennych czynnościach życiowych i nieodzownej rehabilitacji (cierpi na wtórnie postępującą formę stwardnienia rozsianego).

POMÓŻMY MARKOWI ŚLIPERSKIEMU!

W formularzu PIT wpisz nr KRS: 0000268931 z dopiskiem: Dla Marka Śliperskiego.

Redakcja

Wielkie zmiany w ERGO 4

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

16 grudnia ERGO Hestia wprowadziła modyfikacje w swoim flagowym ubezpieczeniu życia i zdrowia – ERGO 4. Zmiany obejmują m.in. szybsze przyjęcie odpowiedzialności za niezdolność do pracy oraz rozszerzenie zakresu ochrony o trwałą utratę samodzielności, spowodowaną między innymi zaawansowanym otępieniem czy chorobą Alzheimera.

W zmodyfikowanym ERGO 4 ubezpieczony otrzyma rentę w przypadku całkowitej niezdolności do pracy trwającej już 7 miesięcy. Dodatkowo renta z tytułu trwałej utraty samodzielności może być wypłacana do 85. roku życia. W ramach obu rozszerzeń zarówno ochrona, jak i wysokość składki są zagwarantowane i niezmienne przez cały okres trwania umowy, który może wynosić nawet kilkadziesiąt lat. 

Nowości zakresowe dotyczą również Global Doctors – ubezpieczenia zapewniającego pełną organizację i finansowanie leczenia za granicą. Polisa w nowej odsłonie obejmuje innowacyjne metody leczenia szczególnych postaci nowotworu złośliwego, m.in. takich jak leczenie off-label czy udział w badaniach klinicznych ukierunkowanych na terapię konkretnego rodzaju nowotworu. 

 Nowe spojrzenie na niezdolność do pracy 

– To znaczące zmiany, pozycjonujące ERGO 4 jako ubezpieczenie wyjątkowe w skali polskiego rynku. Tylko w ERGO Hestii ubezpieczony może otrzymać rentę przy całkowitej niezdolności do pracy trwającej już 7 miesięcy. Znaczenie tej zmiany najlepiej oddają liczby. W 2023 r. aż 73% orzeczeń dotyczących całkowitej oraz czasowej niezdolności wydawanych było na okres krótszy niż 24 miesiące – mówi Sylwester Poniewierski, dyrektor Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich ERGO Hestii. – Już dziś ubezpieczenie niezdolności do pracy w ERGO 4 miało wiele zalet. Zależało nam jednak, aby jak najszybciej wesprzeć finansowo naszych klientów zmagających się z tego typu problemami. Wbrew ogólnemu przekonaniu, to właśnie choroby są główną przyczyną ograniczenia aktywności zawodowej, a te często generują dodatkowe koszty związane z leczeniem. Przy nowej odsłonie produktu to klient sam zadecyduje, czy chce dokupić rozszerzenie na wypadek niezdolności do pracy krótszej niż 24 miesiące, czy też pozostać przy podstawowym zakresie ochrony i otrzymywać wsparcie finansowe w razie całkowitej niezdolności do pracy orzeczonej na minimum 24 miesiące – dodaje.

Długoterminowa ochrona na wypadek trwałej utraty samodzielności 

Istotną zmianą w ERGO 4 jest wprowadzenie możliwości dokupienia do ubezpieczenia niezdolności do pracy dodatkowej ochrony na wypadek trwałej utraty samodzielności do 85 roku życia.  

– Nasze społeczeństwo się starzeje. Rok temu mieliśmy 7,85 mln emerytów. Za 10 lat będzie ich blisko 10 milionów. Tymczasem potrzeby finansowe nie kończą się po 65. roku życia. Czasem właśnie wtedy jeszcze bardziej zaczynają rosnąć. Żeby uświadomić sobie skalę niepełnosprawności osób starszych w Polsce, podajmy tylko dwie liczby: ponad 2 mln osób po 60. roku życia posiada orzeczenie o niepełnosprawności, z czego 36% to orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności. 400 tys. osób choruje na demencję, a ona – podobnie jak choroba Alzheimera czy trwała utrata możliwości wykonywania czynności życia codziennego – wymaga konieczności ciągłej opieki nad chorym. To potrafi generować naprawdę znaczące koszty, m.in. rehabilitacji czy domowej opieki. Tymczasem współczynnik zastępowalności wynagrodzenia emeryturą spadnie z 52,5% w 2025 r. do 26,2% w 2045 r. Nowe ERGO 4 odpowiada na te problemy i na finansowe wyzwania jesieni życia – dodaje Sylwester Poniewierski. 

Ubezpieczony ma swobodę w wyborze wysokości renty, którą chciałby otrzymywać w przypadku wystąpienia trwałej utraty samodzielności. Może to być kwota od 500 do 5000 zł. Wypłata świadczenia jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i oczekiwań ubezpieczonego. 

Jeżeli trwała utrata samodzielności nastąpi przed ukończeniem 65. roku życia, ubezpieczony otrzyma dwie renty – z tytułu niezdolności do pracy i z powodu trwałej utraty samodzielności.

Produkt jest dostępny dla osób w wieku od 18 do 59 lat. Ponadto ERGO 4 oferuje obniżenie wysokości składki po 65. roku życia, kiedy to kończy się ochrona z tytułu całkowitej niezdolności do pracy.

Innowacyjne metody leczenia przy szczególnej postaci nowotworu 

Od 16 grudnia zmieni się również zakres świadczeń w ubezpieczeniu Global Doctors. W przypadku wystąpienia szczególnej postaci nowotworu u ubezpieczonego oraz rekomendacji ekspertów, będzie możliwe podjęcie leczenia w ramach medycyny precyzyjnej (m.in. leczenie eksperymentalne, procedury off-label, terapia CART-T zatwierdzona protokołem) lub udział w badaniach klinicznych ukierunkowanych na terapię konkretnego rodzaju nowotworu. 

Global Doctors w ERGO 4 dostępny jest w dwóch wariantach: 

  1. Podstawowym – ukierunkowanym na leczenie nowotworów złośliwych z limitem pokrywanych kosztów do kwoty 1 mln euro, 
  2. Rozszerzonym – z sumą ubezpieczenia 2 mln euro i zakresem obejmującym poważne stany chorobowe, takie jak: nowotwór złośliwy w stadium przedinwazyjnym lub nowotwór in situ, ciężka dysplazja przednowotworowa, wymiana lub naprawa zastawek serca, operacja pomostowa tętnic wieńcowych, operacja neurochirurgiczna, przeszczepienie narządów od żywego dawcy, przeszczepienie szpiku kostnego. 

Oba warianty zostaną rozszerzone o możliwość skorzystania z konsultacji psychologicznych. 

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Zysk netto Grupy PZU poszedł w górę o ponad 40%

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

1,76 miliarda złotych – takim kwartalnym zyskiem netto przypisanym akcjonariuszom jednostki dominującej mógł się pochwalić PZU. Z kolei skorygowany wskaźnik rentowności kapitałów własnych grupy sięgnął 22,4%. Oba osiągnięcia były w głównej mierze blisko 60-procentowego wzrostu wyniku z usług ubezpieczenia.

– Wysoki wynik w pierwszym kwartale tego roku to bardzo dobra wiadomość. Cieszy zwłaszcza wzrost rentowności biznesu ubezpieczeniowego. Wynik z ubezpieczeń i pozostałej działalności wzrósł do prawie 1,3 mld zł i był o ponad połowę wyższy rok do roku. Uzyskaliśmy istotne wzrosty wartości sprzedaży i bardzo dobre rentowności. Wyzwanie na najbliższy czas to utrzymanie lub wzrost zarówno rentowności, jak i naszej pozycji rynkowej. Szereg wyzwań widzimy także w obszarze zdrowia i zarządzania aktywami, gdzie mamy nie tylko dużą przestrzeń do rozwoju, ale teraz również determinację do właściwego wykorzystania potencjału Grupy, by ten rozwój przyspieszyć. Dobre wyniki finansowe i silna pozycja kapitałowa nam to umożliwiają – mówi Andrzej Klesyk, pełniący obowiązki prezesa PZU SA.

W I kwartale 2025 r. Grupa PZU zwiększyła przychody brutto z ubezpieczeń o 521 mln zł, do ponad 7,5 mld zł. To o 7,4% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wypracowany w tym okresie zysk netto, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł 1,76 mld zł (+40,4% r/r). Skorygowany wskaźnik rentowności aROE sięgnął 22,4% (+5,3 pp. r/r). Pozytywny wpływ wywarł też wynik inwestycyjny, wypracowany na portfelu głównym, który wzrósł w I kw. tego roku o 13,3%, do 733 mln zł.

Duża poprawa rentowności w majątku

Kwartalne przychody brutto z ubezpieczeń majątkowych na rynku polskim wzrosły o 8,8%, do ponad 4,5 mld zł. Wskaźnik mieszany COR wyniósł 82,5%, co oznacza poprawę rentowności o 7,6 punktu procentowego.

– W naszym biznesie majątkowym wciąż rośnie znaczenie ubezpieczeń pozakomunikacyjnych, których dynamika w pierwszym kwartale 2025 r. przekroczyła 12%., głównie za sprawą zwiększonych zakresów i wyższych sum ubezpieczenia w ubezpieczeniach PZU Dom oraz PZU Firma dla małych i średnich przedsiębiorstw, a w działalności korporacyjnej m.in. za sprawą wysokich dynamik w segmencie klienta strategicznego, gdzie był to efekt pozyskania lub odnowienia kilku kontraktów o większej wartości jednostkowej i okresie pokrycia dłuższym niż 12 miesięcy – mówi Tomasz Kulik, członek zarządu i CFO Grupy PZU. – W tym samym czasie mieliśmy do czynienia z niższym udziałem kosztów szkód ze względu na niższe ich częstości, poprawą efektywności kosztowej oraz pozytywnym wpływem udziału reasekuratora w rozwinięciu rezerw z lat ubiegłych. Pozwoliło to nam uzyskać bardzo dobre rentowności i przyczyniło się do wzrostu wyniku operacyjnego w segmencie pozakomunikacyjnym o 55,2% r/r – dodaje.

Przychody z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych wzrosły o 6%, a z AC o 6,9%. To efekt wzrostu średniej składki. PZU podkreśla, że drugi kwartał z rzędu w OC ppm. odnotowano dodatni wynik operacyjny, liczony wg standardu MSSF 17.

Ogółem wynik operacyjny PZU na całości działalności ubezpieczeń majątkowych na polskim rynku wzrósł o 370 mln zł (70,2%) r/r.

Marża w życiówce wyraźnie w górę

Z kolei kwartalne przychody brutto z ubezpieczeń na życie na polskim rynku wzrosły o 5,5%, do ponad 2,2 mld zł. Marża operacyjna wyniosła 24,2% (+3,3 pp.). W najważniejszym dla PZU Życie segmencie ubezpieczeń grupowych i indywidualnie kontynuowanych przychody w pierwszych trzech miesiącach wzrosły o 4,9%, co w połączeniu z niższą dynamiką kosztów i wzrostem marży pozwoliło zwiększyć wynik operacyjny w tej grupie produktów o prawie jedną czwartą, do 428 mln zł. W życiowych polisach indywidualnych przychody wzrosły o 11,2%.

Ponad pół miliarda z bancassurance

Ubezpieczenia na życie indywidualne, inwestycyjne, a przede wszystkim SPE (na życie i dożycie z gwarantowaną sumą ubezpieczenia) odpowiadały za ponad dwie trzecie przypisu pozyskanego w I kw. 2025 r. za pośrednictwem banków z Grupy PZU. W tym okresie współpraca z Pekao i Alior Bankiem przyniosła 415 mln zł składki przypisanej brutto (+37%), a ze wszystkimi bankami – 569 mln zł (+30,9%).

Filar zdrowia krzepnie

– Wśród strategicznych zadań, na których skoncentrowaliśmy się w pierwszym kwartale i które będą nas jeszcze długo angażowały, jest przyspieszenie rozwoju naszego biznesu w obszarze zdrowia. Będąc największym ubezpieczycielem i posiadając własnego operatora medycznego, mamy pełną kontrolę nad całym łańcuchem tworzenia wartości. To wielki atut, który nie był wcześniej odpowiednio wykorzystany. Przychody rosną, ale musimy zwiększyć skalę działania, a przede wszystkim poprawić rentowność PZU Zdrowie – mówi Andrzej Klesyk.

Przychody Grupy PZU w filarze zdrowia w I kwartale 2025 r. wyniosły 509 mln zł i były wyższe o ok. 9% niż przed rokiem. Kwartalne przychody generowane przez placówki sieci własnej poszły w górę o 12,2%. Przychody z ubezpieczeń i abonamentów zwiększyły się o 6%. PZU podkreśla pozytywny trend, jakim jest rosnący udział placówek własnych w usługach świadczonych przez całą sieć, a także wykorzystanie kanałów zdalnych – blisko 40% wizyt pacjenci umówili online w mojePZU, a wskaźnik konsultacji telemedycznych do wszystkich utrzymuje się na poziomie prawie 30%.

PZU hojny dla udziałowców

Aktywa Grupy PZU wynoszą prawie 508 mld zł, wskaźnik Wypłacalność II sięga 226%, a rating kredytowy i siły finansowej S&P plasuje się na poziomie A- z perspektywą pozytywną. Zarząd PZU zarekomendował przeznaczenie na wypłatę dywidendy w tym roku blisko 3,86 mld zł – po 4,47 zł na akcję. Jak podkreśla Andrzej Klesyk, to najwyższy rekomendowany poziom wypłaty na akcję od 12 lat i drugi co do wysokości w całej historii PZU jako spółki giełdowej.

Zakład przedłużył współpracę z PFR

14 maja 2025 r. zarząd PZU SA podjął uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie aneksu nr 3 do Porozumienia Akcjonariuszy dotyczącego zasad i warunków współpracy ubezpieczyciela i Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach wspólnej inwestycji w akcje Banku Pekao SA. Aneks przedłuża okres obowiązywania Porozumienia na kolejne 5 lat, tj. do dnia 7 czerwca 2030 r., z możliwością dalszej prolongaty. Pierwotnie Porozumienie Akcjonariuszy zostało zawarte na okres 5 lat, tj. od dnia 7 czerwca 2017 r. do dnia 7 czerwca 2022 r., a następnie okres jego obowiązywania został przedłużony do 7 czerwca 2025 r. Zgodę na zawarcie aneksu udzieliła też rada nadzorcza spółki.  

Sprawozdanie za 2024 r. już jawne

13 maja 2025 roku zarząd PZU SA podjął uchwałę w sprawie przyjęcia oraz przedłożenia radzie nadzorczej spółki sprawozdania o wypłacalności i kondycji finansowej Grupy Kapitałowej PZU SA na 31 grudnia 2024 roku i za rok obrotowy zakończony tego dnia. Władze zakładu opóźniły przekazanie tej poufnej informacji, gdyż w ich opinii jej niezwłoczne ujawnienie mogłoby naruszyć prawnie uzasadnione interesy PZU SA. Organ uznał, że opinia publiczna mogłaby niewłaściwie zinterpretować publikację, jeśli dokonano by jej po samej uchwale zarządu, podczas gdy wymagała ona jeszcze zatwierdzenia przez RN. PZU SA przekazał informację poufną do publicznej wiadomości po tym, jak 14 maja rada podjęła uchwałę o jej zatwierdzeniu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Porówneo i OcenaPolis znikają z rynku porównywarek

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dwa podmioty z sektora porównywarek ubezpieczeniowych: Porówneo i OcenaPolis zaprzestały działalności – informuje cashless.pl.

Porówneo, porównywarka oferująca ubezpieczenia majątkowe, w tym komunikacyjne, zyskała względy Avivy, która w nią zainwestowała. Po przejęciu polskich aktywów grupy przez Allianz, jej misja dobiegła końca. Ubezpieczyciel poinformował serwis, że działalność Porówneo została zawieszona w 2024 roku ze względu na ograniczoną skalę działalności biznesowej, a także potrzebę optymalizacji struktury grupy po fuzji. Obecnie spółka jest w procesie likwidacji. Działań operacyjnych nie prowadzi także OcenaPolis, której rozwój został zamrożony przez jej właścicieli.

Serwis zwraca uwagę, że udział porównywarek w sprzedaży polis w Polsce wynosi maksymalnie 10%.

Więcej:

cashless.pl z 14 maja, Ida Krzemińska-Albrycht „Dwie porównywarki ubezpieczeń zakończyły swój żywot: Porówneo w likwidacji, OcenaPolis też nie prowadzi już działalności”

(AM, źródło: cashless.pl)

PZU poszukuje ambasadorów akademickich

0

PZU ruszył z rekrutacją studentek i studentów, którzy jako ambasadorowie będą reprezentować firmę na swoich uczelniach. To szansa na zdobycie wiedzy i doświadczenia u boku ekspertów ubezpieczyciela.

Program Ambasador PZU skierowany jest do studentek i studentów od I do IV roku studiów kierunków ekonomicznych i informatycznych z 10 miast Polski: Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Torunia, Warszawy i Wrocławia. Poszukiwane są osoby, które działają w organizacjach lub samorządach studenckich czy kołach naukowych, a także aktywnie korzystają z mediów społecznościowych.

Ambasadorzy akademiccy będą reprezentować firmę i współorganizować ogólnopolskie projekty na swoich uczelniach. Współpracę z PZU na rok akademicki 2025/2026 rozpoczną 25 września i będzie ona trwać do końca czerwca 2026 r.

Program stwarza jego uczestnikom możliwości rozwoju, oferując m.in. udział w certyfikowanych szkoleniach połączonych z integracją, szansę rozbudowania sieci kontaktów biznesowych, a także konsultacje kariery z doświadczonym rekruterem.

– Program Ambasador PZU to wyjątkowa szansa dla młodych talentów na rozwój, nabycie konkretnych umiejętności i zapoznanie się z funkcjonowaniem dużej organizacji. A to wszystko dzięki projektom, które studenci realizują wspólnie z naszymi ekspertami. W mijającym roku akademickim współpracujemy z 19 ambasadorami z czołowych polskich uczelni. Przeszli oni certyfikowane warsztaty z personal brandingu, uczestniczyli w Dniach Otwartego Biznesu PZU, a część z nich skorzystała również ze skróconego procesu rekrutacji do tegorocznej edycji programu praktyk i staży. Osoby, które dołączają do naszego programu, są kreatywne i otwarte na nowe doświadczenia, a wiele z nich zostaje z nami na dłużej – mówi Anna Gaertig, kierowniczka Zespołu Rekrutacji i Marki Pracodawcy PZU.

Program Ambasador PZU to część inicjatywy PZU Student Talent, w ramach której firma realizuje różne projekty kierowane do środowiska akademickiego.

(AM, źródło: PZU)

Ochrona majątku w czasach kredytów – polisa musi chronić właściciela, nie tylko wierzyciela

0
Sebastian Radek

Wielu klientów, kupując mieszkanie lub dom na kredyt, koncentruje się przede wszystkim na zdolności kredytowej, wysokości raty, długości umowy i oprocentowaniu. W całym tym procesie ubezpieczenie nieruchomości schodzi na dalszy plan – traktowane jest często jako zbędna formalność, „załącznik” do umowy kredytowej. Efekt?

Setki tysięcy nieruchomości w Polsce są objęte polisami, które w razie realnej szkody nie zabezpieczą właściciela, lecz wyłącznie bank. To pułapka, w którą wpada wielu kredytobiorców – nieświadomie.

Brak analizy potrzeb to brak realnej ochrony

Podstawowym problemem polis zawieranych w banku jest fakt, że zawierane są one bez przeprowadzenia jakiejkolwiek rzetelnej analizy potrzeb klienta. To proces niemal w pełni zautomatyzowany – klient dostaje gotową polisę, podpisuje dokumenty razem z kredytem i nawet nie wie, czego polisa dotyczy. Nikt nie pyta go o wyposażenie, wartość nieruchomości, budowle, elementy posesji, posiadane zabezpieczenia czy indywidualne potrzeby.

W efekcie:

  • sumy ubezpieczenia są zaniżone,
  • zakres ochrony – mocno ograniczony,
  • sama świadomość klienta – zerowa.

Co gorsza, ten sam schemat powtarza się co roku. Polisa odnawia się automatycznie, bez weryfikacji jakichkolwiek zmian w nieruchomości. A przecież każdy rok może przynieść rozbudowę, remont, zakup nowych sprzętów, budowę wiaty, montaż paneli fotowoltaicznych czy inne istotne zmiany. Wszystko to wpływa na wartość majątku, który powinien być realnie i adekwatnie chroniony.

Przerażające standardy

Jako doradca ubezpieczeniowy od lat analizuję polisy przynoszone przez klientów – i szczerze mówiąc, jestem przerażony tym, co widzę. W wielu przypadkach klienci nie mają pojęcia, co dokładnie obejmuje ich ubezpieczenie. Myślą, że „mają polisę”, więc są bezpieczni. Tymczasem po głębszej analizie dokumentów okazuje się, że:

  • brak ubezpieczenia ruchomości domowych,
  • brak OC w życiu prywatnym (tak, też się zdarza nawet w przypadku mieszkań),
  • suma ubezpieczenia jest absurdalnie niska w stosunku do wartości nieruchomości,
  • zakres obejmuje jedynie zdarzenia losowe.

W razie szkody całkowitej, np. pożaru, grozi im nie tylko brak odszkodowania na odbudowę majątku, ale wręcz tragiczna sytuacja finansowa: zniszczony dom, brak dachu nad głową i ledwo spłacony kredyt.

Case study: rzeczywista sytuacja klienta

Klient posiadał polisę wykupioną za pośrednictwem banku od 2019 r., w związku z kredytem hipotecznym na budowę domu. Dom został zamieszkany i oddany do użytku w 2020 r., jednak suma ubezpieczenia od momentu zawarcia polisy aż do 2024 r. pozostawała na niezmienionym poziomie.

Czy ktokolwiek z banku skontaktował się z klientem, aby zweryfikować aktualny stan faktyczny nieruchomości? Niestety, nie. Jedyna komunikacja dotyczyła automatycznego przedłużenia polisy.

W tym czasie – jak doskonale wiemy – na rynku nieruchomości zaszły ogromne zmiany. Sam klient znacząco podniósł standard swojego domu: wyposażył go w nowoczesne urządzenia, zakupił nowe ruchomości domowe, a także wykonał liczne prace na posesji, w tym budowę ogrodzenia, montaż elektrycznej bramy, postawienie altany, ułożenie kostki brukowej oraz instalację paneli fotowoltaicznych.

Niestety, żaden z tych elementów nie był objęty ochroną ubezpieczeniową. Co gorsza – klient nawet nie zdawał sobie z tego sprawy.

Na szczęście polisa trafiła do mnie do weryfikacji jeszcze przed wystąpieniem jakiejkolwiek szkody. Po przeprowadzeniu szczegółowej analizy potrzeb klienta oraz audycie jego nieruchomości przygotowaliśmy nową polisę, która w pełni zabezpiecza jego majątek. Teraz klient może mieć pewność, że zarówno dom, jak i wszystkie istotne elementy posesji są właściwie chronione.

Nasza rola jako doradców

W obliczu tych zagrożeń nasz rolą jako doradców ubezpieczeniowych jest edukacja klientów oraz wskazywanie im skrojonych na miarę rozwiązań. Musimy uświadamiać, że polisa zakupiona w banku to często wyłącznie zabezpieczenie interesów instytucji finansowej, a realna ochrona wymaga:

  • przeprowadzenia rzetelnej analizy potrzeb klienta (APK),
  • dostosowania sum ubezpieczenia do aktualnej wartości nieruchomości i jej wyposażenia,
  • corocznej weryfikacji stanu faktycznego nieruchomości oraz wyposażenia i aktualizacji zakresu ochrony.

Naszym zadaniem jest też budowanie świadomości, że odpowiednio dobrana polisa może zdecydować o finansowym być albo nie być klienta po wystąpieniu poważnej szkody. W czasach dynamicznych zmian na rynku nieruchomości i rosnącej wartości majątku rzetelna obsługa ubezpieczeniowa staje się nie luksusem, ale koniecznością.

Ochrona majątku to inwestycja w bezpieczeństwo

Ubezpieczenie nieruchomości to jedna z najważniejszych polis w życiu klienta. Chroni dorobek całych lat pracy, stabilność finansową rodziny i poczucie bezpieczeństwa.

To nie miejsce na półśrodki, szybkie decyzje ani na akceptację pierwszej lepszej oferty.

W czasach, gdy wartość nieruchomości idzie w górę, kredyty hipoteczne są długoterminowe, a ryzyko zdarzeń losowych wzrasta, odpowiednio dobrana polisa to fundament bezpieczeństwa.

Dlatego tak ważne jest, abyśmy – jako branża – nie pozwalali klientom wpadać w pułapkę pozornej ochrony. Naszym zadaniem jest oferować rzetelne doradztwo i budować ochronę, która realnie zabezpieczy to, co dla klienta najcenniejsze.

Właściwa polisa to nie tylko formalność – to inwestycja w przyszłość i spokojny sen klientów.

Sebastian Radek
doradca ubezpieczeniowy
www.radekubezpieczenia.pl

32 okazje sprzedażowe w ciągu roku

0
Marcin Konopka

Jeśli wznowienia polis zapewniają multiagencji stabilność, to nowa sprzedaż napędza jej rozwój. W tym artykule przedstawimy strategie, które pomogą w pozyskiwaniu nowych klientów i zwiększaniu przychodów w 2025 r.

Ubezpieczenie OC komunikacyjne wciąż dominuje w sprzedaży TU i multiagentów, ale jego niska marżowość skłania firmy do poszukiwania nowych źródeł dochodu. W tym kontekście istotne jest nie tylko oferowanie różnorodnych polis, ale także trafianie z właściwą ofertą w odpowiednim momencie.

Potrzeby klientów zmieniają się wraz z rytmem roku – pory roku wpływają na ich decyzje zakupowe, tworząc naturalne okazje sprzedażowe. Dlatego też opracowaliśmy kalendarz ubezpieczeniowy, który wskazuje doradcom, kiedy i jakie działania podjąć, aby zwiększyć sprzedaż, lepiej dopasować ofertę i maksymalizować zyski.

Przykładowe kampanie z kalendarza ubezpieczeniowego

Kalendarz ubezpieczeniowo-finansowy to narzędzie dla firm ubezpieczeniowych, które chcą skutecznie planować kampanie sprzedażowe przez cały rok. Tu przedstawiamy fragment jego wersji PDF (styczeń).

Praca z kalendarzem to nie tylko lepsze planowanie, ale także utrzymanie stałej aktywności sprzedażowej doradców. Agenci i OFWCA mogą skuteczniej zwiększać uproduktowienie klientów i maksymalnie wykorzystywać potencjał bazy kontaktów.

Kalendarz ubezpieczeniowo-finansowy to praktyczny przewodnik – obejmuje 32 okazje sprzedażowe, opracowane na podstawie sezonowych potrzeb klientów oraz wydarzeń wpływających na ich decyzje.

Oto kilka przykładów:

  • Styczeń – idealny moment, by poruszyć temat ubezpieczeń na życie i NNW – okres świąteczny przypomina o tym, jak ważne jest bezpieczeństwo bliskich.
  • Luty – świetna okazja do promocji ubezpieczenia nieruchomości, ponieważ początek roku często skłania do planowania zakupu nowego lokum.
  • Marzec – wzmożone zainteresowanie kredytami samochodowymi, co otwiera przestrzeń do sprzedaży powiązanych ubezpieczeń komunikacyjnych.
  • Maj – sezon Pierwszych Komunii Świętych, który zwiększa zainteresowanie ubezpieczeniami posagowymi dla dzieci.
  • Listopad – najlepszy moment na badania i przypomnienie o tym, jak ważne jest ubezpieczenie na życie.

Pełna lista

Jakie rodzaje kampanii można prowadzić?

Sprzedaż ubezpieczeń wymaga systematyczności i różnorodnych działań marketingowych, które wspierać powinny różne kanały dotarcia do klienta:

  • SMS – szybkie przypomnienia o promocjach i terminach wznowień.
  • E-mail – edukacyjne treści budujące zaufanie do doradcy.
  • Telefoniczny kontakt – personalizacja oferty i cross-selling.
  • Reklamy online – kampanie w Google i mediach społecznościowych.
  • Posty w mediach społecznościowych – budowanie świadomości marki i angażowanie klientów.

Nie ma co czekać na inicjatywę klienta. Regularny kontakt poprzez dedykowane kampanie buduje wizerunek doradcy jako partnera, który zapewnia wsparcie i zawsze ma dopasowaną ofertę – od ochrony zdrowia, przez zabezpieczenie mienia, po ubezpieczenia podróżne.

Dlaczego warto planować działania sprzedażowe?

Multiagencja, która dostosowuje swoje działania do cyklu życia klienta, nie tylko zwiększa rozpoznawalność, lecz również buduje długofalowe relacje oparte na zaufaniu.

Potrzeby klientów zmieniają się wraz z porami roku – zimą priorytetem jest ochrona zdrowia i życia, latem rośnie zainteresowanie ubezpieczeniami podróżnymi i komunikacyjnymi. Każdy z tych momentów to szansa na nawiązanie kontaktu i zaprezentowanie dopasowanej oferty.

Regularna komunikacja sprawia, że w decydującym momencie klient wybiera agenta, który nie tylko jest dostępny, ale także potrafi trafnie odpowiadać na jego potrzeby.

Segmentacja klientów na podstawie sezonowych potrzeb

Skuteczna komunikacja wymaga jeszcze jednego – dopasowania ofert do potrzeb klientów. Młodsi wybierają polisy komunikacyjne i turystyczne, rodziny i seniorzy ochronę zdrowia i mienia, a rolnicy ubezpieczenia gospodarstwa. System CRM dla ubezpieczeń pozwala precyzyjnie identyfikować potencjalnych klientów, tworzyć z nich grupy docelowe i automatycznie kierować do nich dopasowane kampanie.

Jak monitorować działania doradców?

Tyle tylko, że planowanie kampanii to dopiero początek – równie ważne jest monitorowanie ich wyników. Zarządzający powinni wiedzieć, ile zadań wykonano, ilu klientów obsłużono i które działania przyniosły najlepsze efekty.

W CRM agenci zyskują jasne wytyczne, co mają robić. A dzięki kalendarzowi ubezpieczeniowo-finansowemu mają już gotowe inspiracje na każdy miesiąc działań.

Podsumowanie

32 okazje sprzedażowe to 32 szanse na wzrost sprzedaży, budowanie relacji i wzmacnianie lojalności klientów. Dzięki planowaniu i wykorzystaniu CRM twoja firma może zwiększyć efektywność, usprawnić pracę doradców i poprawić doświadczenia klientów.

Chcesz, aby 2025 był rokiem rozwoju? Pobierz pełną wersję kalendarza i zacznij działać już dziś!

Marcin Konopka
prezes zarządu Berg System

Jak zamienić klientów w lojalnych ambasadorów marki

0
Dorota Rembiszewska

Moment podpisania umowy ubezpieczeniowej to nie koniec, lecz początek prawdziwej, wieloletniej współpracy z naszymi klientami. Dla wielu doradców to stwierdzenie może być oczywiste, ale czy na pewno stosujemy tę zasadę na co dzień?

Dam przykład: klient podpisuje polisę, ale potem przez wiele lat jego doradca się z nim nie kontaktuje. Co czuje klient? Prawdopodobnie, że był jedynie kolejną sprzedażą.

A przecież jako profesjonaliści chcemy czegoś zupełnie innego – relacji opartej na zaufaniu, długoterminowej współpracy i lojalnych klientów, którzy chętnie będą polecali nasze usługi dalej.

Na czym powinna polegać opieka posprzedażowa?

Nie wystarczy dzwonić do klienta raz do roku, by przypomnieć mu o zmieniającej się składce. Prawdziwa opieka to cykliczny kontakt, regularna analiza zmieniających się potrzeb klienta i dostosowywanie zakresu polisy do aktualnej sytuacji życiowej (np. związanej ze ślubem, zmianą partnera/partnerki, narodzinami dziecka, zakupem nieruchomości czy zwiększeniem lub zmniejszeniem dochodów). Pomoc w procesie zgłaszania roszczeń – bo to właśnie w momencie szkody klient najbardziej potrzebuje naszego wsparcia i dowiaduje się, czy faktycznie może na nas liczyć.

To również edukacja klienta – o tym, jakich zmian może sam dokonać, jakie świadczenia przysługują mu w razie nieprzewidzianego zdarzenia, jak korzystać z podglądu do polisy i pod jakimi numerami telefonów dostanie natychmiastowe wsparcie. Świetnie oprócz telefonu, esemesa czy e-maila do klienta sprawdzają się tutaj też media społecznościowe. Wykorzystujmy je po to, by uświadamiać, jak ważne są takie zabezpieczenia i jak można z nich korzystać w praktyce (przykłady z życia wzięte). Można też stworzyć własny podcast lub newsletter zawierający praktyczne porady dotyczące zarządzania domowymi finansami i ich ochroną.

Spraw, by czuł się widziany

Wysyłanie spersonalizowanych upominków, np.: za przekazanie polecenia do znajomego, z okazji świąt czy urodzin, też zawsze jest mile widziane i sprawia, że klienci czują się bardziej docenieni i ważni dla nas.

Klient, który czuje realne zainteresowanie ze strony doradcy, chętnie opowie o nim znajomym, rodzinie, współpracownikom. Tak budujemy nie tylko bazę zadowolonych klientów, ale także sieć naturalnych rekomendacji. To właśnie ci lojalni klienci stają się naszymi najlepszymi ambasadorami, którzy napędzają dalszy rozwój naszego biznesu.

Dzięki takiej trosce możesz dla swoich klientów stać się nie tylko sprzedawcą polis, ale przede wszystkim zaufanym doradcą i partnerem na lata. Skąd o tym wiem? Bo większość moich klientów przychodzi do mnie właśnie z poleceń, i to od ponad 20 lat.

Pamiętaj, prawdziwy sukces w naszej branży mierzy się nie liczbą podpisanych polis, ale liczbą klientów, którzy chętnie i dumnie mówią: „To jest mój doradca”.

Dorota Rembiszewska
doradczyni MDRT, dyrektorka filii Polisa na miarę, mentorka, autorka MasterClass dla doradców ubezpieczeniowych

O bezpieczeństwie transformacji energetycznej przedsiębiorstw na Forum Bezpieczeństwa Pożarowego

0

W dniach 4–5 czerwca w hotelu Ambasador w Łodzi odbędzie się Forum Bezpieczeństwa Pożarowego. Patronem medialnym wydarzenia organizowanego przez PZU LAB jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas Forum uczestnicy poruszą szereg istotnych tematów związanych z bezpieczeństwem pożarowym. Wśród dyskutowanych kwestii znajdą się takie tematy, jak bezpieczeństwo pożarowe w polskim przemyśle (przyczyny skutki, prewencja), baterie litowo-jonowe jako nowe wyzwanie w bezpieczeństwie pożarowym, certyfikacja rozwiązań bezpieczeństwa pożarowego, nowoczesne systemy gaśnicze, ubezpieczenia parametryczne jako wyzwanie dla rynku ubezpieczeń czy bezpieczeństwo pożarowe Odnawialnych Źródeł Energii.

W trakcie wydarzenia gospodarze podsumują również 5 lat funkcjonowania Ryzyko PRO – programu prewencyjnego PZU zwiększającego bezpieczeństwo w przemyśle. Zostaną także wręczone statuetki „Lidera Bezpieczeństwa Pożarowego”.

(AM, źródło: PZU LAB)

Attis Broker nagrodzony przez KUKE za Transakcję Roku 2024

0
Źródło zdjęcia: LinkedIn

Attis Broker otrzymał od Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Ekspertowych nagrodę za Transakcję Roku 2024 w kategorii gwarancji komercyjnych.

Laur został przyznany za organizację poolu gwarancyjnego dla klienta z sektora przemysłowego, zabezpieczającego realizację kontraktu infrastrukturalnego o znaczeniu strategicznym. KUKE odegrała rolę jednego z gwarantów w ramach rozwiązania przygotowanego przez brokera.

Nagrodę w imieniu zespołu Attis Broker odebrał Tomasz Kufliński, dyrektor oddziału w Poznaniu, broker ubezpieczeniowy.

(AM, źródło: LinkedIn)

Sukces polskich ekspertów w międzynarodowych ćwiczeniach cyberobrony NATO

0

Zespół polsko-francuski, w skład którego weszli specjaliści z PZU i LINK4, zdobył drugie miejsce w ćwiczeniach cyberobrony Locked Shields 2025 organizowanych przez NATO Cooperative Cyber Defence Centre of Excellence (CCDCOE) w Tallinie.

Locked Shields to najbardziej złożone i realistyczne ćwiczenie w dziedzinie cyberobrony na świecie, które od 2010 roku zapewnia państwom sojuszniczym unikatową możliwość wspólnego testowania i udoskonalania zdolności reagowania na zróżnicowane cyberataki. Tegoroczna, piętnasta edycja zgromadziła setki specjalistów z narodowych zespołów szybkiego reagowania. Partnerem Polski była Francja, a w drużynie znaleźli się eksperci z PZU: Jacek Pierścieniak, Tomasz Szyluk, Adam Zacheja, Tomasz Piętka, Krzysztof Stachowicz oraz Piotr Walczuk. W ekipie znalazł się również Stefan Gągała, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa.

W czasie rzeczywistym eskperci bronili zwirtualizowanej infrastruktury fikcyjnego państwa Berylia przed skoordynowaną operacją agresora o kryptonimie Crimsonia.

– Po raz kolejny nasz zespół specjalistów od cyberbezpieczeństwa z PZU został doceniony i zaproszony przez podległe MON Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni do udziału w największych na świecie skoordynowanych ćwiczeniach z cyberbezpieczeństwa. Uczestniczące zespoły muszą nie tylko utrzymywać cyberbezpieczeństwo i dostępność rozbudowanych systemów IT, lecz także skutecznie działać w szeregu powiązanych dziedzin: obsłudze incydentów technicznych, informacyjno-psychologicznych, doradztwie prawnym, planowaniu operacyjnym oraz mitygacji wielodomenowych zagrożeń w realiach wojny informacyjnej – co w praktyce odzwierciedla realne wyzwania państw NATO w obecnej sytuacji geopolitycznej – opowiada Bartosz Zbyszewski, dyrektor ds. cyberbezpieczeństwa PZU. 

Ćwiczenie obejmowało setki zwirtualizowanych systemów odtwarzających zróżnicowaną infrastrukturę – od sieci energetycznych po systemy łączności wojskowej, weryfikując zdolność do neutralizowania zróżnicowanych zagrożeń w cyberprzestrzeni. 

– Wielkie emocje, setki ataków, zmieniające się środowisko w trakcie gry, dwa pokolenia najlepszych specjalistów z różnych dziedzin, międzynarodowa współpraca, świetna koordynacja i przede wszystkim duma z bycia członkiem polsko-francuskiego zespołu, który stanął na podium – tym były dla mnie ćwiczenia Locked Shields 2025 – mówi Stefan Gągała. – Cyberbezpieczeństwo, na poziomie państwa jak w ćwiczeniach NATO czy też na poziomie firmy jak to ma miejsce w LINK4, buduje się zespołowo. Każdy ma w nim swój udział. To bardzo istotny wniosek z przeprowadzonych ćwiczeń – podkreśla.

(AM, źródło: PZU)

Munich Re: Dywidenda owocem strategii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Walne zgromadzenie Munich Re za rok finansowy 2024 zaakceptowało dywidendę 20 euro na akcję (za 2023 r. 15 euro). Całkowita suma dywidendy do wypłaty wynosi ok. 2,6 mld euro.

W roku finansowym 2024 firma odnotowała rekordowy wynik 5,7 mld euro, o ok. 1 mld euro wyższy niż w roku poprzednim.

– W kontekście naszego pięcioletniego programu strategicznego Ambition 2025 zarobki Munich Re osiągnęły istotny i zrównoważony wzrost. Ten sukces finansowy jest owocem naszej koncentracji na wydajności, wzroście i stabilności zarobków – powiedział Joachim Wenning, prezes zarządu Munich Re. Na 2025 r. przewiduje on wynik 6 mld euro.

(AC, źródło: Xprimm)

18,336FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie