Blog - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal

1,5% dla Marka Śliperskiego

0

Drodzy Czytelnicy „Gazety Ubezpieczeniowej”!

Ponawiamy nasz serdeczny apel o przekazywanie 1,5% Państwa podatku za ubiegły rok na pomoc dla wieloletniego współpracownika „Gazety Ubezpieczeniowej” – Marka Śliperskiego.

Zbierane fundusze pozwalają przede wszystkim opłacić koszty profesjonalnej opieki nad nim, pomocy w codziennych czynnościach życiowych i nieodzownej rehabilitacji (cierpi na wtórnie postępującą formę stwardnienia rozsianego).

POMÓŻMY MARKOWI ŚLIPERSKIEMU!

W formularzu PIT wpisz nr KRS: 0000268931 z dopiskiem: Dla Marka Śliperskiego.

Redakcja

Wielkie zmiany w ERGO 4

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

16 grudnia ERGO Hestia wprowadziła modyfikacje w swoim flagowym ubezpieczeniu życia i zdrowia – ERGO 4. Zmiany obejmują m.in. szybsze przyjęcie odpowiedzialności za niezdolność do pracy oraz rozszerzenie zakresu ochrony o trwałą utratę samodzielności, spowodowaną między innymi zaawansowanym otępieniem czy chorobą Alzheimera.

W zmodyfikowanym ERGO 4 ubezpieczony otrzyma rentę w przypadku całkowitej niezdolności do pracy trwającej już 7 miesięcy. Dodatkowo renta z tytułu trwałej utraty samodzielności może być wypłacana do 85. roku życia. W ramach obu rozszerzeń zarówno ochrona, jak i wysokość składki są zagwarantowane i niezmienne przez cały okres trwania umowy, który może wynosić nawet kilkadziesiąt lat. 

Nowości zakresowe dotyczą również Global Doctors – ubezpieczenia zapewniającego pełną organizację i finansowanie leczenia za granicą. Polisa w nowej odsłonie obejmuje innowacyjne metody leczenia szczególnych postaci nowotworu złośliwego, m.in. takich jak leczenie off-label czy udział w badaniach klinicznych ukierunkowanych na terapię konkretnego rodzaju nowotworu. 

 Nowe spojrzenie na niezdolność do pracy 

– To znaczące zmiany, pozycjonujące ERGO 4 jako ubezpieczenie wyjątkowe w skali polskiego rynku. Tylko w ERGO Hestii ubezpieczony może otrzymać rentę przy całkowitej niezdolności do pracy trwającej już 7 miesięcy. Znaczenie tej zmiany najlepiej oddają liczby. W 2023 r. aż 73% orzeczeń dotyczących całkowitej oraz czasowej niezdolności wydawanych było na okres krótszy niż 24 miesiące – mówi Sylwester Poniewierski, dyrektor Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich ERGO Hestii. – Już dziś ubezpieczenie niezdolności do pracy w ERGO 4 miało wiele zalet. Zależało nam jednak, aby jak najszybciej wesprzeć finansowo naszych klientów zmagających się z tego typu problemami. Wbrew ogólnemu przekonaniu, to właśnie choroby są główną przyczyną ograniczenia aktywności zawodowej, a te często generują dodatkowe koszty związane z leczeniem. Przy nowej odsłonie produktu to klient sam zadecyduje, czy chce dokupić rozszerzenie na wypadek niezdolności do pracy krótszej niż 24 miesiące, czy też pozostać przy podstawowym zakresie ochrony i otrzymywać wsparcie finansowe w razie całkowitej niezdolności do pracy orzeczonej na minimum 24 miesiące – dodaje.

Długoterminowa ochrona na wypadek trwałej utraty samodzielności 

Istotną zmianą w ERGO 4 jest wprowadzenie możliwości dokupienia do ubezpieczenia niezdolności do pracy dodatkowej ochrony na wypadek trwałej utraty samodzielności do 85 roku życia.  

– Nasze społeczeństwo się starzeje. Rok temu mieliśmy 7,85 mln emerytów. Za 10 lat będzie ich blisko 10 milionów. Tymczasem potrzeby finansowe nie kończą się po 65. roku życia. Czasem właśnie wtedy jeszcze bardziej zaczynają rosnąć. Żeby uświadomić sobie skalę niepełnosprawności osób starszych w Polsce, podajmy tylko dwie liczby: ponad 2 mln osób po 60. roku życia posiada orzeczenie o niepełnosprawności, z czego 36% to orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności. 400 tys. osób choruje na demencję, a ona – podobnie jak choroba Alzheimera czy trwała utrata możliwości wykonywania czynności życia codziennego – wymaga konieczności ciągłej opieki nad chorym. To potrafi generować naprawdę znaczące koszty, m.in. rehabilitacji czy domowej opieki. Tymczasem współczynnik zastępowalności wynagrodzenia emeryturą spadnie z 52,5% w 2025 r. do 26,2% w 2045 r. Nowe ERGO 4 odpowiada na te problemy i na finansowe wyzwania jesieni życia – dodaje Sylwester Poniewierski. 

Ubezpieczony ma swobodę w wyborze wysokości renty, którą chciałby otrzymywać w przypadku wystąpienia trwałej utraty samodzielności. Może to być kwota od 500 do 5000 zł. Wypłata świadczenia jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i oczekiwań ubezpieczonego. 

Jeżeli trwała utrata samodzielności nastąpi przed ukończeniem 65. roku życia, ubezpieczony otrzyma dwie renty – z tytułu niezdolności do pracy i z powodu trwałej utraty samodzielności.

Produkt jest dostępny dla osób w wieku od 18 do 59 lat. Ponadto ERGO 4 oferuje obniżenie wysokości składki po 65. roku życia, kiedy to kończy się ochrona z tytułu całkowitej niezdolności do pracy.

Innowacyjne metody leczenia przy szczególnej postaci nowotworu 

Od 16 grudnia zmieni się również zakres świadczeń w ubezpieczeniu Global Doctors. W przypadku wystąpienia szczególnej postaci nowotworu u ubezpieczonego oraz rekomendacji ekspertów, będzie możliwe podjęcie leczenia w ramach medycyny precyzyjnej (m.in. leczenie eksperymentalne, procedury off-label, terapia CART-T zatwierdzona protokołem) lub udział w badaniach klinicznych ukierunkowanych na terapię konkretnego rodzaju nowotworu. 

Global Doctors w ERGO 4 dostępny jest w dwóch wariantach: 

  1. Podstawowym – ukierunkowanym na leczenie nowotworów złośliwych z limitem pokrywanych kosztów do kwoty 1 mln euro, 
  2. Rozszerzonym – z sumą ubezpieczenia 2 mln euro i zakresem obejmującym poważne stany chorobowe, takie jak: nowotwór złośliwy w stadium przedinwazyjnym lub nowotwór in situ, ciężka dysplazja przednowotworowa, wymiana lub naprawa zastawek serca, operacja pomostowa tętnic wieńcowych, operacja neurochirurgiczna, przeszczepienie narządów od żywego dawcy, przeszczepienie szpiku kostnego. 

Oba warianty zostaną rozszerzone o możliwość skorzystania z konsultacji psychologicznych. 

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Unilink świętuje 15-lecie z rozmachem

0
Źródło zdjęcia: Unilink

W piątek 27 czerwca 2025 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach (MCK) odbyła się gala jubileuszu 15-lecia Unilink. Wydarzenie zgromadziło 1000 uczestników z całego kraju, m.in. agentów oraz przedstawicieli 12 towarzystw ubezpieczeń.

Pod hasłem „Urodziny Gwiazd” Unilink celebruje już od 18 maja (historycznej daty wystawienia pierwszej polisy w 2010 r.) zarówno swój sukces, jak i dokonania agentów. Wydarzenie, w którym uczestniczyło 1000 osób, w tym 800 agentów, rozpoczęło się o godz. 16. Oficjalna część konferencyjna wystartowała o 18, wraz wystąpieniami zarządu Unilink i zaproszonych gości. Igor Rusinowski, CEO Grupy Unilink, opowiedział o historii spółki, wspominając jej początki działalności w branży ubezpieczeń, drogę rozwoju oraz przedstawił dane światowe grupy i zapowiedział kolejne akwizycje.

Na telebimie pojawiły się wywiady z agentami i osobami z zarządów towarzystw, które towarzyszyły Unilink od początku historii. Wypowiedzieli się: Roger Hodgkiss, prezes Generali Polska, Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezeska Compensy, oraz Małgorzata Makulska, była wieloletnia wiceprezeska ERGO Hestii. Głos zabrali również agenci, którzy towarzyszą firmie od samego początku. Zbigniew Dyczek, setny UniPartner z Bielska Białej, Jacek Wójcik z Katowic, od początku związany z Unilink (jedno z pierwszych ID w systemie sprzedaży), oraz Katarzyna Knapik z Wielunia, agentka z najciekawszej akwizycji firmy.

Piotr Głowski, wiceprezes zarządu Unilink, w prezentacji „Kim jest Unilink?” przedstawił nigdy wcześniej niepublikowane dane. Goście poznali takie informacje, jak najczęściej spotykane imiona w Unilink, wiek i płeć agentów w ujęciu procentowym, jak zwiedza się świat, biorąc udział w konkursach, ile było szkoleń, ile polis sprzedali agenci będący na sali i jaki przyniosły one przypis.

Na zakończenie Piotr Głowski podziękował pośrednikom i zaprosił na scenę prezesów partnerów strategicznych 15-lecia: Annę Włodarczyk-Moczkowską i Rafała Hiszpańskiego, country managera Direct ubezpieczenia.

Ewa Chodakowska, Bohaterka Planu A

W części poświęconej przyszłości firmy, Aleksandra Friedel, prezeska zarządu Unilink, zaprezentowała nową misję i wizję firmy oraz przedstawiła nowo powołaną Fundację „Zacznij od Siebie”. Jej marzeniem i życzeniem jest, aby ubezpieczyciele szeroko wsparli działania fundacji w edukacji oraz szerzeniu komunikacji o zasadności i skuteczności ubezpieczeń dobrowolnych, zwłaszcza na życie i zdrowie.

W ramach tej części odbyła się rozmowa typu „fireside chat” z gościem specjalnym: Ewą Chodakowską, znaną trenerką i osobowością medialną, która promuje ideę świadomego dbania o siebie i innych oraz wesprze działania Fundacji jako „Bohaterka Planu A”.

Nowa misja i wizja Unilink

MISJA: „Jesteśmy, abyś żył po swojemu” – niezależnie od tego, kim jest klient, gdzie i jak na co dzień funkcjonuje, jakie ma wyzwania, cele, marzenia biznesowe i prywatne, oferowane przez Unilink rozwiązania wspierają go, dając mu niezależność w działaniu i wpływają na jego sukces, szczęście i dobrostan.

WIZJA: „Partner pierwszego wyboru: dbamy o Twoją pełną ochronę ubezpieczeniową, jak, gdzie i kiedy tego potrzebujesz” – Unilink współpracuje z 15 000 agentów i OFWCA, a w ofercie ma 50 marek ubezpieczycieli.

Scena, która kręci

W centrum wydarzenia stanęła obrotowa scena o średnicy 10 metrów – sprowadzona specjalnie na tę okazję. Tam odbyła się wieczorna Gala Wręczenia Nagród 15-lecia, uświetniona premierowym wykonaniem nowej wersji głośnego przeboju „Aleją Gwiazd” Zdzisławy Sośnickiej w aranżacji Janka Stokłosy napisanej specjalnie na 15-lecie Unilink. Zaśpiewała go artystka młodego pokolenia, Ania Karwan. Wystąpił też zespół The Agents – grupa złożona z agentów z województwa kujawsko-pomorskiego, którzy wykonali własną wersję znanej ballady „Hallelujah” Leonarda Cohena z 1984 roku z autorskimi słowami, przy akompaniamencie 2 gitar.

Na koniec gali nastąpiło wręczenie okolicznościowych nagród dla zarządu Unilink od zakładów ubezpieczeń. Wydarzenie poprowadził znany dziennikarz, konferansjer i prezenter telewizyjny Tomasz Kammel.

(AM, źródło: Unilink)

Fakultatywność kar za uchybienia w likwidacji szkód przedmiotem konsultacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Do konsultacji publicznych i uzgodnień międzyresortowych trafił kolejny projekt nowelizacji ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2025 r. poz. 367). Regulacja przewiduje zniesienie obligatoryjności karania przez nadzór ubezpieczycieli karami pieniężnymi za nieterminowość w likwidacji szkód. A w planach rządu jest już kolejna nowela tej ustawy.

Konsultowana obecnie nowelizacja zakłada wprowadzenie fakultatywności w miejsce obowiązującej obecnie obligatoryjności karania karami pieniężnymi przez Komisję Nadzoru Finansowego. Nowy mechanizm dotyczyłby następujących sytuacji:

  • opóźnienia w wypłacie odszkodowania oraz w sytuacji niedopełnienia w terminie obowiązku informacyjnego wobec osoby występującej z roszczeniem,
  • nieudzielenia odpowiedzi lub nieterminowanego udzielenia odpowiedzi na zgłoszone żądanie odszkodowawcze w przypadku szkód zagranicznych,
  • nieterminowego postępowania likwidacyjnego.

„Wprowadzenie fakultatywności karania zakładów ubezpieczeń w ww. przypadkach zapewni Komisji Nadzoru Finansowego możliwość wyboru środka lub sankcji, jaki będzie najbardziej właściwy do zastosowania w stanie faktycznym sprawy, proporcjonalnego do stwierdzonych naruszeń, a także swobodę kształtowania polityki nadzorczej w odniesieniu do podmiotów nadzorowanych, bez obowiązku każdorazowego stosowania kary pieniężnej” – czytamy w ocenie skutków regulacji.

Ustawa wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Rząd planuje ucyfrowienie komunikacji w ubezpieczeniach

27 czerwca 2025 roku do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów trafił też projekt założeń nowelizacji ustawy Kodeks cywilny, ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.

Celem projektu ma być ułatwienie prowadzenia działalności ubezpieczeniowej poprzez umożliwienie towarzystwom oraz UFG, za zgodą i na życzenie klienta, a także ubezpieczającemu przesyłanie informacji na trwałym nośniku (w tym pocztą elektroniczną). Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, „trwały nośnik” to materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.

Projekt ma być przyjęty przez rząd w III kwartale obecnego roku.

Fala zmian ustawowych

Warto przypomnieć, że obecnie trwa również procedowanie innych nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych. Pierwsza z nich przewiduje wprowadzenie ułatwień w zakresie komunikacji elektronicznej, natomiast druga umożliwia ubezpieczycielom oraz UFG weryfikowanie informacji o zastrzeżeniu numeru PESEL. Z kolei trzecia przewiduje wprowadzenie ułatwień dla klientów trzech rodzajów polis obowiązkowych w zakresie rozwiązania umowy. Czwarta nowelizacja umożliwia natomiast UFG gromadzenie w określonych przypadkach danych o numerach PESEL i REGON.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

ERGO Razem w nowej, wzbogaconej odsłonie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

2 czerwca 2025 roku ERGO Hestia wdrożyła zmiany w ubezpieczeniu na życie Grupy Otwartej ERGO Razem. Nowa wersja produktu oferuje wyższe sumy ubezpieczenia, rozszerzony zakres ochrony, nowe warianty oraz większą elastyczność.

– Prostota przekładała się zawsze na pewne kompromisy. Nowa odsłona ERGO Razem zmienia ten wzorzec – zamiast kosmetycznej aktualizacji, głęboko przebudowaliśmy ofertę Grupy Otwartej. Efektem są zupełnie nowe warianty ubezpieczenia, podzielone na trzy grupy wiekowe, z których każda została zaprojektowana we współpracy z agentami, menedżerami i dyrektorami sprzedaży. Dzięki temu Grupę Otwartą ERGO Razem w nowej wersji wyróżnia rozbudowana oferta i pełnowartościowe zabezpieczenie finansowe – podkreśla Małgorzata Kręcisz, dyrektorka Biura Ubezpieczeń Grupowych ERGO Hestii.

W odświeżonej wersji ERGO Razem wzrosły sumy ubezpieczenia we wszystkich wariantach. Świadczenie w przypadku zgonu ubezpieczonego może wynosić 120 tys. zł, a w kumulacji świadczeń sięgnąć nawet 500 tys. zł. Kwota za całkowitą trwałą niezdolność do pracy ubezpieczonego w wyniku nieszczęśliwego wypadku wzrosła do 70 tys. zł, a za jego leczenie szpitalne – do 250 zł za dzień.

Zmieniono też liczbę i nazwy wariantów – powstały 3 główne kategorie: „Dla Mnie” (5 wariantów), „Dla Nas” (3 warianty) oraz „Dla Rodziny” (4 warianty). Nowością są też przedziały wiekowe osób przystępujących do ubezpieczenia: od 18 do 53 lat (dostępnych 10 wariantów), od 54 do 59 lat (10 wariantów) oraz od 60 do 65 lat (7 wariantów).

Rozszerzony katalog poważnych zachorowań

Osoby do 59. roku życia włącznie zostały objęte równie szerokim zakresem ochrony jak młodsi klienci. W nowym katalogu poważnych zachorowań dostępnych jest aż 56 jednostek. Oznacza to dodanie 22 nowych pozycji, do których należą m.in. cukrzyca typu I, kardiomiopatia, łagodny guz rdzenia kręgowego, operacja mózgu, uraz wielonarządowy czy usunięcie płuca. Skrócony został też wymagany czas pobytu w szpitalu (z trzech do jednego dnia) przy leczeniu szpitalnym ubezpieczonego, który w dniu przystąpienia do ubezpieczenia nie ukończył 60 lat.

– Zdecydowanie poszerzyliśmy też ochronę klientów po 60. roku życia. Osoby te mogą być ubezpieczone od zachorowania na 34 jednostki chorobowe – to aż o 16 pozycji więcej niż przed zmianą. Katalog świadczeń obejmuje teraz m.in. zapalenie mózgu, przewlekłą niewydolność oddechową, neuroboreliozę, chorobę Alzheimera, sepsę, ciężki uraz głowy oraz utratę możliwości samodzielnej egzystencji – dodaje Małgorzata Kręcisz.

Szersza dostępność

ERGO Hestia uprościła również proces przystąpienia do ubezpieczenia. Oświadczenie zdrowotne zawiera tylko kilka podstawowych pytań. Z listy wyłączonych zawodów zniknęły niektóre profesje (np. stewardessy), co poszerza dostępność produktu. Do ubezpieczenia mogą teraz przystąpić m.in. artyści cyrkowi, personel statku powietrznego (dotyczy wyłącznie pracowników licencjonowanych linii lotniczych) oraz spadochroniarze. Z ochrony zapewnianej przez produkt wciąż wyłączeni są kaskaderzy, górnicy, ratownicy górscy i wodni, policjanci, strażacy zawodowi oraz żołnierze zawodowi.

Dzięki uelastycznieniu ERGO Razem klienci mogą zmienić wariant ubezpieczenia w rocznicę polisy, która jest taka sama dla wszystkich ubezpieczonych i przypada na 1 stycznia każdego roku. To oznacza możliwość dopasowania ochrony do aktualnych potrzeb i budżetu. Formalności uproszczono do minimum – nie ma konieczności zmiany numeru certyfikatu czy numeru konta do wpłat. Klient wybiera spośród gotowych wariantów. Całość można zrealizować zdalnie, bez wychodzenia z domu. Nowe warianty rodzinne zapewniają ochronę również w sytuacjach dotyczących zdrowia i życia współubezpieczonego – małżonka, partnera, dziecka, rodzica czy teścia. Wysokość świadczenia na wypadek śmierci ubezpieczonego w wariantach rodzinnych wzrosła z maksymalnych 30 tys. zł do 100 tys. zł.

– Jak widać, to już nie jest ta sama oferta co wcześniej. Zamiast symbolicznej ochrony za 35 zł, zapewniamy realne zabezpieczenie. Składka oczywiście nieco wzrośnie, ale znacznie bardziej wzrośnie wartość, jaką otrzyma za nią klient – zauważa Małgorzata Kręcisz.

Rozmowa Aleksandry E. Wysockiej z Małgorzatą Kręcisz na temat zmian w ERGO Razem.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

Nie jesteśmy kolejną efemerydą z tanim OC

0
Rafał Hiszpański

Rozmowa z Rafałem Hiszpańskim, Country Managerem Direct ubezpieczenia

Aleksandra E. Wysocka: – Co agenci powinni wiedzieć o Direct ubezpieczenia?

Rafał Hiszpański: – Nasz właściciel, czyli Direct pojišťovna, to firma z dziesięcioletnią historią sukcesu na czeskim rynku. Powstała w 2015 r. i od tego czasu rozwinęła się ośmiokrotnie, zdobywając zaufanie ponad pół miliona klientów.

Jesteśmy częścią większej grupy Direct, którą współtworzą m.in. spółki Direct Auto, Direct Fidoo i obecne już w Polsce Direct Fondee. Całość zarządzana jest przez VIGO Investments, prywatny fundusz inwestycyjny. Grupa osiąga roczne obroty przekraczające 8 mld koron czeskich, co odpowiada około 316 mln euro. A najnowsza wiadomość jest taka, że Grupa właśnie poinformowała o podpisaniu umowy przejęcia austriackiego banku A1.

Wejście na polski rynek nie jest przypadkowe. To pierwszy krok ekspansji międzynarodowej, a przejęcie działalności wefox Insurance AG było dobrze przemyślaną decyzją strategiczną. Poprzez sprawdzone i nowoczesne rozwiązania chcemy wnieść dla polskich klientów swoje wartości, zgodnie z którymi działamy: prosto, szybko, niezawodnie i przyjaźnie.

Fundamentem naszego działania są relacje z agentami – dlatego w Polsce nasze produkty sprzedajemy przez pośredników. W tym również przez agentów działających online, ale wciąż pozostających częścią kanału agencyjnego. Nazwa „Direct” nie oznacza pominięcia pośredników, lecz odnosi się do bezpośredniego sposobu komunikacji – prostego, otwartego, zrozumiałego dla klienta.

Jakie są Wasze cele na ten rok i w dłuższej perspektywie?

– Ten rok poświęcamy na odbudowę i restrukturyzację przejętego portfela OC, który wcześniej należał do wefoxa. To portfel wymagający pilnej poprawy rentowności, a nie napędzania wzrostu sprzedaży. Chcemy stworzyć fundament pod bezpieczny rozwój i dopracować ofertę produktów dobrowolnych.

Już przebudowaliśmy ubezpieczenie autocasco, które wcześniej nie było praktycznie sprzedawane. W najbliższych miesiącach planujemy wdrożenie polis mieszkaniowych, a od przyszłego roku także ubezpieczeń turystycznych, polis dla zwierząt oraz produktów dla mikroflot. Chcemy być ubezpieczycielem wielowymiarowym, obecnym w różnych segmentach, a nie kojarzonym wyłącznie z najtańszym OC. Stawiamy na jakość, długofalowość i partnerskie podejście zarówno do klienta, jak i agenta.

Czym różnicie się od Dallbogga i Gefiona, z którymi rynek miał trudne doświadczenia?

– Nasze podejście jest zupełnie inne – jesteśmy realnym ubezpieczycielem z solidnym zapleczem, wieloletnią obecnością na rynku i przejrzystą strukturą właścicielską. W Czechach pokazaliśmy, że można przekształcić nierentowny portfel w dochodowy, stabilny biznes. To nie jest obietnica bez pokrycia – potwierdzają to konkretne dane, doświadczenie i zaplecze finansowe.

W Polsce działamy z takim samym zamiarem – budowy rentownej, odpowiedzialnej firmy ubezpieczeniowej. I co ważne, decyzje operacyjne zapadają lokalnie w Polsce, przy współpracy z czeskimi kolegami.

Czy planujecie rozwój sprzedaży bezpośredniej przez telefon lub internet?

– Choć nazwa może sugerować sprzedaż bezpośrednią, nie planujemy konkurować z agentami. W Czechach aż 70% sprzedaży odbywa się przez kanał agencyjny. W Polsce również chcemy rozwijać się we współpracy z pośrednikami.

Pewne produkty, takie jak ubezpieczenia turystyczne, naturalnie będą dostępne także przez internet, ale przy zachowaniu jednej, spójnej oferty produktowej i cenowej dla wszystkich kanałów. Takie podejście pozwala uniknąć konfliktów między agentami a sprzedażą online.

Jak zorganizowana jest likwidacja szkód?

– Z likwidacją nie eksperymentujemy. Korzystamy z usług firmy Unext, znanej na rynku i doświadczonej w tym obszarze. Razem dbamy o jakość. Prowadzimy audyty, analizujemy reklamacje, monitorujemy każdy etap.

Kluczowe dla nas jest nie tylko to, by szkoda została zlikwidowana, ale żeby klient czuł się w tym procesie dobrze obsłużony. To wymaga empatii, szybkości i przejrzystości. Likwidacja szkód to pole, gdzie najłatwiej stracić reputację, dlatego dbamy o ten obszar wyjątkowo starannie.

O co najczęściej pytają agenci, z którymi się spotykacie?

– Agenci zadają bardzo racjonalne pytania. Pytają o stabilność właściciela, o cele strategiczne, o zakres wsparcia, o politykę cenową i produktową. Dopytują też o nazwę Direct i jej znaczenie – co pokazuje, że nazwa może być myląca, ale daje też szansę na wyjaśnienie naszego bezpośredniego podejścia.

Jestem już po wielu spotkaniach z agentami, także podczas dużych kongresów i konferencji branżowych. Te rozmowy pozwalają budować zaufanie, rozwiewać wątpliwości i przedstawiać się z normalnej, ludzkiej strony. Bardzo pomocne jest również to, że wielu agentów zna mnie z moich poprzednich doświadczeń zawodowych.

Co chcielibyście na start przekazać agentom?

– Zachęcamy agentów, by po prostu nas sprawdzili. Nie oczekujemy ślepej wiary ani deklaracji lojalności. Chcemy być oceniani na podstawie jakości oferty, procesu sprzedaży, likwidacji szkód i codziennego wsparcia.

Działamy w Polsce długofalowo – z planem, z pokorą, ale i z ambicją. Nie jesteśmy kolejną efemerydą, która zniknie po dwóch latach. Mamy środki, doświadczenie i determinację, by wnieść realną wartość na rynek. I do współpracy z agentami. Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

LEO Start w Generali – nowy wymiar współpracy z partnerami

0
Mateusz Jarkowski

Generali wprowadziło LEO Start – nowy model współpracy stworzony z myślą o wspieraniu multiagentów od samego początku. To innowacyjne podejście, które redefiniuje sposób, w jaki budowane są relacje biznesowe ubezpieczyciela z agentami.

LEO Start to rozwiązanie dla agentów, którzy chcą z nami rozpocząć współpracę. Mamy dla nich specjalnie przygotowane rozwiązania: maksymalizacja prowizji, jasno określony plan oraz bonusy nie tylko dla samego agenta, ale także klientów. Dla części mamy również przygotowaną ofertę Placówek Partnerskich!

Więcej na start – wyższe prowizje i bonus za rentowność

Jednym z filarów LEO Start jest atrakcyjny system prowizyjny, który pozwala multiagentom cieszyć się wyższymi prowizjami od pierwszego dnia współpracy. Dzięki temu agent ma środki na inwestowanie w rozwój swojego biznesu.

Dodatkowo, model LEO Start oferuje bonus za rentowność – nagrodę za efektywne zarządzanie i osiąganie wysokich wyników finansowych. To nasz sposób na docenienie pracy i zaangażowania tych, którzy stawiają na jakość i długofalowy rozwój.

Wsparcie eksperckie

Generali od zawsze stawia na profesjonalizm i partnerskie relacje. Dlatego w modelu LEO Start zapewnia eksperckie wsparcie, obejmujące szkolenia, doradztwo oraz dostęp do nowoczesnych narzędzi i technologii. Dzięki temu multiagenci mogą rozwijać się szybciej i skuteczniej zarządzać swoim biznesem.

Długotrwałe relacje z klientami

W ramach LEO Start multiagenci otrzymają również atrakcyjne zniżki dla klientów, co znacząco zwiększa konkurencyjność oferty na rynku. To nie tylko szansa na łatwiejsze pozyskiwanie nowych klientów, ale też fundament do budowania trwałych relacji opartych na zaufaniu i satysfakcji z dotychczasowymi.

Spersonalizowany biznesplan

Kluczowym elementem nowego modelu jest tworzenie indywidualnych biznesplanów, dostosowanych do celów i możliwości. Multiagent wspólnie z Generali ustala ścieżkę rozwoju, która prowadzi do realnych i mierzalnych efektów. Dzięki temu partnerzy mogą skutecznie realizować swoje strategie i osiągać zamierzone cele biznesowe.

LEO Start to coś więcej niż nowy model współpracy. To strategiczne partnerstwo, w którym wspólnie dążymy do sukcesu. Wierzymy, że dzięki LEO Start otwieramy nowy rozdział w relacjach z naszymi multiagentami – oparty na wzajemnym zaufaniu, profesjonalnym wsparciu i wspólnym rozwoju.

Jesteś osobą dynamiczną, zawsze uśmiechniętą i chętną do rozwoju? – Ta oferta jest właśnie dla ciebie!

Dołącz do Generali i przekonaj się, jak LEO Start może odmienić twoją działalność!

Mateusz Jarkowski
dyrektor Departamentu Rozwoju Placówek Partnerskich w Generali Polska


Jaki jest główny cel Generali na najbliższe lata?

Nie mam jednego celu, mam trzy cele – rentowny wzrost, rentowny wzrost i rentowny wzrost. Chcemy budować silną, lojalną sieć sprzedaży, z którą będziemy mogli dostarczać najlepszą jakość dla klienta, by wspólnie być dla niego parterem na całe życie. Do realizacji tego celu potrzebujemy w Generali najlepszych ludzi.

Roger Hodgkiss
prezes zarządu Generali Polska


Dlaczego program LEO Start jest tak istotny dla Generali?

Program LEO Start to jeden z kluczowych elementów naszej nowej strategii, ponieważ chcemy budować silne i trwałe relacje z partnerami. Wsparcie i zaangażowanie w rozwój naszych partnerów to inwestycja w ich sukces, który bezpośrednio przełoży się na wzmocnienie siły Generali na rynku ubezpieczeniowym.

Michał Świderski
członek zarządu w Generali Polska


Jak powstał model LEO Start?

Zapytaliśmy agentów, którzy z nami nie współpracują, czego potrzebowaliby, aby rozwijać się szybciej i jak my możemy im w tym pomóc. Tak powstał model LEO Start, w którym oferujemy wsparcie, korzystne prowizje oraz know-how dla agentów, którzy przygotują plan rozwoju swojego biznesu.

Elżbieta Frydrychowicz-Sztanga
dyrektorka zarządzająca w Generali Polska

Ewa Jac i Mariusz Olszyński zatwierdzeni przez KNF

0
Ewa Jac i Mariusz Olszyński

Komisja Nadzoru Finansowego podczas odbywającego się 27 czerwca 2025 roku posiedzenia jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie członków zarządów Nationale-Nederlanden oraz TUnŻ Cardif Polska odpowiedzialnych za zarządzanie ryzykiem. Ewa Jac dołączy do zarządu pierwszego z towarzystw, a Mariusz Olszyński zajmie stanowisko w drugim.

Ewa Jac jest związana z Grupą NN od grudnia 2021 roku. Wcześniej przez 24 lata była związana z Avivą. W 2004 r. została powołana do zarządu Aviva Życie, w którym zasiadała w sumie przez 15 lat. W latach 2006–2008 była główną aktuariuszką grupy w Polsce, zaś w latach 2008–2014 – jej dyrektorką finansową. Następnie od 2014 do 2016 roku pracowała jako zastępczyni szefa departamentu ryzyka w strukturze Aviva International Insurance w Londynie. Potem wróciła do Polski i objęła funkcję członkini zarządu Avivy odpowiedzialnej za zarządzanie ryzykiem.

Mariusz Olszyński rozpoczął karierę zawodową w 2004 roku w firmie doradczej PwC. Od 2010 roku był związany z Liberty Ubezpieczenia, a potem z jego nowym właścicielem AXA w Polsce (obecnie UNIQA). Od 2017 roku pracuje w BNP Paribas Cardif, gdzie piastuje funkcję dyrektora finansowego (CFO).

(AM, źródło: KNF, gu.com.pl, LinkedIn)

Etyka biznesu – fundament sukcesu czy slogan?

0
Źródło zdjęcia: Canva

Etyka, z greckiego ethos – zwyczaj, odgrywa kluczową rolę nie tylko w życiu prywatnym, ale – może przede wszystkim – w życiu społecznym i zawodowym. Powinna być oparta na prawie, ale też stanowić podstawę wszelkich działań w każdej organizacji.

Etyka w biznesie to zespół norm odpowiedzialnego, rzetelnego postępowania przedsiębiorców we wzajemnych relacjach z partnerami handlowymi, pracownikami i konkurencją. Przestrzeganie jej wpływa pozytywnie na reputację i długoterminowy sukces organizacji.

Podstawowymi wartościami, którymi powinny się kierować firmy, są: uczciwość, odpowiedzialność społeczna, wiarygodność, transparentność, rzetelność, a także poszanowanie praw człowieka. Wszystkie wskazane powyżej są bardzo istotne w długofalowej współpracy oraz znacząco poprawiają atmosferę pracy.W ich ramach leży również przestrzeganie norm ustalonych przez społeczeństwo, stale weryfikowanych przez opinię publiczną.

Patrz na drogowskazy

Transparentność to jedno z najważniejszych kryteriów, które wpływają na zaufanie, jakim darzą nas klienci, partnerzy biznesowi oraz pracownicy. W kontekście biznesowym oznacza otwartość na wszelkie działania, decyzje i procesy wewnętrzne. Transparentna firma buduje silne relacje oparte na zaufaniu, co sprzyja długofalowej współpracy.

Praktyki etyczne określane często w wewnętrznych regulacjach firmowych, ale także w stowarzyszeniach i organizacjach zrzeszających poszczególne branże, mają ogromne znaczenie w kształtowaniu sukcesu i zrównoważonego rozwoju firmy. Przestrzeganie standardów etycznych pomaga także zminimalizować ryzyko prawne – firmy, które przestrzegają zasad etycznych, są mniej narażone na kary regulacyjne, co z kolei pozwala zaoszczędzać na potencjalnych obciążeniach finansowych.

We współczesnym świecie etyka stała się swojego rodzaju drogowskazem postępowań zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla pracowników. Jest to słuszny i oczekiwany, choć nie zawsze przestrzegany, kierunek osiągania sukcesów finansowych i zawodowych.

Etyka w biznesie jest – powinna być – nieodłącznym elementem strategii każdej nowoczesnej organizacji. Jej znaczenie wzrasta wraz z rozwijającą się świadomością społeczną oraz potrzebą odpowiedzialnego zarządzania.

Firmy kierujące się zasadami etyki nie tylko budują pozytywny wizerunek, ale także osiągają lepsze wyniki finansowe oraz są bardziej atrakcyjne dla pracowników. Dlatego warto inwestować w rozwój wartości etycznych i integrować je z codziennymi praktykami biznesowymi.

Od odpowiedzialności do lojalności

Związek między etyką a biznesem jest nierozerwalny. Przedsiębiorstwa kierujące się zasadami etyki osiągają lepsze wyniki finansowe niż te, które ignorują te kwestie. Dlaczego?

Dobrze jest to widoczne na przykładzie klientów, którzy coraz częściej wybierają produkty i usługi firm, które są postrzegane jako odpowiedzialne społecznie i ekologicznie. Kiedy firmy priorytetowo traktują etyczne postępowanie, nie tylko poprawiają swoją reputację, ale także tworzą bardziej lojalną bazę klientów. Ta lojalność przekłada się na wymierne korzyści, które mogą znacząco wpłynąć na wynik finansowy.

Bycie etycznym uczestnikiem rynku stało się wymogiem biznesowym XXI wieku. Etyka w biznesie powinna być podstawą działań każdej organizacji. Jej stosowanie służy lepszemu robieniu interesów. Odpowiedzialność etyczna może usprawnić działanie firmy i zmniejszać koszty ewentualnych konfliktów, wypływających z nieznajomości przez świat biznesu obowiązujących reguł moralnych.

Dziś nikt nie chce robić interesów z firmami, co do których istnieje nawet cień podejrzenia, że działają nie fair. Ostatecznie, przestrzeganie standardów etycznych ma znaczący wpływ na wizerunek korporacyjny i wiarygodność. Solidna reputacja jest kluczowa dla przyciągania i utrzymywania interesariuszy, niezależnie od tego, czy są to klienci, pracownicy, czy inwestorzy.

Kodeks etyczny – narzędzie i punkt wyjścia

Wdrożenie zasad etycznych w firmie nie jest procesem jednorazowym. Wymaga systematyczności i zaangażowania wszystkich pracowników oraz interesariuszy. Jednym z kluczowych narzędzi w tym procesie jest stworzenie kodeksu etycznego, który jasno określi zasady postępowania w różnych sytuacjach i jest niezbędny do kierowania zachowaniami pracowników i ustanawiania wspólnego zrozumienia wartości organizacji. Taki dokument powinien być dostępny dla wszystkich pracowników oraz osób współpracujących z firmą.

Regularne szkolenia oraz dyskusje na temat etyki w biznesie pomagają w utrzymaniu świadomości etycznej w organizacji. Firmy, które traktują etykę jako integralną część swojej działalności, nie tylko unikają problemów prawnych czy wizerunkowych, ale także tworzą silne fundamenty dla długofalowego sukcesu. Dbałość o etyczne zasady w procesach zarządzania, marketingu, sprzedaży i produkcji to elementy, które decydują o sukcesie na rynku.

Przykładem kodeksu etycznego są Zasady Dobrych Praktyk Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF). Jest to dokument, który stanowi zbiór zasad postępowania, opartych na ogólnych normach moralnych i zgodnych z obowiązującym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej prawem, przyjętych do stosowania przez przedsiębiorstwa działające na rynku finansowym, w szczególności związane z rynkiem finansów konsumenckich, będące członkami Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.

Zasady Dobrych Praktyk ZPF powstały przy udziale Komisji Etyki ZPF w 2005 r. W 2025 r. obchodzimy jubileusz 20-lecia ich funkcjonowania.

Bogusław Gębarowski
Kancelaria Radców Prawnych Ryszewski Szubierajski
członek Komisji Etyki ZPF

TUZ Ubezpieczenia ma zgodę nadzoru na demutualizację

0
Źródło zdjęcia: TUZ Ubezpieczenia

Komisja Nadzoru Finansowego podczas odbywającego się 27 czerwca 2025 roku posiedzenia jednogłośnie zatwierdziła uchwałę nr 6 Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Członków TUZ Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych z 18 marca 2025 roku. Dotyczy ona przekształcenia zakładu w spółkę akcyjną. Po transformacji firma będzie funkcjonować pod szyldem TUZ Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń SA.

Demutualizacja ubezpieczyciela (przekształcenie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych w towarzystwo w formie spółki akcyjnej) odbędzie się na warunkach określonych w Planie przekształcenia, sporządzonym w dniu 29 listopada 2024 roku przez zarząd TUZ. W jej ramach wartość nominalną jednej akcji ustalono na 10 złotych, cena emisyjna za jedną akcję będzie wynosiła 10,46 zł, zaś akcje za majątek przekształcanego towarzystwa obejmowane będą w proporcji jedna akcja za jeden udział w kapitale zakładowym.

Plan przekształcenia został zbadany przez biegłego rewidenta w zakresie poprawności i rzetelności oraz w celu ustalenia, czy wycena składników majątku (aktywów i pasywów) spółki przekształcanej jest rzetelna.

(AM, źródło: KNF, TUZ)

Konsultacje na temat ESG w stress testach dla banków i ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: EIOPA

Europejskie Urzędy Nadzoru (EUNB, EIOPA i ESMA) rozpoczęły 28 czerwca 2025 roku konsultacje publiczne na temat projektu wspólnych wytycznych w sprawie testów warunków skrajnych ESG, zgodnie z wymogami dyrektyw w sprawie wymogów kapitałowych i Solvency II. W propozycji określono, w jaki sposób właściwe organy sektora bankowego i ubezpieczeniowego powinny uwzględniać ryzyko środowiskowe, społeczne i z zakresu ładu korporacyjnego (ESG) podczas przeprowadzania nadzorczych testów warunków skrajnych. Mają one na celu harmonizację metod i praktyk stosowanych przez organy nadzoru w sektorze bankowym i ubezpieczeniowym, zapewnienie proporcjonalności oraz zwiększenie skuteczności i efektywności testów warunków skrajnych ESG.

W projekcie ustanowiono wspólne ramy opracowywania metod i standardów testów warunków skrajnych związanych z ochroną środowiska, polityką społeczną i ładem korporacyjnym w całym systemie finansowym UE. Zapewnią one kompleksowe wytyczne dotyczące struktury i cech stress testów z elementami ESG, a także rozwiązań organizacyjnych i zarządczych, które musiałyby one posiadać. Obejmują one wystarczające zasoby ludzkie z odpowiednią wiedzą fachową, systemy gromadzenia danych i zarządzania, które wspierają dostęp do wysokiej jakości danych ESG, oraz odpowiednie harmonogramy analizy scenariuszy.

Projekt opracowano w taki sposób, aby uwzględnić przyszłe postępy metodologiczne i poprawę dostępności danych.  Konsultacje potrwają do 19 września 2025 r.

(AM, źródło: EIOPA)

Europ Assistance: Większość udających się na urlop ubezpieczy się na wyjazd

0
Źródło zdjęcia: Canva

Ośmiu na dziesięciu uczestników polskiej części badania Holiday Barometer 2025, zrealizowanego przez IPSOS w 23 krajach świata na zlecenie Europ Assistance, planuje w tym roku udać się na wakacyjny wyjazd. Blisko dwie trzecie osób z tej grupy będzie ubezpieczonych.

Z odpowiedzi ankietowanych z Polski wynika, że wakacyjne plany w tym roku ma 82% z nich. Entuzjazm do wyjazdu wykazuje 79% i jest to nieznaczny wzrost w porównaniu do ubiegłorocznej edycji badania (+2 p.p.).

Obawy, które towarzyszą respondentom już podczas samego wyjazdu, najczęściej dotyczą tego, że:

  • padną ofiarą oszustwa w miejscu docelowym – 63%,
  • zostaną okradzeni – 62%,
  • zachorują w trakcie podróży lub w miejscu docelowym – 61%,
  • zgubią coś potrzebnego – 59%.

Mimo że obaw jest dość sporo, nie przeszkadza to badanym z Polski planować nawet kilku wyjazdów w okresie wakacyjnym. 37% z nich chciałoby odbyć nawet kilka podróży pomiędzy czerwcem a wrześniem.

Z odpowiedzi ankietowanych wynika ponadto, że coraz więcej z nich stawia na ubezpieczenie podróży. W tegorocznej edycji badania 63% respondentów (wzrost o 9 p.p.) deklaruje, że posiada ubezpieczenie, kiedy gdzieś wyjeżdża.

  • 38% ma polisę podróżną zakupioną specjalnie na dany wyjazd,
  • 14% ma roczną polisę,
  • 11% ma ubezpieczenie dołączone do karty kredytowej.

Kupując polisę, badani najczęściej korzystają z usług firmy ubezpieczeniowej (26%), niektórzy robią to za pośrednictwem biura podróży (24%), inni udają się do brokera ubezpieczeniowego (17%), a jeszcze inni korzystają z takiej opcji w swoim banku (13%).

Wybór polisy przeważnie podyktowany jest przystępną ceną – ponad połowa badanych zwraca na to uwagę. Drugim kryterium jest reputacja firmy ubezpieczeniowej (28%) oraz gama oferowanych produktów i usług (27%).

O badaniu

Badanie online zostało zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance w okresie 24.02.2025–26.03.2025 r. we Francji, Belgii, Niemczech, Austrii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Czechach, Australii, Nowej Zelandii, Malezji, Indiach, Japonii, Singapurze, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Hongkongu i Korei Południowej. W każdym z krajów badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie. Łącznie wzięło w nim udział 23 000 osób, w tym 1000 Polaków.

(AM, źródło: Europ Assistance)

18,423FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie