AXA pomaga klientom, Aviva wspiera PCK

0
505

Od 6 maja do 5 lipca klienci AXA, którzy mają aktywną umowę dodatkową o świadczenia opiekuńcze – AXA24 w swoim ubezpieczeniu na życie, grupowym lub indywidualnym, mogą bez limitu i bezpłatnie korzystać z porad psychologa i psychiatry. Z kolei Aviva przekazała kolejną darowiznę dla Polskiego Czerwonego Krzyża na bezpośrednią pomoc dla 3,5 tysiąca potrzebujących rodzin w całej Polsce.

To kolejna inicjatywa AXA w odpowiedzi na negatywne skutki epidemii. Wszystkie działania podejmowane przez firmę można śledzić pod hashtagiem #JesteśmyByPomagać na Twitterze, Facebooku i LinkedIn oraz na stronie axa.pl

– W AXA jesteśmy, by pomagać. Chcemy wesprzeć naszych klientów, którzy z powodu epidemii COVID-19 odczuwają pogorszenie stanu zdrowia psychicznego. Dlatego uruchomiliśmy dla nich bezpłatne telekonsultacje z psychologiem i psychiatrą. Ale moc pomagania takim osobom ma każdy z nas – mówi Aleksandra Polakowska-Szymańska, dyrektor departamentu rozwoju produktów AXA Życie.

O tym jak pomagać, mówi ratownik medyczny Ane Piżl z AdrenaLTiki, która współpracowała z AXA również przy społecznej kampanii o pierwszej pomocy Masz moc.

Infolinia jest czynna w dni robocze od 8:00 do 16:00, jedna konsultacja trwa 30 minut.

 – Klienci mogą się zgłaszać do nas ze wszystkimi problemami, które wiążą się z epidemią COVID-19: pogorszeniem nastroju, obawami związanymi z epidemią, utratą pracy, problemami związanymi z życiem w izolacji, problemami w rodzinie wynikającymi z przebywania ze sobą 24/7, po otrzymaniu pozytywnego wyniku testu na obecność COVID-10 – dodaje Aleksandra Polakowska-Szymańska.

 AXA otoczyła opieką również swoich pracowników – każdy ma dostęp do darmowych konsultacji psychologicznych.

Milionowa pomoc dla PCK od Avivy

Dużego wsparcia w walce z koronawirusem udziela również Aviva. Ubezpieczyciel przekazał kolejną darowiznę dla Polskiego Czerwonego Krzyża na bezpośrednią pomoc dla 3,5 tysiąca potrzebujących rodzin w całej Polsce. Tym samym wsparcie grupy dla PCK w związku z epidemią koronawirusa przekroczyło kwotę 1 miliona złotych.  

Pomoc Avivy umożliwi PCK zwiększenie skali wsparcia – trzy i pół tysiąca potrzebujących rodzin otrzyma paczki zawierające artykuły spożywcze oraz higieniczne. Akcja będzie realizowana w maju i czerwcu przez oddziały okręgowe i rejonowe PCK w całej Polsce.

W kwietniu Aviva sfinansowała zakup środków ochrony osobistej dla 5 tysięcy opiekunek PCK: 60 tys. maseczek, 330 tys. rękawiczek oraz 5,4 tys. litrów płynu do dezynfekcji. Dzięki temu mogą bezpiecznie kontynuować opiekę nad 16 tys. seniorów – osobami samotnymi i przewlekle chorymi.

– W kolejnym etapie naszej współpracy Polski Czerwony Krzyż poprosił o wsparcie dla potrzebujących rodzin, które nagle straciły źródło dochodu wskutek epidemii. Tym samym wartość naszej pomocy dla PCK przekroczyła 1 milion złotych – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Aviva.

– Utrata pracy w trakcie pandemii jest bardzo ciężkim przeżyciem, a PCK zawsze odpowiada na pojawiające się potrzeby społeczne i niesie pomoc w sytuacjach kryzysowych, wspierając najsłabszych. Aviva to jeden z naszych największych partnerów, który wspiera nas w różnych działaniach, dlatego cieszymy się na kolejny wspólny projekt. 8 maja, w święto Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca, #BijemyBrawo dla wolontariuszy i pracowników na całym świecie i dla naszych partnerów, takich jak Aviva, dzięki którym możemy pomagać – mówi Małgorzata Szukała, kierownik działu promocji i pozyskiwania dochodów PCK

Aviva od kilku lat wspiera grantami program Polskiego Czerwonego Krzyża „Bądź bezpieczny. Przygotuj się”, którego celem jest edukacja związana z przygotowaniem się na wypadek klęsk i katastrof, w tym epidemii. Grupa Aviva współpracuje również w skali międzynarodowej ze Stowarzyszeniami Czerwonego Krzyża.

20 tys. maseczek od Howden Donorii

W akcję pomocy epidemicznej zaangażowała się także firma brokerska Howden Donoria. W pierwszym etapie akcji charytatywnej prowadzonej wraz z jednym z jej akcjonariuszy, od 24 kwietnia do 8 maja rozesłano 20 tys. maseczek do ponad 20 Domów Pomocy Społecznej, Ośrodków Pomocy Społecznej i hospicjów w całym kraju. Broker szykuje kolejne podobne przedsięwzięcia.

Idea akcji narodziła się w Howden Donorii tuż przed 20 kwietnia, gdy ogłoszono wstępny program odmrażania gospodarki. Była to odpowiedź na sygnały o ogromnych problemach, z jakimi borykają się Domy Pomocy Społecznej. Sam broker już od 12 marca pracuje zdalnie.

– Planując stopniowy i bezpieczny proces powrotu do biur, obejmujący w pierwszych etapach tylko tych pracowników, którzy wyrazili takie oczekiwania, uwzględniliśmy wszelkie możliwe okoliczności. Zdecydowaliśmy, że zamówimy dużo więcej środków higieny, niż potrzebujemy, by się nimi podzielić. Nasz wybór, zgodnie z sugestią pracowników, padł na Domy Pomocy Społecznej, Ośrodki Pomocy Społecznej i hospicja, czyli miejsca, które szczególnie narażone były na zakażenie wirusem – powiedział Dariusz Zajączkowski, prezes Howden Donoria.

Akcja poprzedzona była wywiadem, przeprowadzonym przez pracowników z  przedstawicielstw w kraju. To oni wskazali najbardziej potrzebujące instytucje, walczące na co dzień z wirusem.

– Domy Pomocy Społecznej wskazywane są na co dzień jako kolejne ogniska wirusa. O ich pracownikach i podopiecznych mówi się jednak zdecydowanie za mało. Naszą akcją chcemy zwrócić na nich uwagę. Uważamy, że społeczna odpowiedzialność biznesu dziś ma nowe, szersze znaczenie. To nie tylko sponsoring i akcje charytatywne. Chroniąc naszych pracowników, powinniśmy chronić także ich najbliższe otoczenie, być czułym także na to, co dzieje się tuż obok, w ich małych ojczyznach – dodaje Dariusz Zajączkowski.

(AM, źródło: AXA, Aviva, Howden Donoria)