Blog - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal

1,5% dla Marka Śliperskiego

0

Drodzy Czytelnicy „Gazety Ubezpieczeniowej”!

Ponawiamy nasz serdeczny apel o przekazywanie 1,5% Państwa podatku za ubiegły rok na pomoc dla wieloletniego współpracownika „Gazety Ubezpieczeniowej” – Marka Śliperskiego.

Zbierane fundusze pozwalają przede wszystkim opłacić koszty profesjonalnej opieki nad nim, pomocy w codziennych czynnościach życiowych i nieodzownej rehabilitacji (cierpi na wtórnie postępującą formę stwardnienia rozsianego).

POMÓŻMY MARKOWI ŚLIPERSKIEMU!

W formularzu PIT wpisz nr KRS: 0000268931 z dopiskiem: Dla Marka Śliperskiego.

Redakcja

Radosław Suprun nowym członkiem zarządu MJM Brokers

0
Radosław Suprun

Od 3 września zarząd MJM Brokers pracuje w poszerzonym składzie. Do władz spółki powołany został bowiem Radosław Suprun, dotychczas pełniący funkcję dyrektora Działu Ubezpieczeń i Analiz.

MJM Brokers tłumaczy, że powołanie Radosława Supruna jest związane z realizowaną przez spółkę strategią wzrostu. Doświadczenie zawodowe nowego członka zarządu, jego znajomość rynku ubezpieczeń oraz cechy osobiste mają pomóc w osiągnięciu założonego celu. W ramach swoich kompetencji Radosław Suprun będzie odpowiedzialny za współpracę z ubezpieczycielami, ofertę produktową oraz współpracę ze spółkami MJM Holdings.

Radosław Suprun rozpoczął pracę w branży w 2012 roku. Pierwsze szlify zdobywał w Gras Savoye (obecnie Willis Towers Watson), a następnie w Marsh. Bezpośrednio przed przejściem do MJM Brokers odpowiadał za zespół ubezpieczeń komunikacyjnych w Polish Brokers Group. Karierę w ubezpieczeniach zaczynał od stanowiska asystenta brokera, przechodząc przez wszystkie etapy aż do stanowiska menedżerskiego.

W zarządzie MJM Brokers zasiadają obecnie: Wojciech Rzepka – prezes, Błażej Szczerba – wiceprezes oraz Radosław Suprun – członek.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

CUK Ubezpieczenia współpracuje z Empik Go przy sprzedaży NNW szkolnego

0
Marcin Dyliński

Z obserwacji CUK Ubezpieczenia wynika, że w tym roku sezon sprzedaży NNW szkolnych rozpoczął się znacznie wcześniej niż w 2023 r. Dowodem na to ma być m.in. liczba kalkulacji, których w lipcu było o 30% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Rośnie też popularność zakupu NNW szkolnego przez internet. Aby jeszcze bardziej zdynamizować sprzedaż, multiagencja nawiązała współpracę z Grupą Empik.

– Jesteśmy przed szczytem sprzedaży, a porównując okres od czerwca do sierpnia rok do roku, liczba sprzedanych polis online wzrosła już o 54%. Zachęcamy agentów, by wykorzystali ten czas do budowania relacji z klientami. Sprzedając relatywnie tani, ale ważny produkt, otwierają sobie drogę do wznowień i dosprzedaży kolejnych ubezpieczeń. Wykorzystujemy w tym celu wszystkie kanały sprzedaży offline oraz rozwijamy narzędzia online – mówi Marcin Dyliński, członek zarządu CUK Ubezpieczenia ds. marketingu i e-commerce.

W tym roku innowacje, takie jak nowy interfejs kalkulatora, funkcje ułatwiające wybór i porównanie ofert oraz integracja z kanałem agencyjnym i kanałem direct, wdrożone wspólnie z firmą ecom.software, pozwalają agentom rozwijać rynki i budować przewagę sprzedażową w internecie.

– Na NNW szkolnym zyskuje każdy. Dzięki tej polisie rodzice mogą być spokojni o bezpieczeństwo swoich dzieci zarówno w szkole, jak i poza nią, a agenci mają szansę zwiększyć sprzedaż oraz rozbudować portfel klientów, m.in. dzięki aktywizacji sprzedaży w sieci – dodaje Marcin Dyliński.

Dzięki nawiązaniu współpracy z Grupą Empik każdy, kto zdecyduje się na zakup NNW szkolnego, otrzyma dostęp do aplikacji Empik Go, umożliwiającej korzystanie z szerokiej oferty audiobooków, e-booków i podcastów, która ma w swojej ofercie m.in. słuchowiska dla dzieci czy lektury szkolne.

– Dzięki nawiązaniu współpracy z marką CUK Ubezpieczenia mamy szansę na dotarcie do grupy rodziców, którzy dbają o bezpieczeństwo swoich dzieci. Chcielibyśmy dołożyć do tego wartość kulturalną, dlatego zdecydowaliśmy się na przekazanie dostępu do naszej aplikacji. W niemal dwustutysięcznej bibliotece rodzice oraz ich pociechy mogą znaleźć audiobooki, ebooki czy słuchowiska z każdego gatunku literackiego i dla każdej grupy wiekowej – mówi Beata Nowalska, Digital Content Marketing Director Grupy Empik.

(AM, źródło: CUK)

ARC Europe Polska angażuje się w przepisy dotyczące ochrony sygnalistów

0
Źródło zdjęcia: Canva

25 września wchodzą w życie przepisy dotyczące ochrony sygnalistów. Ich celem jest zapewnienie poufności i wsparcia osobom, które zgłaszają nieprawidłowości w ramach funkcjonowania jednostki publicznej lub przedsiębiorstwa.  Zespół ARC Europe Polska zaangażował się w wyjaśnianie i wdrażanie tych regulacji.

Eksperci asystora, dr Mirosław Gumularz i inż. Tomasz Izydorczyk, biorą czynny udział w pracach zespołów eksperckich, które zajmują się wyjaśnianiem wątpliwych kwestii. Obaj specjaliści wzięli udział w konferencji organizowanej przez prezesa UODO, z której powstał materiał wyjaśniający, jak w praktyce uniknąć błędów wdrożenia procesu obsługi zgłoszeń sygnalistów. 

„W grupie kapitałowej ARC Europe compliance i ochrona sygnalistów są bardzo ważne, dlatego pragniemy zwrócić uwagę, że zgłaszanie naruszeń prawa dotyczy także branży assistance. Sygnalistą może być również osoba spoza organizacji, która wykonuje na jej rzecz określone czynności. Przede wszystkim mamy tu na myśli podwykonawców. Z pewnością będziemy mierzyć się z przypadkami zgłoszenia naruszeń prawa dokonywanymi przez beneficjentów. Wymagać to będzie wnikliwej analizy, czy takie osoby podlegają regulacji ustawy o ochronie sygnalistów, gdyż nie jest to aktualnie dostatecznie jasne” – podkreśliła ARC Europe w komunikacie.

(AM, źródło: ARC Europe)

Finanse dla dojrzałych

0
Grzegorz Piotrowski

Specjaliści zajmujący się marketingiem zrozumieli już, że grupy docelowe, czyli odbiorcy różnorodnych produktów i usług, to nie tylko młodzi ludzie, ale i osoby w wieku średnim. Nadszedł jednak czas, aby poważniej zająć się klientami w bardziej zaawansowanym wieku, czyli mówiąc wprost – seniorami.

Seniorzy nie są już traktowani jako grupa o minimalnych potrzebach konsumpcyjnych. Dynamika globalnych zmian w zakresie technologii i rosnącego poziomu zasobów finansowych każe poważniej potraktować osoby starsze, które w niczym już nie przypominają seniorów sprzed kilkudziesięciu jeszcze lat. Najważniejsze jednak jest to, że grupa ta staje się coraz liczniejsza i nie może już być ignorowana przez producentów i dostawców usług.

Według Raportu GUS „Polska w Liczbach 2023” grupa osób 60+ to już blisko 23% polskiego społeczeństwa. To skok w stosunku do 2010 r. aż o 6% – wówczas było to niecałe 17%. Pokolenie to zyskało zresztą własną nazwę „silver generation”, a wzrost jego udziałów w społeczeństwie określono terminem „silver tsunami”. Osoby z tej grupy, choć często nadal traktowane jako będące w wieku postprodukcyjnym, wciąż mają potrzeby finansowe i ubezpieczeniowe. Dziś osoby 50+ i 60+ wcale nie czują się staro. Chcą podróżować, uprawiać sporty, prowadzić auto. Po prostu żyć w pełni samodzielnie. A to oznacza, że nadal mogą i chcą korzystać z usług banków i ubezpieczycieli – mówi Joanna Niemiec, wiceprezeska i strateżka Love Brands Group.

Przedstawiciele „silver generation” coraz częściej dysponują dochodami, które mogą zostać „zagospodarowane” przez instytucje finansowe. Jeżeli tylko otrzymają oni odpowiednią do swoich potrzeb ofertę i właściwą jakość obsługi, mogą stać się jedną z najlepszych grup klientów. Oferty już się pojawiają, a firmy zaczynają rywalizować o takich klientów, chociaż o przełomie, przynajmniej na rodzimym rynku, trudno jeszcze mówić.

Część firm finansowych i ubezpieczeniowych uwzględnia tę demograficzno-kulturową zmianę, tworząc produkty dedykowane osobom starszym. Osoby te pojawiają się choćby na grafikach reklamowych, co już jest świadectwem tego, że „silver generation” w briefach dla agencji reklamowych i marketingowych wskazywana jest jako ważna. Zmiany jednak, które należałoby uwzględnić, dotyczą nie tylko wzrostu na znaczeniu pokolenia 50+ i 60+, ale także nowych ryzyk, jakie pojawiają wraz z rozwojem technologii – dodaje Joanna Niemiec.

Firmy, które nie dopasują strategii produktowej do potrzeb nowych, starszych odbiorców, mają wiele do stracenia. Zarówno wizerunkowo, jako instytucje nienadążające za potrzebami rynku i niepotrafiące w porę dostosować się do nowych czasów i oczekiwań klientów, ale i w bardziej wymiernym sensie. Po prostu nie pozyskają nowych klientów, którzy poszukają rozwiązań finansowych u tych instytucji, które będą w stanie dostarczyć produkt skierowany właśnie do nich.

Cdn.

Grzegorz Piotrowski

gpiotrowski@o2.pl

Jak darowizna wpływa na rozmowy o sukcesji w rodzinie

0
Adam Kubicki

Podczas rozmów z klientem o sukcesji i uporządkowaniu jego spraw po śmierci pojawia się słowo „darowizna”. Okazuje się, że znaczna część rozmówców mylnie rozumie sposób funkcjonowania tego pojęcia.

Przede wszystkim ludzie sądzą, że darowana część ich majątku jest już wolna od ewentualnych roszczeń po ich śmierci. Na początku rozmowy na ten temat trudno im uwierzyć, że jest inaczej, ponieważ zasady ustalone w naszym prawie wydają im się nielogiczne. W kontekście śmierci darczyńcy, w przypadku darowizn na rzecz spadkobierców, bez znaczenia jest czas dokonania tej darowizny. W razie darowizn dla osób, które nie są spadkobiercami albo osobami uprawnionymi do zachowku, czas ma już znaczenie.

Nie doliczamy do wartości spadku darowizn uczynionych przez spadkodawcę więcej niż dziesięć lat temu – licząc od dnia jego śmierci. Przykład: Pan Józef 20 lat przed śmiercią obdarował swoją ówczesną partnerkę działką gruntu. Drugą działkę gruntu w tym samym czasie otrzymał jego syn. Kilka lat później pan Józef rozstał się z konkubiną i się ożenił. Z małżeństwa tego ma dzieci. Ustalając wartości ewentualnego zachowku, do wartości spadku należy doliczyć wartość działki gruntu, którą podarował synowi, ale nie należy doliczać wartości działki podarowanej konkubinie. Przy obliczaniu zachowku należnego zstępnemu nie dolicza się do spadku darowizn uczynionych przez spadkodawcę w czasie, kiedy nie miał zstępnych. Przy obliczaniu zachowku należnego małżonkowi nie dolicza się do spadku darowizn, które spadkodawca uczynił przed zawarciem z nim małżeństwa.

Ważne! Wartość przedmiotu darowizny oblicza się według stanu z chwili jej dokonania, ale według cen z chwili ustalania zachowku. Przykład: Zmarły kilkanaście lat wcześniej podarował jednemu z synów działkę gruntu. Była to działka rolna. Po upływie kilku lat nastąpiła zmiana planu miejscowego i zmieniło się przeznaczenie działki. Ze względu na korzystne położenie jej wartość gwałtownie wzrosła. W omawianym przypadku, gdyby wartość spadku ustalano według aktualnych cen, ale bez uwzględnienia stanu poprzedniego, obdarowany mógłby znaleźć się w dużym kłopocie, stając przed koniecznością wypłaty zachowku. Tymczasem należy po prostu uwzględnić ceny obecne, ale dla poprzedniego stanu, czyli aktualne ceny gruntu rolnego.

Co się dzieje w sytuacji, kiedy obdarowany jest również spadkobiercą? Zaliczenie darowizn na schedę spadkową przeprowadza się w ten sposób, że wartość darowizn podlegających zaliczeniu dolicza się do spadku lub do części spadku, która ulega podziałowi między spadkobierców obowiązanych wzajemnie do zaliczenia, po czym oblicza się schedę spadkową każdego z tych spadkobierców, a następnie każdemu z nich zalicza się na poczet jego schedy wartość darowizny podlegającej zaliczeniu. Jak pisałem wcześniej, wartość przedmiotu darowizny oblicza się według stanu z chwili jej dokonania, a według cen z chwili działu spadku.

Zaliczenie na schedę polega na doliczeniu do spadku wartości darowizn podlegających zaliczeniu i jest to pierwsza czynność arytmetyczna po ustaleniu wartości spadku podlegającego podziałowi.

Drugą czynność stanowi podział uzyskanej sumy między spadkobierców, stosownie do udziału w spadku wyrażonego ułamkowo (obliczanie schedy spadkowej każdego spadkobiercy).

Trzecią czynnością jest zaliczanie darowizn, czyli odjęcie od schedy wartości darowizny podlegającej zaliczeniu. Wynik dodatni oznacza konieczność spłaty przez spadkobiercę otrzymującego spadek w naturze. Ujemny wynik odejmowania oznacza, że spadkobierca uzyskał więcej, niż by mu przypadało, gdyby spadkodawca nie dokonał darowizny i tę część majątku zachował w postaci niezmienionej aż do otwarcia spadku.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Co warto wiedzieć o swojej pensji

0
Anna Morawiec-Bartosik, Wynagrodzenie odczarowane. Skąd się bierze płaca i ile mogę zarabiać?, Wydawnictwo Onepress, cena 35,51 zł

Rozmowa o pensji należy do tych, do których nikt nas nie przygotowuje. Ani w domu, ani w szkole, ani na studiach – nawet ekonomicznych. Nie skupiamy się na tym, co naprawdę potrafimy i jak wyceniamy swoje umiejętności.

Często nie wiemy nawet, jaka miesięczna kwota wynagrodzenia byłaby dla nas satysfakcjonująca.

Zwykle nie mamy też pojęcia, skąd się bierze określona kwota na naszej umowie z pracodawcą, skąd się biorą pieniądze na tę wypłatę ani ile jest warta nasza praca. Tymczasem odpowiedzi na te pytania uświadamiają nam, ile powinniśmy rzeczywiście zarabiać albo czy nadszedł czas na podwyżkę czy poszukiwanie innej pracy.

Wynagrodzenie odczarowane to książka, która pomoże uzupełnić lukę w wiedzy dotyczącej wynagrodzenia. Dowiesz się z niej wszystkiego, co warto wiedzieć o własnej pensji. Poznasz różnicę między kwotą brutto i netto, nauczysz się szacować, ile pieniędzy wnosisz do firmy, a także czy wypłacana kwota faktycznie odpowiada twoim umiejętnościom.

Zrozumiesz wszystkie tajemnice paska płacowego, premii, prowizji i nagród finansowych. Przyjrzysz się różnym źródłom informacji o wysokości płac i przeanalizujesz ich rzetelność.

Bogatszy o wiedzę z zakresu statystyki i ekonomii wreszcie odczarujesz dla siebie własne zarobki. Dzięki temu przygotujesz się dobrze do rozmowy o ewentualnej podwyżce lub stawce wynagrodzenia, o jakie możesz realnie powalczyć w procesie rekrutacji. A może stwierdzisz, że zasługujesz na więcej, i zdecydujesz się na zmianę pracy lub założenie własnej firmy?

Daj się zaprosić w podróż, która urealni twoje postrzeganie zarobków i… nie wiadomo, jak się zakończy.

Nowy mural od UNIQA na artystycznej mapie Łodzi

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

Na jednej ze ścian przylegających do łódzkiej siedziby UNIQA przechodnie mogą podziwiać nowy architektoniczny mural. To kolejny etap rewitalizacji przestrzeni miejskiej, którą ubezpieczyciel przeprowadza przy ul. Gdańskiej w Łodzi.

W swojej treści mural nawiązuje do pofabrycznego ducha Łodzi, a także do podniebnej karty historii miasta. Spomiędzy fabrycznych zabudowań wyłania się kontrastujący z czerwoną cegłą żółty samolot. Łódź odegrała bowiem istotną rolę w rozwoju polskiej myśli lotniczej.

– Naszym założeniem, zgodnie z zaleceniem architekta miasta, było wykonanie muralu wpisującego się w otoczenie, a także podkreślenie pofabrycznego ducha i estetyki naszego obiektu biurowego. Chcieliśmy też zainteresować mieszkańców i turystów odwiedzających Łódź częścią historii miasta, która odnosi się do rozwoju przedwojennego lotnictwa w Polsce. Mamy nadzieję, że nowy mural na stałe wpisze się w artystyczną panoramę Łodzi – mówi Justyna Małek, dyrektorka Departamentu Zakupów i Wsparcia Biznesu UNIQA.

Prace zostały zrealizowane w sierpniu tego roku.

Wyjątkowa przestrzeń w miejscu z historią

Mural widoczny od strony Al. Mickiewicza jest kolejnym efektem trwającej rewitalizacji przestrzeni wokół łódzkiej siedziby UNIQA. Ubezpieczyciel prowadzi prace, w wyniku których powstanie nowa strefa wypoczynkowa z terenem zielonym i małą architekturą ogrodową.

– Chcemy tę przestrzeń oddać naszym pracownikom, ale też okolicznym mieszkańcom. Nasze łódzkie biuro mieści się w miejscu wyjątkowym, bo w dawnym budynku farbiarni wełny Oskara Stadtlandera, do którego po rozbudowie przeniesiono fabrykę wyrobów wełnianych Maksymiliana Schiffera, wpisaną do gminnej ewidencji zabytków. Obiekt w latach 2013–2014 został zmodernizowany w taki sposób, by przypominać o historii miejsca. Odnowę przeszła wówczas nie tylko elewacja budynku, ale także wnętrza, w których wyeksponowaliśmy starą cegłę, oddającą ducha przemysłowego budynku – przypomina Justyna Małek.

Aktualnie trwające prace związane z rewitalizacją przestrzeni wokół budynku firmy mają zakończyć się jesienią 2024 roku.

(AM, źródło: UNIQA)

Unilink z Polską Ligą Siatkówki na kolejne dwa sezony

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa Unilink przedłużyła umowę z Polską Ligą Siatkówki na najbliższe dwa lata. Logo Unilink znów będzie widoczne podczas czołowych siatkarskich pojedynków.

Jako sponsor PLS Unilink będzie obecny wizerunkowo w rozgrywkach PlusLigi, Tauron Ligi i na zapleczu ligi wicemistrzów olimpijskich, a także w pozostałych wydarzeniach organizowanych przez PLS, jak AL-KO Superpuchar Polski mężczyzn i kobiet, Tauron Puchar Polski mężczyzn i Tauron Puchar Polski kobiet. Pierwsze mecze w rozpoczynającym się sezonie rozgrywek odbędą się 14 września.

(AM, źródło: Unilink)

Chiny liderem w wykorzystaniu GenAI w biznesie

0
Źródło zdjęcia: Canva

SAS sprawdził aktualny układ sił w obszarze powszechnego stosowania generatywnej sztucznej inteligencji w biznesie. W przygotowanym na zlecenie firmy raporcie przodują Chiny – z GenAI korzysta tam 83% organizacji. Natomiast bardziej dojrzałym podejściem do jej wdrażania wyróżniają się firmy amerykańskie, które częściej integrują inteligentne aplikacje z regularnymi procesami biznesowymi. W krajach europejskich z tej technologii korzysta średnio 47% organizacji. Z kolei w Polsce odsetek ten wyniósł 48%, co zapewniło dziesiąte miejsce wśród wszystkich badanych krajów.

Chiny – lider w wykorzystaniu GenAI

Na podium rankingu krajów, w których firmy najczęściej wykorzystują GenAI, uplasowały się Chiny (83%), wyprzedzając Wielką Brytanię (70%) i USA (65%). Generatywna AI stosowana jest głównie w działach marketingu, finansowym i prawnym, ale nie brakuje również jej zastosowań w IT, produkcji czy HR. 51% chińskich pracowników przyznaje, że korzysta z niej codziennie, 27% raz w tygodniu, a 12% raz w miesiącu. 92% organizacji korzystających lub planujących korzystać z GenAI chce dalej inwestować w tę technologię.

Jednocześnie raport wskazuje na różnice między stosowaniem GenAI a jej pełnym wdrożeniem, integrującym tę technologię w regularne procesy biznesowe. W tej klasyfikacji to USA mogą pochwalić się bardziej dojrzałym podejściem (24% vs 19% w Chinach), zostawiając daleko w tyle Europę (7%).

Finanse i telekomunikacja najczęściej sięgają po GenAI

Badanie wskazuje również, jak poszczególne branże plasują się pod względem pełnej implementacji GenAI i wdrażania jej w regularne procesy biznesowe. Jak się okazuje, liderami w tym zakresie są organizacje z sektora finansowego: bankowości (17%) i ubezpieczeń (11%). Najczęściej z technologii tej korzystają lub planują korzystać działy sprzedaży (86%), marketingu (85%), IT (81%), finansów (75%) i produkcji (75%).

Duży potencjał dla sektorów inwestujących w GenAI widzi Sabine VanderLinden, CEO i Venture Partner Alchemy Crew. – Integracja GenAI z procesami biznesowymi – od dynamicznego kształtowania profili w marketingu po dokładne wyliczanie wysokości świadczeń ubezpieczeniowych – oferuje niezrównane możliwości w zakresie wydajności, personalizacji i prognozowania. Wykorzystanie tej technologii ma zasadnicze znaczenie w utrzymaniu przewagi na wysoce niepewnym, nieprzewidywalnym i konkurencyjnym rynku – wskazuje.

Większość badanych potwierdza, że już doświadczyło znaczących korzyści: 89% z nich twierdzi, że GenAI poprawiła komfort i zadowolenie pracowników. 82% przyznaje, że GenAI oszczędza koszty operacyjne, a 82% uważa, że poziom utrzymania klientów jest wyższy.

GenAI w Polsce

SAS zadał te same pytania również firmom w Polsce. Wyniki ankiety wskazują, że Polacy chętnie korzystają z dobrodziejstw rozwoju technologii. 48% przedsiębiorstw w naszym kraju wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję, a 46% rodzimych organizacji chce wdrożyć GenAI w najbliższych dwóch latach. Tylko 6% firm w ogóle z niej nie korzysta i nie planuje inwestycji w tym obszarze. Najczęściej generatywną sztuczną inteligencję w Polsce wykorzystują działy marketingu (47%), sprzedaży (34%) i IT (26%).

– Wyniki badania pokazują, że polskie firmy są otwarte na innowacje i wdrażanie najnowszych rozwiązań GenAI. Wśród wszystkich badanych krajów Polska zajmuje dziesiąte miejsce pod względem wykorzystania GenAI w biznesie, wyprzedzając takie kraje jak Kanada, Brazylia, Włochy, Belgia, Holandia i kraje skandynawskie. Jednak podobnie jak w innych regionach największym wyzwaniem pozostaje kwestia przygotowania do wdrożenia, skutecznego zarządzania i monitorowania tej technologii – mówi Hana Kvartova, Regional Director SAS Central Europe.

O badaniu

Badanie przeprowadził Coleman Parkes na zlecenie SAS, a udział w nim wzięło 1600 decydentów z najważniejszych rynków światowych. Respondenci reprezentują różne branże, w tym w bankowość, ubezpieczenia, sektor publiczny, sektor life sciences, opiekę zdrowotną, telekomunikację, produkcję, handel detaliczny, energetykę, zakłady użyteczności publicznej oraz usługi.

(AM, źródło: SAS)

Fitch zmienił perspektywę globalnych reasekuratorów na neutralną

0
Manuel Arrive

Agencja Fitch zmieniła perspektywę dla globalnych reasekuratorów na neutralną, podkreślając, że spodziewa się, iż sektor pozostanie silny, ale stawki prawdopodobnie osiągnęły już swój szczyt.

Reasekuratorzy podnieśli swoje stawki w ostatnich latach w odpowiedzi na straty spowodowane pandemią Covid-19, wojnami i klęskami żywiołowymi. Źródła branżowe mają jednak mieszane poglądy na temat tego, czy ceny będą nadal rosły.

Analityk Fitch Manuel Arrive na konferencji prasowej poinformował, że w kluczowym dla reasekuratorów terminie odnowień, tj. 1 stycznia, prawdopodobnie nastąpi „umiarkowane osłabienie” stawek reasekuracji katastrof majątkowych, dodając, iż nadal istnieje ryzyko związane z dużymi klęskami żywiołowymi, takimi jak huragany.

– Jeśli dojdzie do zdarzenia o dużej skali, stawki mogą znów wzrosnąć – powiedział.

Agencja ratingowa AM Best poinformowała w tym tygodniu, że spodziewa się, iż „trudne” warunki ustalania cen reasekuracji utrzymają się dłużej niż w poprzednich cyklach. Z kolei S&P Global utrzymała stabilną perspektywę dla reasekuratorów, natomiast Moody’s podniosła ją ze stabilnej na pozytywną.

(AM, źródło: Reuters)

17,879FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie